
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
VIETOS SAVIVALDOS ĮSTATYMO NR. I-533
3, 14, 15, 16, 31, 34 IR 35 STRAIPSNIų
PAKEITIMO ĮSTATYMO
PROJEKTO NR. XIIIP-786
2017-09-13
Nr. 113-P-37
Vilnius
1. Komiteto posėdyje
dalyvavo: Komiteto pirmininkas Povilas Urbšys,
komiteto pirmininko pavaduotojas Algis Strelčiūnas, komiteto nariai: Valentinas
Bukauskas, Guoda Burokienė, Ričardas Juška, Gintautas Kindurys, Vanda Kravčionok,
Kęstutis Masiulis, Zenonas Streikus, Irena Šiaulienė;
Komiteto biuro
darbuotojai: biuro vedėja Lina Milonaitė, patarėjai: Algirdas Astrauskas, Rasa
Mačiulytė, Jurgita Marcinkutė, Kristina Šimkutė, konsultantas Bronius Kleponis,
padėjėja Genovaitė Jasaitienė.
Kviestieji asmenys: Vidaus
reikalų ministerijos Viešojo valdymo politikos departamento direktorius Paulius
Skardžius, Vidaus reikalų ministerijos Viešojo valdymo politikos departamento
Vietos savivaldos politikos skyriaus vedėja Dalia Masaitienė, Lietuvos
savivaldybių asociacijos patarėja Vida Ablingienė, Lietuvos savivaldybių
seniūnų asociacijos prezidentas Kęstutis Vilkauskas.
2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir
kitų ekspertų pasiūlymai:
Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo teikėjas, data
|
Siūloma keisti
|
Pastabos
|
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė
|
Argumentai,
pagrindžiantys nuomonę
|
str.
|
str. d.
|
p.
|
1.
|
Seimo kanceliarijos
Teisės departamentas,
2017-06-12
|
7
|
|
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai,
įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame
šias pastabas:
1. Projektu iš esmės institucionalizuojama
išplėstinė seniūnaičių sueiga – jos sąvoka apibrėžiama atskirai (projekto 1
straipsnis), nustatomos konkrečios atskiros jos funkcijos (projekto 2-5
straipsniai), savivaldybės tarybos tvirtinamas šios sueigos reglamentas
(projekto 7 straipsnis) ir pan. Kadangi keičiamo įstatymo 35 straipsnis
reglamentuoja seniūnaičių sueigos, apibrėžtos keičiamo įstatymo 3 straipsnio
15 dalyje, statusą, sudarymą, veiklą bei sprendimų priėmimą, svarstytina
išplėstinės seniūnaičių sueigos statuso bei veiklos klausimus reglamentuoti
ne vienoje šio straipsnio dalyje, į ją surašant pakankamai skirtingas
nuostatas, o išdėstyti atskiru keičiamo įstatymo straipsniu.
|
Pritarti
|
Tikslinga įstatymo
projektą papildyti nauju 8 straipsniu, kuriuo siūloma keičiamą įstatymą
papildyti 351 straipsniu, reglamentuojančiu išplėstinės
seniūnaičių sueigos statusą ir veiklą
|
2.
|
Seimo kanceliarijos
Teisės departamentas,
2017-06-12
|
7
|
|
|
|
2. Keičiamo įstatymo 35 straipsnio 7
dalyje (projekto 7 straipsnis) siūloma nustatyti, kad viena iš išplėstinės
seniūnaičių sueigos viena iš funkcijų – spręsti klausimus, susijusius su
atstovų delegavimu į tarybos sudaromų komitetų ir komisijų narius. Pažymime,
kad pagal keičiamo įstatymo 14 straipsnio 2 dalį komitetai sudaromi tik iš
savivaldybės tarybos narių, todėl iš seniūnaičių ir bendruomeninių
organizacijų atstovų sudaryta institucija – išplėstinė seniūnaičių sueiga –
negalėtų spręsti dėl komiteto narių delegavimo. Atsižvelgiant į projekto 2
straipsniu teikiamą keičiamo įstatymo 14 straipsnio 6 dalies pakeitimą,
išplėstinė seniūnaičių sueiga galėtų spręsti ne dėl delegavimo į komitetų
narius, o dėl atstovų dalyvauti komitetų darbe delegavimo.
|
Pritarti
|
Tikslinga įstatymo
projekto nuostatas patikslinti, vietoje žodžių „į tarybos sudaromų komitetų
narius“ įrašant žodžius „dalyvauti tarybos sudaromų komitetų darbe“
|
3.
|
Europos teisės departamentas prie Teisingumo
ministerijos
2017-06-13
|
|
|
|
|
Išnagrinėję Lietuvos Respublikos Seimo
pateiktą derinti Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 3,
14, 15, 16, 31, 34 ir 35 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr.
XIIIP-786, pažymime, kad pastabų ar pasiūlymų dėl projekto atitikties Europos
Sąjungos teisei neturime.
|
Atsižvelgti
|
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir
kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų
pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: nepateikta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: nepaskirta.
7.
Komiteto išvados rengėjų siūlomas sprendimas ir pasiūlymai:
7.1.
Sprendimas: pritarti komiteto išvadai ir patobulintam įstatymo projektui
Nr. XIIIP-786(2).
7.2.
Pasiūlymai:
Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo teikėjas, data
|
Siūloma keisti
|
Pastabos
|
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė
|
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę
|
str.
|
str. d.
|
p.
|
1.
|
Valstybės
valdymo ir savivaldybių komitetas,
2017-09-13
|
|
|
|
I
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą Nr.
1, tikslinga pakeisti įstatymo projekto pavadinimą.
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projekto pavadinimą ir jį išdėstyti taip:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS VIETOS SAVIVALDOS ĮSTATYMO NR. I-533 3, 14, 15,
16, 31, 34, IR 35 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO
35 1 STRAIPSNIU ĮSTATYMAS“.
|
Pritarti
|
|
2.
|
Valstybės
valdymo ir savivaldybių komitetas,
2017-09-13
|
7
|
|
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą Nr.
1, tikslinga išplėstinės seniūnaičių sueigos statusą ir veiklą reglamentuoti
atskiru keičiamo įstatymo straipsniu.
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projekto 7 straipsnį ir jį
išdėstyti taip:
„7
straipsnis. 35 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 35
straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip Pripažinti
netekusia galios 35 straipsnio 7 dalį:.“
„7.
Sprendžiant klausimus, susijusius su seniūnijos aptarnaujamos teritorijos
gyvenamųjų vietovių ar jų dalių (seniūnaitijų) bendruomenių viešųjų poreikių
ir iniciatyvų finansavimo tikslingumu, atstovų delegavimu į pretendentų į
seniūno pareigas konkurso komisijos narius, atstovų delegavimu į tarybos
sudaromų komitetų ir komisijų narius, bendruomeninės veiklos ir partnerystės
su savivaldybių institucijomis stiprinimu, viešųjų paslaugų, už kurių teikimą
yra atsakinga savivaldybė, teikimo perdavimu bendruomeninėms ir kitoms
nevyriausybinėmis organizacijoms, vietos verslumo skatinimu ir su
kitais visiems tos teritorijos gyventojams svarbiais reikalais, organizuojama
išplėstinė seniūnaičių sueiga. Išplėstinėje seniūnaičių sueigoje su sprendimo
priėmimo teise dalyvauja tos seniūnijos seniūnaičiai ir tos seniūnijos
aptarnaujamoje teritorijoje veikiantys bendruomeninių organizacijų deleguoti
atstovai. Bendruomeninių organizacijų deleguotų atstovų skaičius, jų
delegavimo į išplėstines seniūnaičių sueigas ir prireikus jų rotavimo ar
atšaukimo tvarka, taip pat išplėstinės seniūnaičių sueigos organizavimo,
sprendimų rengimo, svarstymo ir priėmimo tvarka nustatoma savivaldybės
tarybos sprendimu tvirtinamuose išplėstinės seniūnaičių sueigos
nuostatuose. Atsižvelgiant į vietos sąlygas ir aplinkybes, išplėstinėje
seniūnaičių sueigoje patariamojo balso teise gali dalyvauti tos seniūnijos
teritorijoje veikiančių nevyriausybinių organizacijų, tradicinių religinių
bendruomenių atstovai. Savivaldybė neatlygintinai suteikia patalpas
išplėstinei seniūnaičių sueigai organizuoti. Išplėstinės seniūnaičių sueigos
sprendimai yra rekomendaciniai, tačiau atitinkama savivaldybės institucija
privalo reglamento nustatyta tvarka juos įvertinti. Išplėstinės seniūnaičių
sueigos sprendimai, kurių vertinimas priklauso savivaldybės tarybos
kompetencijai, vertinami ir sprendimas priimamas artimiausiame tarybos
posėdyje, o sprendimą dėl išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimų,
kurių vertinimas priklauso savivaldybės administracijos direktoriaus
kompetencijai, savivaldybės administracijos direktorius priima ne vėliau kaip
per 20 darbo dienų nuo išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimo gavimo.
Savivaldybės institucijos privalo nurodyti savo sprendimų dėl išplėstinės
seniūnaičių sueigos sprendimų priėmimo motyvus. Atitinkamų savivaldybės
institucijų sprendimai dėl išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimų turi būti
paskelbti savivaldybės interneto svetainėje ir atitinkamų seniūnijų skelbimų
lentose. Išplėstinė seniūnaičių sueiga renkasi savo iniciatyva arba seniūno
kvietimu.“
|
Pritarti
|
|
3.
|
Valstybės
valdymo ir savivaldybių komitetas,
2017-09-13
|
8
|
|
|
N
|
Argumentai: atsižvelgiant į Seimo
kanceliarijos Teisės departamento pastabas Nr. 1 ir Nr. 2, tikslinga įstatymo
projektą papildyti nauju 8 straipsniu, kuriuo siūloma keičiamą įstatymą
papildyti 351 straipsniu, reglamentuojančiu išplėstinės
seniūnaičių sueigos statusą ir veiklą, bei pakeisti buvusio 8 straipsnio
numeraciją. Be to, tikslinga šio straipsnio 5 dalyje įpareigoti savivaldybių
institucijas, vertinant išplėstinės seniūnaičių sueigos
sprendimus, nurodyti vertinimo motyvus ir numatomus veiksmus, jeigu tokie
veiksmai bus įgyvendinti.
Pasiūlymas:
1. Įstatymo projektą papildyti nauju 8 straipsniu:
„8 straipsnis. Įstatymo papildymas 351
straipsniu
Papildyti Įstatymą 351 straipsniu:
„351 straipsnis. Išplėstinė seniūnaičių sueiga
1. Sprendžiant klausimus, susijusius su seniūnijos aptarnaujamos
teritorijos gyvenamųjų vietovių ar jų dalių (seniūnaitijų) bendruomenių
viešųjų poreikių ir iniciatyvų finansavimo tikslingumu, atstovų delegavimu į pretendentų
į seniūno pareigas konkurso komisijos narius, atstovų delegavimu dalyvauti tarybos
sudaromų komitetų darbe, atstovų delegavimu į tarybos sudaromų komisijų
narius, bendruomeninės veiklos ir partnerystės su savivaldybių institucijomis
stiprinimu, viešųjų paslaugų, už kurių teikimą yra atsakinga savivaldybė,
teikimo perdavimu bendruomeninėms ir kitoms nevyriausybinėmis organizacijoms,
vietos verslumo skatinimu ir su kitais visiems tos teritorijos gyventojams
svarbiais reikalais, organizuojama išplėstinė seniūnaičių sueiga.
2. Išplėstinėje seniūnaičių sueigoje su sprendimo priėmimo teise
dalyvauja tos seniūnijos seniūnaičiai ir tos seniūnijos aptarnaujamoje
teritorijoje veikiantys bendruomeninių organizacijų deleguoti atstovai.
Bendruomeninių organizacijų deleguotų atstovų skaičius, jų delegavimo į
išplėstines seniūnaičių sueigas ir prireikus jų rotavimo ar atšaukimo tvarka,
taip pat išplėstinės seniūnaičių sueigos organizavimo, sprendimų rengimo,
svarstymo ir priėmimo tvarka nustatoma savivaldybės tarybos sprendimu
tvirtinamuose išplėstinės seniūnaičių sueigos nuostatuose.
3. Atsižvelgiant į vietos sąlygas ir aplinkybes, išplėstinėje
seniūnaičių sueigoje patariamojo balso teise gali dalyvauti tos seniūnijos
teritorijoje veikiančių nevyriausybinių organizacijų, tradicinių religinių
bendruomenių atstovai.
4. Savivaldybė neatlygintinai suteikia patalpas išplėstinei
seniūnaičių sueigai organizuoti.
5. Išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimai yra rekomendaciniai,
tačiau kompetentinga savivaldybės institucija privalo reglamento nustatyta
tvarka juos įvertinti. Išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimai vertinami
ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo išplėstinės seniūnaičių sueigos
sprendimo gavimo dienos. Savivaldybės institucijos privalo savivaldybės
interneto svetainėje ir atitinkamų seniūnijų skelbimų lentose paskelbti savo
vertinimus dėl išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimų, nurodant vertinimo
motyvus ir numatomus veiksmus, jeigu tokių veiksmų bus imtasi.
6. Išplėstinė seniūnaičių sueiga renkasi
savo iniciatyva arba seniūno kvietimu.“
2. Įstatymo projekto buvusį 8 straipsnį laikyti 9 straipsniu.
|
Pritarti
|
|
8. Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu už.
9. Komiteto paskirti pranešėjas: Gintautas
Kindurys.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.
PRIDEDAMA.
Komiteto patobulintas įstatymo projektas ir įstatymo projekto lyginamasis
variantas.
Komiteto pirmininkas Povilas
Urbšys
Valstybės valdymo ir
savivaldybių komiteto biuro patarėja Jurgita Marcinkutė