2017-11-14

 

PASIŪLYMAI

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO EISMO SAUGOS ĮSTATYMO NR. IX-1905 9, 13 STRAIPSNIŲ IR PRIEDO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTUI XIIIP-1193

 

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Straipsnis

Straipsnio dalis

Punktas

1

2

 

Argumentai:

Saugiam geležinkelių transporto eismui užtikrinti turi būti įsitikinta, kad lokomotyvas, kuris yra laikomas traukinio sąstato vienetu iš kurio vyksta viso traukinio valdymas, būtų sąveikus su geležinkelių infrastruktūra, kurioje jis bus naudojamas, lokomotyve būtų įrengta visa reikalinga saugos įranga, būtų naudojama radijo ryšio įranga, kuri leistų pasienio stočiai susisiekti ir palaikyti netrukdomą ryšį su traukinio mašinistu. Analogiška situacija yra su savaeigiais traukiniais. Šiems tikslams pasiekti turi būti  išduodami leidimai lokomotyvams ir savaeigiams traukiniams. Leidimų išdavimo procedūros metu yra vertinamas lokomotyvų ir savaeigių traukinių techninis suderinamumas su geležinkelių infrastruktūra, vertinami kiti techniniai reikalavimai. Toks reguliavimas galioja šiai dienai ir nėra tikslinga jį keisti.

Pasiūlymas:

1 straipsnio 2 dalimi keičiamą 9 straipsnio 6 dalį išdėstyti atsisakant nuostatų dėl išimties lokomotyvams ir savaeigiams traukiniams ir atitinkamai patikslinti punktų numeraciją:

„6. Šio straipsnio 2 dalis netaikoma:

1) iš trečiųjų valstybių atvykstantiems lokomotyvams ir savaeigiams traukiniams, kurie naudojami pasienio geležinkelio linijose; šių lokomotyvų ir savaeigių traukinių atitiktį esminiams reikalavimams užtikrina tokius geležinkelių riedmenis naudojanti geležinkelio įmonė (vežėjas), taikydama priemones, numatytas jos eismo saugos valdymo sistemoje;

21) prekiniams ir keleiviniams vagonams, bendrai naudojamiems tarptautiniam susisiekimui su trečiosiomis valstybėmis 1 520 mm pločio vėžės geležinkelių tinkle, jeigu leidimai pradėti naudoti šiuos geležinkelių riedmenis išduoti ar teisė eksploatuoti geležinkelių riedmenis suteikta trečiosiose valstybėse;  Leidimų išdavimo ar teisės eksploatuoti geležinkelių riedmenis suteikimo taisyklių, taikomų trečiosiose valstybėse, jeigu šios taisyklės nepaskelbtos eismo saugos institucijos interneto svetainėje, kopiją geležinkelio įmonė (vežėjas), kuri naudoja minėtus geležinkelių riedmenis Lietuvos Respublikoje, privalo pateikti Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai ir eismo saugos institucijai; eismo saugos institucija minėtas taisykles paskelbia savo interneto svetainėje, o Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija apie jas praneša Europos Komisijai; šiame punkte nurodytų prekinių ir keleivinių vagonų atitiktį esminiams reikalavimams užtikrina tokius geležinkelių riedmenis naudojanti geležinkelio įmonė (vežėjas), taikydama priemones, numatytas jos eismo saugos valdymo sistemoje;

32) visiems privažiuojamiesiems geležinkelio keliams, kurie nepriskirtini viešajai geležinkelių infrastruktūrai, ir tik juose naudojamiems geležinkelių riedmenims, kuriuos jų savininkas, valdytojas arba naudotojas naudoja savo reikmėms.“

2

1

 

Argumentai:

Saugiam geležinkelių transporto eismui užtikrinti turi būti įsitikinta, kad lokomotyvas, kuris yra laikomas traukinio sąstato vienetu iš kurio vyksta viso traukinio valdymas, būtų sąveikus su geležinkelių infrastruktūra, kurioje jis bus naudojamas, lokomotyve būtų įrengta visa reikalinga saugos įranga, būtų naudojama radijo ryšio įranga, kuri leistų pasienio stočiai susisiekti ir palaikyti netrukdomą ryšį su traukinio mašinistu. Analogiška situacija yra su savaeigiais traukiniais. Tam,  kad lokomotyvai ar savaeigiai traukiniai būtų sąveikus su esama geležinkelių infrastruktūra ir saugūs naudoti turi būti atliekama nuolatinė jų techninė priežiūra. Siekiant, kad geležinkelių transporto eismas vyktų sklandžiai ir saugiai, už lokomotyvų ir savaeigių traukinių techninę priežiūrą turi būti atsakingi techniniai prižiūrėtojai, kurie vykdo techninę priežiūrą pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus. Toks reguliavimas taip pat leistų vykdyti efektyvesnę lokomotyvų ir savaeigių traukinių techninės priežiūros vykdomo kontrolę.  Toks reguliavimas galioja šiai dienai ir nėra tikslinga jį keisti.

Pasiūlymas:

2 straipsnio 1 dalimi keičiamą 13 straipsnio 3 dalį tikslinti vietoj žodžių „geležinkelių riedmenys“ įrašant žodžius „prekiniai ir keleiviniai vagonai“ ir taip susiaurinti šios dalies taikymo sritį:  

„3. Prieš pradėdamas naudoti geležinkelių riedmenis geležinkelių tinkle, geležinkelių riedmenų naudotojas turi paskirti jų techninį prižiūrėtoją. Duomenys apie paskirtą geležinkelių riedmenų techninį prižiūrėtoją įrašomi į Lietuvos Respublikos geležinkelių riedmenų registrą. Techniniu prižiūrėtoju gali būti geležinkelių infrastruktūros valdytojas, geležinkelio įmonė (vežėjas) arba geležinkelių riedmenų naudotojas. Šis reikalavimas netaikomas Lietuvos Respublikos geležinkelių tinkle naudojamiems trečiųjų valstybių asmenims priklausantiems trečiosiose valstybėse įregistruotiems geležinkelių riedmenims prekiniams ir keleiviniams vagonams, kurių techninė priežiūra atliekama pagal atitinkamos trečiosios valstybės teisės aktus. Duomenis apie už šių geležinkelių riedmenų techninę priežiūrą atsakingą subjektą eismo saugos institucijai Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso nustatyta tvarka teikia geležinkelio įmonė (vežėjas), naudojanti šiuos geležinkelių riedmenis Lietuvos Respublikos geležinkelių tinkle.“

2

2

 

Pasiūlymas:

2 straipsnio 2 dalimi keičiamą 13 straipsnio 9 dalį tikslinti vietoj žodžių „geležinkelių riedmenys“ įrašant žodžius „prekiniai ir keleiviniai vagonai“ ir taip susiaurinti šios dalies taikymo sritį:  

„9. Šio straipsnio 4, 5 ir 6 dalyse nurodyti reikalavimai dėl prekinių ir keleivinių vagonų geležinkelių riedmenų techninės priežiūros sistemos nustatymo, techninės priežiūros technologijos parengimo, geležinkelių riedmenų techninės priežiūros atlikimo ir (ar) prekinių vagonų techninio prižiūrėtojo sertifikavimo laikomi įvykdytais, jeigu geležinkelio įmonė (vežėjas), Lietuvos Respublikos geležinkelių tinkle naudojanti trečiųjų valstybių asmenims priklausančius geležinkelių riedmenis prekinius ir keleivinius vagonus, įregistruotus trečiojoje valstybėje, kurių techninė priežiūra atliekama pagal šios valstybės teisės aktus, duomenis apie už šių geležinkelių riedmenų techninę priežiūrą atsakingą subjektą pateikia eismo saugos institucijai per 5 darbo dienas nuo eismo saugos institucijos prašymo pateikti tokią informaciją gavimo dienos.“

4

1

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į tai, kad įstatymo projektui įgyvendinti turi būti priimti įgyvendinamieji teisės aktai, įstatymo įsigaliojimo terminas turi būti numatytas vėlesnis – 2018 m. sausio 1 d.

Pasiūlymas:

4 straipsnio 1 dalį keisti ir numatyti vėlesnę įstatymo įsigaliojimo datą – 2018 m. sausio 1 d.:

„1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 20178 m. lapkričio sausio 1 d.“

 

 

Teikia Seimo nariai:                                                                                                  Jurgis Razma