PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KONCESIJŲ ĮSTATYMO NR. I-1510 PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-203

 

2017-02-14

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1

1(18)

(3)

 

Argumentai:

Siekiant skaidraus koncesijų suteikimo proceso ir atsižvelgiant į praktikoje pasitaikančius piktnaudžiavimo atvejus, kai koncesininko tretiesiems asmenims išnuomotas ar kitaip perduotas turtas naudojamas ne pagal paskirtį, siūlome atsisakyti šios nuostatos.

Pasiūlymas:

„3. Koncesininkui koncesijos sutarties galiojimo laikotarpiui perduotą suteikiančiosios institucijos nuosavybės teise valdomą turtą arba suteikiančiosios institucijos patikėjimo teise valdomą ir (ar) naudojamą valstybės ar savivaldybės turtą, išskyrus žemę, koncesininkas gali valdyti, naudoti ir juo disponuoti patikėjimo teise, panaudos arba nuomos teisėmis. Suteikiančiosios institucijos panaudos teise valdomas ir (ar) naudojamas valstybės ar savivaldybės turtas koncesininkui gali būti perduotas valdyti ir (ar) naudoti panaudos teise. Koncesininkas valstybės ar savivaldybės turto perdavimo sutartyje nustatytomis sąlygomis ir tvarka koncesijos sutarties galiojimo laikotarpiui gali šį turtą, išskyrus žemę, išnuomoti ar kitaip perduoti tretiesiems asmenims, išskyrus perdavimą nuosavybės teise, įkeitimą ar kitokį daiktinių teisių į jį suvaržymą. Koncesininkui negali būti perduodama nuosavybės teisė į suteikiančiosios institucijos perduotą valstybės ar savivaldybės turtą, išskyrus trumpalaikį ir ilgalaikį kilnojamąjį suteikiančiosios institucijos perduotą valstybės ar savivaldybės turtą, kuris per koncesijos sutarties galiojimo laikotarpį nustatyta tvarka bus visiškai nudėvėtas ir gali būti parduodamas koncesininkui už kainą, atitinkančią tokio turto vertę, nustatytą Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymo nustatyta tvarka.“

2

1(41)

(5)

 

Argumentai:

Siekiant skaidraus koncesijų suteikimo proceso, siūlome atsisakyti nuostatos, suteikiančios teisę dalyviui pateikti kitokius nei suteikiančiosios institucijos koncesijos dokumentuose nurodytus dokumentus.

Pasiūlymas:

„5. Jeigu dalyvis dėl pateisinamų priežasčių negali pateikti suteikiančiosios institucijos koncesijos dokumentuose nurodytų dokumentų, jis turi teisę pateikti kitus suteikiančiajai institucijai priimtinus dokumentus, kurie patvirtintų, kad jis atitinka keliamus reikalavimus.“

3

1(43)

(3,4)

 

 

Argumentai:

Siekiant skaidraus koncesijų suteikimo proceso, siūlome atsisakyti nuostatos, suteikiančios teisę dalyviui pateikti kitokius nei suteikiančiosios institucijos koncesijos dokumentuose nurodytus dokumentus.

Pasiūlymas:

„3. Suteikiančioji institucija turi teisę koncesijos dokumentuose prašyti pateikti šiuos (vieną ar kelis) ekonominę ir finansinę dalyvio būklę apibūdinančius dokumentus:

1) atitinkamas banko pažymas arba, jei reikia, atitinkamus įrodymus, kad dalyvis yra apsidraudęs nuo profesinės rizikos;

2) paskutinių finansinių metų dalyvio įmonės finansinę ataskaitą (balansą) ar jos išrašą, jei šalyje, kurioje registruotas dalyvis, įstatymai reikalauja skelbti finansinę ataskaitą (balansą);

3) daugiausia paskutinių 3 finansinių metų, o jeigu įmonė įregistruota ar veiklą atitinkamoje srityje pradėjo vėliau  nuo įmonės įregistravimo ar veiklos su koncesija susijusioje srityje pradžios, dalyvio įmonės pažymą apie visos veiklos pajamas ar, jei reikia, pažymą apie pajamas, gautas iš konkrečios veiklos, su kuria susijusi suteikiama koncesija, jei ši informacija turima

4. Jeigu dalyvis dėl pateisinamų priežasčių negali pateikti suteikiančiosios institucijos koncesijos dokumentuose nurodytų dokumentų, jis turi teisę pateikti kitokius suteikiančiajai institucijai priimtinus dokumentus, kurie patvirtintų, kad jo ekonominė ar finansinė būklė atitinka keliamus reikalavimus.“

4

1(44)

(2)

 

Argumentai:

Siekiant užtikrinti koncesininko atliekamų darbų ar teikiamų paslaugų kokybę, siūlome įtvirtinti imperatyvų reikalavimą, kad dalyviai turėtų pakankamai patirties.

Pasiūlymas:

2. Suteikiančioji institucija gali turi reikalauti, kad dalyviai turėtų pakankamai patirties. Siekiant įrodyti turimą patirtį, dalyviai turi pateikti pažymas apie ankstesnes įvykdytas sutartis.

5

1(46)

 

 

Argumentai:

Siekiant užkirsti kelią korupcinėms apraiškoms bei užtikrinti skaidrų koncesininko, kuris sugebėtų efektyviai teikti paslaugą ar atlikti nustatytus darbus, parinkimą, siūlome atsisakyti galimybės koncesininkui remtis kito ūkio subjekto pajėgumais.

Pasiūlymas:

„46 straipsnis. Rėmimasis kito ūkio subjekto pajėgumais

1. Konkrečios koncesijos atveju dalyvis gali remtis kitų ūkio subjektų pajėgumais, kad atitiktų koncesijos dokumentuose nustatytus ekonominio ir finansinio pajėgumo reikalavimus pagal šio įstatymo 43 straipsnio 1 dalies nuostatas ar techninio ir profesinio pajėgumo reikalavimus pagal šio įstatymo 44 straipsnio 1–2 dalių nuostatas, laikydamasis šių sąlygų:

1) dalyvio ryšių su kitais ūkio subjektais, kurių pajėgumais jis remiasi, teisinis pobūdis neturi reikšmės;

2) jeigu reikalaujama išsilavinimo, profesinės kvalifikacijos ar profesinės patirties pagal šio įstatymo 44 straipsnio 3 dalies 6 punktą, tai dalyvis gali remtis kitų ūkio subjektų pajėgumais tik tuo atveju, jei tie subjektai patys suteiks paslaugas, atliks darbus, reikalaujančius jų turimų pajėgumų;

3) dalyvis privalo įrodyti suteikiančiajai institucijai, kad vykdant koncesijos sutartį kitų ūkio subjektų, kurių pajėgumais jis remiasi, ištekliai jam bus prieinami;

4) šioje dalyje nurodytomis sąlygomis kitų ūkio subjektų grupė gali remtis kitų ūkio subjektų grupės dalyvių arba kitų ūkio subjektų pajėgumais.

2. Kai dalyvis dėl finansinės būklės remiasi kitų ūkio subjektų pajėgumais, suteikiančioji institucija gali reikalauti, kad dalyvis ir kiti ūkio subjektai, kurių pajėgumais remiasi, prisiimtų solidarią atsakomybę už koncesijos sutarties įvykdymą.“

 


 

 

Teikia

Seimo narys                                                     (Parašas)                                  Kęstutis Pūkas