LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Biudžeto ir finansų komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA (1)
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS NACIONALINIŲ PLĖTROS ĮSTAIGŲ ĮSTATYMO
nr. XIIIP-1922(2)
2018-06-05 Nr. 109-P-19
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Biudžeto ir finansų komiteto nariai: Stasys Jakeliūnas, Kęstutis Glaveckas, Andrius Palionis, Rasa Budbergytė, Kęstutis Bartkevičius, Viktoras Rinkevičius, Mykolas Majauskas, Andrius Kubilius, Vida Ačienė, Valius Ąžuolas, Juozas Varžgalys. Biudžeto ir finansų komiteto biuras: biuro vedėja Alina Brazdilienė, patarėjai: Janina Alasevičienė, Dalia Mudėnienė, Jolanta Dzikaitė, Jolanta Žaltkauskienė, padėjėja Jolanta Matiliauskienė.
2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-05-30 |
4 |
4 |
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas: 1. Atkreiptinas dėmesys, jog pavedimo vykdyti nacionalinės plėtros įstaigos (toliau NPĮ) veiklą konkrečiai finansų įstaigai panaikinimas ir kitos NPĮ paskyrimas minėtai veiklai tęsti gali užimti atitinkamą laiko tarpą, todėl iš siūlomo teisinio reguliavimo nėra aišku, kas projekto 4 straipsnio 4 dalies atveju vykdytų NPĮ veiklą iki naujos NPĮ paskyrimo. |
Pritarti |
LRS Teisės departamentui 2018-04-12 pateikus pastabą Projektas buvo patikslintas ir jame buvo numatyta, kad „6. Panaikinus pavedimą vykdyti NPĮ veiklą, esamų sutartinių ar kitų įsipareigojimų, susijusių su skatinamojo finansavimo veikla, vykdymas perleidžiamas kitai šio įstatymo reikalavimus atitinkančiai NPĮ.“ Įsipareigojimus vykdys NPĮ, kuriai jie bus perduoti. Tarpinio/laikino įsipareigojimų perdavimo nenumatoma. |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-05-30 |
14 |
2 |
|
|
2. Manytina, jog projekto 14 straipsnio 2 dalis turėtų būti tikslinama, nustatant, jog NPĮ nuosavo kapitalo sumažėjimą galėtų nustatyti ne tik pati NPĮ, bet ir priežiūros institucija. Be to nėra aišku, ar nuosavo kapitalo sumažėjimą nustatytų NPĮ kaip juridinis asmuo, ar tam tikri NPĮ valdymo organai, pvz. stebėtojų taryba. Atsižvelgiant į tai, reguliavimas tikslintinas. |
Pritarti |
Pakeisti projekto 14 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Jeigu |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-05-30 |
15 |
2 |
|
|
3. Atkreiptinas dėmesys, kad vadovaujantis įstatymo projekto 4 straipsnio 4 dalies 5 punkto nuostatomis, įstatymo projekto V skyriaus reikalavimų neatitikimas būtų pagrindas Vyriausybei panaikinti pavedimą vykdyti NPĮ veiklą. Atsižvelgiant į tai, manytina, jog projekto 15 straipsnio 2 dalies nuostatos turėtų būti tikslintinos, aiškiai nurodant laikotarpį, per kurį turi būti pasiektas nustatytas rezervo lygis.
|
Nepritarti |
Projekto 15 straipsnio 2 dalyje yra nustatytas rezervo kaupimo principas, bet ne prievolė per tam tikrą laiką sukaupti atitinkamą dydį. Pagrindas Vyriausybės įgaliotai institucijai teikti siūlymą panaikinti pavedimą vykdyti NPĮ veiklą turėtų būti, jei nebūtų skiriama atitinkama pelno dalis (kaip nurodyta 15 straipsnio 2 dalyje) iki bus suformuotas 5 proc. NPĮ įstatinio kapitalo dydžio rezervas. Nurodžius konkretų laikotarpį NPĮ, kuri nėra orientuota į pelno maksimizavimą ir kuriai įstatinis kapitalo dydis gali būti reikšminis ir pasiekiamas per labai ilgą laikotarpį, NPĮ būtų smarkiai ribojantis reikalavimas. Atsižvelgdami į tai, manome, kad šio straipsnio papildymas konkrečiu laikotarpiu nėra tikslingas. |
3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
4. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu
Komiteto pirmininkas Stasys Jakeliūnas
Biuro patarėjo Jolanta Žaltkauskienė