2018-06-19

 

 

PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMO Nr. I-1491 55 ir 87 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

NR. XIIIP-1269

 

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Straipsnis

Straipsnio dalis

Punktas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

47

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

55

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Argumentai: Įstatymo projekte bei galiojančioje Viešųjų pirkimų įstatymo 55 straipsnio 1 dalies 1 punkto (a) papunkčio redakcijoje numatyti reikalavimai dėl darbo užmokesčio taikomi tik tuo atveju, kai taikomas  kainos/sąnaudų ir kokybės santykio kriterijus. Tačiau taikant mažiausios kainos kriterijų, darbo užmokestis nėra vertinamas, t.y. tiekėjai nekonkuruoja pagal darbuotojams mokamą atlyginimą, todėl tai neskatina jų mokėti didesnio bei legalaus atlyginimo.

Pažymėtina, kad didžioji dauguma pirkimų vyksta būtent pagal mažiausios kainos kriterijų, todėl darbo užmokesčio reikalavimą svarbu integruoti ir į pirkimus, vykdomus pagal mažiausią kainą.

Todėl siūlau darbo užmokesčio reikalavimą numatyti kaip tiekėjų kvalifikacijos reikalavimą.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 47 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

„6. Tikrindama tiekėjo techninį ir profesinį pajėgumą, perkančioji organizacija gali reikalauti žmogiškųjų ir techninių išteklių bei patirties, kurie reikalingi pirkimo sutarčiai įvykdyti pagal pirkimo dokumentuose pirkimo objektui nustatytus kokybės reikalavimus. Reikiama tiekėjo patirtis visų pirma gali būti įrodoma užsakovų pažymomis apie tinkamai įvykdytas ankstesnes sutartis. Perkančioji organizacija gali laikyti, kad tiekėjas neturi reikalaujamo profesinio pajėgumo, jeigu nustato tiekėjo interesų konfliktą, galintį neigiamai paveikti pirkimo sutarties vykdymą. Perkant prekes, kurias numatoma atvežti į vietą ir įrengti, paslaugas ar darbus, tiekėjo profesinis pajėgumas suteikti tokias paslaugas arba atlikti įrengimo ir kitus darbus gali būti vertinamas atsižvelgiant į pirkimo sutartį vykdysiančių jo darbuotojų kvalifikaciją, darbo produktyvumą, patirtį ir patikimumą. Darbų pirkimuose, kuriuose pasiūlymas išrenkamas tik pagal kainą arba sąnaudas,  perkančioji organizacija privalo (prekių, paslaugų pirkimuose – gali) reikalauti, kad tiekėjo ir subtiekėjo, kurio pajėgumais remiamasi, mokamo darbuotojams darbo užmokesčio mediana per paskutinius 12 mėnesių (arba nuo įregistravimo dienos, jeigu veikla vykdoma trumpiau kaip 12 mėnesių) būtų ne mažesnė kaip atitinkamos ūkio šakos 0,8 vidutinės mėnesinės algos ar vidutinio valandinio atlygio, nustatytų jų kilmės šalyje. Jeigu tiekėjas ar subtiekėjas, kurio pajėgumais remiamasi,  vykdo ekonomines veiklas, kurios nėra susiję su konkrečiu viešuoju pirkimu, tokiu atveju į darbuotojų sąrašą darbo užmokesčiui įvertinti tiekėjas negali įtraukti tų darbuotojų, kurie pagal ekonominės veiklos rūšies sekciją nėra susiję su konkrečiu viešuoju pirkimu.

 

Argumentai: Po įstatymo projekto aptarimo su Ūkio ministerijos, Viešųjų pirkimų tarnybos, Lietuvos statybininkų asociacijos atstovais, paaiškėjo poreikis įstatymo projektą patikslinti, kad jis būtų kiek įmanoma paprasčiau taikomas praktikoje ir nesukeltų perkančiosioms organizacijoms bei tiekėjams didelės naštos renkant duomenis, juos vertinant bei užtikrinant asmens duomenų apsaugą.

Todėl siūlau, kad būtų vertinamas tiekėjų darbuotojų darbo užmokestis tik už paskutinius 12 mėnesių, taikant medianos principą.

Jeigu tiekėjas vykdo skirtingas ekonomines veiklas, į darbuotojų sąrašą darbo užmokesčiui įvertinti tiekėjas negali įtraukti tų darbuotojų, kurie pagal ekonominės veiklos rūšį nėra susiję su konkrečiu viešuoju pirkimu.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 55 straipsnio 1 dalies a punktą ir jį išdėstyti taip:

„a) techninius pranašumus, estetines ir funkcines charakteristikas, prieinamumą, tinkamumą visiems vartotojams, socialines, aplinkosaugines ir inovatyvias charakteristikas bei sąžiningos prekybos sąlygas. Darbų pirkimuose privaloma (prekių, paslaugų pirkimuose – galima) įtraukti šį kriterijų įvertinant, kiek tiekėjo, subtiekėjo, kurio pajėgumais remiamasi, siūlomas mokamo atlyginimas darbo užmokesčio mediana per paskutinius 12 mėnesių (arba nuo įregistravimo dienos, jeigu veikla vykdoma trumpiau kaip 12 mėnesių) pirkimo sutartį vykdysiantiems darbuotojams viršija jo arba ūkio subjekto ir subtiekėjo, kurio pajėgumais remiamasi, kilmės šalyje nustatytąos minimalų darbo užmokestį atitinkamos ūkio šakos 0,8 vidutinės mėnesinės algos ar vidutinio valandinio atlygio. Jeigu tiekėjas ar subtiekėjas, kurio pajėgumais remiamasi,  vykdo ekonomines veiklas, kurios nėra susiję su konkrečiu viešuoju pirkimu, tokiu atveju į darbuotojų sąrašą darbo užmokesčiui įvertinti tiekėjas negali įtraukti tų darbuotojų, kurie pagal ekonominės veiklos rūšies sekciją nėra susiję su konkrečiu viešuoju pirkimu;“

 

 

 

 

 

Teikia

 

Seimo narys:

 

Jonas Varkalys