1.
|
1
|
3
|
|
Argumentai:
Siekiame, kad savarankiškai dirbančių asmenų pajamos
būtų užtikrintos ir palaikomos ir ekstremaliajai situacijai bei karantinui
pasibaigus. Manome, kad reikės papildomo laiko, kol savarankiškai dirbantys
asmenys atnaujins savo veiklą. Dėl to siūlome išmokos mokėjimą pratęsti du
mėnesius po ekstremaliosios situacijos ir karantino pabaigos.
Pasiūlymas:
Pakeisti Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo nr. XII-2470 51, 13,
24, 35, 37, 41, 42, 44 ir 49 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto
Nr. XIIIP-4658 1 straipsnio 3 dalį ir ją
išdėstyti taip:
„3. Šio straipsnio 1 dalyje nustatytas
sąlygas atitinkančiam asmeniui išmoka savarankiškai dirbančiam asmeniui
skiriama ne anksčiau kaip nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbtos
ekstremaliosios situacijos ir karantino paskelbimo dienos. Išmoka
savarankiškai dirbančiam asmeniui mokama visą ekstremaliosios
situacijos ir karantino laikotarpį ir du mėnesius jam pasibaigus. Vienam
savarankiškai dirbančiam asmeniui skiriama ir mokama viena išmoka savarankiškai
dirbančiam asmeniui, nepriklausomai nuo jo vykdomų savarankiškų veiklų
skaičiaus.“
|
2.
|
1
|
4
|
|
Argumentai:
Žr. 1 punktą. Analogiška pastaba.
Pasiūlymas:
Pakeisti Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo nr. XII-2470 51, 13,
24, 35, 37, 41, 42, 44 ir 49 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto
Nr. XIIIP-4658 1 straipsnio 4 dalį ir ją
išdėstyti taip:
„4. Išmokos savarankiškai dirbančiam asmeniui
mokėjimas nutraukiamas, kai:
1) po dviejų mėnesių Lietuvos Respublikos Vyriausybė
Vyriausybei atšaukia atšaukus ekstremaliąją situaciją ar
karantiną arba sueina suėjus bent vieno iš jų paskelbimo terminas
terminui;
2) kai asmuo nebeatitinka bent vienos iš šio
straipsnio 1 dalyje nustatytų sąlygų išmokai savarankiškai dirbančiam
asmeniui skirti ir mokėti.“
|
3.
|
6
|
1
|
|
Argumentai:
Įvedus ekstremaliąją padėtį, daugelis įmonių nedelsdami
ėmėsi veiksmų dėl ekstremalios situacijos pasėkmių optimizavimo. Vos tik
paskelbus šią padėtį, nemažai darbuotojų savo noru išėjo nemokamų atostogų.
Taip pat buvo inicijuota ir atleidimų. Todėl naujai siūlomos Vyriausybės
nuostatos dėl darbo vietų išsaugojimo (neatleidimo darbdavio iniciatyva) ir
nemokamų atostogų darbuotojmas nesuteikimo valstybės subsidijai gauti sudarys
papildomas kliūtis darbdaviams gauti šią siūlomą valstybės pagalbą.
Pasiūlymas:
Pakeisti Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo nr. XII-2470 51, 13,
24, 35, 37, 41, 42, 44 ir 49 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto
Nr. XIIIP-4658 6 straipsnio 1 dalį ir ją
išdėstyti taip:
1. Pakeisti 41 straipsnio 21 dalį
ir ją išdėstyti taip:
„21. Darbdaviams, kurie laikotarpiu, kai
Lietuvos Respublikos Vyriausybė paskelbė ekstremaliąją situaciją ir
karantiną, šio įstatymo 25 straipsnio 14 punkte nurodytiems užimtiems
asmenims Lietuvos Respublikos darbo kodekso 47 straipsnio 1 dalies 2 punkte
nustatytu atveju paskelbė prastovą, jų neatleido pagal Lietuvos Respublikos
darbo kodeksą darbdavio iniciatyva be darbuotojo kaltės ir (ar) darbdavio
valia ir nesuteikė jiems nemokamų atostogų Lietuvos Respublikos darbo kodekso
137 straipsnio 2 dalyje nurodytu pagrindu dėl Lietuvos Respublikos
Vyriausybės paskelbtos ekstremaliosios situacijos ar karantino
paskelbtos prastovos metu išlaikytoms darbo vietoms ir taip išlaikė darbo vietas šio įstatymo 25 straipsnio 14 punkte
nurodytiems užimtiems asmenims, mokama subsidija darbo užmokesčiui nuo jiems
priskaičiuoto darbo užmokesčio. Subsidijos darbo užmokesčiui dydis
apskaičiuojamas procentais nuo užimtam asmeniui priskaičiuoto darbo
užmokesčio, kuris negali būti didesnis negu užimto asmens darbo sutartyje iki
Lietuvos Respublikos Vyriausybei paskelbiant ekstremaliąją situaciją ir
karantiną nustatytas darbo užmokestis, ir, darbdavio pasirinkimu, sudaro
70 procentų apskaičiuotų lėšų, bet ne daugiau kaip 1,5 Lietuvos Respublikos
Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos dydžio arba 90
procentų apskaičiuotų lėšų, bet ne daugiau kaip Lietuvos Respublikos
Vyriausybės patvirtinta minimalioji mėnesinė alga. Jeigu užimtam asmeniui
prastova Lietuvos Respublikos darbo kodekso 47 straipsnio 1 dalies 2 punkte
nustatytu atveju paskelbta ne visą mėnesio darbo laiką, subsidijos darbo
užmokesčiui dydis apskaičiuojamas proporcingai darbdavio paskelbtam užimto
asmens prastovos laikui. Darbdaviai, kuriems buvo mokama subsidija darbo
užmokesčiui, darbo vietas šio įstatymo 25 straipsnio 14 punkte nurodytiems
užimtiems asmenims, kurių darbo vietoms išlaikyti buvo mokėta subsidija darbo
užmokesčiui, turi išlaikyti ne trumpiau kaip 3 2 mėnesius nuo subsidijos darbo užmokesčiui
mokėjimo pabaigos.“
|