LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Biudžeto ir finansų komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TAURIŲJŲ METALŲ IR BRANGAKMENIŲ VALSTYBINĖS PRIEŽIŪROS ĮSTATYMO NR. I-996 8, 9, 10 IR 14 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-3364

 

2024-03-20  Nr. 109-P-09

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto nariai Mindaugas Lingė, Algirdas Butkevičius, Valius Ąžuolas, Antanas Čepononis, Simonas Gentvilas, Liudas Jonaitis, Matas Maldeikis, Vytautas Mitalas, Radvilė Morkunaitė-Mikulėnienė, Andrius Palionis, Juozas Varžgalys.

Komiteto biuro vedėja Alina Brazdilienė, patarėjai: Agnė Narščiuvienė, Mindaugas Pečiulis, Audronė Čekanavičienė, padėjėja Jolanta Matiliauskienė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2023-12-13

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

9

10

 

 

 

 

 

 

 

8

 

9

 

 

 

10

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

4,

6

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1,

6

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.         Projekto 1 straipsnio keičiamo Tauriųjų metalų ir brangakmenių valstybinės priežiūros įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 8 straipsnio 5 dalyje siūloma nustatyti, kad su tauriaisiais metalais ir brangakmeniais susijusia veikla būtų draudžiama verstis „<...> ūkio subjektui, kurio valdymo ir (ar) priežiūros organo narys ar naudos gavėjas, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme <...>“.

1.1. Atsižvelgus į tai, kad naudos gavėjo sąvoka vartojama ir kituose keičiamo įstatymo straipsniuose (projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 9 straipsnyje, projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 10 straipsnyje), svarstytina, ar nebūtų tikslinga papildyti keičiamo įstatymo 2 straipsnį „Pagrindinės šio įstatymo sąvokos“ nuostata, numatančia, kad kitos šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo įstatyme.

1.2. Svarstytina, ar projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 8 straipsnio 5 dalyje pateikta formuluotė „valdymo ir (ar) priežiūros organo narys“ neturėtų būti patikslinta šiuos subjektus atskiriant tik jungtuku „ar“. Pritarus šiai pastabai turėtų būti patikslinta ir projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 9 straipsnio 4 dalies 1 punktas, 6 dalies 6 punktas; projekto 3 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 10 straipsnio 7 dalis.

Pritarti

Papildyti Tauriųjų metalų ir brangakmenių valstybinės priežiūros įstatymo projektą (toliau – keičiamo įstatymo projektas)  nauju 1. straipsniu keičiančiu įstatymo 2 straipsnį.

 

1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas

Papildyti 2 straipsnį 26 dalimi:

„26. Kitos šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme.“

 

Atitinkamai pakoreguoti keičiamo įstatymo pakeitimo įstatymo projekto straipsnių numerius.

 

Patikslinti keičiamo įstatymo pakeitimo įstatymo projekto pavadinimą:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

TAURIŲJŲ METALŲ IR BRANGAKMENIŲ VALSTYBINĖS PRIEŽIŪROS ĮSTATYMO NR. I-996 2, 8, 9, 10 IR 14 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMAS

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2023-12-13

 

 

 

2.         Atsižvelgus į tai, jog projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 8 straipsnio 5 dalyje nurodytiems asmenims nustatomi papildomi nepriekaištingos reputacijos reikalavimai, už kurių nesilaikymą šiems subjektams projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 9 straipsnio 4 – 6 dalyse yra numatytas veiklos stabdymas arba išbraukimas iš ūkio subjektų sąrašo, bei siekiant teisinio aiškumo, manytina, kad projektas turėtų būti papildytas nuostatomis dėl jo taikymo, nustatant, kad minėtieji nepriekaištingos reputacijos reikalavimai bus taikomi tik naujai skiriamiems valdymo ir (ar) priežiūros organo nariams ar naudos gavėjams.

Pritarti iš dalies

Numatytas 6 mėn. pereinamasis laikotarpis.

 

Nustatant nepriekaištingos reputacijos reikalavimus įpareigotiesiems subjektams ir jų vadovams/naudos gavėjams 2017 ir 2022 m. priimtais Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo ir (ar) kitų įstatymų pakeitimais tokios nuostatos nebuvo. Todėl, siekiant teisinio reguliavimo nuoseklumo keitimai turėtų būti analogiški. Taip pat būtų sudėtingas praktinis nuostatų taikymas, nes galiotų skirtingi reikalavimai priklausomai nuo to kada asmuo priimtas į darbą.

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: negauta

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Pritarti iniciatorių pateiktam ir pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas, kurioms komitetas pritaria, patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.

8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Mindaugas Lingė, Algirdas Butkevičius.

PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas Nr. XIVP-3364(2), jo lyginamasis variantas.

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                   Mindaugas Lingė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Biuro patarėjas Mindaugas Pečiulis