Argumentai:
Netoli Lietuvos Respublikos pradėjus veikti Astravo atominei
elektrinei būtina išlaikyti savarankišką išskirtinai radiacinės saugos
srityje veiklą vykdančią įstaigą. Toks siūlymas grindžiamas tuo, kad galimų
branduolinių ar radiologinių avarijų atvejais būtinas išankstinis ir
specialus pasiruošimas tokių atvejų galimai grėsmei, prevencinių priemonių
taikymas, o įvykus branduoliniam įvykiui, greitas sprendimų priėmimas
likviduojant galimų branduolinių ar radiologinių avarijų atvejus. Būtina
išlaikyti Radiacinės saugos centre turimus resursus radiacinės saugos srityje
nesusiejant šios specifinės funkcijos su bendra visuomenės sveikatos saugos
funkcija. Minėtas siūlymas taip pat neatitiktų nei Europos Sąjungos, nei
pasaulinės radiacinės saugos reguliavimo praktikos.
Atsižvelgiant į tai kas išdėstyta, siūloma nepritarti radiacinės
saugos funkcijų perdavimui Nacionaliniam
visuomenės sveikatos centrui prie Sveikatos apsaugos ministerijos, atitinkamai tikslinant Įstatymo projekto nuostatas.
Pasiūlymas:
Panaikinti
projekto 3 straipsnį:
3 straipsnis. 52 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 52 straipsnio 5 punktą ir jį išdėstyti taip:
„5) Nacionalinis visuomenės sveikatos centras – paslaugų,
teikiamų asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros, švietimo, socialinės
globos ir slaugos įstaigose, prieinamumo, tinkamumo ir efektyvumo valstybinę
kontrolę, Visuomenės sveikatos priežiūros įstatyme nurodytą valstybinę
visuomenės sveikatos saugos kontrolę ir Radiacinės saugos įstatyme nurodytą
reguliuojamą kontrolę ir priežiūrą.“
|