LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
TEISĖS IR TEISĖTVARKOS KOMITETAS
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 12, 85, 86, 88, 90, 92, 93, 94, 223, 544, 545 STRAIPSNIŲ, XI SKYRIAUS PAVADINIMO PAKEITIMO IR KODEKSO PAPILDYMO 851 STRAIPSNIU ĮSTATYMO NR. XIV-1382 11 IR 14 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO įstatymo projekto nr. xivp-3951
2024-10-23 Nr. 102-P-39
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkė Irena Haase, komiteto pirmininko pavaduotoja Agnė Širinskienė, komiteto nariai: Gabrielių Landsbergį pavaduojanti Jurgita Sejonienė, Česlav Olševski, Julius Sabatauskas, Vilius Semeška, Algirdas Stončaitis.
Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė, patarėjos: Martyna Civilkienė, Jurgita Janušauskienė, Žana Jerochovienė, Rita Karpavičiūtė, Dalia Latvelienė, Irma Leonavičiūtė, Rita Varanauskienė, Loreta Zdanavičienė, vyriausioji specialistė Aidena Bacevičienė, padėjėjos: Meilė Čeputienė, Rivena Zegerienė.
Kviestieji asmenys: Teisingumo ministerijos Teisinių paslaugų politikos grupės vadovė Aurelija Giedraitytė, Teisingumo ministerijos Teisinių paslaugų politikos grupės vyresnioji patarėja Reda Nikrevičė, Teisingumo ministerijos Teisinių paslaugų politikos grupės patarėja Asta Mačionienė, Vyriausiosios rinkimų komisijos pirmininkė Lina Petronienė, Valstybės saugumo departamento atstovas Mindaugas Svirskas, Valstybės saugumo departamento atstovas Edgaras Lebednykas.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-06-27 |
1 |
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabą. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad 2024 m. birželio 25 d. Seimas priėmė Administracinių nusižengimų kodekso 12, 85, 86, 88, 90, 92, 93, 94, 223, 544, 545 straipsnių, XI skyriaus pavadinimo pakeitimo ir Kodekso papildymo 85-1 straipsniu įstatymo Nr. XIV-1382 11 straipsnio pakeitimo įstatymą (įstatymo projektas reg. Nr. XIVP-3679(2), kuriame Administracinių nusižengimų kodekso 223 straipsnis išdėstytas kita redakcija nei siūloma teikiamu įstatymo projektu ir kuris įsigalios 2025 m. sausio 1 d. Atsižvelgiant į tai, įstatymo projekte siūlomi pakeitimai turėtų būti tarpusavyje derinami su Administracinių nusižengimų kodekso 12, 85, 86, 88, 90, 92, 93, 94, 223, 544, 545 straipsnių, XI skyriaus pavadinimo pakeitimo ir Kodekso papildymo 85-1 straipsniu įstatymo Nr. XIV-1382 11 straipsnio pakeitimo įstatyme (įstatymo projektas reg. Nr. XIVP-3679(2) nustatytu įsigaliosiančiu teisiniu reguliavimu, antraip vienas iš nustatytų teisinių reguliavimų gali būti paneigtas kitu teisiniu reguliavimu arba sukurtos teisinio reguliavimo spragos.
|
Pritarti |
Projektas, apie kurį kalbama TD išvadoje yra priimtas įstatymas Nr. XIV-2815.
|
2. |
Teisės ir teisėtvarkos komiteto biuro patarėja L.Zdanavičienė |
2 |
|
|
Projektu yra siūloma pakeisti priimto, bet dar neįsigaliojusio įstatymo Nr. XIV-1382 14 straipsnį ir pavėlinti jo įsigaliojimą. Seimo priimtas įstatymo projektas (priimtas įstatymas Nr. XIV-2815), kuris minimas Teisės departamento pastaboje buvo svarstomas įstatymų projektų pakete, todėl pataisos, kurios turėjo įsigalioti 2025 m. sausio 1 d., neturėtų būti nukeliamos į vėlesnė datą. Svarstytina, ar šiuo projektu teikiamos pataisos neturėtų būti daromos Administracinių nusižengimų kodekso suvestinės redakcijos, kuri įsigalios 2025 m. sausio 1 d. pagrindu, o ne keičiamas dar neįsigaliojęs įstatymas Nr. XIV-1382. |
Pritarti |
Registruotinas naujas projektas, keičiantis ne įstatymo pakeitimo įstatymą, bet bazinį teisės aktą - Administracinių nusižengimų kodekso 223 straipsnį. |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Teisingumo ministerija 2024-09-24 |
|
|
|
Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2024 m. birželio 17 d. nutarimu Nr. 487 „Dėl Lietuvos Respublikos politinių organizacijų įstatymo Nr. XIV-1415 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 21, 23, 24, 26, 33, 35 ir 38 straipsnių pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.70 straipsnio pakeitimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 12, 85, 86, 88, 90, 92, 93, 94, 223, 544, 545 straipsnių, XI skyriaus pavadinimo pakeitimo ir kodekso papildymo 851 straipsniu įstatymo Nr. XIV-1382 11 ir 14 straipsnių pakeitimo įstatymo projektų pateikimo Lietuvos Respublikos Seimui“ pateikusi Lietuvos Respublikos Seimui svarstyti Lietuvos Respublikos politinių organizacijų įstatymo Nr. XIV-1415 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 21, 23, 24, 26, 33, 35 ir 38 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą ir su šiuo pakeitimu susijusių Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.70 straipsnio pakeitimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 12, 85, 86, 88, 90, 92, 93, 94, 223, 544, 545 straipsnių, XI skyriaus pavadinimo pakeitimo ir kodekso papildymo 851 straipsniu įstatymo Nr. XIV-1382 11 ir 14 straipsnių pakeitimo įstatymo projektus (toliau kartu – Įstatymų projektai). Viena iš Įstatymų projektų parengimo priežasčių – nukelti steigiamo Politinių organizacijų narių registro (toliau – POLONR) veiklos pradžios terminą. Deja, POLONR kūrimo ir diegimo darbai dar nepradėti, nes nuo Teisingumo ministerijos nepriklausančių priežasčių finansavimo ES struktūrinių fondų lėšomis sutartis su Centrine projektų valdymo agentūra buvo pasirašyta pavėluotai. Be to, šiuo metu vyksta teismo procesas dėl viešojo pirkimo, kuriame yra pritaikytos laikinosios apsaugos priemonės, draudžiančios pradėti POLONR kūrimo darbus. Teismo sprendimas bus priimtas rugsėjo pabaigoje. Atsižvelgiant į POLONR kūrimo darbų suplanuotą grafiką ir jiems atlikti būtinus terminus, siūlome nukelti POLONR veiklos pradžios terminą iki 2026 m. balandžio 1 d. ir atitinkamai tikslinti pateiktus Įstatymų projektus.
|
Atsižvelgti |
Atsižvelgiant į pateiktus argumentus, registruojant naują įstatymo projektą, jame nustatyti siūlomą įstatymo įsigaliojimo datą - 2026 m. balandžio 1 d.. |
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: negauta.
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. įstatymo projektą atmesti, atsižvelgiant į tai, kad nusikelia Politinių organizacijų narių registro (toliau – POLONR) veiklos pradžios terminas į 2026 m. balandžio 1 d. ir todėl nebeaktualu keisti įstatymo Nr. XIV-1382, kuris įsigalioja 2025 m. sausio 1 d.
7.2. registruotinas Administracinių nusižengimų kodekso 223 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas, nustatant jame analogišką įsigaliojimo datą, kaip ir pagrindiniame įstatymo projekte Nr. XIVP-3949(2).
8. Balsavimo rezultatai: už – 6, prieš – 0, susilaikė – 0.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Irena Haase, Agnė Širinskienė, Julius Sabatauskas, Vilius Semeška.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.
Komiteto pirmininkė (Parašas) Irena Haase
Komiteto biuro patarėja Loreta Zdanavičienė