LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Sveikatos reikalų komitetas

 

 

PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA

DĖL ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 66 IR 67 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIVP-3234

 

2023-12-20  Nr. 111-P-43

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas A. Matulas, Komiteto pirmininko pavaduotojas R. Žemaitaitis, Komiteto nariai M. Danielė, P. Kuzmickienė, O. Leiputė, J. Sejonienė, L. Slušnys, Z. Streikus, R. Šalaševičiūtė, A. Veryga.

Komiteto biuras: vedėja J. Bandzienė, patarėjai E. Jankauskas, B. Sesickienė, V. Valainytė, padėjėjos M. Neverkevičienė, D. Žukauskė.

Kviestieji asmenys: sveikatos apsaugos ministras A. Dulkys, viceministras A. Pečkauskas, Sveikatos apsaugos ministerijos atstovai J. Grebenkovienė, R. Markuvienė, Ministro Pirmininko patarėja sveikatos apsaugos ir neįgaliųjų klausimais Ž. Gudlevičienė.

 

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-10-31

 

1

2

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.  Projekto 1 straipsniu keičiamo kodekso 66 straipsnio 6 dalyje siūloma nustatyti, kad administracinė atsakomybė būtų taikoma už vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonių veiklą nesilaikant nustatytų veiklos sąlygų, išskyrus pažeidimus, dėl kurių stabdoma ar panaikinama jų teisė parduoti Vaistinių preparatų, leidžiamų parduoti vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonėse, sąraše nurodytus vaistus (vaistinius preparatus). Ši nuostata turėtų būti tikslinama dėl kelių priežasčių.

Pirma, Farmacijos įstatymo 414 straipsnio 1 ir 2 dalyse nustatomos dvi situacijos, kada vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonės teisė parduoti vaistinius preparatus gali būti sustabdoma – vienu atveju teisė gali būti sustabdoma visose Vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonių sąraše nurodytose veiklos vietose, kitu atveju – teisė parduoti sustabdoma Vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonių sąraše nurodytoje (nurodytose) konkrečioje (konkrečiose) veiklos vietoje (vietose). Atsižvelgiant į tai bei siekiant teisinio aiškumo, svarstytina, ar projekto 1 straipsniu keičiamo kodekso 66 straipsnio 6 dalies nuostata neturėtų būti patikslinta, nurodant išlygą dėl pažeidimų, dėl kurių vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonės teisė parduoti vaistinius preparatus sustabdoma bent vienoje Vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonių sąraše nurodytoje veiklos vietoje (jeigu, vis dėlto, siekiama nustatyti, kad išlyga būtų taikoma tik tuo atveju, kai dėl pažeidimų teisė parduoti vaistinius preparatus būtų sustabdoma visose Vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonių sąraše nurodytose veiklos vietose – tai taip pat turėtų būti aiškiai nurodyta).

Antra, Farmacijos įstatymo 415 straipsnyje nėra numatytas teisės parduoti vaistinių preparatų, nurodytų Vaistinių preparatų, leidžiamų parduoti vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonėse, sąraše panaikinamas. Minėtame Farmacijos įstatymo straipsnyje nustatyta, kad vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonė ar vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonės konkreti veiklos vieta gali būti išbraukiama iš Vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonių sąrašo.

 

Pritarti

Pakeisti projekto 1 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Papildyti 66 straipsnį naujomis 6 ir 7 dalimis:

„6. Vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonių veikla nesilaikant nustatytų veiklos sąlygų, išskyrus pažeidimus, dėl kurių stabdoma ar panaikinama jų teisė parduoti Vaistinių preparatų, leidžiamų parduoti vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonėse, sąraše nurodytus vaistus (vaistinius preparatus) visose Vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonių sąraše (toliau – Sąrašas) nurodytose vietose ar Sąraše nurodytoje konkrečioje veiklos vietoje, vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonės neišbraukiant iš Sąrašo, arba vaistinių preparatų mažmeninės prekybos įmonė arba jos konkreti veiklos vieta išbraukiama iš Sąrašo,

užtraukia baudą asmenims nuo vieno šimto iki keturių šimtų eurų ir juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims nuo dviejų šimtų šešiasdešimt iki vieno tūkstančio penkių šimtų eurų.

7. Veiklą su vaistais (vaistiniais preparatais) asmens sveikatos priežiūros įstaigose reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų nevykdymas ar pažeidimas

užtraukia baudą asmens sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojams nuo trijų šimtų iki vieno tūkstančio penkių šimtų eurų ir asmens sveikatos priežiūros įstaigų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims – nuo penkių šimtų iki dviejų tūkstančių eurų.“

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-10-31

 

 

 

 

2.         Derinant projekto nuostatas su Farmacijos įstatymo 51 straipsniu, projekto 2  straipsniu keičiamo kodekso 67 straipsnio 1 dalyje po žodžių „sveikatos priežiūros“ įrašytini žodžiai „ir farmacijos“. Atitinkamai siūlome tikslinti ir keičiamo kodekso 67 straipsnio 4 dalies formuluotę.

 

Nepritarti

 

 

Siekiama nustatyti administracinę atsakomybę už reklaminių renginių apie vaistinius preparatus būtent sveikatos priežiūros specialistams organizavimo tvarkos reikalavimų nevykdymą ar pažeidimus bei pakartotinį šių reikalavimų pažeidimą, taip pat už reklaminių renginių, skirtų sveikatos priežiūros specialistams, organizavimą jų neįregistravus teisės aktų nustatyta tvarka elektroninėje reklaminių renginių registravimo formoje. Teisės aktai nenumato pareigos reklaminių renginių registravimo elektroninėje formoje registruoti renginius, skirtus farmacijos specialistams.

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

 

6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

6.1. Sprendimas: siūlyti pagrindiniam komitetui tobulinti projektą, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pasiūlymus, kuriems Komitetas pritarė.

6.2. Pasiūlymai: nėra.

7. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

8. Komiteto paskirti pranešėjai: A. Matulas, A. Veryga.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                 Antanas Matulas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Seimo Sveikatos reikalų komiteto patarėja (ES) Vesta Valainytė