LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Švietimo ir mokslo komitetas
PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO
31 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-3759
2019-10-16 Nr. 106-P-37
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas E. Jovaiša, Komiteto pirmininko pavaduotojas V. Juozapaitis, Komiteto nariai A. Papirtienė, L. Staniuvienė, D. Kepenis, E. Pupinis, G. Steponavičius, L. Jonaitis, K. Smirnovas. Komiteto biuro vedėjas K. Kaminskas, biuro patarėjos R. Norkienė, A. Kairienė, L. Vingrytė, J. Paukštė, padėjėja G. Petrauskaitė, švietimo, mokslo ir sporto viceministrė K. Tiesnesytė, Vidaus reikalų ministerijos Viešojo saugumo politikos grupės vyresnysis patarėjas D. Vasaris, Policijos departamento prie VRM vyr. patarėjas D. Urbonas.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2019-09-04) |
1 |
|
|
Įvertinę projektą pagal jo santykį su Konstitucija, galiojančiais įstatymais bei teisės technikos taisyklėmis, pažymime, kad teikiamu ANK 31 straipsnio pakeitimo projektu siūloma nustatyti, kad administracinio poveikio priemonė draudimas lankytis viešosiose vietose vykstančiuose renginiuose būtų taikomas ne tik Lietuvos Respublikoje, bet ir kitose valstybėse vykstančiuose sporto renginiuose. Dėl naujos nuostatos teiktinos šios pastabos: 1. Administracinės poveikio priemonės taikymo jurisdikcija neleistinai išskaidoma pagal renginio pobūdį; t. y. sporto renginiai pagal jurisdikciją atskiriami nuo politinių ir kultūrinių renginių. Atsižvelgiant į tai, siūlytina suvienodinti poveikio priemonės jurisdikciją visiems renginiams, arba draudimą lankytis sporto renginiuose išskirti į atskirą administracinio poveikio priemonę, reglamentuojamą naujame ANK straipsnyje.
|
Pritarti |
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2019-09-04) |
1 |
|
|
2. Diskutuotinas atitinkamos priemonės įgyvendinimo ir kontrolės efektyvumas užsienio valstybėse. |
Atsižvelgti |
Konvencijos 10 str. 4 d. nurodyta, kad šalys apsvarsto galimybę įgalioti teismines arba administracines institucijas, kurios atsakingos už sankcijų taikymą futbolo rungtynėse smurtavusiems ar viešosios tvarkos pažeidimą padariusiems asmenims, apriboti tokių asmenų galimybę vykti į kitoje valstybėje vykstančias futbolo rungtynes. Tai reiškia, kad Konvenciją ratifikavusios šalys įsipareigoja užtikrinti tokios nuostatos įgyvendinimą. Atitinkamas įstatymas įsigaliotų tik 2021 m. sausio 1 d., o įgyvendinamieji teisės aktai turėtų būti priimti iki jo įsigaliojimo. |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Policijos departamentas (2019-10-09) |
|
|
|
Informuojame, kad Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos pritaria Lietuvos Respublikos Vyriausybės pateiktam Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 31 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-3759 ir pasiūlymų bei pastabų neturi. |
Pritarti |
|
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Komiteto sprendimas: Iš esmės pritarti Administracinių nusižengimų kodekso 31 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-3759 ir siūlyti pagrindiniam Teisės ir teisėtvarkos komitetui jį tobulinti, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą, kuriai Komitetas pritarė.
7. Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu – už.
8. Komiteto paskirti pranešėjai: K. Smirnovas.
Komiteto pirmininkas (Parašas) Eugenijus Jovaiša
Komiteto biuro patarėja Justina Paukštė