AIŠKINAMASIS RAŠTAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KARIŲ MATERIALINĖS ATSAKOMYBĖS ĮSTATYMO NR. VIII-1857 12 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS KARO POLICIJOS ĮSTATYMO NR. VIII-911 15 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS KARO PRIEVOLĖS ĮSTATYMO NR. I-1593 33 IR 34 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS KIBERNETINIO SAUGUMO ĮSTATYMO NR. XII-1428 19 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS LIETUVOS ŠAULIŲ SĄJUNGOS ĮSTATYMO NR. VIII-375 30 IR 33 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽVALGYBOS ĮSTATYMO NR. VIII-1861 52 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTŲ
1. Įstatymų projektų rengimą paskatinusios priežastys, parengtų projektų tikslai ir uždaviniai
Lietuvos Respublikos karių materialinės atsakomybės įstatymo Nr. VIII-1857 12 straipsnio pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos karo policijos įstatymo Nr. VIII-911 15 straipsnio pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos karo prievolės įstatymo Nr. I-1593 33 ir 34 straipsnių pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos kibernetinio saugumo įstatymo Nr. XII-1428 19 straipsnio pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos Lietuvos šaulių sąjungos įstatymo Nr. VIII-375 30 ir 33 straipsnių pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos žvalgybos įstatymo Nr. VIII-1861 52 straipsnio pakeitimo įstatymo projektai (toliau – Įstatymų projektai) parengti atsižvelgiant į tai, kad juose minimas Administracinių teisės pažeidimų kodeksas, kurio pavadinimas nuo 2016 m. balandžio 1 d. pakeičiamas – bus Administracinių nusižengimų kodeksas. Dėl šios priežasties Įstatymų projektuose yra atliekami techniniai pakeitimai – žodžiai „Administracinių teisės pažeidimų kodeksas“ keičiami į žodžius „Administracinių nusižengimų kodeksas“, žodžiai „administracinis teisės pažeidimas“ ir ,,administracinių teisės pažeidimų protokolas“ atitinkamai keičiami į „administracinis nusižengimas“ ir „administracinių nusižengimų protokolas“, taip pat pripažįstamos netekusiomis galios nuostatos, kurios yra Administracinių nusižengimų kodekso reguliavimo dalykas. Atsižvelgiant į tai, kad Lietuvos šaulių sąjunga turi teisę teikti pagalbą policijai ir Valstybės sienos apsaugos tarnybai, atitinkamai tikslintinas Lietuvos Respublikos Lietuvos šaulių sąjungos įstatymo 33 straipsnis.
2. Įstatymų projektų iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai
Įstatymų projektus parengė Krašto apsaugos ministerija. Tiesiogiai Įstatymų projektus rengė Krašto apsaugos ministerijos Teisės departamento (direktorė – Judita Nagienė, tel. (8 5) 273 5545) Teisėkūros skyriaus patarėja Jurgita Banytė, tel. (8 5) 278 7046.
3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami Įstatymų projektuose aptarti teisiniai santykiai
Šiuo metu keičiamuose įstatymuose vartojamos sąvokos atitinka Administracinių teisės pažeidimų kodekse, kuris nustos galioti 2016 m. balandžio 1 d., vartojamas sąvokas. Lietuvos Respublikos karo prievolės įstatymo 33 straipsnio 2 punkte ir 34 straipsnio 8 ir 9 punktuose kartojamos Administracinių nusižengimų kodekso nuostatos. Lietuvos šaulių sąjungos įstatymo 33 straipsnyje detalizuojant Lietuvos Respublikos Lietuvos šaulių sąjungos teikiamą pagalbą policijai ir Valstybės sienos apsaugos tarnybai, nurodoma, kad ši pagalba teikiama vidaus tarnybos pareigūnams.
4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama
Siūloma vietoj žodžių „Administracinių teisės pažeidimų kodeksas“ įrašyti žodžius „Administracinių nusižengimų kodeksas“, vietoj žodžių „administracinis teisės pažeidimas“ – žodžius „administracinis nusižengimas“, vietoj žodžių ,,administracinių teisės pažeidimų protokolas“ – žodžius „administracinių nusižengimų protokolas“. Priėmus siūlomus pakeitimus, Įstatymų projektuose vartojamos sąvokos atitiks Administracinių teisės nusižengimų kodekse vartojamas sąvokas. Lietuvos Respublikos karo prievolės įstatymo 33 ir 34 straipsnių nuostatos, kartojančios Administracinių nusižengimų kodekso 596 straipsnio nuostatas pripažįstamos netekusiomis galios. Lietuvos šaulių sąjungos įstatymo 33 straipsnyje vietoj žodžių „vidaus tarnybos pareigūnams“, įrašomi žodžiai „policijai“ ir „Valstybės sienos apsaugos tarnybai“.
5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant Įstatymų projektus toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimtų įstatymų pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta
6. Kokią įtaką priimti įstatymai turės kriminogeninei situacijai, korupcijai
Priimti įstatymai kriminogeninei situacijai ir korupcijai įtakos neturės.
7. Kaip įstatymų įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai
Įstatymų įgyvendinimas neturės jokio poveikio.
8. Įstatymų inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios
9. Ar Įstatymų projektai parengti laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymų projektų sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka
10. Ar Įstatymų projektai atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus
Įstatymų projektų nuostatos Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos dokumentams neprieštarauja.
11. Jeigu įstatymams įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų priimti
12. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymams įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais)
Įstatymams įgyvendinti biudžeto lėšų nereikės.
13. Įstatymų projektų rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados
14. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiems projektams įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis
Administracinių nusižengimų kodeksas.
15. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai
____________________________