2018-06-18
PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PENSIJŲ KAUPIMO ĮSTATYMO NR. IX-1691PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1.
2. |
8
29 |
1-4
1 |
1
|
Argumentai: Lietuvos Respublikos pensijų kaupimo įstatymo Nr. IX-1691 pakeitimo įstatymo projektu Nr. XIIIP-2246 (toliau – Įstatymo projektas) siekiama siaurinti galimų anuitetų ratą, paliekant tik Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigas. Aukščiau minėtas Įstatymo projekto rengėjų siūlymas yra vertinamas neigiamai, nes dabar galiojantis teisinis reguliavimas numato kelis galimus anuitetų mokėtojus. Įstatymo projekto rengėjai nėra pateikę įtikinamų argumentų dėl tokio anuitetų rato siaurinimo. Tikslinga, kad būtų palikta galimybė rinktis anuiteto paslaugos teikėją. Įstatymo projektu atsisakoma socialinio draudimo įmokos dalies pervedimo į II pakopos pensijų kaupimo sistemos pensijų fondus nustatant, kad į šiuos pensijų fondus pervedamą pensijų įmoką sudarys 3 proc. dalyvio pajamų, nuo kurių skaičiuojamos valstybinio socialinio draudimo įmokos, ir 1,5 proc. vidutinio darbo užmokesčio dydžio priemoka, skiriama iš valstybės biudžeto (3+1,5). Įstatymo projekto rengėjai nurodo, kad toks projektas panaikina esamų ir būsimų pensijų gavėjų supriešinimą, kai dalis įmokos į privačius pensijų fondus buvo pervedama iš VSDF biudžeto, taip mažinant šio biudžeto pajamas. Siūlymas į II pakopos pensijų fondus pervedamos trinarės įmokos formulę (2+2+2) keisti į (3+1,5) neužtikrina orios ir pilnavertės senatvės. Projekto rengėjai taip pat nurodo,
kad asmens lėšomis mokamos įmokos į pensijų fondus padidėjimui kompensuoti
numatomas 1,55 procentinių punktų (atitikmuo 2 procentiniams punktams, jei
nebūtų mokesčių konsolidavimo) valstybinio socialinio draudimo įmokos tarifo
sumažinimas. Šį mažinimą siūloma taikyti visiems valstybinio socialinio
draudimo įmokas mokantiems asmenims. Asmenims, šiuo metu dalyvaujantiems
kaupime pagal trinarę schemą (2+2+2), perėjimas į schemą 3+1,5 dėl bendro
pensijų tarifo sumažinimo neturės jokio poveikio jo gaunamoms pajamoms
(vietoje 2 proc. savo pajamų jie mokės 3 proc. nuo išaugusio bruto darbo
užmokesčio, tačiau padidėjimą kompensuos sumažėjusi valstybinio socialinio
draudimo įmoka). Manome, kad aukščiau minėta siūloma tvarka neužtikrina, kad
pensijų kaupimo sistemoje dalyvavusių asmenų turtinės teisės nebūtų
pažeistos. Iš esmės tikslinga, užuot ribojus asmenines žmonių galimybes
savarankiškai prisidėti prie pensijos, valstybei aktyvinti būsimų pensininkų
kaupimo iniciatyvas. Tinkama sistema, užtikrinanti palaipsninį perėjimą iš
einamosiomis įmokomis grįstos sistemos į kaupimu paremtą pensijų sistemą,
galėtų būti: „5,5+x+0“. kai 5,5 proc. – tai anksčiau galiojusi tarifo dalis
iš asmens sumokamų socialinio draudimo įmokų, „X“ – kiekvieno asmeninė dalis
iš atlyginimo, darbdavių prisidėjimas, vaikų, giminių ir t.t., o valstybės biudžeto
lėšos -„0“.
Pasiūlymas: 1. Pakeisti Įstatymo projekto 8 straipsnio 1 – 4 dalis ir jas išdėstyti taip:
„1. Pensijų įmoka mokama dalyvio ir VDFS
2. Pakeisti Įstatymo projekto 29 straipsnio 1 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1) pensijų anuitetas, kurį remdamasi draudimo principais bei šiame įstatyme nustatytais pagrindais ir tvarka moka Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaiga arba pensijų kaupimo bendrovė, vykdanti gyvybės draudimo veiklą (toliau – pensijų anuiteto mokėtojas):“ |
Teikia
Seimo nariai:
Simonas Gentvilas
Jonas Varkalys
Eugenijus Gentvilas
Virgilijus Alekna
Gintaras Vaičekauskas
Juozas Baublys
Ričardas Juška