LIETUVOS RESPUBLIKOS
EKONOMIKOS KOMITETAS
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS AVIACIJOS ĮSTATYMO NR. VIII-2066
2 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO XIVP-2372
2023-04-19 Nr. 108-P-10
Vilnius
1. Komiteto posėdyje (nuotoliniu būdu) dalyvavo: komiteto pirmininkas K.Starkevičius, komiteto pirmininko pavaduotojas G. Paluckas; komiteto nariai: A. Bagdonas, V. Fiodorovas, D. Labanavičius, A. Kupčinskas, L. Mogenienė, J. Pinskus, P. Saudargas, L. Savickas. Komiteto biuro: vedėja R. Petkūnienė; patarėjai: D. Šaltmeris, R. Duburaitė, R. Danė, L. Jasiukėnienė, I. Jurkšuvienė, Ž. Klimka; padėjėja Z. Jodkonienė.
Kviestieji asmenys: Susisiekimo ministerijos: kancleris Ramūnas Dilba, susisiekimo ministro patarėjas Justas Nugaras, Kelių ir oro transporto politikos grupės vyriausioji patarėja Agne Katkutė, Kelių ir oro transporto politikos grupės patarėja Indrė Meironaitė-Gudaitienė, Kelių ir oro transporto politikos grupės patarėja Sigita Jurkšaitytė; VšĮ Transporto kompetencijų agentūros atstovai: Civilinės aviacijos departamento direktorius Vidmantas Plėta, Civilinės aviacijos departamento Skrydžių priežiūros skyriaus grupės vadovas Egidijus Mykolaitis; AB „Oro navigacija“ atstovai: Teisės, rizikų ir atitikties valdymo skyriaus vadovas Žygimantas Daukša, Plėtros ir inovacijų departamento Projektų valdymo koordinatorius Romanas Petrovskis Operacinės veiklos departamento Oro eismo vadybos skyriaus Bepiločių orlaivių ir U-space paslaugų sistemų integracijos vadybininkas Robert Strukel; Lietuvos transporto saugos administracijos atstovai: Civilinės aviacijos skyriaus vyresnioji patarėjos Margarita Paulauskienė ir Jūratė Peciukonytė; Vidaus reikalų ministerijos Viešojo saugumo politikos grupės patarėjas G. Ligeika, Valstybės saugumo departamento atstovė K. Vaičiūnė, Lietuvos sklandymo sporto federacijos prezidentas L. Miežlaiškis.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
1 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-12-27 |
1 |
|
|
1. Siekiant teisės akto glaustumo bei vengiant perteklinių, besikartojančių nuostatų, projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 2 straipsnio 13 dalyje brauktini žodžiai „orlaiviai išvardinti šio Reglamento (ES) 2018/1139“.
|
Pritarti. |
|
2 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-12-27 |
2 |
|
|
2. Derinant teikiamo projekto nuostatas su 2018 m. liepos 4 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2018/1139 2 straipsnio 8 dalimi, projekto 2 straipsnį siūlome papildyti įstatymo taikymo nuostata, nustatančia, kad eksperimentinės kategorijos orlaiviais negali būti laikomi orlaiviais dėl kurių iki šio įstatymo įsigaliojimo buvo išduotas arba laikoma, kad buvo išduotas, pažymėjimas pagal Reglamentą (EB) Nr. 216/2008 arba Reglamentą (ES) 2018/1139, arba dėl kurių buvo pateikta deklaracija pagal Reglamentą (ES) 2018/1139. Pritarus šiai pastabai, atitinkamai tikslintinas projekto 2 straipsnio pavadinimas. |
Pritarti. |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
1 |
Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos Europos Sąjungos teisės grupė, 2023-01-24 |
|
|
|
Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, pagal kompetenciją išnagrinėjusi derinimui pateikto Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo Nr. VIII-2066 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-2372 (toliau – Įstatymo projektas) atitiktį Europos Sąjungos teisei, teikia šias pastabas ir pasiūlymus: Įstatymo projektu siūloma taikyti visas 2018 m. liepos 4 d. Europos Parlamento ir Tarybos Reglamento (ES) 2018/1139 dėl bendrųjų civilinės aviacijos taisyklių, ir kuriuo įsteigiama Europos Sąjungos aviacijos saugos agentūra, iš dalies keičiami Europos Parlamento ir Tarybos reglamentai (EB) Nr. 2111/2005, (EB) Nr. 1008/2008, (ES) Nr. 996/2010, (ES) Nr. 376/2014 ir direktyvos 2014/30/ES ir 2014/53/ES bei panaikinami Europos Parlamento ir Tarybos reglamentai (EB) Nr. 552/2004 ir (EB) Nr. 216/2008 bei Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 3922/91, 2 straipsnio 8 dalyje išvardintas išimtis, tačiau aiškinamajame rašte nėra detaliai pagrindžiama kodėl reikėtų taikyti visas 2 straipsnio 8 dalies a, b ir c papunkčio išimtis. Taip pat aiškinamajame rašte teigiama, kad pakeitus teisinį reguliavimą neigiamų pasekmių nenumatoma. Vis dėlto manytina, kad siekiant užtikrinti aviacijos saugumą turėtų būti atliktas detalus papildomų išimčių taikymo vertinimas. Galiausiai pažymėtina, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 51 straipsnis numato Lietuvos Respublikos Vyriausybės atsakomybę už Europos Sąjungos teisės aktų įgyvendinimą. Reglamento (ES) 2018/1139 nuostatų taikymas buvo užtikrintas Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymu, kurio projektą Lietuvos Respublikos Seimui pateikė Lietuvos Respublikos Vyriausybė, todėl manytume, kad siekiant išplėsti šiame įstatyme taikomas išimtis būtų tikslinga gauti Lietuvos Respublikos Vyriausybės išvadą. |
Susipažinta. |
LR Vyriausybės nuomonės neprašoma, įstatymo projektas suderintas su Lietuvos transporto saugos administracija ir Susisiekimo ministerija. |
2. |
Lietuvos transporto saugos administracija, 2023-03-24 |
|
|
|
Lietuvos transporto saugos administracija (toliau – Administracija), susipažinusi su Aviacijos įstatymo Nr. VIII-2066 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektu (toliau – Projektas Nr. XIVP-2372), informuoja: 1. Projekto Nr. XIVP-2372 aiškinamajojo rašto 9 p. neteisingai nurodyta, kad „Papildomų teisės aktų priimti, pakeisti ar pripažinti netekusiais galios – nereikia.“ Ten pat, 12 punkte, klaidinamai nurodoma, kad „Transporto kompetencijų agentūra (TKA) ir Susisiekimo ministerija turėtų koreguoti vidinius nuostatus ir tvarkas reglamentuojančius dokumentus, jeigu eksperimentinių orlaivių kategorija būtų išplėsta.“ Iš tikrųjų reikės peržiūrėti ir keisti atitinkamus teisės aktus dėl eksperimentinės kategorijos orlaivių tinkamumo skraidyti, dėl minėtų orlaivių naudojimo. Minėtus teisės aktų pakeitimus pagal Aviacijos įstatymo 3 str. 5 d. turės atlikti Administracija. 2. Šiuo metu Lietuvos Respublikos Seimui yra pateiktas ir kitas Aviacijos įstatymo pakeitimo projektas (Projektas Nr. XIVP-2401). Jo svarba pagrįsta ES reglamentų įgyvendinimo būtinybe ir nustatytais jų įgyvendinimo terminais. Minėtam Projektui Nr. XIVP-2401 įgyvendinti Administracija 2023 metais yra numačiusi parengti ir priimti poįstatyminių teisės aktų. Administracijos darbuotojų 2023 metų užduotys jau yra suplanuotos, o naujoms užduotims dėl Projekto Nr. XIVP-2372 įgyvendinimo neturime laisvų išteklių. 3. Administracija neprieštarauja Projektui Nr. XIVP-2372, tačiau prašo atidėti siūlomo pakeitimo įsigaliojimą iki 2024 m. gegužės 1 d., kad būtų galima suspėti parengti su minėtu pakeitimu susijusius įgyvendinamuosius teisės aktus. |
Pritarti iš dalies. |
Įsigaliojimą siūloma atidėti iki 2024-01-01 ir 2 straipsnio 1 dalį išdėstyti taip: „2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir taikymas 1. Šis įstatymas įsigalioja 2024 m. sausio 1 d.“
|
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: nepaskirti.
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas: pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.
7.2. Pasiūlymai: nėra.
8. Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: A.Bagdonas.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.
PRIDEDAMA. Komiteto patobulintas įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius
Komiteto biuro patarėjas Darius Šaltmeris