LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

ekonomikos komitetas

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS  KELIŲ TRANSPORTO KODEKSO 181 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO projekto Nr. XIVP–2408

 

2023-06-21 Nr. 108-P-27

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje (nuotoliniu būdu) dalyvavo: Komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius, Komiteto pirmininko pavaduotojas Gintautas Paluckas, Komiteto nariai: Andrius Bagdonas, Viktoras Fiodorovas, Andrius Kupčinskas, Deividas Labanavičius, Laima Mogenienė, Ieva Pakarklytė, Jonas Pinskus, Paulius Saudargas, Mindaugas Skritulskas.

Komiteto biuro vedėja Rima Petkūnienė, patarėjai: Raimonda Danė,  Rasa Ona Duburaitė, Laura Jasiukėnienė, Irina Jurkšuvienė, Žilvinas Klimka, Darius Šaltmeris, padėjėja Zita Jodkonienė.

Kviestieji asmenys: Seimo narys Kasparas Adomaitis; Interneto žiniasklaidos asociacijos  pirmininkė Lina Bušinskaitė; Kultūros ministerijos Visuomenės informavimo ir autorių teisių politikos grupės vadovas Deividas Velkas; Ryšių reguliavimo tarnybos tarybos narė Kristina Mikoliūnienė, Skaitmeninių paslaugų reguliavimo grupės vadovas Vaidotas Ramonas; Susisiekimo ministerijos Ateities susisiekimo politikos grupės vadovas Darius Stravinskas, Ateities susisiekimo politikos grupės vyresnysis patarėjas Albertas Turonis.


 

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos:

Eil. Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2023-02-09

 

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

Vertinant projekto nuostatas, norime atkreipti dėmesį, kad 2022 m. gruodžio 13 d. Seimas priėmė Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekso 181 straipsnio pakeitimo įstatymą Nr. XIV-1665, kuriuo projektu siūlomas keisti kodekso 181 straipsnio 4 dalies 1 punktas apskritai buvo pripažintas netekusiu galios (šis įstatymas įsigaliojo 2023 m. sausio 1 d.). Minėto įstatymo aiškinamajame rašte buvo argumentuojama, kad siūloma atsisakyti pareigos keleivių vežimo organizatoriui teikti VMI informaciją apie keleivių vežimo organizatoriaus paslaugomis besinaudojančių vežėjų iš keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais pagal užsakymą veiklos gaunamas pajamas ir kitus duomenis, susijusius su mokesčių apskaičiavimu ir deklaravimu pagal Kelių transporto kodeksą. Keleivių vežimo organizatoriai informaciją teiktų VMI, kaip ir kiti platformų operatoriai, vadovaudamiesi Mokesčių administravimo įstatymu. Taip visiems platformų operatoriams, patenkantiems į Mokesčių administravimo įstatymo taikymo sritį, būtų užtikrinamos vienodos informacijos kaupimo, teikimo ir kitos sąlygos.

Atsižvelgiant į tai, ginčytinas projektu teikiamų nuostatų tikslingumas ir jos santykis su Mokesčių administravimo įstatyme įtvirtintu reguliavimu.

Iš kitos pusės, atkreiptinas dėmesys, kad 2022 m. lapkričio 24 d. Seimas jau buvo priėmęs Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekso 181 straipsnio pakeitimo įstatymą XIV-1594, kuriuo tas pats kodekso 181 straipsnio 4 dalies 1 punktas buvo pakeistas (šio įstatymo įsigaliojimas numatytas 2024 m. sausio 1 d.). Pažymėtina, kad pastarojo įstatymo tikslas buvo, atsižvelgiant į vykdomą administracinių teismų reorganizavimą, Kelių transporto kodekso 181 straipsnio 4 dalies 1 punkte tik patikslinti nuo 2024 m. sausio 1 d. po reorganizavimo veiksiančių administracinių teismų pavadinimus, nenustatant papildomo teisinio reguliavimo.

2022 m. gruodžio 13 d. Seimui priėmus Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekso 181 straipsnio pakeitimo įstatymą Nr. XIV-1665, kuriuo projektu siūlomas keisti kodekso 181 straipsnio 4 dalies 1 punktas apskritai buvo pripažintas netekusiu galios (šis įstatymas įsigaliojo 2023 m. sausio 1 d.), neliko pagrindo keisti ir jame anksčiau vartotus administracinių teismų pavadinimus. Todėl minėtasis Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekso 181 straipsnio pakeitimo įstatymas XIV-1594, atsižvelgiant į aukščiau išdėstytus argumentus, turėtų būti pripažintas netekusiu galios. Poreikis pripažinti minėtą įstatymą netekusiu galios buvo nurodytas ir Teisės departamento 2022 m. gruodžio 12 d. išvadoje Reg. Nr. XIVP-2141(2) ,,Dėl Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekso 181 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto“.

Atsižvelgiant į aukščiau išdėstytus argumentus, turėtų būti teikiamas 2022 m. lapkričio 24 d. Seimo priimto Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekso 181 straipsnio pakeitimo įstatymo XIV-1594 pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektas.

Kitu atveju, teikiamame įstatymo projekte siūlomi pakeitimai turėtų būti suderinti su minėtame įstatyme nustatytu reguliavimu. Antraip 2024 m. sausio 1 d. įsigaliotų du vienas su kitu nederantys Kelių transporto kodekso 181 straipsnio 4 dalies 1 punkto pakeitimai, tuo sudarydami prielaidas teisinio reguliavimo spragoms bei netinkamam įstatymo taikymui.

Pritarti

Pasiūlymas:

 

2.

Teisingumo ministerijos Europos sąjungos teisės grupė,

2023-02-22

 

 

 

Įvertinę Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekso 18(1) straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-2408(2) atitiktį Europos Sąjungos teisei, pažymime, kad pastabų ir pasiūlymų neturime.

Pritarti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:

Eil. Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

2023-05-25

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2023 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. SV‑S-866 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 1.2–1.9, 1.11–1.12 papunkčius, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo Nr. IX-2135 papildymo 98 straipsniu įstatymo projektui Nr. XIVP-2346(2) (toliau – ERĮ projektas), Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo Nr. I-857 29 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-2347(2), Lietuvos Respublikos autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo Nr. VIII-1185 78 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-2348(2) (toliau – ATGTĮ projektas), Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo Nr. IX-325 207 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-2349(2), Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymo Nr. I-678 42 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-2350(2), Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo Nr. I-1143 191 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-2351(2), Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo Nr. I-657 12 ir 491 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP‑2352(2), Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo Nr. I-1418 48, 50 ir 52 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-2353(2) (toliau – VIĮ projektas), Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo Nr. IX-2112 633 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-2409 (toliau – MAĮ projektas), tačiau pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui atsisakyti Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekso 181 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-2408 (toliau – KTĮ projektas) ir tobulinti ERĮ projektą, VIĮ projektą, MAĮ projektą ir ATGTĮ projektą, atsižvelgiant į šias pastabas ir pasiūlymus:

1. Keleivių vežimo organizatorių vykdoma veikla patenka į nuo 2023 m. sausio 1 d. įsigaliojusį Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 61straipsnio, numatančio platformų operatorių teikiamos informacijos reikalavimus, reguliavimo apimtį. Siūlomas keisti Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekso 18straipsnio 4 dalies 1 punktas jau yra pripažintas netekusiu galios 2022 m. gruodžio 13 d. Kelių transporto kodekso 181 straipsnio pakeitimo įstatymu Nr. XIV-1665 (įsigaliojo nuo 2023 m. sausio 1 d.). Atsižvelgiant į tai, KTĮ projektas yra nebeaktualus ir netikslingas.

<...>

Pritarti

 

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų, komisijų pasiūlymai: nepaskirta.

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: atmesti įstatymo projektą Nr. XIVP-2408.

Argumentai:

Įstatymo projektas Nr. XIVP-2408 yra nebeaktualus, nes juo siūlomas keisti Kelių transporto kodekso 181 straipsnio 4 dalies 1 punktas yra pripažintas netekusiu galios nuo 2023 m. sausio 1 d. ( 2022 m. gruodžio 13 d. Seimas priėmė Kelių transporto kodekso 181 straipsnio pakeitimo įstatymą Nr. XIV-1665, kuriuo buvo 181 straipsnio 4 dalies 1 punktas pripažintas netekusiu galios (šis įstatymas įsigaliojo 2023 m. sausio 1 d.).

8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Andrius Bagdonas, Jonas Pinskus.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                         Kazys Starkevičius

 

 

 

Komiteto biuro patarėja Irina Jurkšuvienė