LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

kaimo reikalų komitetas

 

 

PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA

DĖL Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo Nr. XI-1375 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 32, 36, 37, 39 ir 51 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto nr. XIIIP-5138

 

2020-10-07 Nr. 110-P-30

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Andriejus Stančikas, Komiteto pirmininko pavaduotojas Kazys Starkevičius, Komiteto nariai: Juozas Baublys, Petras Čimbaras, Aurimas Gaidžiūnas, Alfredas Stasys Nausėda, Algimantas Salamakinas.

 

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-11.

 

 

 

1. Atkreiptinas dėmesys, kad vadovaujantis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, patvirtintų  Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 (toliau – Rekomendacijos), 88.1. punktu įstatymo pavadinime nurodomi ne tik visi keičiami straipsniai, bet ir straipsniai, kurie pripažįstami netekusiais galios. Atsižvelgiant į tai, įstatymo projekto pavadinimas tikslintinas.

Pritarti

 

2

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-11.

10 (32)

 

(4)

 

2. Projekto 10 straipsniu keičiamo įstatymo 32 straipsnio 4 dalyje siūloma nustatyti, kad ,,Investicijų išlaidas, susijusias su biodujų gamybos įrenginių prijungimu prie dujų sistemų, apmoka biodujų gamintojas.“ Atkreiptinas dėmesys, kad nuostatos ,,investicijų išlaidos, susijusios su biodujų gamybos įrenginių prijungimu prie dujų sistemų” turinys nėra pakankamai aiškus, nes nėra aišku, kurios konkrečiai išlaidos, susijusios su biodujų gamybos įrenginių prijungimu prie dujų sistemų, būtų laikomos investicijų išlaidomis. Taikant įstatymą ši nuostata gali būti nevienodai aiškinama. Svarstytina, ar projekte nereikėtų šios nuostatos patikslinti arba ją papildyti, aiškiai nurodant, kurios išlaidos, susijusias su biodujų gamybos įrenginių prijungimu prie dujų sistemų, būtų laikomos investicijų išlaidomis.

Kartu atkreipiame dėmesį, kad galiojančio keičiamo įstatymo 32 straipsnio 5 dalyje nustatyta, kad ,,Išlaidos, susijusios su biodujų gamybos įrenginių prijungimu prie dujų sistemų, paskirstomos dujų sistemų operatoriui ir gamintojui. Dujų sistemų operatorius gamintojui kompensuoja šio straipsnio 4 dalyje nurodyto dydžio prijungimo kainos nuolaidą. Likusias su prijungimu prie dujų sistemų susijusias išlaidas apmoka gamintojas“. Taigi, priėmus įstatymą, biodujų gamybos įrenginių prijungimo prie dujų sistemų išlaidas (investicijų išlaidas), skirtingai nei nustatyta galiojančiame įstatyme, apmokėtų vien tik dujų gamintojas. Iš projekto nuostatų nėra aišku, kuris subjektas turėtų apmokėti aukščiau nurodytas prijungimo išlaidas, jeigu jos atsirado iki įstatymo įsigaliojimo, bet, įsigaliojus įstatymui, jų dalis gamintojui taip, kaip nurodyta galiojančiame įstatyme, nebuvo kompensuota. Svarstytina, ar projektą nereikėtų papildyti įstatymo taikymą reglamentuojančiomis nuostatomis, pašalinančiomis šį neaiškumą.

Pritarti

 

3

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-11.

12

 

 

3. Vadovaujantis Rekomendacijų 91 punktu, projekto 12 straipsnio pavadinimas keistinas į „36 straipsnio pripažinimas netekusiu galios“.

Pritarti

 

4

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-11.

14

 

 

4. Vadovaujantis Rekomendacijų 91 punktu, projekto 14 straipsnio pavadinimas keistinas į „39 straipsnio pripažinimas netekusiu galios“.

Pritarti

 

5

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-09-11.

16

3

 

5. Projekto 16 straipsnio 3 dalyje yra pateiktas pasiūlymas Lietuvos Respublikos Vyriausybei, Lietuvos Respublikos energetikos ministrui, Valstybinė energetikos reguliavimo tarybai ir kitoms institucijos pagal kompetenciją iki šio įstatymo įsigaliojimo priimti šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus. Atsižvelgiant į projekto 16 straipsnio 1 dalies nuostatas, projekto 16 straipsnio 3 dalis įsigalios kaip ir visas įstatymas, t. y. 2021 m. liepos 1 d. Taigi aukščiau nurodytos institucijos iki įstatymo įsigaliojimo neturės įstatyminio pagrindo rengti ir priimti įstatymui įgyvendinti reikalingus teisės aktus. Siekiant to išvengti, projekto 16 straipsnio 3 dalis turėtų įsigalioti anksčiau nei visas įstatymas. Todėl projekto 16 straipsnio 1 dalis turėtų būti papildyta, nustatant išimtį ir dėl projekto 16 straipsnio 3 dalies įsigaliojimo.

Pritarti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

 

6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

6.1. Sprendimas: pritarti Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo Nr. XI-1375 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 32, 36, 37, 39 ir 51 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-5138.

6.2. Pasiūlymai: negauta.

 

7. Balsavimo rezultatai: už – 6, prieš – 0, susilaikė – 0.

 

8. Komiteto paskirti pranešėjai: Algimantas Salamakinas.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                     Andriejus Stančikas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kaimo reikalų komiteto patarėjas Rolandas Juknevičius