LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Aplinkos apsaugos komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA (1)
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ALTERNATYVIŲJŲ DEGALŲ ĮSTATYMO NR. XIV-196 2, 17 IR 18 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIVP-3245 (2)
2024-06-05 Nr. 107-P-23
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkė Aistė Gedvilienė, komiteto nariai: Kasparas Adomaitis, Aidas Gedvilas, Ligita Girskienė, Linas Jonauskas, Tomas Tomilinas, Justinas Urbanavičius, Romualdas Vaitkus.
Komiteto biuras: vedėja Birutė Pūtienė, patarėja Rasa Matusevičiūtė, padėjėja Vida Katinaitė.
Kviestieji asmenys: Energetikos viceministrė Daiva Garbaliauskaitė, Tvarios energetikos politikos grupės vyr. patarėjas Aurimas Salapėta.
2024-06-12 Nr. 107-P-24
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkė Aistė Gedvilienė, komiteto nariai: Kasparas Adomaitis, Aidas Gedvilas, Ligita Girskienė, Linas Jonauskas, Tomas Tomilinas, Justinas Urbanavičius, Romualdas Vaitkus.
Komiteto biuras: vedėja Birutė Pūtienė, patarėja Rasa Matusevičiūtė, padėjėja Vida Katinaitė.
Kviestieji asmenys: Energetikos viceministrė Daiva Garbaliauskaitė, Tvarios energetikos politikos grupės vyr. patarėjas Aurimas Salapėta.
2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
Seimo kanceliarijos teisės departamentas 2024-05-28 |
1 |
1 |
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas. 1. Projekto 1 straipsnio 1 dalimi keičiamo Alternatyviųjų degalų įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 2 straipsnio 5 dalyje pateikto termino apibrėžtyje vietoj žodžių „Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų“ įrašytinas žodis „šio“. Be to, atsižvelgus į tai, kad į projekte vartojamas formuluotes vietoj žodžių „viešosios ar pusiau viešos“ įrašytini žodžiai „viešosios ar pusiau viešosios“. |
Pritarti |
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
|
2. |
Seimo kanceliarijos teisės departamentas 2024-05-28 |
2 |
|
|
|
2. Siekiant suderinti įstatyme vartojamus terminus, projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 17 straipsnio 10 dalies pirmajame sakinyje po žodžių „pusiau viešųjų“ įrašytinas žodis „elektromobilių“. |
Pritarti |
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu |
3. |
Seimo kanceliarijos teisės departamentas 2024-05-28 |
2 |
|
|
|
3. Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 17 straipsnio 10 dalies antrajame sakinyje prieš žodžius „transporto priemones“ įrašytinas žodis „elektrines“. |
Pritarti |
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu |
4. |
Seimo kanceliarijos teisės departamentas 2024-05-28 |
|
|
|
|
4. Svarstytina, ar, siekiant aiškumo, projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 17 straipsnio 10 dalies antrajame sakinyje po žodžių „jiems priklausančias“ nereikėtų įrašyti žodžių „viešąsias ar pusiau viešąsias“. |
Nepritarti |
Komiteto argumentai: Keleivių ir krovinių vežėjai elektrines transporto priemones įkraus per jiems priklausančias įkrovimo prieigas, kurios nebus viešosios ar pusiau viešosios, todėl toks papildymas neatitiktų Įstatymo projektu siūlomų pakeitimų logikos. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu |
5. |
Seimo kanceliarijos teisės departamentas 2024-05-28 |
3 |
|
|
|
5. Pagal projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 18 straipsnio 4 dalies 6 punktą „transporto sektoriaus gamtinių dujų tiekėjai, viešųjų ar pusiau viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų operatoriai, keleivių ir krovinių vežėjai elektrinėmis transporto priemonėmis ir geležinkelių įmonės (vežėjai), siekdami, kad jų tiekiama energija būtų laikoma atsinaujinančių išteklių energija, turi panaudoti atsinaujinančių išteklių energijos kilmės garantijas, įrodančias degalų iš atsinaujinančių energijos išteklių patiekimą galutiniam vartotojui“. Pažymėtina, kad Alternatyviųjų degalų įstatymo 18 straipsnio 4 dalies, kurios 6 punktą siūloma keisti projektu, nuostatoje iki dvitaškio nustatoma, kokia informacija turi būti nurodoma, deklaruojant vidaus rinkai patiektus degalus. Atsižvelgiant į tai, nėra aiškus Alternatyviųjų degalų įstatymo 18 straipsnio 4 dalies nuostatos iki dvitaškio ir projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 18 straipsnio 4 dalies 6 punkto nuostatos tarpusavio santykis. Kita vertus, nėra aišku, kaip atsinaujinančių išteklių energijos kilmės garantija, kuri pagal Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 2 straipsnio 4 dalį yra elektroninis dokumentas, kurio vienintelė paskirtis – įrodyti galutiniam vartotojui, kad visa arba tam tikra energijos dalis buvo pagaminta iš atsinaujinančių energijos išteklių, gali būti panaudota. |
Nepritarti |
Komiteto argumentai: Atsinaujinančių išteklių energijos kilmės garantijų panaudojimo tvarka yra nustatyta Lietuvos Respublikos energetikos ministro įsakymuose reglamentuojančiuose kilmės garantijų išdavimą, perdavimą, galiojimą, panaudojimą ir panaikinimą. Paskirtieji kilmės garantijų administratoriai pripažįsta kilmės garantijas panaudotomis numatyta tvarka, o kilmės garantijų panaudojimo faktas gali būti įrodomas dokumentais išduodamais per kilmės garantijų administravimo sistemą. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu |
3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo narys Justinas Urbanavičius 2024-05-23 |
2 |
|
|
|
Argumentai: Lietuvos Respublikos Alternatyviųjų degalų įstatymo (toliau – Įstatymas) reikalavimai degalų tiekėjams dėl degalų iš atsinaujinančių energijos šaltinių tiekimo vidaus rinkai įsigaliojo nuo 2022 metų. Įstatymo 16 str. 1 d. 1 p. numatyta, kad kiekvienais kalendoriniais metais degalai iš atsinaujinančių energijos išteklių turi sudaryti atitinkamą bendros degalų tiekėjo vidaus rinkai patiekto benzino ir dyzelino energinės vertės dalį: nuo 2022 metų – ne mažiau kaip 6,8 procentinio punkto, iš kurių ne mažiau kaip 0,2 procentinio punkto turi sudaryti pažangieji biodegalai ir (ar) nebiologiniai skystieji ir dujiniai degalai iš atsinaujinančių energijos išteklių; 16 str. 1 d. 2 p. numatyta, kad nuo 2023 metų - ne mažiau kaip 6,8 procentinio punkto, iš kurių ne mažiau kaip 0,2 procentinio punkto turi sudaryti pažangieji biodegalai ir (ar) nebiologiniai skystieji ir dujiniai degalai iš atsinaujinančių energijos išteklių; ir t. t. Degalų tiekėjai, kaip DAEI apskaitos vienetų sistemos dalyviai, pagal Įstatymo 18 str. 2 d. 4 punktą privalo iki einamųjų metų balandžio 30 dienos pateikti atestuoto auditoriaus arba audito įmonės audito ataskaitą apie praėjusiais kalendoriniais metais vidaus rinkoje patiektus benzino, dyzelino, gamtinių dujų kiekius ir degalų iš atsinaujinančių energijos išteklių kiekius, už kuriuos šio įstatymo nustatyta tvarka galėjo būti suteikti DAEI apskaitos vienetai. Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (toliau – Taryba) ne vėliau kaip per 30 dienų kalendorinių nuo tinkamos audito ataskaitos pateikimo DAEI apskaitos vienetų sistemoje ir visos reikiamos informacijos ar duomenų gavimo Taryboje dienos, priima sprendimą įskaityti DAEI apskaitos vienetus (ar jų dalį) į šio įstatymo 16 straipsnio 1 ir 3 dalyse nustatytų metinių įpareigojimų įvykdymą arba panaikinti DAEI apskaitos vienetus tokia apimtimi, kuria dėl šių vienetų metinėje atestuoto auditoriaus arba audito įmonės audito ataskaitoje nustatyta trūkumų. Atsakomybė už Įstatymo 16 str. 1 d. 1 p. numatytų reikalavimų pažeidimą numatyta Įstatymo 32 straipsnio 1 dalies 1 punkte, pagal kurį Taryba degalų tiekėjams ir (ar) transporto sektoriaus gamtinių dujų tiekėjams už įpareigojimų ir reikalavimų, nustatytų šio įstatymo 16 straipsnio 1 ir 3 dalyse, nevykdymą skiria baudą, kurios dydis yra lygus neįvykdytai įpareigojimo daliai, išreikštai energine verte (megadžauliais), padauginus ją iš keturių euro centų. Tam, kad nebūtų taikomos baudos už neįvykdytus Įstatymo 16 str. 1 ir 3 dalyse numatytus įsipareigojimus, Įstatymo 17 str. 2 d. numatyta galimybė įsigyti papildomų DAEI apskaitos vienetų iš kitų tiekėjų, tačiau tai turi būti padaryta ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų kovo 1 dienos. DAEI sistema yra sudėtinga, reglamentuota ne vienu teisės aktu. 2022 ir 2023 metai buvo pirmi DAEI sistemos įgyvendinimo metai. Tvarumo sertifikatuose duomenys nurodomi anglų kalba, į DAEI sistemoje naudojami duomenys lietuvių kalba. Kad įmonė galėtų tinkamai naudotis DAEI sistema, reikalingas darbuotojų apmokymas, kuris organizuojamas paviršutiniškai. Smulkioms ir vidutinėms įmonėms DAEI sistemos įgyvendinimas yra neproporcingai didelė biurokratinė našta, ribojanti jų konkurencingumą didelių įmonių, kurios gali sau leisti samdyti siauros specializacijos specialistus, atžvilgiu. Šioje srityje veikiančių laisvai samdomų konsultantų nėra. DAEI ataskaitas audituoti Lietuvoje turi teisę vienintelis asmuo, kuris nuolat užimtas. Sistemos įgyvendinimą reglamentuojantys teisės aktai buvo keičiami, tai papildomai apsunkino sistemos įgyvendinimą (ši aplinkybė pripažinta Energetikos ministerijos 2022-09-19 lydraščiu, kuriuo pakartotiniam derinimui teiktas 2021 m. gruodžio 29 d. Lietuvos Respublikos energetikos ministro įsakymo Nr. 1-379 „Dėl Degalų iš atsinaujinančių energijos išteklių apskaitos vienetų sistemos administravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo projektas). Dėl nurodytų priežasčių naudojantis DAEI sistema, formuojant ataskaitas yra didelė klaidų tikimybė. Tokioms klaidoms išaiškinti skirtas metinės DAEI ataskaitos auditas. Dėl vienintelio auditoriaus užimtumo DAEI ataskaitos audituojamos baigiantis ataskaitų pateikimo terminui, tai yra prieš pat balandžio 30 d. Tačiau šiuo laiku paaiškėjus klaidoms, dėl kurių sumažėja DAEI kiekis praėjusiais metais vidaus rinkai patiektame kure, tiekėjas jau nebeturi galimybės jas ištaisyti, nes terminas papildomiems DAEI vienetams įsigyti (kovo 1 d.) jau yra pasibaigęs ir tiekėjas verčiamas mokėti baudas. Įmonėms, prekiaujančioms naftos produktais, turėtų būti sudarytos adekvačios galimybės ištaisyti padėtį dėl trūkstamų DAEI vienetų. Atsižvelgiant į tai, siūlome pakeisti Įstatymo 17 str. 2 d. 2 p., suteikiant teisę Tarybai pratęsti Įstatymo 17 str. 2 d. 2 p. numatytą terminą, skirtą papildomiems DAEI vienetams įsigyti, papildomam iki 6 mėnesių trukmės laikotarpiui. Pasiūlymas: Papildyti projektą 3 str. 3 dalimi: „3. Pakeisti 17 straipsnio 2 dalies 2 punktą ir išdėstyti jį taip: „2) ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų kovo 1 dienos. Tiekėjo prašymu Taryba turi teisę pratęsti šį terminą šešiems mėnesiams;“
|
Nepritarti |
Komiteto argumentai: Šiuo metu galiojantis Alternatyviųjų degalų įstatymas numato, kad audito ataskaitos turi būti pateiktos iki sekančių metų balandžio 30 d., taigi degalų tiekėjai nuo kalendorinių metų pabaigos ataskaitų pateikimui turi pilnus 4 mėnesius. Degalų tiekėjai savo įpareigojimų vykdymo statusą gali sekti, stebėti ir prognozuoti DAEI apskaitos vienetų sistemoje metų eigoje ir realiu laiku, taigi atitinkamas metų uždarymas gali būti suplanuotas dar jiems nepasibaigus. Apskaitos vienetų perleidimai yra galimi iki pat kovo 1 d., todėl degalų tiekėjai dar metų gale susiplanavę poreikį papildomiems apskaitos vienetams turi pilnus du mėnesius jų įsigijimui. Siūlymas pratęsti ataskaitų pateikimą dar papildomiems 6-iems mėn. nėra logiškas, nes visų pirma diskriminuoja degalų tiekėjus, vykdančius jiems nustatytus įpareigojimus įstatymo nustatytais terminais, antra, skatina degalų tiekėjus laiku nevykdyti įsipareigojimų siekiant dirbtinai nukelti jų terminus, ir trečia, komplikuoja degalų tiekėjų įpareigojimų vertinimo procedūras, kurias įstatymu pavesta atlikti Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai (VERT), kadangi nukelti įpareigojimų vertinimo terminai iš esmės reikštų, kad nevykdantys įpareigojimų degalų tiekėjai, be jokių papildomų kriterijų, galėtų neribotai pratęsinėti įpareigojimų vykdymo terminus. Vertinant įpareigojimų vykdymo statistiką nėra pagrindo manyti, kad yra reikalingi terminų pratęsimai, kadangi absoliuti dauguma degalų tiekėjų įpareigojimus įvykdo laiku. Balsavimo rezultatai: 2 - už, 0- prieš, 4 – susilaikė. |
2. |
Seimo narys Justinas Urbanavičius 2024-05-23 |
2 |
|
|
|
Argumentai: Lietuvos Respublikos Alternatyviųjų degalų įstatymo (toliau – Įstatymas) reikalavimai degalų tiekėjams dėl degalų iš atsinaujinančių energijos šaltinių tiekimo vidaus rinkai įsigaliojo nuo 2022 metų. Įstatymo 16 str. 1 d. 1 p. numatyta, kad kiekvienais kalendoriniais metais degalai iš atsinaujinančių energijos išteklių turi sudaryti atitinkamą bendros degalų tiekėjo vidaus rinkai patiekto benzino ir dyzelino energinės vertės dalį: nuo 2022 metų – ne mažiau kaip 6,8 procentinio punkto, iš kurių ne mažiau kaip 0,2 procentinio punkto turi sudaryti pažangieji biodegalai ir (ar) nebiologiniai skystieji ir dujiniai degalai iš atsinaujinančių energijos išteklių; 16 str. 1 d. 2 p. numatyta, kad nuo 2023 metų - ne mažiau kaip 6,8 procentinio punkto, iš kurių ne mažiau kaip 0,2 procentinio punkto turi sudaryti pažangieji biodegalai ir (ar) nebiologiniai skystieji ir dujiniai degalai iš atsinaujinančių energijos išteklių; ir t. t. Degalų tiekėjai, kaip DAEI apskaitos vienetų sistemos dalyviai, pagal Įstatymo 18 str. 2 d. 4 punktą privalo iki einamųjų metų balandžio 30 dienos pateikti atestuoto auditoriaus arba audito įmonės audito ataskaitą apie praėjusiais kalendoriniais metais vidaus rinkoje patiektus benzino, dyzelino, gamtinių dujų kiekius ir degalų iš atsinaujinančių energijos išteklių kiekius, už kuriuos šio įstatymo nustatyta tvarka galėjo būti suteikti DAEI apskaitos vienetai. Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (toliau – Taryba) ne vėliau kaip per 30 dienų kalendorinių nuo tinkamos audito ataskaitos pateikimo DAEI apskaitos vienetų sistemoje ir visos reikiamos informacijos ar duomenų gavimo Taryboje dienos, priima sprendimą įskaityti DAEI apskaitos vienetus (ar jų dalį) į šio įstatymo 16 straipsnio 1 ir 3 dalyse nustatytų metinių įpareigojimų įvykdymą arba panaikinti DAEI apskaitos vienetus tokia apimtimi, kuria dėl šių vienetų metinėje atestuoto auditoriaus arba audito įmonės audito ataskaitoje nustatyta trūkumų. Atsakomybė už Įstatymo 16 str. 1 d. 1 p. numatytų reikalavimų pažeidimą numatyta Įstatymo 32 straipsnio 1 dalies 1 punkte, pagal kurį Taryba degalų tiekėjams ir (ar) transporto sektoriaus gamtinių dujų tiekėjams už įpareigojimų ir reikalavimų, nustatytų šio įstatymo 16 straipsnio 1 ir 3 dalyse, nevykdymą skiria baudą, kurios dydis yra lygus neįvykdytai įpareigojimo daliai, išreikštai energine verte (megadžauliais), padauginus ją iš keturių euro centų. Tam, kad nebūtų taikomos baudos už neįvykdytus Įstatymo 16 str. 1 ir 3 dalyse numatytus įsipareigojimus, Įstatymo 17 str. 2 d. numatyta galimybė įsigyti papildomų DAEI apskaitos vienetų iš kitų tiekėjų, tačiau tai turi būti padaryta ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų kovo 1 dienos. DAEI sistema yra sudėtinga, reglamentuota ne vienu teisės aktu. 2022 ir 2023 metai buvo pirmi DAEI sistemos įgyvendinimo metai. Tvarumo sertifikatuose duomenys nurodomi anglų kalba, į DAEI sistemoje naudojami duomenys lietuvių kalba. Kad įmonė galėtų tinkamai naudotis DAEI sistema, reikalingas darbuotojų apmokymas, kuris organizuojamas paviršutiniškai. Smulkioms ir vidutinėms įmonėms DAEI sistemos įgyvendinimas yra neproporcingai didelė biurokratinė našta, ribojanti jų konkurencingumą didelių įmonių, kurios gali sau leisti samdyti siauros specializacijos specialistus, atžvilgiu. Šioje srityje veikiančių laisvai samdomų konsultantų nėra. DAEI ataskaitas audituoti Lietuvoje turi teisę vienintelis asmuo, kuris nuolat užimtas. Sistemos įgyvendinimą reglamentuojantys teisės aktai buvo keičiami, tai papildomai apsunkino sistemos įgyvendinimą (ši aplinkybė pripažinta Energetikos ministerijos 2022-09-19 lydraščiu, kuriuo pakartotiniam derinimui teiktas 2021 m. gruodžio 29 d. Lietuvos Respublikos energetikos ministro įsakymo Nr. 1-379 „Dėl Degalų iš atsinaujinančių energijos išteklių apskaitos vienetų sistemos administravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo projektas). Dėl nurodytų priežasčių naudojantis DAEI sistema, formuojant ataskaitas yra didelė klaidų tikimybė. Tokioms klaidoms išaiškinti skirtas metinės DAEI ataskaitos auditas. Dėl vienintelio auditoriaus užimtumo DAEI ataskaitos audituojamos baigiantis ataskaitų pateikimo terminui, tai yra prieš pat balandžio 30 d. Tačiau šiuo laiku paaiškėjus klaidoms, dėl kurių sumažėja DAEI kiekis praėjusiais metais vidaus rinkai patiektame kure, tiekėjas jau nebeturi galimybės jas ištaisyti, nes terminas papildomiems DAEI vienetams įsigyti (kovo 1 d.) jau yra pasibaigęs ir tiekėjas verčiamas mokėti baudas. Įmonėms, prekiaujančioms naftos produktais, būtina sudaryti galimybę tiekėjams įsigyti DAEI vienetus, kurių trūksta Įstatymo 16 str. 1 d. 1 p. ir 2 p. numatytiems reikalavimams už 2022 ir 2023 metus įvykdyti. Atsižvelgiant į tai, siūlome papildyti Įstatymo 17 str. 10 dalimi, numatant, kad DAEI apskaitos vienetų sistemos dalyviai, neįvykdę Įstatymo 16 straipsnio 1 dalies 1 punkte ir 2 punkte numatytų reikalavimų, atleidžiami nuo baudų, skirtų už neįvykdytus įsipareigojimus, sumokėjimo, jei per Tarybos sprendimu pratęstą terminą įsigyja trūkstamus DAEI apskaitos vienetus. Pasiūlymas: Papildyti projektą 3 str. 4 dalimi: „3. Papildyti 17 straipsnį 10 dalimi ir išdėstyti ją taip: „10. DAEI apskaitos vienetų sistemos dalyviai, neįvykdę Įstatymo 16 straipsnio 1 dalies 1 punkte ir 2 punkte numatytų reikalavimų, atleidžiami nuo baudų, skirtų už neįvykdytus įsipareigojimus, sumokėjimo, jei per Tarybos sprendimu pratęstą terminą įsigyja trūkstamus DAEI apskaitos vienetus;“ |
Nepritarti |
Komiteto argumentai: Alternatyviųjų degalų įstatyme nustatyti ambicingi transporto sektoriaus dekarbonizacijos tikslai, už kurių įgyvendinimą yra atsakingi degalų tiekėjai, todėl nėra aišku, kodėl siūloma ignoruoti ambicingus tikslus ir sudaryti sąlygas degalų tiekėjus atleisti nuo Alternatyviųjų degalų įstatyme numatytų sankcijų už įpareigojimų nevykdymą. Valstybė yra įsipareigojusi užtikrinti transporto sektoriaus tikslų įgyvendinimą, todėl šiuo pasiūlymu būtų sukeliama reikšminga rizika neįgyvendinti numatytų tikslų, kuomet degalų tiekėjai būtų atleidžiami nuo jiems gresiančių sankcijų be jokių papildomų reikalavimų ar kriterijų. Pažymėtina ir tai, kad pasiūlymas suformuluotas nelogiškai ir negali būti praktiškai įgyvendintas, kadangi net ir atleidus degalų tiekėjus nuo sankcijų, jie praktiškai nebegalėtų įsigyti jokių papildomų apskaitos vienetų, kadangi jų prekyba būtų uždaryta kovo 1 d., kaip yra numatyta Alternatyviųjų degalų įstatymo 17 str. 2 d. Pasiūolymas neįgyvendinamas dal ir todėl, kad juo numatyta atleisti sisitemos dalyvius nuo baudų už praėjusius 2022 ir 2023 metus.
Balsavimo rezultatai: 1 – už, 0- prieš, 6 – susilaikė. |
Komiteto pirmininkė Aistė Gedvilienė
Aplinkos apsaugos komiteto biuro patarėja (ES) Rasa Matusevičiūtė