LIETUVOS RESPUBLIKOS SAUGAUS EISMO AUTOMOBILIŲ KELIAIS ĮSTATYMO NR. VIII-2043 2, 9, 10, 14, 17, 22, 23, 272 STRAIPSNIŲ IR PRIEDO PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 141 IR 142 STRAIPSNIAIS IR 2 PRIEDU ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 425 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO IR LIETUVOS RESPUBLIKOS UŽIMTUMO ĮSTATYMO 37 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTŲ

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

 

1. Įstatymų projektų rengimą paskatinusios priežastys, tikslai ir uždaviniai 

Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo Nr. VIII-2043 2, 9, 10, 14, 17, 22, 23, 272 straipsnių ir priedo pakeitimo ir Įstatymo papildymo 141 ir 142 straipsniais ir 2 priedu įstatymo (toliau – SEAKĮ projektas), Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 425 straipsnio pakeitimo įstatymo (toliau – ANK projektas) ir Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 37 straipsnio pakeitimo įstatymo (toliau – Užimtumo įstatymo projektas) projektai (toliau – įstatymų projektai)  parengti siekiant:

1) įgyvendinti 2018 m. balandžio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą (ES) 2018/645, kuria iš dalies keičiama Direktyva 2003/59/EB dėl tam tikrų kelių transporto priemonių kroviniams ir keleiviams vežti vairuotojų pradinės kvalifikacijos ir kvalifikacijos kėlimo ir Direktyva 2006/126/EB dėl vairuotojo pažymėjimų (toliau – Direktyva (ES) 2018/645);

2) suderinti Direktyvos (ES) 2018/645 ir Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso (toliau – ANK) nuostatas dėl dokumentų, kuriais patvirtinama vairuotojų kompetencija vežti krovinius ar keleivius komerciniais tikslais, ir prievolės juos turėti C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE kategorijų motorinių transporto priemonių ir jų junginių su priekabomis vairuotojams, kurie verčiasi komerciniu krovinių arba keleivių vežimu;

3) suderinti Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo nuostatas su SEAKĮ projekto nuostatomis, pagal kurias kvalifikacijos pažymėjimas bus laikomas kompetencijos pažymėjimu.

Pažymėtina, kad Direktyva (ES) 2018/645 (išskyrus vieną punktą dėl galimybės eismo dalyvių priežiūros tikslais Europos Sąjungos valstybėms narėms el. būdu keistis informacija apie išduotus arba panaikintus kompetencijos pažymėjimus) įsigalioja 2020 m. gegužės 23 d.

2. Įstatymų projektų iniciatoriai ir rengėjai

Įstatymų projektus parengė Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės (l. e. vadovo pareigas Tomas Pilukas, tel. 239 3823, el. p. [email protected]) vyresnysis patarėjas Dmitrijus Bialas (239 3937, el. p. [email protected]) ir patarėjas Andrius Karnilavičius (tel. 239 3874, el. p. [email protected]).

3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymų projektuose aptarti teisiniai santykiai

3.1. Šiuo metu 2003 m. liepos 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2003/59/EB dėl tam tikrų kelių transporto priemonių kroviniams ir keleiviams vežti vairuotojų pradinės kvalifikacijos ir periodinio mokymo, iš dalies keičiančios Tarybos reglamentą (EEB) Nr. 3820/85 ir Tarybos direktyvą 91/439/EEB bei panaikinančios Tarybos direktyvą 76/914/EEB (toliau – Direktyva 2003/59/EB), nuostatos įgyvendintos Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymu (toliau – Įstatymas) ir C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE kategorijų motorinių transporto priemonių vairuotojų mokymo pradinei profesinei kvalifikacijai įgyti ir vairuotojų periodinio profesinio mokymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2011 m. vasario 3 d. įsakymu Nr. 3-79 „Dėl C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE kategorijų motorinių transporto priemonių vairuotojų mokymo pradinei profesinei kvalifikacijai įgyti ir vairuotojų periodinio profesinio mokymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas).

Direktyvos (ES) 2018/645 nuostatos į nacionalinę teisę perkeltos iš dalies.

3.2. Pagal Įstatymo 2 straipsnio 48 ir 54 dalis:

„48. Periodinis profesinis vairuotojų mokymas – C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE kategorijų motorinių transporto priemonių ir jų junginių su priekabomis vairuotojų mokymas teisės aktų nustatytu dažnumu siekiant tobulinti profesinę kvalifikaciją vežti krovinius ar keleivius komerciniais tikslais ir suteikti vairuotojo profesinės kvalifikacijos periodinio tobulinimo pažymėjimą.

54. Pradinis profesinis vairuotojų mokymas – C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE kategorijų motorinių transporto priemonių ir jų junginių su priekabomis vairuotojų mokymas siekiant suteikti šių transporto priemonių vairuotojų pradinę profesinę kvalifikaciją vežti krovinius ar keleivius komerciniais tikslais ir kvalifikacijos pažymėjimą, kuriuo patvirtinama ši kvalifikacija.“

Įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 11 punkte įtvirtinta, kad, užtikrindama eismo saugumą, Susisiekimo ministerija arba jos įgaliotos institucijos, „suderinusi su Švietimo ir mokslo ministerija, nustato C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE kategorijų motorinių transporto priemonių vairuotojų mokymo pradinei profesinei kvalifikacijai įgyti ir vairuotojų periodinio profesinio mokymo tvarką“.

Pagal Įstatymo 22 straipsnio 6 dalį „C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE kategorijų motorinių transporto priemonių vairuotojai privalo nustatyta tvarka baigti mokymus pradinei profesinei kvalifikacijai įgyti bei periodinius profesinius mokymus“.

ANK 425 straipsnyje numatyta administracinė atsakomybė už C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE kategorijų motorinių transporto priemonių vairavimą neturint kvalifikacijos pažymėjimo arba vairuotojo profesinės kvalifikacijos periodinio tobulinimo pažymėjimo, pakartotinį pažeidimą ir transporto priemonių vairavimą neturint vairuotojo pažymėjime įrašyto Europos Bendrijos kodo (95), patvirtinančio vairuotojo pradinę profesinę kvalifikaciją arba kvalifikacijos tobulinimą.

Užimtumo įstatymo 37 straipsnio 11 dalyje nustatyta, kad „bedarbių ir užimtų asmenų profesinis mokymas pagal šio straipsnio nuostatas pakartotinai gali būti organizuojamas ne anksčiau kaip po 3 metų baigus profesinio mokymo programą ir įgijus kvalifikaciją, ne anksčiau kaip po vienų metų įgijus kompetenciją, išskyrus atvejus, kai dėl sveikatos būklės asmuo negali dirbti pagal įgytą kvalifikaciją ir (ar) kompetenciją arba kai asmuo neturi teisės dirbti pagal įgytą kompetenciją neturėdamas teisės aktuose nurodyto kvalifikacijos pažymėjimo“.

Aprašo 27 ir 28 punktuose nustatyta, kad kvalifikacijos pažymėjimus, patvirtinančius pradinę profesinę kvalifikaciją, vairuotojai privalo turėti: nuo 2008 m. rugsėjo 10 d. – įgiję teisę vežti keleivius D1, D1E, D ar DE kategorijų transporto priemonėmis; nuo 2009 m. rugsėjo 10 d. – įgiję teisę vežti krovinius C1, C1E, C ar CE kategorijų transporto priemonėmis. O asmenys, gavę vairuotojų pažymėjimus, suteikiančius teisę vairuoti nurodytu kategorijų transporto priemones, iki nurodytų datų ir pageidaujantys vežti krovinius ir (ar) keleivius, privalo išklausyti periodinio profesinio mokymo kursą ir įgyti vairuotojo profesinės kvalifikacijos periodinio tobulinimo pažymėjimus ne vėliau kaip iki: 2013 m. rugsėjo 10 d. – vežti keleivius D1, D1E, D ar DE kategorijų transporto priemonėmis; 2014 m. rugsėjo 10 d. – vežti krovinius C1, C1E, C ar CE kategorijų transporto priemonėmis. SEAKĮ projekto 13 straipsnio 3 dalyje numatoma analogiška nuostata.

4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama

4.1. SEAKĮ projektu siūloma Įstatymo 2 straipsnyje nustatyti sąvokas „vairuotojo kvalifikacijos kortelė“ ir „vairuotojų mokymo centras“ (toliau – mokymo centras), Įstatyme vartojamą sąvoką „pradinis profesinis vairuotojų mokymas“ pakeisti į „vairuotojų kompetencijos įgijimo kursai“ (toliau – vairuotojų kompetencijos kursai), o sąvoką „periodinis profesinis vairuotojų mokymas“ pakeisti sąvoka „vairuotojų kompetencijos tobulinimo kursai“ (pagal Direktyvos 2018/645 nuostatas).

4.2. Pagal SEAKĮ projektu keičiamo Įstatymo 10 straipsnio ir pildomo 142 straipsnio nuostatas vairuotojų kompetencijos ir kompetencijos tobulinimo reglamentavimo ir mokymo centrų priežiūros funkcijos iš Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos bus perduotos Susisiekimo ministerijai. Teisinio reguliavimo pakeitimai parengti atsižvelgiant į Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“, Lietuvos vežėjų sąjungos, Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijų kėlimo mokyklų asociacijos ir Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso pasiūlymus. 

4.3. SEAKĮ projektu siūloma Įstatymo 14 straipsnio 2 dalyje numatyti pareigą C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE kategorijų motorinių transporto priemonių ir jų junginių su priekabomis vairuotojams, kurie verčiasi komerciniu krovinių arba keleivių vežimu ir kurių vairuotojo pažymėjime prie atitinkamų kategorijų neįrašytas vairuotojo kompetenciją patvirtinantis suderintas Europos Sąjungos kodas (95), tikrinančio pareigūno reikalavimu pateikti vairuotojo liudijimą arba vairuotojo kvalifikacijos kortelę.

4.4. SEAKĮ projekto 6 straipsniu papildomo Įstatymo 142 straipsnyje numatomi reikalavimai mokymo centrams, teisės vykdyti vairuotojų kompetencijos ir vairuotojų kompetencijos tobulinimo kursus suteikimo, sustabdymo, sustabdymo panaikinimo, teisės vykdyti vairuotojų kompetencijos ir vairuotojų kompetencijos tobulinimo kursus mokymo centrams panaikinamo pagrindai.

Reikalavimai mokymo centrams nustatyti pagal Direktyvos 2018/645 1 priedo 5 skirsnio nuostatas.

SEAKĮ projekto 6 straipsniu papildomo Įstatymo 142 straipsnio 11 dalyje nustatomi šie mokymo centro veiklos sustabdymo pagrindai:

1) nesumokėjo Vyriausybės nustatyto dydžio valstybės rinkliavos;

2) per įspėjime apie galimą teisės vykdyti vairuotojų kompetencijos ir (arba) vairuotojų kompetencijos tobulinimo kursus sustabdymą nustatytą terminą nepašalino nustatytų neatitikimų;

3) vykdydamas vairuotojų kompetencijos kursus nevykdo bent vienos 142 straipsnio 8 dalies 1, 3–6 punktuose nustatytos pareigos, o vykdydamas vairuotojų kompetencijos tobulinimo kursus nevykdo bent vienos 142 straipsnio 8 dalies 2–6 punktuose nustatytos pareigos;

4) vykdydamas vairuotojų kompetencijos kursus, nedarė kompetencijos egzamino arba praktinio vairavimo įskaitos vaizdo ir garso įrašo, o vykdydamas vairuotojų kompetencijos tobulinimo kursus, nedarė kompetencijos tobulinimo egzamino vaizdo ir garso įrašo arba nesilaikė Vyriausybės įgaliotos institucijos nustatytų vaizdo ir garso įrašų darymo, saugojimo, naudojamos vaizdo ir garso įrangos reikalavimų;

5) nevykdo Vyriausybės įgaliotos institucijos priežiūros nurodymo dėl išteklių naudojimo, tinkamo mokymo kursų ir egzaminų organizavimo.

SEAKĮ projekto 6 straipsniu papildomo Įstatymo 142 straipsnio 14 dalyje nustatomi šie mokymo centro veiklos panaikinimo pagrindai:

1)   likviduojamas;

2)   pateikė prašymą panaikinti teisę vykdyti vairuotojų kompetencijos ir (arba) vairuotojų kompetencijos tobulinimo kursus;

3)   siekdamas įgyti teisę vykdyti vairuotojų kompetencijos ir (arba) vairuotojų kompetencijos tobulinimo kursus, pateikė informaciją, žinodamas, kad ji neteisinga;

4)   vykdė vairuotojų kompetencijos ir (arba) vairuotojų kompetencijos tobulinimo kursus, kai ši teisė buvo sustabdyta;

5)   pateikė Vyriausybės įgaliotai institucijai informaciją apie šio įstatymo 14 straipsnio 5 dalyje nurodyto vairuotojo užbaigtus vairuotojų kompetencijos ir (arba) vairuotojų kompetencijos tobulinimo kursus žinodamas, kad ji neteisinga;

6)   vykdė vairuotojų kompetencijos ir (arba) vairuotojų kompetencijos tobulinimo kursus nesudaręs mokymo sutarties su šio įstatymo 14 straipsnio 5 dalyje nurodytu vairuotoju;

7)   per 12 mėnesių nuo Vyriausybės įgaliotos institucijos sprendimo sustabdyti teisę vykdyti vairuotojų kompetencijos ir (arba) vairuotojų kompetencijos tobulinimo kursus priėmimo nepašalino šio straipsnio 11 dalyje nurodytų pažeidimų arba pakartotinai padarė nors vieną šio straipsnio 11 dalyje nurodytą pažeidimą.

Pastaruoju punktu siūloma numatyti, kad mokymo centrui, kuris per 12 mėnesių nepasirūpino pažeidimų, dėl kurių jam buvo sustabdytas veiklos vykdymas, pašalinimu arba per 12 mėnesių pakartotinai padarė pažeidimą, už kurį numatytas veiklos sustabdymas, teisė vykdyti vairuotojų kompetencijos ir (arba) vairuotojų kompetencijos tobulinimo kursus panaikinama. O pagal SEAKĮ projekto 6 straipsniu papildomo Įstatymo 142 straipsnio 16 dalį mokymo centras, kuriam už šio straipsnio 14 dalies 3–7 punktuose nurodytus pažeidimus buvo panaikinta teisė vykdyti vairuotojų kompetencijos ir (arba) vairuotojų kompetencijos tobulinimo kursus, gali teikti dokumentus dėl šios teisės suteikimo ne anksčiau kaip po vienų metų nuo Vyriausybės įgaliotos institucijos sprendimo panaikinti teisę vykdyti vairuotojų kompetencijos ir (arba) vairuotojų kompetencijos tobulinimo kursus priėmimo.

SEAKĮ projektu numatoma, kad vairuotojų kompetencijos ir vairuotojų kompetencijos tobulinimo kursus mokymo centruose vykdys juose įdarbinti asmenys, turintys teisę dirbti vairuotojų mokytojais ir vairavimo instruktoriais (pagal Direktyvos 2018/645 1 priedo 2 skirsnio 2.1 punkto ir 3 skirsnio nuostatas).

4.5. SEAKĮ projektu nustatoma, kad vairuotojo liudijimą ir vairuotojo kvalifikacijos kortelę išduos Vyriausybės įgaliota institucija. Vairuotojo liudijimus išdavinės Lietuvos transporto saugos administracija (toliau – LTSA), kuri šią funkciją vykdo ir šiuo metu. Susisiekimo ministerija, vykdydama Ministro Pirmininko pavedimą, įformintą Vyriausybės kanclerio 2019 m. lapkričio 22 d. rezoliucija Nr. S-4154, kuriame prašoma užtikrinti, kad 2019 m. lapkričio 21 d. pasitarime dėl motorinių transporto priemonių vairuotojų mokymo reglamentavimo (protokolas Nr. LV-320) priimti sprendimai būtų įgyvendinti, 2019 m. lapkričio 28 d. suorganizavo pasitarimą su Vidaus reikalų ministerijos, valstybės įmonės „Regitra“ ir LTSA atstovais, kuriame nuspręsta, kad vairuotojų kvalifikacijos kortelių išdavimo funkciją vykdys valstybės įmonė „Regitra“.

4.6. SEAKĮ projektu siūloma Įstatymo 272 straipsnį papildyti nauja 6 dalimi ir nustatyti, kad „esant techninėms galimybėms tikrinantys pareigūnai, vykdydami eismo priežiūrą, gali patikrinti vairuotojo pažymėjimo, vairuotojo kvalifikacijos kortelės, vairuotojo liudijimo ir kitų dokumentų galiojimą bei šiuose dokumentuose įrašytus duomenis naudodami atitinkamus registrus, informacines sistemas ir Europos Sąjungos vairuotojo pažymėjimų tinklą.“ Šia nuostata siekiama įgyvendinti Direktyvos (ES) 2018/645 nuostatas dėl Direktyvos 2003/59/EB papildymo 10a straipsnio 3 ir 4 dalimis ir dėl Direktyvos 2006/126/EB keičiamo 15 straipsnio 3 ir 4 dalių, kurios susijusios su prieigos atsakingoms institucijoms (jų įgaliotiems pareigūnams) suteikimu ir asmens duomenų tvarkymu.    

4.7. Atsižvelgiant į Direktyvos 2003/59/EB 2 straipsnio 1 dalies b) punkte naudojamą terminą „civilinė gynyba“ SEAKĮ projektu numatoma, kad reikalavimas įgyti vairuotojo kompetenciją ir ją tobulinti netaikomas ginkluotųjų pajėgų, civilinės mobilizacijos institucijų,  civilinės saugos sistemos pajėgų, Valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos ir savivaldybių priešgaisrinės tarnybos, už viešosios tvarkos palaikymą atsakingų pajėgų ir greitosios medicinos pagalbos įstaigų naudojamų arba kontroliuojamų transporto priemonių, kai vežimo operacija yra tiesiogiai susijusi su toms tarnyboms paskirtomis užduotimis, vairuotojams.

4.8. ANK projekte ANK 425 straipsnyje siūloma numatyti, kad administracinė atsakomybė taikoma už C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE kategorijų motorinių transporto priemonių ir jų junginių su priekabomis vairavimą, verčiantis komerciniu krovinių arba keleivių vežimu, vairuotojui neturint vairuotojo pažymėjime įrašyto Europos Sąjungos kodo (95) arba vairuotojo kvalifikacijos kortelės arba vairuotojo liudijimo.

4.9. Atsižvelgiant į SEAKĮ projekto nuostatas Užimtumo įstatymo projektu siūloma numatyti, kad „bedarbių ir užimtų asmenų profesinis mokymas pagal šio straipsnio nuostatas pakartotinai gali būti organizuojamas ne anksčiau kaip po 3 metų baigus profesinio mokymo programą ir įgijus kvalifikaciją, ne anksčiau kaip po vienų metų įgijus kompetenciją, išskyrus atvejus, kai dėl sveikatos būklės asmuo negali dirbti pagal įgytą kvalifikaciją ir (ar) kompetenciją arba kai asmuo neturi teisės dirbti pagal įgytą kompetenciją neturėdamas Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme nurodyto vairuotojo kompetencijos pažymėjimo“.

SEAKĮ projekto įgyvendinimas suteiks galimybę C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE kategorijų motorinių transporto priemonių ir jų junginių su priekabomis vairuotojams gauti vairuotojo kvalifikacijos kortelę (jeigu vairuotojo pažymėjime neįrašytas Europos Sąjungos kodas (95). Pagal Direktyvos 2003/59/EB 10 straipsnio 1 dalį „valstybės narės išduota vairuotojo kvalifikacijos kortelė turi būti tarpusavyje pripažįstama“, todėl nurodyti vairuotojai ir verslo subjektai (vežėjai, kurie verčiasi krovinių ir keleivių vežimu) išvengs sunkumų dėl praktikoje pasitaikančių situacijų, kai kitų valstybių kontroliuojantys pareigūnai patikros kelyje metu nepripažįsta vairuotojo kompetenciją vežti krovinius ar keleivius komerciniais tikslais patvirtinančio dokumento (pavyzdžiui, vairuotojo liudijimo).

5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymų projektus toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu). Galimos neigiamos priimtų įstatymų pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta

Laukiami teigiami rezultatai aptarti 4 punkto paskutinėje pastraipoje. Priėmus Įstatymų projektus, neigiamų pasekmių nenumatoma.

6. Kokią įtaką priimti įstatymai turės kriminogeninei situacijai, korupcijai

Neigiamų pasekmių nenumatoma.

7. Kaip įstatymų įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai

Įstatymų projektai neturės reikšmingos įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai.

Tikimasi, kad sumažės atvejų, kai verslo subjektai (vežėjai, kurie verčiasi krovinių ir keleivių vežimu) susiduria su sunkumais dėl vairuotojo kompetencijos vežti krovinius ar keleivius komerciniais tikslais patvirtinančių dokumentų pripažinimo kitose valstybėse.

8. Įstatymų inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios

Priėmus įstatymus, nereikės priimti kitų įstatymų, jų keisti ar pripažinti netekusiais galios.

9. Ar įstatymų projektai parengti laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymų projektų sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka

Įstatymų projektai parengti laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos ir Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų. SEAKĮ projekte įtvirtintos sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.

10. Ar įstatymų projektai atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus

Įstatymų projektai atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas, Europos Sąjungos teisei neprieštarauja.

11. Jeigu įstatymams įgyvendinti reikia įstatymų įgyvendinamųjų aktų, – kas ir kada juos turėtų parengti

Iki Įstatymo įsigaliojimo Vyriausybė arba jos įgaliotos institucijos turės pakeisti:

1)   Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugpjūčio 29 d. nutarimą Nr. 1372 „Dėl įgaliojimų suteikimo“;

2)   Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. gruodžio 15 d. nutarimą Nr. 1458 „Dėl Konkrečių valstybės rinkliavos dydžių sąrašo ir Valstybės rinkliavos mokėjimo ir grąžinimo taisyklių patvirtinimo“;

3)   Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. sausio 21 d. įsakymą Nr. 3-13 „Dėl Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo įgyvendinimo“;

4)   C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE kategorijų motorinių transporto priemonių vairuotojų mokymo pradinei profesinei kvalifikacijai įgyti ir vairuotojų periodinio profesinio mokymo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2011 m. vasario 3 d. įsakymu Nr. 3-79 „Dėl C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE kategorijų motorinių transporto priemonių vairuotojų mokymo pradinei profesinei kvalifikacijai įgyti ir vairuotojų periodinio profesinio mokymo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

5)   Motorinių transporto priemonių vairuotojo pažymėjimų išdavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2008 m. rugsėjo 10 d. įsakymu Nr. 1V-328 „Dėl Motorinių transporto priemonių vairuotojo pažymėjimų išdavimo taisyklių patvirtinimo“;

6)   Profesinio mokymo programų rengimo ir registravimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2018 m. lapkričio 22 d. įsakymu Nr. V-925 „Dėl Profesinio mokymo programų rengimo ir registravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

7)   Vairuotojo liudijimo išdavimo tvarkos aprašą, patvirtintą Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2004 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. 2B-292 „Dėl Vairuotojo liudijimo išdavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

8)   Vairuotojų mokymo tvarkos aprašą, patvirtintą Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2014 m. balandžio 30 d. įsakymu Nr. 2B-84 „Dėl Vairuotojų mokymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Turės būti priimti šie teisės aktai:

1)   Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro įsakymas „Dėl vairuotojo kvalifikacijos kortelės blanko privalomosios formos patvirtinimo“;

2)   Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro įsakymas „Dėl Vairuotojo kvalifikacijos kortelių išdavimo taisyklių patvirtinimo“;

3)   Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus įsakymas „Dėl Vairuotojų kompetencijos ir (arba) vairuotojų kompetencijos tobulinimo kursų mokymo programos patvirtinimo“;

4)   Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus įsakymas „Dėl Vairuotojo kompetencijos egzamino, praktinio vairavimo įskaitos ir kompetencijos tobulinimo egzamino vaizdo ir garso įrašų darymo, saugojimo, vaizdo ir garso įrašymo įrangos naudojimo reikalavimų patvirtinimo“;

5)   Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus įsakymas „Dėl Teisės vykdyti vairuotojų kompetencijos ir (arba) vairuotojų kompetencijos tobulinimo kursus juridiniams asmenims, kitoms organizacijoms ar jų padaliniams suteikimo, sustabdymo, sustabdymo panaikinimo ir šios teisės panaikinimo tvarkos patvirtinimo;

6)   Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus įsakymas „Dėl Mokymo patalpos, vairavimo mokymo aikštelės, materialiųjų ir metodinių išteklių, transporto priemonių reikalavimų patvirtinimo“.

12. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymams įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais)

Įstatymų projektų nuostatoms įgyvendinti papildomų valstybės biudžeto lėšų nereikės, taip pat jų nebus ir sutaupyta.

13. Įstatymų projektų rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

Rengiant Įstatymų projektus, specialistų vertinimų ir išvadų negauta.

14. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiems įstatymų projektams įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno Eurovoc terminus, temas ir sritis

„Vairuotojų kompetencijos įgijimo kursai“, „vairuotojų kompetencijos tobulinimo kursai“, „vairuotojo kvalifikacijos kortelė“.

15. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai

Nėra.