DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 589 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO
2018-06-26 Nr. XIIIP-2346
Vilnius
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:
1. Teikiamo projekto aiškinamajame rašte pažymima, kad (past. – cituojama, kalba neredaguota) „tirti administracinius nusižengimus, numatytus ANK 505 ir 507 straipsniuose, ir surašyti protokolus už jų pažeidimus suteikta teisė ir policijai, todėl vietoj Ginklų fondo kitai institucijai nesiūloma suteikti teisę tirti administracinius nusižengimus, numatytus ANK 505 ir 507 straipsniuose, ir surašyti administracinių nusižengimų protokolus už jų pažeidimus“. Tačiau atkreiptinas dėmesys, kad, vadovaujantis Administracinių nusižengimų kodekso (toliau – ANK) 589 straipsnio 49 punktu, policija yra įgaliota atlikti administracinių nusižengimų tyrimą bei surašyti administracinių nusižengimų protokolus dėl ANK 507 straipsnio, bet ne dėl ANK 505 straipsnio. Dėl tos priežasties pradėto (bet ne pabaigto) administracinio nusižengimo tyrimo pagal ANK 505 straipsnį policija užbaigti negalėtų (past. – pabraukta mūsų).
2. Be to, svarstytina, ar teikiamo projekto 2 straipsnio 2 ir 3 dalių nuostatos neprieštarauja ANK 615 straipsnio 1 dalyje įtvirtintai imperatyvaus pobūdžio taisyklei, nustatančiai, jog „Administracinių nusižengimų bylas ne teismo tvarka nagrinėja šio kodekso 589 straipsnyje nurodytos institucijos, kurių pareigūnai atliko administracinio nusižengimo tyrimą ir surašė administracinio nusižengimo protokolą.“
Atsižvelgiant į pateiktas pastabas, rekomenduotina koreguoti šio įstatymo įgyvendinimo tvarkos nuostatas.
Departamento direktorius Andrius Kabišaitis
P. Veršekys, tel. (8 5) 239 6353, el. p. [email protected]
S. Zamara, tel. (85) 239 6895, el. p. [email protected]