PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PINIGŲ PLOVIMO IR TERORISTŲ FINANSAVIMO PREVENCIJOS ĮSTATYMO NR. VIII- 275 2, 3, 7, 11, 14, 15, 16, 22, 252, 51 straipsniŲ IR PRIEDO PAKEITIMO IR Įstatymo papildymo 51 STRAIPSNIU

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-148(2)

2021-04-26  

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

1

5

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Biudžeto ir finansų komitete gautuose Teisingumo ministerijos, Lietuvos banko, VĮ Registrų centras, Lietuvos investicinių ir pensijų fondų asociacijos, Lietuvos gyvybės draudimo įmonių asociacijos  raštuose išdėstytus argumentus, kad Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme (toliau – Įstatymas) įtvirtinus nuostatą, kad juridinio asmens statuso neturintiems subjektams taikomos analogiškos taisyklės kaip ir juridiniams asmenims, sukels įstatymo taikymo problemų, kadangi sąvoka „juridinio asmens statuso neturintis subjektas“ nėra apibrėžta teisės aktuose, nėra aiškus jos turinys, nėra tokių subjektų sąrašo ir įvertinus tai, kad:

         1) Įstatymo pakeitimas inicijuotas siekiant įtvirtinti pareigą kolektyvinio investavimo subjektams teikti informaciją Juridinių asmenų dalyvių informacinei sistemai (toliau –JADIS) apie naudos gavėjus;

         2) kiltų rizika, kad bus neįgyvendintas ES direktyvos reikalavimas valstybės narėms turėti savo naudos gavėjų registrą (sukurti JADIS Naudos gavėjų posistemį); 

        siūloma Įstatymo projekte naudojamą sąvoką „juridinio asmens statuso neturintis subjektas“ keisti į sąvoką „kolektyvinio investavimo subjektas“.

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsnio ir 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

„5. Pakeisti 2 straipsnio 11 dalį ir ją išdėstyti taip:

„11. Klientas – fizinis ar juridinis asmuo arba juridinio asmens statuso neturintis kolektyvinio investavimo subjektas, atliekantys pinigines operacijas arba sudarantys sandorius su finansų įstaiga ar kitu įpareigotuoju subjektu. Juridiniu asmeniu taip pat laikoma bet kuri užsienio valstybės organizacija, pagal Lietuvos Respublikos ar užsienio valstybės įstatymus pripažįstama teisės subjektu. Kai šio įstatymo nuostatos taikomos klientui – ir juridiniam asmeniui, ir juridinio asmens statuso neturinčiam subjektui, vartojama sąvoka „juridinis asmuo“.“

2.

1

6

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsnio ir 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

„6. Pakeisti 2 straipsnio 14 dalies 1 punkto a papunktį ir jį išdėstyti taip:

a) fizinis asmuo, kuriam priklauso juridinis asmuo ar kuris jį valdo tiesiogiai ar netiesiogiai, turėdamas pakankamą procentinę dalį to juridinio asmens akcijų arba balsavimo teisių, įskaitant valdymą per pareikštines akcijas , išskyrus akcines bendroves ar juridinio asmens statuso neturinčius kolektyvinio investavimo subjektus, kurių vertybiniais popieriais prekiaujama reguliuojamose rinkose, kuriose taikomi Europos Sąjungos teisės aktus atitinkantys reikalavimai atskleisti informaciją apie savo veiklą, arba lygiaverčiai tarptautiniai standartai, arba jį kontroliuodamas kitais būdais. Fizinis asmuo, kuris turi 25 procentus ir vieną akciją arba didesnę negu 25 procentų kliento nuosavybės dalį, yra laikomas tiesioginiu savininku. Fizinis (fiziniai) asmuo (asmenys), kontroliuojantis (kontroliuojantys) įmonę arba kelias įmones, kuri (kurios) turi 25 procentus ir vieną akciją arba didesnę kaip 25 procentų kliento nuosavybės dalį, yra laikomas (laikomi) netiesioginiu (netiesioginiais) savininku (savininkais);“.

3.

2

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į tai, kad:

        1)  Seime svarstomas Tauriųjų metalų ir brangakmenių valstybinės priežiūros įstatymo Nr. I-996 4, 5, 6, 10, 15 ir 16 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-5069, kuriuo siūloma valstybės įmonę „Lietuvos prabavimo rūmai“ pertvarkyti į viešąją įstaigą;

      2) kaip lydintysis projektas svarstomas Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo Nr. VIII-275 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas  Nr. XIIIP-5072, kuriuo keičiamas 3 straipsnis ir kurio siūloma įsigaliojimo data 2021 m. liepos 1 d.,

– siekiant suderinti keičiamo Įstatymo nuostatas, siūloma Įstatymo projekto 2 straipsnį išbraukti ir  atitinkamai pakeisti kitų straipsnių numeraciją. 

Pasiūlymas:

Išbraukti projekto 2 straipsnį:

2 straipsnis. 3 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

3 straipsnis. pinigų plovimo ir (ar) teroristų finansavimo prevenciją atsakingos institucijos

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba, Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentas, Lietuvos bankas, Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Kultūros paveldo departamentas prie Kultūros ministerijos (toliau – Kultūros paveldo departamentas), Lošimų priežiūros tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Lošimų priežiūros tarnyba), Lietuvos notarų rūmai, Lietuvos auditorių rūmai, Lietuvos antstolių rūmai, valstybės įmonė „Lietuvos prabavimo rūmai“ (toliau – Lietuvos prabavimo rūmai) ir Lietuvos advokatūra yra institucijos, pagal kompetenciją atsakingos už šiame įstatyme nustatytą pinigų plovimo ir (ar) teroristų finansavimo prevenciją.“

 

 

 

 

 

Teikia

Seimo narys                                                                                                   Matas Maldeikis