PASIŪLYMAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS
SVEIKATOS DRAUDIMO ĮSTATYMO NR. I-1343 26, 261, 262, 30 ir 39 STRAIPSNIŲ, V SKYRIAUS PAVADINIMO PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 341 STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-1298(2)
2022 m. gruodžio d.
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1. |
5 |
1 |
2 |
Argumentai: Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo Nr. I-1343 26, 261, 262, 39 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 341 straipsniu įstatymo projektu Nr. XIVP-1298(2) (toliau – Projektas), o tiksliau, pildomu įstatymo 341 straipsniu įtvirtinami Valstybinės ligonių kasos (toliau VLK) direktoriaus ar teritorinės ligonių kasos (toliau – TLK) direktoriaus įgaliojimai taikyti poveikio priemones sveikatos priežiūros įstaigoms ir vaistinėms. Pildomo 341 straipsnio 1 dalies 2 ir 6 punktuose numatyta galimybė nutraukti sutartį dėl tų asmens sveikatos priežiūros paslaugų, kurias teikiant per dvejus metus nuo paskutinio įstatymų ir (arba) kitų teisės aktų pažeidimo padarytas tos (tų) pačios (-ių) įstatymų ir (arba) kitų teisės aktų nuostatos (-ų) pažeidimas arba toks pažeidimas nebuvo pašalintas per VLK ir TLK nustatytą laiką. Pirmas argumentas pagrindžiantis galimybę nutraukti sutartį. Teisės aktai reglamentuoja atitinkamą asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą, joms keliamus reikalavimus, kurie yra susiję su teikiamų paslaugų kokybe tiek su šių paslaugų veiksmingumu ir efektyvumu. Pažeidus teisės aktų reikalavimus, pacientui bus ribota teisė gauti kokybiškas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, dėl netinkamų jų teikimo, galimai susijusių su paslaugoms teikti reikalinga infrastruktūra, žmogiškaisiais ištekliais bei apmokėjimu. Antras argumentas pagrindžiantis galimybę nutraukti sutartį. VLK kiekvienais metais sudaro ir patvirtina prioritetinių sričių vertinimo planus ASPĮ, dėl jose teikiamų paslaugų kokybės, veiksmingumo, efektyvumo bei apmokėjimo. Planai viešai skelbiami ir viešai prieinami visoms ASPĮ (įstaigos iš anksto turi galimybę įsivertinti teikiamas paslaugas). Iš to seka, kad nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Po patikrinimo, VLK suteikia galimybę ištaisyti medicininiuose dokumentuose esančias klaidas. Įstatymo projekto pakeitime numatyta sutarčių nutraukimo sąlyga yra prevencinė priemonė įstaigoms, kurios privalo teikti kokybiškas ir prieinamas paslaugas. Sutarties nutraukimas nesukels neigiamų pasekmių įstaigoms, su kuriomis nutraukus sutartį nebus galimybės jos atnaujinti, atsižvelgiant į paslaugų poreikio ir masto pasikeitimus. Pacientams bus ir yra galimybė pasirinkti sveikatos priežiūros įstaigą ir sveikatos priežiūros specialistą, gauti kompensuojamuosius vaistus ir medicinos pagalbos priemones. Pasiūlymas: Palikti 5 straipsnio siūlomas nuostatas. Įstatymą papildant 341 straipsniu. Papildyti Įstatymą 341 straipsniu: „341 straipsnis. Valstybinės ligonių kasos direktoriaus ar teritorinės ligonių kasos direktoriaus sprendimai, priimami vykdant asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių ir kitų ūkio subjektų, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa ar teritorine ligonių kasa, veiklos priežiūrą 1. Valstybinės ligonių kasos direktorius ar teritorinės ligonių kasos direktorius, vykdydamas asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių ir kitų ūkio subjektų, sudariusių šio Įstatymo 26, 261 ir 262 straipsniuose nurodytas sutartis su Valstybine ligonių kasa ar teritorine ligonių kasa, veiklos priežiūrą, priima šiuos sprendimus dėl poveikio priemonių taikymo: 2) nutraukti sutartį dėl tų asmens sveikatos priežiūros paslaugų, kurias teikiant per dvejus metus nuo paskutinio įstatymų ir (arba) kitų teisės aktų pažeidimo padarytas tos (tų) pačios (-ių) įstatymų ir (arba) kitų teisės aktų nuostatos (-ų) pažeidimas;
|
2. |
5
|
1 |
5 |
Argumentai: Tie patys Pasiūlymas: Papildyti Įstatymą 341 straipsniu 1 dalies 5 punktu ir jį išdėstyti taip: 5. „pateikti rašytinį nurodymą asmens sveikatos priežiūros įstaigai, vaistinei ar kitam ūkio subjektui, už asmens sveikatos priežiūros paslaugas, vaistus, medicinos pagalbos priemones ir medicinos priemones, jeigu asmens sveikatos priežiūros paslaugas ir (arba) vaistus, medicinos pagalbos priemones ir (arba) medicinos priemones jis turėjo gauti nemokamai“, išskyrus tuos atvejus, kai pacientas raštu išreiškė sutikimą gauti papildomas (brangiau kainuojančias) paslaugas, vaistus, medicinos pagalbos priemones ir medicinos priemones“;
|
Teikia:
Seimo narys |
Linas Slušnys |