LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
aplinkos apsaugos komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽELDYNŲ ĮSTATYMO NR. X-1241 5, 7, 8, 12, 13, 22 IR 24 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-3100(2)
2024-06-12 Nr. 107-P-24
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto nariai: Komiteto pirmininkė Aistė Gedvilienė, pirmininko pavaduotojas Aidas Gedvilas, Kasparas Adomaitis, Ligita Girskienė, Linas Jonauskas, Tomas Tomilinas, Justinas Urbanavičius, Romualdas Vaitkus;
Komiteto biuras: vedėja Birutė Pūtienė, patarėjai: Evelina Bulotaitė, Aistrida Latvėnė, Rasa Matusevičiūtė, Audrius Želvys, padėjėja Vida Katinaitė.
Kviestieji asmenys: Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija: viceministras Kęstutis Šetkus, Gamtos apsaugos politikos grupės vadovas Algirdas Klimavičius, Architektūros ir inovacijų politikos grupės vyresn. patarėjas Šarūnas Knizikevičius.
3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto sprendimas |
Argumentai, pagrindžiantys sprendimą |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo narys S.Gentvilas |
(2) |
(32) |
|
|
Argumentai: Kadangi geležinkelių paslaugų įrenginio sąvoka įtvirtinta Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekse, atsižvelgus į siūlymą Nr. 1, atsiranda poreikis Lietuvos Respublikos želdynų įstatymo 2 straipsnio 32 dalį papildyti nuoroda į Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodeksą. Pasiūlymo tikslas: Lietuvos Respublikos želdynų įstatymo 2 straipsnio 32 dalį papildyti nuoroda į Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodeksą. Pasiūlymo esmė: Nustatyti, kad kitos Lietuvos Respublikos želdynų įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos ir Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekse.
Pasiūlymas: Pakeisti 2 straipsnio 32 dalį ir ją išdėstyti taip: „32. Kitos šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos energetikos įstatyme, Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekse, Lietuvos Respublikos kelių įstatyme, Lietuvos Respublikos miškų įstatyme, Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatyme, Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatyme, Lietuvos Respublikos turizmo įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos žemės įstatyme.“ |
Pritarti |
Pritarus siūlymui įstatymo projektą papildyti nauju 1 straipsniu, atitinkamai pakeičiant kitų straipsnių numeraciją ir papildyti Įstatymo pavadinimą įrašant, kad keičiamas ir 2 Įstatymo straipsnis. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu |
2. |
Seimo narys S.Gentvilas |
3(8) |
(3) |
|
|
Argumentai: Pritarus pasiūlymams Nr. 1 ir Nr. 2, šių nuostatų įsigaliojimo datą būtina suderinti su įstatymo projekto Nr. XIVP-3761 įsigaliojimo data. Pasiūlymo tikslas: Pasiūlymų Nr. 1 ir Nr. 2 įsigaliojimo datą suderinti su įstatymo projekto Nr. XIVP-3761 įsigaliojimo data. Pasiūlymo esmė: Nustatyti, kad pasiūlymų Nr. 1 ir Nr. 2 nuostatos įsigalioja 2024 m. lapkričio 1 d.
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto Nr. XIVP-3100(2) „3. Šio įstatymo 1 ir 7 straipsniai, |
Pritarti |
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu |
3. |
Seimo narė A.Gedvilienė |
3(8) |
(3) |
|
|
Pasiūlymas: Pritarus pasiūlymams Nr. 2 ir Nr. 3 nustatyti, kad pasiūlymo Nr. 2 nuostatos įsigalioja 2024 m. lapkričio 1 d., pakeisti įstatymo projekto Nr. XIVP-3100(2) 8 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„8 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas 1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio
4 dalį, 3 straipsnį, 5 straipsnio 1, 2. Šio įstatymo 3 straipsnis ir 5
straipsnio 3. Šio įstatymo 5 straipsnio 1 ir
4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija iki 2025 m. sausio 1 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus. 5. Iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos pradėti rengti statinių projektai baigiami rengti pagal iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusius teisės aktus. 6. Iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos pateikti prašymai nepriklausomo želdynų ir želdinių eksperto kvalifikacijos atestatui gauti nagrinėjami pagal iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusius teisės aktus.“ |
Pritarti |
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu |
4. |
Seimo narys S.Gentvilas |
4(12) |
(3) |
|
|
Argumentai: Pagal šiuo metu galiojančią tvarką informavimas apie medžių ir krūmų paskelbimą saugotinais želdiniais vykdomas raštu, tačiau toks informavimo būdas neužtikrina, jog saugotinais paskelbtų želdinių savininkai ir valdytojai tikrai gaus rašytinį pranešimą. Pasiūlymo tikslas: Seimo narys S.Gentvilas 2024-04-15Saugotinais paskelbtų želdinių savininkų ir valdytojų informavimą vykdyti raštu siunčiant registruotus laiškus, tai pat vykdyti informavimą per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą (toliau – E. pristatymo sistema). Pasiūlymo esmė: Užtikrinti tinkamą savininkų ir valdytojų informavimą apie saugotinais paskelbtus želdinius. Pasiūlymas: Pakeisti 12 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Dendrologiškai, ekologiškai, estetiškai vertingus,
kultūros paveldui ir kraštovaizdžiui reikšmingus medžius ir krūmus, išskyrus
augančius elektros tinklų proskynose, ir medžius ir (ar) krūmus, augančius
vidutinės ir aukštos įtampos elektros tinklų apsaugos zonoje už elektros
tinklų proskynos ribų ir kurie kelia pavojų elektros tinklams ir (ar) kurių
aukštis yra didesnis už atstumą nuo medžio iki elektros tinklų ir kurie
virsdami gali sutrikdyti inžinerinės infrastruktūros veiklą, savivaldybių
atstovaujamosios institucijos skelbia saugotinais želdiniais. Kai elektros
tinklus eksploatuojantis asmuo nustato, kad medžiai ir (ar) krūmai, kurie
savivaldybės vykdomosios institucijos jau buvo pripažinti saugotinais,
augantys elektros tinklų apsaugos zonoje už elektros tinklų proskynos ribų
kelia pavojų elektros tinklams ir (ar) kurių aukštis yra didesnis už atstumą
nuo medžio iki elektros tinklų ir kurie virsdami gali sutrikdyti inžinerinės
infrastruktūros veiklą, o savivaldybės vykdomoji institucija atsisako išduoti
sutikimą šiuos saugotinus medžius ir (ar) krūmus kirsti, kitaip pašalinti iš
augimo vietos ar intensyviai genėti, savivaldybės vykdomoji institucija
atsako už reikalingų veiksmų ir priemonių esamam pavojui pašalinti vykdymą ir
atlygina su tuo susijusius nuostolius. Kriterijus, pagal kuriuos savivaldybių
atstovaujamosios institucijos priima sprendimus dėl konkrečių želdinių
paskelbimo saugotinais, nustato aplinkos ministras. Savivaldybės vykdomoji
institucija per 20 darbo dienų nuo savivaldybės atstovaujamosios institucijos
sprendimo dėl medžių ir krūmų paskelbimo saugotinais želdiniais priėmimo |
Pritarti |
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu |
5. |
Seimo narė A.Gedvilienė |
4(12) |
(3) |
|
|
Argumentai: Pagal šiuo metu galiojančią tvarką dendrologiškai, ekologiškai, estetiškai vertingus, kultūros paveldui ir kraštovaizdžiui reikšmingus medžius ir krūmus savivaldybių atstovaujamosios institucijos skelbia saugotinais želdiniais. Įstatymo projektu Nr. XIVP-3100(2) siūloma apriboti savivaldybės teisę skelbti saugotinais vidutinės ir aukštos įtampos elektros tinklų apsaugos zonoje už elektros tinklų proskynos ribų augančius medžius ir (ar) krūmus, kurie kelia pavojų elektros tinklams ir (ar) kurių aukštis yra didesnis už atstumą nuo medžio iki elektros tinklų ir kurie virsdami gali sutrikdyti inžinerinės infrastruktūros veiklą. Šiam siūlymui savivaldybės nepritaria. Pasiūlymo tikslas: Neriboti savivaldybių atstovaujamųjų institucijų skelbti želdinius saugotinais tinklų apsaugos zonose, numatant reikalavimą gauti savivaldybės vykdomosios institucijos sutikimą tokių saugotinų želdinių šalinimui. Pasiūlymo esmė: Želdynų įstatymo 12 str. 3 d. neapribojant savivaldybės atstovaujamosios institucijos teisės dendrologiškai, ekologiškai, estetiškai vertingus, kultūros paveldui ir kraštovaizdžiui reikšmingus medžius ir krūmus skelbti saugotinais, 13 str. 2 d. 1 p. nustatyti, kad savivaldybės atstovaujamosios institucijos paskelbtų saugotinais želdinių, kurie auga vidutinės ir aukštos įtampos antžeminių elektros tinklų apsaugos zonose ir kelia pavojų elektros tinklams dėl to, kad jų aukštis yra didesnis už atstumą nuo želdinio iki elektros tinklų ir virsdami jie gali sutrikdyti inžinerinės infrastruktūros veiklą, šalinimui nereikia leidimo ar sprendimo, tačiau energetikos ministro patvirtintų elektros tinklų apsaugos taisyklių nustatyta tvarka turi būti gautas savivaldybės vykdomosios institucijos sutikimas. Pasiūlymas: Pakeisti 12 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Dendrologiškai, ekologiškai, estetiškai vertingus,
kultūros paveldui ir kraštovaizdžiui reikšmingus medžius ir krūmus, išskyrus
elektros tinklų proskynose augančius medžius |
Pritarti |
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu |
6. |
Seimo narė A.Gedvilienė |
5(13) |
1(2) |
|
|
Argumentai: Pagal šiuo metu galiojančią tvarką, saugotinus želdinius, kurie auga elektros tinklų, šilumos perdavimo tinklų, magistralinių dujotiekių ir naftotiekių (produktotiekių) apsaugos zonose ir šiuos darbus atlieka elektros tinklus, šilumos tinklus, magistralinius dujotiekius ir naftotiekius (produktotiekius) eksploatuojantys asmenys ar jų įgalioti tretieji asmenys, galima kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti be leidimo ar sprendimo. Įstatymo projektu Nr. XIVP-3100(2) siūloma atsisakyti šios Želdynų įstatymo 13 str. 2 d. 1 p. šios nuostatos, tuo pačiu įstatymo 12 str. 3 d. nustatant apribojimą savivaldybės atstovaujamajai institucijai skelbti saugotinais vidutinės ir aukštos įtampos elektros tinklų apsaugos zonoje už elektros tinklų proskynos ribų augančius medžius ir (ar) krūmus, kurie kelia pavojų elektros tinklams ir (ar) kurių aukštis yra didesnis už atstumą nuo medžio iki elektros tinklų ir kurie virsdami gali sutrikdyti inžinerinės infrastruktūros veiklą. Šiam siūlymui savivaldybės nepritaria. Pasiūlymo tikslas: Siūloma neatsisakyti Želdynų įstatymo 13 str. 2 d. 1 p., o patikslinti sąlygas, kokiais atvejais saugotinų želdinių šalinimui nereikalingas leidimas ar sprendimas Pasiūlymo esmė: Nustatyti, kad nereikia leidimo ar sprendimo šalinti savivaldybės atstovaujamosios institucijos saugotinais paskelbtus želdinius, augančius vidutinės ir aukštos įtampos antžeminių elektros tinklų apsaugos zonose ir kelia pavojų elektros tinklams dėl to, kad jų aukštis yra didesnis už atstumą nuo želdinio iki elektros tinklų ir virsdami jie gali sutrikdyti inžinerinės infrastruktūros veiklą, tai atvejais, kai šiuos darbus atlieka elektros tinklus eksploatuojantys asmenys ar jų įgalioti tretieji asmenys. Tokių darbų atlikimui energetikos ministro patvirtintose elektros tinklų apsaugos taisyklėse nustatyta tvarka turi būti duotas savivaldybės vykdomosios institucijos sutikimas. Pasiūlymas: Pakeisti 13 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Saugotinus želdinius kirsti, kitaip pašalinti iš
augimo vietos ar intensyviai genėti be leidimo ar sprendimo galima, kai 1) savivaldybės atstovaujamosios institucijos saugotinais paskelbti želdiniai auga vidutinės ir aukštos įtampos antžeminių elektros tinklų apsaugos zonose ir kelia pavojų elektros tinklams dėl to, kad jų aukštis yra didesnis už atstumą nuo želdinio iki elektros tinklų ir virsdami jie gali sutrikdyti inžinerinės infrastruktūros veiklą, ir šiuos darbus atlieka elektros tinklus eksploatuojantys asmenys ar jų įgalioti tretieji asmenys. Šie asmenys privalo likus iki darbų pradžios ne mažiau kaip 20 darbo dienų savivaldybės vykdomajai institucijai raštu pranešti apie ketinimą kirsti pavojų elektros tinklams keliančius želdinius, nurodydami tokių želdinių vietą. Gavusi pranešimą apie ketinimą kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti saugotinus želdinius, savivaldybės vykdomoji institucija per 10 darbo dienų nuo pranešimo gavimo dienos įvertina, ar tokie želdiniai kelia pavojų elektros tinklams, ir išduoda arba neišduoda sutikimą dėl jų kirtimo, kitokio pašalinimo iš augimo vietos ar genėjimo. Sutikimų išdavimo tvarka nustatoma energetikos ministro patvirtintose elektros tinklų apsaugos taisyklėse. Atsisakymas išduoti sutikimą privalo būti motyvuotas, pagrįstas ir įrodantis, kad konkrečiu atveju numatomas kirsti želdinys nekelia pavojaus elektros tinklams. Žala, atsiradusi dėl nepagrįsto atsisakymo išduoti sutikimą, atlyginama Civilinio kodekso nustatyta tvarka. 2) šiuos darbus reikia atlikti nedelsiant – dėl gamtinio, eismo ar kito įvykio pakitus saugotinų želdinių būklei, kai dėl to jie kelia pavojų gyventojams, jų turtui, statiniams ar eismo saugumui. Šiuo atveju darbus atlikę asmenys per 3 darbo dienas privalo raštu informuoti savivaldybės vykdomąją instituciją, nurodydami saugotino želdinio vietą (adresą ar koordinates) ir pateikdami 3 nuotraukas, kuriose būtų užfiksuotas vaizdas prieš atliekant darbus ir iš skirtingų pusių užfiksuotas nukirstas, kitaip pašalintas iš augimo vietos ar intensyviai nugenėtas saugotinas želdinys.“ |
Pritarti |
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu |
7. |
Seimo narė A.Gedvilienė |
5(13) |
2(3) |
(10) |
|
Argumentai: Pagal šiuo metu galiojančią tvarką, visų elektros tinklų apsaugos zonose augančius saugotinus želdinius galima šalinti be leidimo ar sprendimo, atitinkamai neskaičiuojant atkuriamosios vertės kompensacijos. Priėmus 2 pasiūlymą, vidutinės ir aukštos įtampos antžeminių elektros tinklų apsaugos zonose augančių saugotinų želdinių šalinimui nereikėtų leidimo ar sprendimo, tuo pačiu nebūtų skaičiuojama atkuriamosios vertės kompensacija, tačiau atsirastų poreikis gauti leidimą ir skaičiuoti atkuriamosios vertės kompensaciją šalinant žemos įtampos antžeminių elektros tinklų apsaugos zonose augančius želdinius. Pasiūlymo tikslas: Papildyti Želdynų įstatymą išimtimi dėl atkuriamosios vertės kompensacijos netaikymo visus elektros tinklus eksploatuojantiems asmenims elektros tinklų apsaugos zonoje Pasiūlymo esmė: Atsižvelgiant į Želdynų įstatymo 13 str. 3 d. nustatytus analogiškus atvejus, kai dėl visuomenės saugumo užtikrinimo taikoma išimtis ir neskaičiuojama atkuriamosios vertės kompensacija šalinant želdinius nuo infrastruktūros objektų, kelio juostos ar geležinkelio kelių ir jų įrenginių apsaugos zonos, siūloma numatyti išimtį žemos įtampos elektros tinklų apsaugos zonoje augančių želdinių šalinimui, kai šiuos darbus atlieka šią infrastruktūrą eksploatuojantys asmenys ar jų įgalioti tretieji asmenys. Pasiūlymas: Pakeisti 13 straipsnio 3 dalies 10 punktą ir jį išdėstyti taip: „10) auga žemosios įtampos elektros tinklų, geležinkelio kelių ir jų įrenginių, geležinkelio želdinių apsaugos zonoje (kai saugotinų želdinių kirtimo (ar šalinimo iš augimo vietos) darbus atlieka šią infrastruktūrą eksploatuojantys asmenys ar jų įgalioti tretieji asmenys);“ |
Pritarti |
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu |
8. |
Seimo narys S.Gentvilas |
5(13) |
7(6) |
|
|
Argumentai: 13 straipsnio 6 dalyje šiuo metu numatomas 20 dienų terminas leidimo saugotinų želdinių kirtimo, kitokio pašalinimo iš augimo vietos ar intensyvaus genėjimo sprendimo įsigaliojimui. Tai pat vadovaujantis šio įstatymo 14 straipsnio 3 dalimi, taikomas draudimas kirsti, kitaip iš augimo vietos pašalinti ar intensyviai genėti saugotinus medžius viešuosiuose želdynuose ir viešuosius želdinius, kurie priskiriami saugotiniems medžiams, nuo kovo 15 dienos iki rugpjūčio 1 dienos. Vadovaujantis galiojančia tvarka valstybinės žemės valdytojams ir naudotojams norint atlikti želdynų ir želdinių tvarkymo bei priežiūros darbus sudaromos ribotos galimybės atlikti minėtus darbus esant tinkamoms klimatinėms sąlygoms. Pasiūlymo tikslas: Siūloma mažinti terminą nuo 20 dienų iki 10 dienų. Pasiūlymo esmė: Šiuo metu nustatytas terminas leidimo saugotinų želdinių kirtimo, kitokio pašalinimo iš augimo vietos ar intensyvaus genėjimo sprendimo įsigaliojimui neužtikrina efektyvaus želdynų ir želdinių tvarkymo ir priežiūros proceso. Pagal galiojančioje tvarkoje taikomus terminus sprendimo įsigaliojimui sudaroma padidinta našta savivaldybių institucijoms, valstybinės žemės valdytojams ir naudotojams. Sumažinus šį terminą būtų sumažinta biurokratinė našta savivaldybėms, valstybinės žemės valdytojams ir naudotojams. Valstybės išteklių optimizavimas. Pasiūlymas: Pakeisti 13 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip: „6. Valstybinės žemės valdytojas ar naudotojas,
ketinantis kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti
saugotinus želdinius, savivaldybės vykdomajai institucijai pateikia prašymą
dėl leidimo išdavimo. Savivaldybės vykdomoji institucija, įvertinusi, ar
numatomas saugotinų želdinių kirtimas, kitoks pašalinimas iš augimo vietos ar
intensyvus genėjimas neprieštarauja savivaldybės strateginiams plėtros ir
veiklos planams, savivaldybės ir (ar) vietovės lygmens kompleksinio ir
specialiojo teritorijų planavimo dokumentams, taip pat šio įstatymo
numatytais atvejais atsižvelgusi į želdynų ir želdinių apsaugos, priežiūros ir
tvarkymo komisijos išvadą ir (ar) želdynų ir želdinių būklės ekspertizės
išvadą, priima sprendimą išduoti leidimą ir numato leidimo įsigaliojimo
terminą, kuris gali būti ne ankstesnis kaip po |
Pritarti |
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu |
9. |
Seimo narys S.Gentvilas |
(14) |
(6) |
|
|
Argumentai: Lietuvos Respublikos Seimo Teisės departamentas 2024 m. gegužės 16 d. išvadoje Nr. XIVP-3761 „Dėl Lietuvos Respublikos specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo Nr. XIII-2166 2, 16, 20, 21, 22, 24, 25, 28, 31, 35, 36, 37, 40, 42, 43, 46, 48, 49, 53, 60, 65, 66, 67, 73, 74, 75, 79, 80, 92, 93, 94, 98, 99, 100, 104, 106, 108, 124, 134, 139 straipsnių ir V skyriaus šeštojo skirsnio pavadinimo pakeitimo įstatymo projekto“, atkreipė dėmesį, kad „Želdynų įstatymo 4 straipsnio 6 dalyje nustatyta Susisiekimo ministerijos kompetencija želdynų ir želdinių valdymo srityje, o 14 straipsnio 6 dalyje reglamentuojama želdinių priežiūra ir tvarkymas atskirose geležinkelio kelių ir jų įrenginių apsaugos zonose; atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar, siekiant įstatymų nuostatų tarpusavio suderinamumo, kartu su teikiamu projektu nereikėtų teikti ir Želdynų įstatymo nuostatų pakeitimo, pavyzdžiui, jo 14 straipsnio 6 dalyje nustatant, koks subjektas būtų atsakingas už želdinius, kurie auga geležinkelių paslaugų įrenginiams priskiriamų geležinkelio kelių ir jų įrenginių apsaugos zonose, saugojimą ir tvarkymą“. Pasiūlymo tikslas: Siekiant suderinti įstatymo projekto Nr. XIVP-3761 nuostatas su Lietuvos Respublikos želdynų įstatymo nuostatomis, Lietuvos Respublikos želdynų įstatyme nustatyti subjektą, atsakingą už želdinių, kurie auga geležinkelių paslaugų įrenginiams priskiriamų geležinkelio kelių ir jų įrenginių apsaugos zonose, saugojimą ir tvarkymą. Pasiūlymo esmė: Nustatyti, kad želdinius, kurie auga geležinkelių paslaugų įrenginiams priskiriamų geležinkelio kelių ir jų įrenginių apsaugos zonose, saugo ir tvarko geležinkelių paslaugų įrenginiams priskiriamų geležinkelio kelių savininkas ar valdytojas.
Pasiūlymas: Pakeisti 14 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip: „6. Želdinius, kurie auga viešosios geležinkelių infrastruktūros kelių ir jų įrenginių, geležinkelio želdinių apsaugos zonose, tvarko ir naujus želdinius šiose zonose veisia viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas. Želdinius, kurie auga geležinkelių paslaugų įrenginiams priskiriamų geležinkelio kelių ir jų įrenginių, privažiuojamųjų geležinkelio kelių ir jų įrenginių apsaugos zonose, saugo ir tvarko geležinkelių paslaugų įrenginiams priskiriamų geležinkelio kelių, privažiuojamųjų geležinkelio kelių savininkas ar valdytojas.“ |
Pritarti |
Pritarus pasiūlymui papildyti Įstatymo pavadinimą įrašant, kad keičiamas ir 14 Įstatymo straipsnis. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu |
10. |
Seimo narys S.Gentvilas |
(15) |
(3) |
|
|
Argumentai: Želdynų įstatymo 15 straipsnyje numatyta pareiga visoms Lietuvos Respublikos savivaldybių institucijoms vykdyti želdynų ir želdinių inventorizavimą visoje savivaldybės teritorijoje, išskyrus miško žemėje augančius augalus, žemės ūkio paskirties žemėje auginamus žemės ūkio augalus ir apleistus žemės ūkio naudmenų plotus, apaugusius sumedėjusiais augalais, išskyrus juose augančius saugomus ir saugotinus želdinius. Želdynų ir želdinių inventorizavimas visoje savivaldybės teritorijoje nepriklausomai nuo žemės, kurioje jis yra, nuosavybės formos, buvo numatytas dar 2007 m. priimtame Želdynų įstatyme. Želdynų ir želdinių inventorizavimo ir apskaitos tikslas – surinkti, apibendrinti ir viešinti duomenis apie želdynų ir želdinių rūšinę sudėtį, plotus, želdinių parametrus, būklę, sudaryti sąlygas šiuos duomenis naudoti planuojant ir projektuojant želdynus, planuojant želdinių apsaugą, priežiūrą ir tvarkymą, vertinant želdynų plotų atitiktį teisės aktuose nustatytoms želdynų normoms ir nustatant želdynų ir želdinių būklės pokytį. Pasiūlymo tikslas: Sumažinti savivaldybių institucijoms tenkančią administracinę naštą. Efektyvinti želdynų ir želdinių inventorizavimo ir apskaitos ,bei stebėsenos darbus. Optimizuoti valstybės išteklius . Pasiūlymo esmė: Vertinat, kad želdynų ir želdinių inventorizavimas visoje savivaldybės teritorijoje nepriklausomai nuo žemės, kurioje jis yra, nuosavybės formos, buvo numatytas dar 2007 m. ir kad savivaldybių institucijoms, dėl lėšų trūkumo ir didelių inventorizavimo darbų apimčių, sudėtinga atlikti įstatyme numatytą pareigą – inventorizuoti želdynus ir želdinius visoje savivaldybės teritorijoje, siūloma pasiūlymu numatyti savivaldybių institucijoms pareigą atlikti želdynų ir želdinių inventorizavimą apie urbanizuotoje ir urbanizuojamoje teritorijoje esančius atskiruosius želdynus ir želdinius renkant tik pagrindinius duomenis (želdinio rūšį, želdyno rūšinę sudėtį, plotą). Esama situacija rodo kad per 17 metų savivaldybių institucijoms nepavyko įstatyme nurodytoje apimtyje ir nurodytais kriterijais atlikti savivaldybių teritorijose esančių želdynų ir želdinių inventorizavimo. Inventorizavimo ataskaitų duomenys rodo, kad duomenys apie želdynų ir želdinių inventorizavimą yra fragmentiški, nenuoseklūs, neišsamūs. Pasiūlymas: Pakeisti 15 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: Želdynai ir želdiniai inventorizuojami visoje
savivaldybės teritorijoje, neatsižvelgiant į žemės, kurioje jie yra,
nuosavybės formą. Želdynai ir želdiniai inventorizuojami surenkant
pagrindinius duomenis (želdinio rūšį, želdyno rūšinę sudėtį, plotą) apie
neurbanizuotoje teritorijoje esančius želdynus ir želdinius, žaliųjų jungčių
želdinius, privačioje žemėje esančius želdynus ir želdinius, urbanizuotoje ir urbanizuojamoje teritorijoje
esančius viešuosius atskiruosius želdynus ir želdinius ir išsamius duomenis (be
pagrindinių duomenų, surenkami duomenys apie želdinių kiekį, amžių, aukštį,
skersmenį, būklę, tvarkymo priemones) apie viešųjų |
Pritarti iš dalies |
Siūloma Įstatymo 15 straipsnio 3 dalį suformuluoti taip:
„3. Pagrindinius duomenis sudaro informacija apie želdinio ir želdyno padėtį erdvėje, želdinio rūšį, želdyno rūšinę sudėtį. Šie duomenys surenkami apie: 1) neurbanizuotoje teritorijoje esančius viešuosius želdynus ir želdinius, 2) privačioje žemėje esančius želdinius. Vienbučių ir dvibučių gyvenamųjų pastatų teritorijose želdiniai inventorizuojami kai teritorijoje rengiamas topografinis planas. Išsamius duomenis sudaro pagrindiniai duomenys ir duomenys apie želdinių kiekį, amžių, aukštį, skersmenį, būklę, tvarkymo priemones. Išsamūs duomenys surenkami apie urbanizuotoje ir urbanizuojamoje teritorijoje esančius viešuosius želdinius ir viešųjų atskirųjų ir viešųjų priklausomųjų želdynų želdinius ir (ar) jų grupes. Želdynų ir želdinių inventorizavimo ir apskaitos taisykles tvirtina aplinkos ministras.“
Pritarus pasiūlymui papildyti Įstatymo pavadinimą įrašant, kad keičiamas ir 15 Įstatymo straipsnis. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu |
11. |
Seimo narys S.Gentvilas |
(15) |
(5) |
|
|
Argumentai: Želdynų įstatymo 15 straipsnyje numatyta pareiga visoms Lietuvos Respublikos savivaldybių institucijoms vykdyti želdynų ir želdinių inventorizavimą visoje savivaldybės teritorijoje, išskyrus miško žemėje augančius augalus, žemės ūkio paskirties žemėje auginamus žemės ūkio augalus ir apleistus žemės ūkio naudmenų plotus, apaugusius sumedėjusiais augalais, išskyrus juose augančius saugomus ir saugotinus želdinius. Želdynų ir želdinių inventorizavimas visoje savivaldybės teritorijoje nepriklausomai nuo žemės, kurioje jis yra, nuosavybės formos, buvo numatytas dar 2007 m. priimtame Želdynų įstatyme. Želdynų ir želdinių inventorizavimo ir apskaitos tikslas – surinkti, apibendrinti ir viešinti duomenis apie želdynų ir želdinių rūšinę sudėtį, plotus, želdinių parametrus, būklę, sudaryti sąlygas šiuos duomenis naudoti planuojant ir projektuojant želdynus, planuojant želdinių apsaugą, priežiūrą ir tvarkymą, vertinant želdynų plotų atitiktį teisės aktuose nustatytoms želdynų normoms ir nustatant želdynų ir želdinių būklės pokytį. Valstybinė miškų tarnyba, vykdydama pavestą funkciją – vykdo miškų inventorizavimą, taip pat kartu vykdo ir savaiminukų medžių inventorizavimą ir įtraukimą į miškų apskaitą. Įvykdžius inventorizaciją teritorijoje, surinktais duomenimis dalinasi su teritorijoje veikiančiomis savivaldybių institucijomis, Nacionalinės žemės tarnybos padaliniais. VĮ Žemės ūkio duomenų centras vykdo apleistų žemės plotų nustatymą bei apskaitą, teikia viešai prieinamą informaciją apie tokių plotų nustatymą. Darytina prielaida, kad savivaldybių institucijos, preliminarią informaciją apie želdynus ir želdinius savivaldybių teritorijose gali gauti iš kitų institucijų. Pagal šiuo metu galiojančią tvarką želdynų ir želdinių inventorizavimas priklausomai nuo teritorijos vykdomas 5 arba 10 metų intervalu, tai pat želdynų ir želdinių stebėsena, atsižvelgiant į želdynų ir želdinių stebėsenos programą, vykdoma 1,3,5 ir 10 metų intervalais. Savivaldybių institucijos, vykdydamos įstatymu pavestas funkcijas, vykdo atskirus viešuosius pirkimus želdynų ir želdinių inventorizavimui ir atskirai vykdo želdynų ir želdinių stebėsenos paslaugų viešuosius pirkimus. Pasiūlymo tikslas: Sumažinti savivaldybių institucijoms tenkančią administracinę naštą. Efektyvinti želdynų ir želdinių inventorizavimo ir apskaitos, bei stebėsenos darbus. Optimizuoti valstybės išteklius. Išvengti darbų ir jiems skiriamų lėšų dubliavimo. Pasiūlymo esmė: Vertinat, kad savivaldybių institucijoms, dėl lėšų trūkumo ir didelių inventorizavimo darbų apimčių, sudėtinga atlikti įstatyme numatytą pareigą – inventorizuoti želdynus ir želdinius visoje savivaldybės teritorijoje, siūloma numatyti savivaldybių institucijoms pareigą atlikti želdynų ir želdinių inventorizavimą vieną kartą juos įtraukiant į savivaldybės duomenų bazę, vėliau surinktus duomenis apie savivaldybėje esančius želdynus ir želdinius savivaldybės duomenų bazėje reguliariai atnaujinti vykdant šių želdynų ir želdinių stebėseną ir apskaitą, išduodant leidimus kirsti, įveisiant naujus želdynus ir želdinius. Kartu siūloma į savivaldybės duomenų bazes įtraukti duomenis apie želdynus ir želdinius naudojantis duomenimis iš kitų valstybės duomenų bazių. Pasiūlymas: Pakeisti 15 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip: Želdynų ir želdinių inventorizavimas atliekamas, želdynus ir želdinius įtraukiant į duomenų
bazę vieną kartą, surenkant duomenis į savivaldybių koordinuojamas duomenų
bazes. Tolesnis inventorizuotų duomenų tikslinimas vykdomas atliekant želdynų
ir želdinių būklės stebėseną, ją vykdant reguliariai, siekiant, kad savivaldybių
vykdomųjų institucijų tvarkomi duomenys apie neurbanizuotoje teritorijoje
esančius želdynus ir želdinius, žaliųjų jungčių želdinius, privačioje žemėje
esančius želdynus ir želdinius, urbanizuotoje ir urbanizuojamoje
teritorijoje esančius viešuosius atskiruosius želdynus ir želdinius būtų
ne senesni kaip 10 metų, o duomenys apie viešųjų |
Pritarti iš dalies |
Siūloma Įstatymo 15 straipsnio 5 dalį suformuluoti taip:
„5.
Pritarus pasiūlymui papildyti Įstatymo pavadinimą įrašant, kad keičiamas ir 15 Įstatymo straipsnis.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu |
12. |
Seimo narys S.Gentvilas |
(16) |
|
|
|
Argumentai: Žiūrėti 4 pasiūlymą. Pasiūlymo tikslas: Žiūrėti 4 pasiūlymą. Pasiūlymo esmė: Žiūrėti 4 pasiūlymą. Pasiūlymas: Papildyti 16 straipsnį ir jį išdėstyti taip: Savivaldybės želdynų ir želdinių teritorijose esančių želdynų ir želdinių būklės stebėseną vykdo savivaldybės pagal savivaldybės želdynų ir želdinių būklės stebėsenos planą, parengtą pagal aplinkos ministro tvirtinamą Želdynų ir želdinių būklės stebėsenos programą. Savivaldybės, vykdydamos želdynų ir želdinių būklės stebėseną, kartu vertina ir atnaujina pasikeitusius duomenis apie inventorizuotus želdynus ir želdinius savivaldybės teritorijoje, kaip nurodyta šio įstatymo 15 straipsnyje, perskaičiuojant inventorizuotų želdynų ir želdinių amžių, indeksuojant nebeegzistuojančius ir naujai įveistus želdynus ir želdinius, bei kitus aktualius duomenis, reikalingus želdynų ir želdinių inventorizavimui ir stebėsenai. Stebėsenai gali būti naudojami duomenys, kurie surenkami iš kitų valstybės renkamų duomenų informacinių sistemų.
|
Pritarti iš dalies |
Siūloma Įstatymo 16 straipsnį suformuluoti taip:
„16 straipsnis. Želdynų ir želdinių būklės stebėsena
„Pritarus pasiūlymui papildyti Įstatymo pavadinimą įrašant, kad keičiamas ir 16 Įstatymo straipsnis.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu |
Komiteto pirmininkė (Parašas) Aistė Gedvilienė
Biuro vedėja Birutė Pūtienė