2017-11-14
PASIŪLYMAI
LIETUVOS RESPUBLIKOS
GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO EISMO SAUGOS ĮSTATYMO NR. IX-1905 9, 13 STRAIPSNIŲ IR PRIEDO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTUI XIIIP-1193
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
||
Straipsnis |
Straipsnio dalis |
Punktas |
|
1 |
2 |
|
Argumentai: Saugiam geležinkelių transporto eismui užtikrinti turi būti įsitikinta, kad lokomotyvas, kuris yra laikomas traukinio sąstato vienetu iš kurio vyksta viso traukinio valdymas, būtų sąveikus su geležinkelių infrastruktūra, kurioje jis bus naudojamas, lokomotyve būtų įrengta visa reikalinga saugos įranga, būtų naudojama radijo ryšio įranga, kuri leistų pasienio stočiai susisiekti ir palaikyti netrukdomą ryšį su traukinio mašinistu. Analogiška situacija yra su savaeigiais traukiniais. Šiems tikslams pasiekti turi būti išduodami leidimai lokomotyvams ir savaeigiams traukiniams. Leidimų išdavimo procedūros metu yra vertinamas lokomotyvų ir savaeigių traukinių techninis suderinamumas su geležinkelių infrastruktūra, vertinami kiti techniniai reikalavimai. Toks reguliavimas galioja šiai dienai ir nėra tikslinga jį keisti. Pasiūlymas: 1 straipsnio 2 dalimi keičiamą 9 straipsnio 6 dalį išdėstyti atsisakant nuostatų dėl išimties lokomotyvams ir savaeigiams traukiniams ir atitinkamai patikslinti punktų numeraciją: „6. Šio straipsnio 2 dalis netaikoma:
|
2 |
1 |
|
Argumentai: Saugiam geležinkelių transporto eismui užtikrinti turi būti įsitikinta, kad lokomotyvas, kuris yra laikomas traukinio sąstato vienetu iš kurio vyksta viso traukinio valdymas, būtų sąveikus su geležinkelių infrastruktūra, kurioje jis bus naudojamas, lokomotyve būtų įrengta visa reikalinga saugos įranga, būtų naudojama radijo ryšio įranga, kuri leistų pasienio stočiai susisiekti ir palaikyti netrukdomą ryšį su traukinio mašinistu. Analogiška situacija yra su savaeigiais traukiniais. Tam, kad lokomotyvai ar savaeigiai traukiniai būtų sąveikus su esama geležinkelių infrastruktūra ir saugūs naudoti turi būti atliekama nuolatinė jų techninė priežiūra. Siekiant, kad geležinkelių transporto eismas vyktų sklandžiai ir saugiai, už lokomotyvų ir savaeigių traukinių techninę priežiūrą turi būti atsakingi techniniai prižiūrėtojai, kurie vykdo techninę priežiūrą pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus. Toks reguliavimas taip pat leistų vykdyti efektyvesnę lokomotyvų ir savaeigių traukinių techninės priežiūros vykdomo kontrolę. Toks reguliavimas galioja šiai dienai ir nėra tikslinga jį keisti. Pasiūlymas: 2 straipsnio 1 dalimi keičiamą 13 straipsnio 3 dalį tikslinti vietoj žodžių „geležinkelių riedmenys“ įrašant žodžius „prekiniai ir keleiviniai vagonai“ ir taip susiaurinti šios dalies taikymo sritį: „3. Prieš
pradėdamas naudoti geležinkelių riedmenis geležinkelių tinkle, geležinkelių
riedmenų naudotojas turi paskirti jų techninį prižiūrėtoją. Duomenys apie
paskirtą geležinkelių riedmenų techninį prižiūrėtoją įrašomi į Lietuvos
Respublikos geležinkelių riedmenų registrą. Techniniu prižiūrėtoju gali būti
geležinkelių infrastruktūros valdytojas, geležinkelio įmonė (vežėjas) arba
geležinkelių riedmenų naudotojas. Šis reikalavimas netaikomas Lietuvos Respublikos
geležinkelių tinkle naudojamiems trečiųjų valstybių asmenims priklausantiems
trečiosiose valstybėse įregistruotiems |
2 |
2 |
|
Pasiūlymas: 2 straipsnio 2 dalimi keičiamą 13 straipsnio 9 dalį tikslinti vietoj žodžių „geležinkelių riedmenys“ įrašant žodžius „prekiniai ir keleiviniai vagonai“ ir taip susiaurinti šios dalies taikymo sritį: „9. Šio
straipsnio 4, 5 ir 6 dalyse nurodyti reikalavimai dėl prekinių ir
keleivinių vagonų |
4 |
1 |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad įstatymo projektui įgyvendinti turi būti priimti įgyvendinamieji teisės aktai, įstatymo įsigaliojimo terminas turi būti numatytas vėlesnis – 2018 m. sausio 1 d. Pasiūlymas: 4 straipsnio 1 dalį keisti ir numatyti vėlesnę įstatymo įsigaliojimo datą – 2018 m. sausio 1 d.: „1. Šis įstatymas, išskyrus
šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 201 |
Teikia Seimo nariai: Jurgis Razma