LIETUVOS RESPUBLIKOS

ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 247, 589, 608 STRAIPSNIŲ IR PRIEDO PAKEITIMO IR KODEKSO PAPILDYMO 2481, 2482, 2483 STRAIPSNIAIS

ĮSTATYMO NR. XIV-598 5 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

1.             Įstatymų projektų rengimą paskatinusios priežastys. Parengtų projektų tikslai ir uždaviniai

2021 m. lapkričio 4 d. priimtas Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 247, 589, 608 straipsnių ir priedo pakeitimo ir kodekso papildymo 2481, 2482, 2483  straipsniais įstatymas Nr. XIV-598 (toliau – Įstatymas Nr. XIV-598). Įstatymo 5 straipsniu yra keičiamas Administracinių nusižengimų kodekso 589 straipsnio 31 punktas. Šie pakeitimai įsigalios 2024 m. sausio 1 d.

Seimui 2022 m. gruodžio 22 d. priėmus įstatymą Nr. XIV-1753, kuris įsigaliojo 2023 m. sausio 1 d., kuriuo be kitų straipsnių buvo pakeistas ir ANK 589 straipsnio 31 punktas, atsiranda būtinybė keisti priimto, bet dar neįsigaliojusio Įstatymo Nr. XIV-598 5 straipsnio 2 dalį, kurioje taip pat yra keičiamas ANK 589 straipsnio 31 punktas.

Dviem Seimo priimtais įstatymais Nr. XIV-598 ir Nr. XIV-1753, kurie įsigalioja skirtingu laiku (2024-01-01 ir 2023-01-01), yra keičiamas tas pats Administracinių nusižengimų kodekso 589 straipsnio 31 punktas. Nepakeitus anksčiau priimto, bet vėliau įsigaliosiančio įstatymo, atsirastų redakcijų persidengimas ir aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnai netektų teisės nagrinėti administracinių nusižengimų, nustatytų ANK 346 straipsnio 51, 52 dalyse.

Pataisas būtina priimti iki įsigalios priimtas Įstatymas Nr. XIV-598 – iki 2024 m. sausio 1 d.

 

2.             Įstatymų projektų iniciatoriai ir rengėjai

Projekto iniciatorė ir rengėja yra Lietuvos Respublikos Seimo narė Irena Haase.

 

3.             Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymų projektuose aptarti teisiniai santykiai

Šiuo metu aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnai turi teisę nagrinėti administracinius nusižengimus, nustatytus ANK 346 straipsnio 51, 52 dalyse (priimtas Įstatymas
Nr. XIV-
1753).

Šių nuostatų nebeliks 2024 m. sausio 1 d. įsigaliojus Įstatymui Nr. XIV-598.

 

4.             Siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama

Naujo teisinio reglamentavimo šiuo projektu nesiekiama. Tiesiog yra suderinamos dviejų Seimo priimtų įstatymų nuostatos.

 

5.             Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai, galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta

Neigiamų priimtų įstatymų pasekmių nenumatoma.

 

6.             Galima priimtų įstatymų įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai

Priimtas įstatymas įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai neturės.

 

7.             Galima priimtų įstatymų įgyvendinimo įtaka verslo sąlygoms ir jo plėtrai

Priimto įstatymo įgyvendinimas įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai neturės.

 

8.             Įstatymų projektų atitiktis strateginio lygmens planavimo dokumentams

Projektas strateginio lygmens dokumentams neprieštarauja.

 

9.             Įstatymų inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios

Priėmus įstatymą, nenumatomas poreikis keisti kitus galiojančius įstatymus.

 

10.         Įstatymų projektų atitiktis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimams, sąvokų ir terminų įvertinimas

Projektas parengtas laikantis nustatytų reikalavimų.

 

11.         Įstatymų projektų atitiktis Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos dokumentams

Projektas neprieštarauja Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms bei Europos Sąjungos teisės aktams.

 

12.         Įstatymų įgyvendinimui reikalingi įgyvendinamieji teisės aktai, juos priimti turintys subjektai

Priimto įstatymo įgyvendinimui nereikalingi įgyvendinamieji teisės aktai.

 

13.         Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymams įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti

Priimto įstatymo įgyvendinimui papildomų valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų neprireiks.

 

14.         Įstatymų projektų rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

Projekto rengimo metu specialistų vertinimų ir išvadų neprašyta.

 

15.         Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiems projektams įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis

aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnai“.

 

16.         Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai

Nėra.

 

 

 

 

Teikia

Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkė,

Seimo narė Irena Haase