LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO ĮSTATYMO I-1336 15 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2017-03-21 Nr. XIIIP-470 

Vilnius

 


 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šias pastabas bei pasiūlymus:

1. Reikėtų tikslinti įstatymo projekto pavadinimą - atsisakyti perteklinių žodžių „LIETUVOS RESPUBLIKOS“, o prieš skaičius „I-1336“ įrašyti „NR.“

2. Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 15 straipsnio 3 dalies 4 punkte siūloma nustatyti, kad vieši yra draudėjo, kurio apdraustųjų asmenų skaičius didesnis negu 3, duomenys apie apdraustiesiems asmenims apskaičiuotų pajamų, nuo kurių turi būti priskaičiuotos socialinio draudimo įmokos, vidurkį, medianą, imties standartinį nuokrypį, 25 procentų kvantilį ir 75 procentų kvantilį. Svarstytina, ar įstatymo projekte siūlomas teisinis reguliavimas dera su Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo 5 straipsnio nuostatomis, nes paskelbus siūlomus nustatyti duomenų sklaidos ir duomenų padėties charakteristikų dydžius galėtų būti atskleista nuasmeninta, bet personali informacija apie apdraustajam asmeniui apskaičiuotas pajamas, nuo kurių turi būti priskaičiuotos socialinio draudimo įmokos, kuri, pasinaudojus kitais viešais duomenimis, leistų identifikuoti asmens duomenis ir tokiu būdu pažeistų duomenų subjekto esminius interesus.

Svarstant šias nuostatas atkreiptinas dėmesys, kad Lietuvos Respublikos darbo kodekso patvirtinimo, įsigaliojimo ir įgyvendinimo įstatymu Nr. XII-2603, kurio įsigaliojimo data numatyta 2017 m. liepos 1 d., patvirtinto Lietuvos Respublikos darbo kodekso (toliau – DK) 23 straipsnio 2 dalies 1 punkte yra įtvirtinta nuostata, kad darbdavys, kurio vidutinis darbuotojų skaičius yra daugiau kaip dvidešimt, darbo tarybai ir profesinei sąjungai privalo teikti bent kartą per metus atnaujinamą informaciją apie darbuotojų, išskyrus vadovaujančias pareigas einančius darbuotojus, nuasmenintus duomenis apie vidutinį darbo užmokestį pagal profesijų grupes ir lytį (čia ir toliau išskirta mūsų).

DK 71 straipsnio 3 dalyje numatyta, kad darbdaviai ne rečiau kaip kartą per metus teikia darbo tarybai informaciją apie terminuotų darbo sutarčių būklę įmonėje, įstaigoje, organizacijoje, nurodydami darbuotojų, dirbančių pagal terminuotas sutartis, skaičių, užimamas pareigybes ir darbo užmokesčio vidurkį pagal profesijų grupes ir lytį.

3. Įstatymo projekto 2 straipsnio pavadinimas tarpusavyje derintinas su jo turiniu. Be to, įstatymo projekto aiškinamajame rašte nurodyta, kad priėmus šį įstatymą Vyriausybė arba jos įgaliota institucija turės patvirtinti konkrečias duomenų skelbimo formas. Atsižvelgiant į tai, įstatymo projekto 2 straipsnį reikėtų papildyti 2 dalimi ir joje įtvirtinti, kad Vyriausybė arba jos įgaliota institucija iki 2017 m. birželio 30 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus. Siekiant, kad Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos priimti šio įstatymo įgyvendinamieji teisės aktai įsigaliotų kartu su keičiamo įstatymo 15 straipsnio nuostatomis, įstatymo projekto 2 straipsnio 1 dalyje siūlytina po žodžių „Šis įstatymas“ įrašyti žodžius „išskyrus šio straipsnio 2 dalį“ ir taip nustatyti normos, kad Vyriausybė arba jos įgaliota institucija iki 2017 m. birželio 30 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus, įsigaliojimo laike išimtį.

Svarstant įstatymo projekte siūlomą šio įstatymo įsigaliojimo datą atkeiptinas dėmesys į tai, kad įstatymo nuostatoms įgyvendinti reikės ne tik priimti įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus, bet ir sukurti tam skirtą programinę įrangą.

 

 

Departamento direktorius                                                                                         Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

J. Andriuškevičiūtė, tel. (8 5) 239 6159, el. p. [email protected]

J. Raškauskaitė, tel. (8 5) 239 6842, el. p. [email protected]