Projekto
lyginamasis variantas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
ELEKTRONINIŲ PINIGŲ IR ELEKTRONINIŲ PINIGŲ ĮSTAIGŲ ĮSTATYMO NR. XI-1868 2, 9, 12, 14, 18, 19, 22, 26, 27, 29, 30, 32, 35, 36, 37, 39 IR 40 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO, 28 IR 31 STRAIPSNIŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS
ĮSTATYMAS
2018 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas
1. Papildyti 2 straipsnio 5 dalį nauju 4 punktu:
„4) stebėtojų tarybos nariai (jei stebėtojų taryba sudaryta);“.
2. Buvusius 2 straipsnio 5 dalies 4, 5 ir 6 punktus laikyti atitinkamai 5, 6 ir 7 punktais.
2 straipsnis. 9 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 9 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Žodžius „elektroninių pinigų įstaiga“ ar kitas šio termino gramatines formas arba žodžių junginius su šiuo terminu Lietuvos Respublikoje gali vartoti savo pavadinime, reklamoje ar kitais tikslais tik asmenys, nurodyti šio įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 2 punkte.“
3 straipsnis. 12 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 12 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Elektroninių pinigų
įstaigos ribotos veiklos licencija galioja tik Lietuvos Respublikoje.
Elektroninių pinigų įstaigos, kuriai išduota elektroninių pinigų įstaigos
ribotos veiklos licencija, per pastaruosius 6 mėnesius neapmokėtų
elektroninių pinigų vidurkis (jeigu veikla nevykdoma, verslo plane planuojamas
vidurkis) neturi viršyti 900 000 eurų per mėnesį, išskyrus šio
straipsnio 7 dalyje nustatytą atvejį. Elektroninių pinigų įstaigai, kuriai
išduota elektroninių pinigų įstaigos ribotos veiklos licencija, netaikomi šio
įstatymo 15, 20 ir 21 straipsniai. Elektroninių pinigų įstaigos ribotos veiklos
licencijos išdavimo ir keitimo tvarką nustato šis įstatymas ir priežiūros
institucijos priimti teisės aktai.“
2. Pakeisti 12 straipsnio 4 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„3) dokumentai,
kuriais įrodoma, kad elektroninių pinigų įstaigos per pastaruosius 6
mėnesius neapmokėtų elektroninių pinigų vidurkis (jeigu veikla nevykdoma,
verslo plane planuojamas vidurkis) neviršija (neviršys) 900 000 eurų per
mėnesį, o jeigu elektroninių pinigų įstaiga ketina teikti mokėjimo
paslaugas, nesusijusias su elektroninių pinigų leidimu, tai ir dokumentai,
nurodyti Mokėjimo įstaigų įstatymo 6 straipsnio 3 dalies 3 punkte;“.
4 straipsnis. 14 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 14 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Elektroninių
pinigų įstaigoje, turinčioje elektroninių pinigų įstaigos licenciją,
turi būti šie organai: visuotinis akcininkų susirinkimas, valdyba ir
bendrovės vadovas. ir, jeigu elektroninių pinigų įstaiga yra finansų
įmonė, – stebėtojų taryba ir valdyba. Elektroninių pinigų įstaigoje,
turinčioje ribotos veiklos licenciją, turi būti šie organai: visuotinis
akcininkų susirinkimas ir bendrovės vadovas.“
2. Pakeisti 14 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2.
Elektroninių pinigų įstaigos, turinčios elektroninių pinigų įstaigos licenciją,
vadovai turi būti nepriekaištingos reputacijos ir turėti kvalifikaciją ir
patirtį, leidžiančią tinkamai eiti pareigas. Vertinant šių vadovų
nepriekaištingą reputaciją mutatis mutandis taikomos Bankų įstatymo 34
straipsnio 12 ir 13 dalių nuostatos. Elektroninių pinigų įstaigos
vadovų kvalifikacija ir patirtis vertinama atsižvelgiant į asmens išsilavinimo
lygį ir pobūdį, kvalifikacijos kėlimą, profesinės veiklos ar darbo patirties
pobūdį ir trukmę bei į kitus veiksnius, kurie gali turėti įtakos asmens
kvalifikacijai ir patirčiai. Elektroninių pinigų įstaigos, turinčios
elektroninių pinigų įstaigos licenciją, vadovų reputacijos,
kvalifikacijos ir patirties reikalavimai vertinami priežiūros institucijos
priimtų teisės aktuose aktų nustatyta tvarka.“
3. Pakeisti 14 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Elektroninių
pinigų įstaigos, turinčios ribotos veiklos licenciją, vadovų pasirengimas ir
tinkamumas vertinamas priežiūros institucijos teisės aktų nustatyta tvarka.
ai turi atitikti priežiūros institucijos priimtuose teisės aktuose
nustatytus pasirengimo ir tinkamumo reikalavimus, įskaitant reikalavimą, kad
jie nebuvo pripažinti kaltais padarę nusikaltimą ar baudžiamąjį
nusižengimą, susijusį su pinigų plovimu ar teroristų finansavimu, sunkų,
labai sunkų nusikaltimą arba nusikaltimą ar baudžiamąjį nusižengimą
nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai
ir verslo tvarkai, finansų sistemai ar juos atitinkančias
nusikalstamas veikas pagal kitų valstybių baudžiamuosius įstatymus,
nepaisant to, ar teistumas išnyko. Elektroninių pinigų įstaigos,
turinčios elektroninių pinigų įstaigos ribotos veiklos licenciją, vadovų
pasirengimas vertinami atsižvelgiant į asmens išsilavinimo lygį ir pobūdį,
kvalifikacijos kėlimą, profesinės veiklos ar darbo patirties pobūdį ir trukmę
bei į kitus veiksnius, kurie gali turėti įtakos asmens kvalifikacijai ir
patirčiai. Elektroninių pinigų įstaigos, turinčios elektroninių pinigų įstaigos
ribotos veiklos licenciją, vadovas negali būti laikomas tinkamu, jeigu jis
atitinka bent vieną iš šių sąlygų:
1) jis yra pripažintas kaltu padaręs, sunkų, labai sunkų nusikaltimą arba nusikaltimą ar baudžiamąjį nusižengimą nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai, finansų sistemai, visuomenės saugumui, valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams ar juos atitinkančias nusikalstamas veikas pagal kitų valstybių baudžiamuosius įstatymus, jeigu jo teistumas už pirmiau nurodytus nusikaltimus nėra išnykęs ar panaikintas arba nepraėjo 3 metai nuo teismo nuosprendžio, kuriuo fizinis asmuo yra pripažintas kaltu dėl šiame punkte nurodytų baudžiamųjų nusižengimų padarymo, įsiteisėjimo;
2) jam už šiurkštų įstatymo ar kito teisės akto, reglamentuojančio finansinių paslaugų teikimą arba finansų įstaigų veiklą, reikalavimo pažeidimą, Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo įstatymo pažeidimą pritaikyta administracinė nuobauda arba kita įstatymuose nustatyta poveikio priemonė, jeigu nuo sprendimo taikyti administracinę nuobaudą arba kitą įstatymuose nustatytą poveikio priemonę įsigaliojimo dienos nepraėjo 3 metai;
3) jis tiesiogiai ar netiesiogiai valdo arba valdė kvalifikuotąją įstatinio kapitalo ir (arba) balsavimo teisių dalį arba dalį, leidžiančią daryti tiesioginį ir (arba) netiesioginį lemiamą poveikį juridiniam asmeniui, arba yra ar buvo vadovu juridinio asmens, kuriam buvo panaikinta teisė verstis finansinių paslaugų teikimu arba už šiurkštų įstatymo ar kito teisės akto, reglamentuojančio finansinių paslaugų teikimą arba finansų įstaigų veiklą, reikalavimo pažeidimą buvo pritaikyta kita poveikio priemonė, jeigu nepraėjo 3 metai nuo sprendimo taikyti poveikio priemonę įsigaliojimo dienos, arba tam juridiniam asmeniui yra įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už šios dalies 1 punkte nurodytas nusikalstamas veikas ir nepraėjo 3 metai nuo teismo nuosprendžio įsiteisėjimo.“
5 straipsnis. 18 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 18 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5.
Užsienio valstybės elektroninių pinigų įstaigos filialams, jų veiklai ir
pabaigai netaikomi šio įstatymo 9 straipsnio 2 ir 6 dalyse, 11, 12, 15, 16, 17,
20, 21, 42 ir 44 straipsniuose elektroninių pinigų įstaigoms nustatyti
reikalavimai.“
2. Pakeisti 18 straipsnio 7 dalies 7 punktą ir jį išdėstyti taip:
„7) užsienio
valstybės, kurios jurisdikcijai priklauso užsienio valstybės elektroninių
pinigų įstaiga, priežiūros institucijos rašytinę informaciją, susijusią su
licencijos prašančios užsienio valstybės elektroninių pinigų įstaigos finansine
būkle, ir informaciją apie paskutinius 3 metus jai taikytas sankcijas poveikio
priemones;“.
6 straipsnis. 19 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 19 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Į viešąjį
elektroninių pinigų įstaigų sąrašą elektroninių pinigų įstaigos ir užsienio
valstybių elektroninių pinigų įstaigų filialai, įsteigti Lietuvos Respublikoje,
įtraukiami per 5 darbo dienas nuo licencijos gavimo ir įregistravimo Juridinių
asmenų registre, elektroninių pinigų įstaigų filialai – per 5 darbo dienas nuo
visų reikalaujamų dokumentų pateikimo, o elektroninių pinigų įstaigų filialai,
veikiantys kitose valstybėse narėse, bei ir tarpininkai,
veikiantys kitose valstybėse narėse, – per vieną mėnesį nuo visų
reikalaujamų dokumentų pateikimo dienos.“
7 straipsnis. 22 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 22 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1.
Elektroninių pinigų įstaiga privalo apsaugoti elektroninių pinigų turėtojų už
leistus elektroninius pinigus gautas lėšas šiais būdais vienu iš šių
būdų:
1) atskirdama šias lėšas nuo kitų fizinių ar juridinių asmenų, kurie nėra elektroninių pinigų turėtojai, lėšų. Jos turi būti laikomos atskiroje sąskaitoje, atidarytoje Lietuvos Respublikos kredito įstaigoje (įskaitant užsienio valstybės kredito įstaigos filialą, įsteigtą Lietuvos Respublikoje) ar kitos valstybės narės kredito įstaigoje, arba investuojamos į saugų, likvidų ir mažos rizikos turtą priežiūros institucijos priimtuose teisės aktuose nustatyta tvarka. Elektroninių pinigų įstaiga, šiame punkte nustatytu būdu saugodama iš elektroninių pinigų turėtojų gautas lėšas, privalo imtis priemonių, užtikrinančių elektroninių pinigų turėtojų nuosavybės teisių apsaugą, ypač jeigu elektroninių pinigų įstaiga yra nemoki. Elektroninių pinigų turėtojų lėšos, perduotos elektroninių pinigų įstaigai, yra jų nuosavybė, į jas negali būti nukreiptas išieškojimas pagal elektroninių pinigų įstaigos skolas;
2) apdrausdama šias lėšas draudimo sutartimi arba gaudama joms garantiją, laidavimo raštą, išduotą Lietuvos Respublikos draudimo įmonės ar kredito įstaigos (įskaitant užsienio valstybės draudimo įmonės ar kredito įstaigos filialą, įsteigtą Lietuvos Respublikoje) arba kitos valstybės narės draudimo įmonės ar kredito įstaigos, nepriklausančios tai pačiai kaip ir elektroninių pinigų įstaiga grupei, tokiai elektroninių pinigų įstaigai negalint įvykdyti savo įsipareigojimų išmokamai sumai, kuri turėtų būti atskirta, jei būtų taikomas šio straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytas būdas.“
8 straipsnis. 26 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 26 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„26 straipsnis. Skundų nagrinėjimas Informacijos
saugojimas
Elektroninių
pinigų įstaigos privalo priežiūros institucijos nustatyta tvarka nagrinėti klientų
skundus (prašymus), susijusius su elektroninių pinigų įstaigų teikiamomis
paslaugomis ir (arba) su klientais sudarytomis sutartimis (toliau – skundai). Elektroninių pinigų įstaiga privalo
išnagrinėti rašytinius kliento skundus ir raštu jam atsakyti ne vėliau kaip per
15 darbo dienų nuo jų gavimo dienos.
Esant sudėtingam atvejui, elektroninių pinigų įstaiga privalo leisti klientui
dalyvauti nagrinėjant jo skundą ir raštu informuoti klientą apie ilgesnį
nagrinėjimo terminą. Šis terminas negali viršyti 35 darbo dienų nuo skundo
gavimo dienos. Elektroninių pinigų įstaiga klientų skundus nagrinėja
neatlygintinai. Elektroninių pinigų įstaigos privalo saugoti
duomenis, susijusius su šio įstatymo trečiojo, ketvirtojo, penktojo, šeštojo ir
septintojo skirsnių nuostatų įgyvendinimu, 5 metus, išskyrus atvejus, kai
Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymas ir kiti teisės
aktai nustato ilgesnius tokių duomenų saugojimo terminus.“
9 straipsnis. 27 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 27 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Priežiūra atliekama vadovaujantis šiuo
įstatymu, Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymu (toliau –
Lietuvos banko įstatymas), šiuo įstatymu, Finansų įstaigų įstatymu
ir priežiūros institucijos priimtais kitais teisės aktais, reglamentuojančiais
finansų rinką.“
10 straipsnis. 28 straipsnio pripažinimas netekusiu galios
Pripažinti netekusiu galios 28 straipsnį.
28
straipsnis. Prašymų išduoti leidimą nagrinėjimas ir priežiūros institucijos
sprendimai
1. Detalias prašymų išduoti šiame įstatyme
nustatytas licencijas ar atlikti kitus veiksmus, nustatytus šio įstatymo 11,
12, 14, 15, 16, 18, 41 ir kituose šio įstatymo straipsniuose (toliau šiame straipsnyje
– prašymas išduoti leidimą), pateikimo, nagrinėjimo ir licencijų išdavimo
sąlygas, tvarką ir pateikiamų dokumentų reikalavimus nustato priežiūros
institucijos priimti teisės aktai.
2. Prašymas išduoti leidimą išnagrinėjamas ir
sprendimas dėl jo priimamas per šiame įstatyme arba, jei šiame įstatyme
terminai nenustatyti, per priežiūros institucijos priimtuose teisės aktuose
nustatytus terminus. Jeigu pateikti dokumentai turi formos ar turinio trūkumų
arba pateikti ne visi dokumentai, reikalingi sprendimui priimti, priežiūros
institucija pareikalauja pašalinti trūkumus ir (ar) pateikti trūkstamus
dokumentus. Be to, priežiūros institucija turi teisę pareikalauti papildomų
dokumentų ir informacijos, reikalingos sprendimui priimti. Jeigu priežiūros
institucija pareikalauja papildomų dokumentų ir informacijos arba papildomus
dokumentus ar informaciją pateikia pats pareiškėjas, prašymo nagrinėjimo ir
sprendimo priėmimo terminas skaičiuojamas nuo papildomai pareikalautų ar
papildomai pareiškėjo pateiktų dokumentų ir informacijos gavimo dienos.
3. Priežiūros institucija turi teisę atsisakyti
išduoti leidimą, jei yra pakankamas pagrindas manyti, kad išdavus leidimą bus
pažeidžiami elektroninių pinigų turėtojų turtiniai interesai arba kils pavojus
elektroninių pinigų įstaigos, užsienio valstybės elektroninių pinigų įstaigos
filialo ar visos elektroninių pinigų įstaigų sistemos stabilumui ir
patikimumui, taip pat jei yra kitų įstatymuose nustatytų pagrindų.
4. Apie priimtą sprendimą dėl leidimo išdavimo
priežiūros institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo
dienos praneša prašymą pateikusiam asmeniui. Priežiūros institucijos
atsisakymas išduoti leidimą turi būti motyvuotas.
5.
Priežiūros institucijos prašymu valstybės ir savivaldybės institucijos, taip
pat asmenys privalo priežiūros institucijai pateikti turimą informaciją apie
elektroninių pinigų įstaigos, užsienio valstybės elektroninių pinigų įstaigos
steigėjus, akcininkus, vadovus, jų finansinę būklę, veiklą, nustatytus įstatymų
ir kitų teisės aktų pažeidimus, atliktų patikrinimų ir revizijų išvadas ir kitą
informaciją, kuri priežiūros institucijai reikalinga priimant sprendimą dėl
leidimo elektroninių pinigų įstaigai ar užsienio valstybės elektroninių pinigų
įstaigos filialui išdavimo.
11 straipsnis. 29 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 29 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„29 straipsnis. Priežiūros tikslu gautos informacijos apsauga
Elektroninių pinigų įstaigų ir užsienio
valstybių elektroninių pinigų įstaigų filialų priežiūros tikslu gautos
informacijos apsaugai mutatis mutandis taikomos Bankų įstatymo
65 Lietuvos banko įstatymo 43 straipsnio nuostatos.“
12 straipsnis. 30 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 30 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„30 straipsnis. Priežiūros institucijos pareigos ir teisės
1. Be kitų Lietuvos banko įstatyme, šiame įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytų pareigų ir teisių, priežiūros institucija turi teisę:
1)
leisti teisės aktus ir rekomendacijas dėl prižiūrimų elektroninių pinigų
įstaigų veiklos ir priežiūros;
2)
priežiūros tikslais pareikalauti iš prižiūrimos elektroninių pinigų įstaigos
visos informacijos ir dokumentų, susijusių su elektroninių pinigų įstaigos
steigimu, akcininkais, vadovais, valdymu, veikla, rizikos ribojimu, finansine
būkle, elektroninių pinigų įstaigos filialais, tarpininkais, fiziniais ir
juridiniais asmenimis, kurie platina ir išperka elektroninius pinigus, ir
kitais asmenimis, kuriems perduodamas veiklos funkcijų vykdymas, skolininkais,
ir juos gauti;
3)
atlikti elektroninių pinigų įstaigos, jos filialo, tarpininko ir kito asmens,
kuriam perduodamas veiklos funkcijų vykdymas, įskaitant filialą, tarpininką ir
kitą asmenį, kuriam perduodamas veiklos funkcijų vykdymas, kitoje valstybėje
narėje, inspektavimą (tikrinimą);
4) duoti
elektroninių pinigų įstaigai šio straipsnio 2 dalyje nustatytus nurodymus,
kuriuos elektroninių pinigų įstaiga privalo įvykdyti priežiūros institucijos
nustatytais terminais ir nedelsdama raštu apie tai pranešti priežiūros
institucijai;
51) jeigu
elektroninių pinigų įstaigos organų priimti sprendimai kelia pavojų
elektroninių pinigų įstaigos veiklos stabilumui ir patikimumui, įstatymų
nustatyta tvarka kreiptis į teismą, kad jie būtų pripažinti negaliojančiais;
62) jeigu
elektroninių pinigų įstaigos vykdoma kita negu elektroninių pinigų leidimo
veikla turi ar gali turėti neigiamą įtaką elektroninių pinigų įstaigos
finansiniam patikimumui ar galimybei stebėti, kaip elektroninių pinigų įstaiga
vykdo visus šiame įstatyme nustatytus reikalavimus, reikalauti, kad būtų įsteigtas
atskiras juridinis asmuo elektroninių pinigų leidimo veiklai vykdyti;
73) sudaryti
sutartis su audito įmonėmis ar kitais tinkamą kvalifikaciją turinčiais
asmenimis dėl elektroninių pinigų įstaigos patikrinimo atlikimo, kad būtų
nustatyta elektroninių pinigų įstaigos turto vertė, elektroninių pinigų
įstaigos finansinė būklė, įvertintos prisiimtos rizikos ar patikrinti kiti
elektroninių pinigų įstaigos veiklos klausimai. Pagal sutartis su priežiūros
institucija veikiantys šiame punkte nurodyti asmenys turi teises, nustatytas
šio įstatymo 32 straipsnio 2 ir 3 dalyse Lietuvos banko įstatyme
ir šiame įstatyme priežiūros institucijos tarnautojams nustatytas teises;
84) reikalauti,
kad būtų pakeista audito įmonė, atliekanti elektroninių pinigų įstaigos
finansinių ataskaitų auditą, jei audito įmonė ar auditorius neatitinka
(nevykdo) įstatymų nustatytų reikalavimų.
2. Priežiūros institucija, nustačiusi arba
turėdama pagrindą įtarti teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta jos
kompetencijai, pažeidimus, elektroninių pinigų įstaigos veiklos
trūkumus, taip pat jei kyla grėsmė teisės aktų pažeidimų ar elektroninių
pinigų įstaigos veiklos trūkumų arba nustačiusi, kad elektroninių pinigų
įstaigos veikla kelia grėsmę elektroninių pinigų įstaigos veiklos
stabilumui ir patikimumui arba visuomenės ir (arba) elektroninių pinigų
turėtojų interesams, turi teisę Lietuvos banko įstatymo nustatyta
tvarka duoti duoda elektroninių pinigų įstaigai tokius rašytinius
privalomus nurodymus:
1) priežiūros institucijos nustatytais terminais pašalinti teisės aktų pažeidimus ar elektroninių pinigų įstaigos veiklos trūkumus;
2) nesudaryti tam tikrų sandorių ar sumažinti tokių sandorių mastą, įskaitant veiklos funkcijų perdavimo kitiems asmenims sandorius;
3) priežiūros institucijos nustatytu terminu atlikti elektroninių pinigų įstaigos tarpinių finansinių ataskaitų auditą;
4) parengti ir įgyvendinti priežiūros institucijos nustatytais terminais ir jai priimtiną elektroninių pinigų įstaigos veiklos pertvarkymo ir (ar) nustatytų pažeidimų, ir (ar) trūkumų pašalinimo priemonių planą;
5) sušaukti elektroninių pinigų įstaigos visuotinį akcininkų susirinkimą, stebėtojų tarybos ar valdybos, jei jos sudarytos, posėdį ir juose svarstyti priežiūros institucijos pasiūlytus klausimus;
6) elektroninių pinigų įstaigos vadovams atvykti į priežiūros instituciją ir duoti paaiškinimus. Priežiūros institucija apie nurodymą elektroninių pinigų įstaigos vadovams atvykti į priežiūros instituciją turi teisę paskelbti viešai;
7) atkurti prieš pažeidžiant teisės aktus buvusią padėtį;
8) priežiūros institucijai pateikti papildomą informaciją arba teikti dažniau, nei nustatyta teisės aktuose, informaciją, reikalingą priežiūros funkcijoms vykdyti;
9) viešai atskleisti papildomą informaciją;
710) atlikti
kitus veiksmus ar neatlikti tam tikrų veiksmų, siekdama, kad būtų
pašalinti teisės aktų pažeidimai ar elektroninių pinigų įstaigos veiklos
trūkumai arba kad elektroninių pinigų įstaigos veikla būtų stabili ir patikima.
3.
Priežiūros institucija, nustačiusi teisės aktų pažeidimų ar elektroninių pinigų
įstaigos veiklos trūkumų arba kad elektroninių pinigų įstaigos veikla kelia
grėsmę elektroninių pinigų įstaigos veiklos stabilumui ir patikimumui, turi
teisę laikinai elektroninių pinigų įstaigai nustatyti individualius ar
papildomus rizikos ribojimo reikalavimus. Toks priežiūros institucijos
sprendimas turi būti motyvuotas ir priimamas atsižvelgiant į šio įstatymo 36
straipsnio 2 dalies nuostatas.
4. Šio
straipsnio 2 ir 3 dalyse nustatyti nurodymai gali būti duodami kartu su
taikomomis poveikio priemonėmis. Elektroninių pinigų įstaigos privalo
įvykdyti šio straipsnio 2 ir 3 dalyse nustatytus privalomus nurodymus
priežiūros institucijos nustatytais terminais ir nedelsdamos, ne vėliau kaip
kitą darbo dieną po nurodymo įvykdymo, apie tai raštu pranešti priežiūros
institucijai.
5.
Teisės aktų nustatyta tvarka priežiūros institucijos darbuotojai tarnautojai
turi teisę dalyvauti elektroninių pinigų įstaigos organų darbe – dalyvauti
susirinkimuose ar posėdžiuose stebėtojų teisėmis ar kitaip stebėti elektroninių
pinigų įstaigos veiklą.
6. Šiame straipsnyje nustatytas teises priežiūros institucija turi ir dėl šio įstatymo nustatyta tvarka išduotą licenciją turinčio užsienio valstybės elektroninių pinigų įstaigos filialo.“
13 straipsnis. 31 straipsnio pripažinimas netekusiu galios
Pripažinti netekusiu galios 31 straipsnį.
31
straipsnis. Priežiūros institucijos sprendimų, veiksmų (neveikimo) apskundimas
1. Priežiūros institucijos sprendimus, veiksmus (neveikimą)
asmenys, kurių teisės ar įstatymų saugomi interesai pažeisti, turi teisę
įstatymų nustatyta tvarka skųsti teismui.
2. Skundo padavimas teismui iki jo išsprendimo nesustabdo
skundžiamo sprendimo, išskyrus sprendimą skirti šiame įstatyme nustatytas
baudas, ar veiksmo vykdymo.
14 straipsnis. 32 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 32 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„32 straipsnis. Elektroninių pinigų įstaigų inspektavimas
(tikrinimas) Priežiūros institucijos rengiami patikrinimai
1. Priežiūros institucija organizuoja ir atlieka patikrinimus, kad nustatytų, ar laikomasi šio įstatymo ir kitų teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta jos kompetencijai.
12.
Elektroninių pinigų įstaigų, jų filialų, tarpininkų ir kitų asmenų, kuriems
perduodamas veiklos funkcijų vykdymas, įskaitant filialus, tarpininkus ir kitus
asmenis, kuriems perduodamas veiklos funkcijų vykdymas, kitoje valstybėje
narėje, inspektavimą (tikrinimą) patikrinimą atlieka priežiūros
institucijos tarnautojai darbuotojai. Priežiūros institucija,
inspektuodama (tikrindama) elektroninių pinigų įstaigą, jos filialą, tarpininką
ir kitą asmenį, kuriam perduodamas veiklos funkcijų vykdymas, įskaitant
filialą, tarpininką ir kitą asmenį, kuriam perduodamas veiklos funkcijų
vykdymas, kitoje valstybėje narėje, gali pasitelkti ir kitų asmenų.
3. Atlikdami patikrinimą, priežiūros institucijos tarnautojai turi Lietuvos banko įstatyme ir šiame įstatyme nustatytas teises.
2.
Elektroninių pinigų įstaiga, jos filialas, tarpininkas ir kitas asmuo, kuriam
perduodamas veiklos funkcijų vykdymas, įskaitant filialą, tarpininką ir kitą
asmenį, kuriam perduodamas veiklos funkcijų vykdymas, kitoje valstybėje narėje,
privalo sudaryti šias sąlygas atlikti inspektavimą (tikrinimą):
1) pateikti
inspektavimą (tikrinimą) atliekantiems asmenims visą jų prašomą informaciją ir
dokumentus;
2)
suteikti galimybę inspektavimą (tikrinimą) atliekantiems asmenims naudotis
elektroninių pinigų įstaigos informacinių sistemų duomenimis;
3)
suteikti inspektavimą (tikrinimą) atliekantiems asmenims darbo vietą.
3.
Inspektavimą (tikrinimą) atliekantys asmenys turi teisę:
1)
inspektuojamos (tikrinamos) elektroninių pinigų įstaigos, jos filialo,
tarpininko ir kito asmens, kuriam perduodamas veiklos funkcijų vykdymas,
įskaitant filialus ir kitus asmenis, kuriems perduodamas veiklos funkcijų
vykdymas, kitoje valstybėje narėje, darbo metu nekliudomai įeiti į elektroninių
pinigų įstaigos, jos padalinių, filialų, tarpininkų ir kitų asmenų, kuriems
perduodamas veiklos funkcijų vykdymas, patalpas;
2)
reikalauti ir gauti inspektavimui (tikrinimui) atlikti reikalingą informaciją
ir dokumentus (originalus arba patvirtintus jų nuorašus), elektroninių pinigų
įstaigos vadovų ir kitų darbuotojų paaiškinimus žodžiu ar raštu;
3)
reikalauti padaryti pateiktų dokumentų kopijas ar elektroninių pinigų įstaigos
lėšomis patys juos kopijuoti;
4)
turėti kitų teisės aktuose nustatytų teisių.
4.
Atlikus inspektavimą (tikrinimą), jo rezultatai raštu pateikiami elektroninių
pinigų įstaigai. Elektroninių pinigų įstaigos bendrovės vadovas ir valdybos
nariai privalo pasirašytinai susipažinti su inspektavimo (tikrinimo)
rezultatais.
5.
Priežiūros institucijos teisės aktai nustato detalią inspektavimo (tikrinimo)
atlikimo ir inspektavimo (tikrinimo) rezultatų įforminimo tvarką.
64. Kitos
valstybės narės priežiūros institucijos pavedimu priežiūros institucija, prieš
tai informavusi kitos valstybės narės priežiūros instituciją, vadovaudamasi šio
straipsnio nuostatomis, turi teisę inspektuoti (tikrinti) patikrinti
kitos valstybės narės elektroninių pinigų įstaigos filialą, tarpininką ir kitą
asmenį, kuriam perduodamas veiklos funkcijų vykdymas, Lietuvos Respublikoje.
Kitos valstybės narės priežiūros institucija turi informuoti priežiūros instituciją
apie ketinimą atlikti kitos valstybės narės elektroninių pinigų įstaigos
filialo, tarpininko ir kito asmens, kuriam perduodamas veiklos funkcijų
vykdymas, inspektavimą (tikrinimą) patikrinimą Lietuvos
Respublikoje.
75.
Vykdydama savo funkcijas, susijusias su Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo
prevencijos įstatymo ir 2006 m. lapkričio 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos
reglamento (EB) Nr. 1781/2006 dėl mokėtojo informacijos, pateikiamos pervedant
lėšas, nuostatų taikymu, ir vadovaudamasi šio straipsnio nuostatomis,
priežiūros institucija turi teisę savo iniciatyva inspektuoti (tikrinti)
patikrinti kitos valstybės narės elektroninių pinigų įstaigos filialą,
tarpininką ir kitą asmenį, kuriam perduodamas veiklos funkcijų vykdymas,
Lietuvos Respublikoje.
86.
Priežiūros institucija gali pavesti kitos valstybės narės priežiūros
institucijai inspektuoti (tikrinti) patikrinti elektroninių
pinigų įstaigos filialą, tarpininką ar kitą asmenį, kuriam perduodamas veiklos
funkcijų vykdymas, kitoje valstybėje narėje.
97. Šiame
straipsnyje ir savo teisės aktų nustatyta tvarka priežiūros institucija
turi teisę inspektuoti (tikrinti) patikrinti ir užsienio
valstybių elektroninių pinigų įstaigų filialus, jų tarpininkus Lietuvos
Respublikoje.“
15 straipsnis. 35 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 35 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„35 straipsnis. Poveikio priemonės
1.
Priežiūros institucija turi teisę licenciją turinčioms elektroninių pinigų
įstaigoms ar užsienio valstybių elektroninių pinigų įstaigų filialams asmenims
taikyti taiko šias poveikio priemones:
1) viešai paskelbia šio įstatymo ir kitų teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijos kompetencijai, pažeidimą ir jį padariusį asmenį;
12) įspėti
įspėja dėl šio įstatymo ir kitų šio įstatymo įgyvendinamųjų
teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijos
kompetencijai, pažeidimo arba priežiūros institucijos nurodymų nevykdymo
ir nurodo per nustatytą terminą nutraukti teisės akto pažeidimą;
23) skirti
skiria šio įstatymo nustatytas baudas;
34)
laikinai uždrausti uždraudžia leisti elektroninius pinigus ir (arba)
teikti vieną ar kelias mokėjimo paslaugas;
45)
laikinai ar visam laikui uždrausti uždraudžia elektroninių pinigų
įstaigos filialų ar tarpininkų veiklą. Jeigu priežiūros institucija priima
sprendimą laikinai uždrausti filialo ar tarpininko veiklą, filialas neturi
teisės leisti elektroninių pinigų ir teikti mokėjimo paslaugų, tarpininkas –
teikti mokėjimo paslaugų, o priėmus sprendimą visam laikui uždrausti filialo ar
tarpininko veiklą, filialas ar tarpininkas yra išbraukiamas iš viešojo
elektroninių pinigų įstaigų sąrašo, o elektroninių pinigų įstaiga privalo
nedelsdama priimti sprendimą nutraukti tokio filialo ar tarpininko veiklą;
56)
laikinai nušalinti nušalina elektroninių pinigų įstaigos ar
užsienio valstybės elektroninių pinigų įstaigos filialo vadovą (vadovus) nuo
pareigų arba nušalinti nušalina elektroninių pinigų įstaigos ar
užsienio valstybės elektroninių pinigų įstaigos filialo vadovą (vadovus) nuo
pareigų ir reikalauti reikalauja, kad jis (jie) būtų atšauktas
(atšaukti) iš pareigų ir (ar) su juo (jais) būtų nutraukta sutartis (sutartys)
ar būtų panaikinti jo (jų) įgaliojimai;
7) laikinai, kol yra pagrindas, sustabdo (apriboja) elektroninių pinigų įstaigos akcininko balsavimo teisę;
68) paskirti
paskiria laikinąjį atstovą elektroninių pinigų įstaigos ar užsienio
valstybės elektroninių pinigų įstaigos filialo veiklos priežiūrai (toliau –
atstovas veiklos priežiūrai);
79)
laikinai apriboti apriboja teisę disponuoti lėšomis, esančiomis
kredito įstaigose atidarytose sąskaitose, ir kitu turtu;
810) atšaukti
atšaukia išduotą licenciją ar laikinai sustabdytio jos
galiojimą.
2. Kitos
valstybės narės elektroninių pinigų įstaigai, kuri leidžia elektroninius
pinigus neįsteigusi filialo, kitos valstybės narės elektroninių pinigų įstaigos
įsteigtam filialui ar tarpininkui priežiūros institucija turi teisę taikyti
taiko šias poveikio priemones:
1) įspėti
įspėja dėl šio įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių saugią
ir patikimą elektroninių pinigų įstaigų veiklą, kurių laikymosi
priežiūra priskirta priežiūros institucijos kompetencijai, pažeidimo;
2) kitos valstybės narės elektroninių pinigų
įstaigos įsteigtam filialui ar tarpininkui apriboti apriboja teisę
disponuoti lėšomis, esančiomis kredito įstaigose atidarytose sąskaitose, ir
kitu turtu;
3)
laikinai ar visam laikui uždrausti uždraudžia leisti elektroninius
pinigus ir (arba) teikti vieną ar kelias mokėjimo paslaugas Lietuvos
Respublikoje.
3.
Priežiūros institucija turi priimti sprendimą taikyti šio straipsnio 2 dalies 2
ir 3 punktuose nurodytas poveikio priemones kitos valstybės narės elektroninių
pinigų įstaigai, kuri leidžia elektroninius pinigus Lietuvos Respublikoje
neįsteigusi filialo, kitos valstybės narės elektroninių pinigų
įstaigos ar per Lietuvos Respublikoje įsteigtamą
filialuią ar tarpininkui, jei to prašo tos valstybės narės
priežiūros institucija.
4.
Priežiūros institucija turi teisę taikyti vieną ar kelias poveikio priemones.
5.
Priežiūros institucija, priimdama sprendimą dėl poveikio priemonės taikymo ir taikyti
poveikio priemones, parinkdama konkrečią poveikio priemonę (priemones) ir jos
(jų) dydį, atsižvelgia į nustatytų pažeidimų ir veiklos trūkumų turinį, mastą
sunkumą, trukmę, kartotinumą, jų poveikį elektroninių pinigų turėtojų
interesams, į asmens, kuriam taikoma poveikio priemonė, finansinę būklę, kaltę,
finansinį pajėgumą, ankstesnius pažeidimus ir jam taikytas poveikio priemones,
bendradarbiavimą su priežiūros institucija, dėl pažeidimų gautų pajamų,
kitokios turtinės naudos, išvengtų nuostolių arba padarytos žalos dydį, jei jį
įmanoma nustatyti, elektroninių pinigų įstaigos akcininkų ir vadovų pasirengimą
ir galimybes pašalinti pažeidimus ir trūkumus, taip pat nustatytų pažeidimų,
veiklos trūkumų ir numatomos taikyti poveikio priemonės (priemonių) pasekmes
asmens, kuriam taikoma poveikio priemonė, ir elektroninių pinigų įstaigų
sistemos stabilumui ir patikimumui ir kitas svarbias aplinkybes.
6.
Priežiūros institucijos sprendimas taikyti poveikio priemonę įsigalioja kitą
dieną po jo priėmimo dienos, jeigu šiame įstatyme ar sprendime nenustatyta
kitaip.
7.
Priežiūros institucijos sprendimas dėl poveikio priemonės (priemonių) taikymo
turi būti motyvuotas.
8.
Poveikio priemonė, kuri taikoma laikinai, galioja iki priežiūros institucijos
sprendime dėl poveikio priemonės taikymo nurodyto termino, kuris gali būti
nurodytas kaip konkreti data, laiko tarpas ar susietas su tam tikrų sąlygų
atsiradimu (aplinkybių išnykimu), nebent priežiūros institucija priima
sprendimą ją atšaukti prieš nustatytą terminą.“
16 straipsnis. 36 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 36 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„36 straipsnis. Poveikio priemonių taikymo pagrindai ir tvarka
1. Priežiūros
institucija turi teisę taikyti taiko šiame įstatyme nustatytas
poveikio priemones, kai yra bent vienas iš šių pagrindų:
1) vykdoma elektroninių pinigų leidimo veikla, jei neturima tam šio įstatymo nustatyta tvarka suteiktos teisės ar ši teisė apribota pagal šį įstatymą arba atliekami kiti veiksmai ar veikla, kuriuos draudžia šis įstatymas;
2) elektroninių pinigų įstaiga licenciją, kitą šiame įstatyme nustatytą leidimą gavo pateikusi klaidingą informaciją arba pasinaudodama kitomis neteisėtomis priemonėmis;
13)
nustatytais terminais nepateikiama šio įstatymo ar priežiūros institucijos
priimtuose teisės aktuose arba kituose teisės aktuose
nustatyta ar priežiūros institucijos pareikalauta informacija arba
pateikiama neteisinga, neišsami ar netiksli informacija;
24)
nustatyta tvarka nevykdomi arba netinkamai vykdomi pagal šį įstatymą
duoti priežiūros institucijos pagal šio įstatymo 30 straipsnį duoti privalomi
nurodymai;
35)
nebetenkinami elektroninių pinigų įstaigos ar užsienio valstybės elektroninių
pinigų įstaigos filialo licencijai gauti nustatyti reikalavimai;
6) elektroninių pinigų įstaigos vadovais paskiriami arba elektroninių pinigų įstaigos vadovų pareigas eina vienas ar keli asmenys, neatitinkantys šiame įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytų reputacijos, kvalifikacijos ir patirties reikalavimų;
7) trukdoma priežiūros institucijai arba jos įgaliotiems asmenims atlikti patikrinimus;
48) pažeidžiami
įstatymų, reglamentuojančių saugią ir patikimą elektroninių pinigų įstaigų
veiklą, ir priežiūros institucijos priimtų teisės aktų reikalavimai padaromi
kiti šio įstatymo ar kitų teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta
priežiūros institucijos kompetencijai, pažeidimai arba yra grėsmė, kad dėl
elektroninių pinigų įstaigos ar užsienio valstybės elektroninių pinigų įstaigos
filialo veiklos arba dėl finansinės būklės būtų pažeisti visuomenės ir (arba)
elektroninių pinigų turėtojų interesai arba sutriktų Lietuvos Respublikos
elektroninių pinigų įstaigų sistemos funkcionavimas.
2. Priežiūros institucija, prieš spręsdama
klausimą, ar taikyti poveikio priemonę, ne vėliau kaip prieš 10 dienų iki šio
klausimo nagrinėjimo dienos praneša asmeniui, kuriam taikoma poveikio priemonė,
apie klausimo nagrinėjimo vietą ir laiką ir pateikia jam informaciją apie
nustatytus faktinius duomenis, kurie sudaro poveikio priemonės taikymo pagrindus,
ar sudaro galimybę asmens, kuriam taikoma poveikio priemonė, vadovui (vadovams)
susipažinti su tokiais faktiniais duomenimis. Pranešimą gavęs asmuo turi teisę
iki klausimo nagrinėjimo dienos raštu pateikti paaiškinimus. Poveikio priemonės
taikymo klausimas svarstomas dalyvaujant asmens, kuriam taikoma poveikio
priemonė, vadovams (valdybos pirmininkui, bendrovės vadovui ar filialo
vadovui). Vadovų neatvykimas ar paaiškinimų nepateikimas netrukdo spręsti
poveikio priemonės taikymo klausimo. Neatidėliotinais atvejais priežiūros
institucija turi teisę spręsti klausimą dėl poveikio priemonės taikymo
neatsižvelgdama į šios dalies nuostatas. Poveikio priemonių taikymo
tvarką nustato Lietuvos banko įstatymas.
3. Sprendimas dėl poveikio priemonės skyrimo privalo
būti priimtas nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo pažeidimo ar
pagrindo taikyti poveikio priemonę nustatymo dienos. Poveikio priemonės gali
būti skiriamos, jei praėjo ne daugiau kaip 2 metai nuo pažeidimo padarymo
dienos, o esant tęstiniam pažeidimui, – nuo paskutinių tęstinio pažeidimo
veiksmų atlikimo dienos.
4. Sprendimas dėl poveikio priemonės taikymo per 5
dienas išsiunčiamas (įteikiamas) asmeniui, kuriam pritaikyta poveikio priemonė.
Informacija apie pritaikytą poveikio priemonę skelbiama priežiūros institucijos
priimtuose teisės aktuose nustatyta tvarka, tačiau priežiūros institucija gali
priimti sprendimą viešai neskelbti tokios informacijos, jeigu jos paskelbimas
viešai gali turėti neigiamą įtaką elektroninių pinigų įstaigos ar užsienio valstybės
elektroninių pinigų įstaigos filialo, ar Lietuvos Respublikos elektroninių
pinigų įstaigų sistemos stabilumui ir patikimumui.“
17 straipsnis. 37 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 37 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„37
straipsnis. Piniginės Bbaudos
1. Priežiūros institucija turi teisę elektroninių pinigų
įstaigai ar užsienio valstybės elektroninių pinigų įstaigos filialui skirti
šias baudas:
1) už nustatytais terminais šio įstatymo ar priežiūros
institucijos priimtuose teisės aktuose nustatytos arba pareikalautos
informacijos ar dokumentų nepateikimą ar neteisingos informacijos pateikimą
nustatytu terminu – iki 0,5 procento neapmokėtų elektroninių pinigų vidurkio;
2) už priežiūros institucijos pagal šį įstatymą duotų
nurodymų nevykdymą ar netinkamą vykdymą – iki 1 procento neapmokėtų
elektroninių pinigų vidurkio arba už kiekvieną nurodymo nevykdymo ar netinkamo
vykdymo dieną – iki 289 eurų;
3) už nepranešimą apie numatomus elektroninių pinigų įstaigos
ar užsienio valstybės elektroninių pinigų įstaigos filialo vadovų pasikeitimus
ir už veiksmų, kuriuos ji turi teisę atlikti tik gavusi priežiūros institucijos
leidimą, atlikimą neturint priežiūros institucijos leidimo – iki 1,5 procento
neapmokėtų elektroninių pinigų vidurkio;
4) už šio įstatymo draudžiamų atlikti veiksmų ar veiklos
vykdymą arba elektroninių pinigų leidimą, jei tokia teisė apribota pagal šį
įstatymą, – iki 2 procentų neapmokėtų elektroninių pinigų vidurkio;
5) už kitus saugią ir patikimą elektroninių pinigų įstaigos
ar užsienio valstybės elektroninių pinigų įstaigos filialo veiklą
reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus – iki 0,1 procento neapmokėtų
elektroninių pinigų vidurkio.
2. Konkretus skiriamos baudos dydis nustatomas atsižvelgiant
į pažeidimo pobūdį, jo trukmę, anksčiau taikytas poveikio priemones.
3. Baudos į valstybės biudžetą sumokamos ne vėliau kaip per
vieną mėnesį nuo tos dienos, kai asmuo gavo priežiūros institucijos sprendimą
skirti baudą. Bauda, skirta pagal šio straipsnio 1 dalies 2 punktą už kiekvieną
nurodymo nevykdymo ar netinkamo vykdymo dieną, turi būti sumokama į valstybės
biudžetą kiekvieną tokio nurodymo nevykdymo ar netinkamo vykdymo dieną. Jei
bauda per nurodytus terminus, o priežiūros institucijos sprendimą apskundus
teismui, per 10 kalendorinių dienų nuo teismo sprendimo įsiteisėjimo
nesumokama, tai ji priežiūros institucijos sprendimu išieškoma ne ginčo tvarka
(kai nėra asmens, kuriam paskirta bauda, nurodymo nurašyti lėšas) iš asmens,
kuriam paskirta bauda, lėšų kredito įstaigose arba priežiūros institucijos sprendimas
vykdomas Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka.
1. Priežiūros institucija skiria:
1) juridiniams asmenims iki 10 procentų bendrųjų metinių pajamų baudą;
2) juridinio asmens vadovams ir kitiems fiziniams asmenims iki 50 000 eurų dydžio baudą.
2. Juridinio asmens bendrosios metinės pajamos, pagal kurias nustatomas skiriamos baudos dydis, nustatomos pagal paskutinių sudarytų (pasirašytų) metinių finansinių ataskaitų duomenis. Jei juridinis asmuo priklauso patronuojančiajai įmonei, kaip ji apibrėžta Įmonių, priklausančių finansų konglomeratui, papildomos priežiūros įstatymo 2 straipsnio 22 dalyje, bendrosios metinės pajamos, pagal kurias nustatomas skiriamos baudos dydis, yra pajamos, nurodytos pagrindinės patronuojančiosios įmonės paskutinėse sudarytose (pasirašytose) metinėse konsoliduotosiose finansinėse ataskaitose.
3. Jeigu dėl šio įstatymo 36 straipsnio 1 dalyje išvardytų pažeidimų buvo neteisėtai gauta pajamų, kitokios turtinės naudos, išvengta nuostolių arba padaryta žalos ir šių pajamų, kitokios turtinės naudos, išvengtų nuostolių ar padarytos žalos dydis, jei jį įmanoma nustatyti, viršijo šio straipsnio 1 arba 4 dalyje nurodytus baudų dydžius, priežiūros institucija skiria baudą iki dvigubo neteisėtai gautų pajamų, kitokios turtinės naudos, išvengtų nuostolių arba padarytos žalos dydžio.
4. Tais atvejais, kai sunku ar neįmanoma nustatyti juridinio asmens bendrųjų metinių pajamų arba kai juridinio asmens bendrosios metinės pajamos yra mažesnės negu 1 milijonas eurų, priežiūros institucija vietoj šio straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytos baudos skiria juridiniam asmeniui iki 100 000 eurų baudą.
5. Šio įstatymo 36 straipsnio 1 dalies 4 punkte nurodytais atvejais priežiūros institucija už kiekvieną privalomo nurodymo nevykdymo ar netinkamo vykdymo dieną skiria baudą iki 1 procento bendrųjų metinių pajamų, o tais atvejais, kai sunku ar neįmanoma nustatyti bendrųjų metinių pajamų, – iki 1 500 eurų.
6. Baudos apskaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos banko įstatymo 433 straipsnyje nustatyta tvarka.“
18 straipsnis. 39 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 39 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2.
Atstovu veiklos priežiūrai gali būti paskirtas juridinis ar fizinis asmuo.
Atstovu veiklos priežiūrai skiriamam fiziniam asmeniui ar juridinio asmens
vadovui mutatis mutandis taikomi šio įstatymo 14 straipsnio 2 dalyje
nustatyti nepriekaištingos reputacijos ir kvalifikacijos bei patirties
reikalavimai. Jei atstovu veiklos priežiūrai skiriamas fizinis asmuo, gali būti
paskirtas atstovo veiklos priežiūrai padėjėjas. Atlyginimus atstovui veiklos
priežiūrai ir jo padėjėjui, atsižvelgdama į jų veiklos mastą, kvalifikaciją,
veiklos terminus, nustato priežiūros institucija. Atlyginimai išmokami iš
elektroninių pinigų įstaigos ar užsienio valstybės elektroninių pinigų įstaigos
filialo lėšų. Atstovu veiklos priežiūrai ir jo padėjėju negali būti paskirtas
priežiūros institucijos darbuotojas tarnautojas.“
2. Pakeisti 39 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4.
Atstovas veiklos priežiūrai nesutinka su elektroninių pinigų įstaigos valdybos
ir vadovų ar užsienio valstybės elektroninių pinigų įstaigos filialo vadovų
sprendimais, jei jie, jo nuomone, prieštarauja saugią ir patikimą elektroninių
pinigų įstaigų veiklą reglamentuojantiems teisės aktams ar dėl kitų priežasčių
kelia grėsmę elektroninių pinigų įstaigos ar užsienio valstybės elektroninių
pinigų įstaigos filialo veiklos stabilumui ir patikimumui. Atstovui veiklos
priežiūrai, atliekančiam savo funkcijas, mutatis mutandis taikomos šio
įstatymo 32 straipsnio 2 ir 3 dalių Lietuvos banko įstatymo 421
straipsnio 5 dalies nuostatos. Atstovas veiklos priežiūrai privalo teikti
priežiūros institucijai jos nustatytą informaciją.“
19 straipsnis. 40 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 40 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Jeigu priežiūros institucija pritaiko šio įstatymo 35
straipsnio 1 dalies 9 7 punkte ir 2 dalies 2 punkte nurodytas
poveikio priemones, asmuo, kuriam pritaikyta poveikio priemonė, neturi teisės
disponuoti lėšomis, esančiomis kredito įstaigose atidarytose sąskaitose, ir
kitu priežiūros institucijos sprendime nurodytu turtu.“
20 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2018 m. gegužės 1 d.
2. Priežiūros institucija iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas