PASIŪLYMAS
DĖL KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO
ĮSTATYMO NR. VIII-2032 2, 3, 8, 9 STRAIPSNIŲ IR 3 PRIEDO PAKEITIMO,
3 IR 4 STRAIPSNIŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS
ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-895(2)
2021-12-09
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1. |
5 (9)
|
(6) |
(2, 3) |
Argumentai: Įstatymo projekte nustatomas reikalavimas iš 33 proc., numatytų vietinės reikšmės keliams, 9 proc. (daugiau nei 16 mln. Eurų) palikti rezervo lėšų ir jį skirti valstybei svarbiems vietinės reikšmės kelių objektams. Susisiekimo ministerija nėra parengusi nei atrankos kriterijų, nei finansavimo tvarkos aprašo, objektai bus atrenkami ir tvirtinami Vyriausybės. Iš esmės lieka tas pats rezervas, kas neužtikrina didesnio skaidrumo. Daugelis savivaldybių negalės pretenduoti į 9 procentų paramą, numatomą skirti valstybei svarbiems vietinės reikšmės kelių objektams, nes jos tiesiog neatitiks kriterijų. 9 proc. parama savivaldos kontekste yra pakankamai didelė, kad jai skiriamą sumą ar bent jos dalį paskirsčius kitoms savivaldybėms būtų pagerinta daugelio savivaldybių finansinė padėtis, o ne tik kelių išskirtinių, kurios gautų šią paramą. Todėl siūlytina nustatyti reikalavimą iš 33 proc., numatytų vietinės reikšmės keliams, siūlomą iki 9 proc. paramos dydį skaidyti į tris dalis: 1) 9 proc. paramos dydį mažinti iki 5 proc. 2) vietoj 1 proc. skirti 2 proc. Alytaus rajono, Kauno rajono, Klaipėdos rajono, Panevėžio rajono, Šiaulių rajono ir Vilniaus rajono savivaldybių vietinės reikšmės keliams pagal nuolatinių gyventojų skaičių ir kelių ilgį; 3) papildomai 2 proc. automatiškai pasiskirstytų visoms savivaldybėms. Papildomi 2 proc., o ne 1 proc., būtų skiriami būtent „žiedinėms“ savivaldybėms, kadangi pagal įstatymo projektą joms mažėja finansavimas. Nors jose, lyginant su kitomis regionų savivaldybėmis, yra didžiausias eismo intensyvumas, sparčiausia urbanistinė plėtra, nuolat didėjantis persikeliančių miesto gyventojų skaičius, kurie jose nėra deklaravę gyvenamosios vietos. Todėl ir lėšų poreikis tvarkyti kelius yra didesnis. Likusioms šalies savivaldybėms automatiškai būtų perskirstomi papildomi 2 proc., kas irgi pagerintų jų finansinę padėtį. Svarbu pažymėti, kad dabar siūlomu nustatyti teisiniu reguliavimu, pagal kurį „žiedinėms“ savivaldybėms būtų skiriamas papildomai 1 proc., jis būtų skiriamas būtent visų šalies savivaldybių sąskaita ir visoms joms mažėtų finansavimas. Taip pat 1 proc. visoms šešioms „žiedinėms“ savivaldybėms sudarytų tik apie 1,6 mln. Eurų. Tuo tarpu pagal šį pasiūlymą, 2 proc. finansavimas „žiedinėms“ savivaldybėms būtų didesnis ir rezervo sąskaita, be to, nemažėtų, o didėtų visų šalies savivaldybių finansavimas. Taip pat žodis „žiedinėse“ brauktinas, kadangi tokia sąvoka įstatyme nėra apibrėžta. Vadinasi, įtvirtinus siūlomą pakeitimą, kelioms išskirtinėms savivaldybėms, kurios pretenduoja į 9 proc. paramą, ji neženkliai sumažėtų, o „žiedinės“ savivaldybės ir kitos šalies savivaldybės gautų didesnį finansavimą. Tokiu būdu užtikrinamas didžiausias galimas lygiateisiškumas visų savivaldybių atžvilgiu.
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 9 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip: „6. Trimetėje
Programos finansavimo lėšų naudojimo sąmatoje šio straipsnio 2 dalyje
nustatytoms veikloms, taip pat skoloms (jeigu jų yra) sumokėti ir išlaidoms
kompensuoti, kai deklaruojamos patirtos ir apmokėtos išlaidos už praėjusiais
finansiniais metais atliktus darbus ir suteiktas paslaugas, kurių vertė
neviršijo praėjusiais finansiniais metais planuotų asignavimų, numatoma 33
procentai Programos finansavimo lėšų, iš kurių iki
Pakeisti įstatymo projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 9 straipsnio 6 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip: „2) vietinės
reikšmės keliams
Pakeisti įstatymo projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 9 straipsnio 6 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip: „3) savivaldybių institucijų
valdomiems vietinės reikšmės keliams –
|