Argumentai:
Valstybės gynybos taryba dar 2021
m. priėmė sprendimą nekurti naujų poligonų, o vietoj planuoto Vakarų Lietuvos
poligono atkurti buvusi Rūdninkų karinį poligoną Šalčininkų rajone. Įstatymo
projektu (toliau- Projektas) siūloma įtvirtinti punktą, kad visuomenės
poreikiams žemė gali būti paimama tik jau esamų poligonų plėtrai, o ne naujų
poligonų kūrimui.
Pasiūlymas:
Papildyti 3 straipsnį
ir jį išdėstyti taip:
„3 straipsnis. Projektų
pripažinimas ypatingos valstybinės svarbos projektais
,,1. Žemė visuomenės poreikiams
paimama šio įstatymo nustatyta tvarka ir sąlygomis šiais atvejais:
1) kai ši žemė yra reikalinga ypatingos
valstybinės svarbos projektams, kurių svarbą visuomenės poreikiams pripažįsta
Seimas, įgyvendinti. Vyriausybės teikimu Seimas šio įstatymo nustatyta tvarka
ypatingos valstybinės svarbos projektais pripažįsta valstybei svarbius
ekonominius ar strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčius energetikos
infrastruktūros, transporto infrastruktūros ar krašto apsaugos sričių
projektus;
2) kai, atsižvelgiant
į neatidėliotiną visuomenės poreikį plėsti pasirengimą krašto gynybai,
ši žemė yra reikalinga karinės infrastruktūros, reikalingos priimančiosios
šalies paramai užtikrinti, pritaikymo ir (ar) sukūrimo ypatingos valstybinės
svarbos projektams įgyvendinti. Šie projektai pagal šį įstatymą yra laikomi
ypatingos valstybinės svarbos projektais, patvirtinus karinės infrastruktūros,
reikalingos priimančiosios šalies paramai užtikrinti, sąrašą.
2. Valstybės institucija,
inicijuojanti projekto pripažinimą ypatingos valstybinės svarbos projektu,
turi pateikti Vyriausybei parengtą projekto galimybių studiją, kurioje būtų
pateikta išsami numatomo įgyvendinti projekto analizė techniniu, finansiniu
ir ekonominiu požiūriais. Seimas projektą pripažįsta ypatingos valstybinės
svarbos projektu priimdamas nutarimą arba įstatymą. Kai žemė
visuomenės poreikiams reikalinga įgyvendinant karinės infrastruktūros,
reikalingos priimančiosios šalies paramai užtikrinti, pritaikymo ir (ar)
sukūrimo ypatingos valstybinės svarbos projektą (toliau – karinės
infrastruktūros pritaikymo ir (ar) sukūrimo ypatingos
valstybinės svarbos projektas), karinės infrastruktūros, reikalingos priimančiosios
šalies paramai užtikrinti, sąrašas rengiamas ir tvirtinamas vadovaujantis
Mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymu.
3. Seimas, priimdamas nutarimą
arba įstatymą dėl projekto pripažinimo ypatingos valstybinės svarbos
projektu, nustato, kad įgyvendinant tokį projektą yra taikomas šis įstatymas,
ir nurodo projektą įgyvendinančią instituciją. Projektą įgyvendinanti
institucija gali įgalioti savo reguliavimo srities:
1) biudžetines įstaigas ir
valstybės įmones, kurių savininko teises ir pareigas ji įgyvendina, atlikti
dalį šiame įstatyme reglamentuotų žemės paėmimo visuomenės poreikiams
procedūrų, finansuojamų įgyvendinamo projekto lėšomis;
2) akcines bendroves ar
uždarąsias akcines bendroves, kuriose valstybei nuosavybės teise priklausančios
akcijos suteikia daugiau kaip 1/2 balsų visuotiniame akcininkų susirinkime
arba kuriose valstybės valdomai bendrovei nuosavybės teise priklausančios
akcijos suteikia ne mažiau kaip 2/3 balsų visuotiniame akcininkų susirinkime,
atlikti dalį šiame įstatyme reglamentuotų su viešojo administravimo veikla
nesusijusių žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrų, finansuojamų
įgyvendinamo projekto lėšomis.
4. Karinės infrastruktūros
pritaikymo ir (ar) sukūrimo ypatingos valstybinės svarbos
projektą įgyvendinanti institucija yra Lietuvos Respublikos krašto
apsaugos ministerija. Krašto apsaugos ministras turi teisę įgalioti kitą
krašto apsaugos sistemos instituciją atlikti šiame įstatyme reglamentuotas
žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras, finansuojamas įgyvendinamo
projekto lėšomis.
5. Žemė visuomenės poreikiams paimama
tik jau esamų poligonų plėtrai.
6. Projektą įgyvendinanti institucija yra
atsakinga už šiame įstatyme reglamentuotų ir pagal šio straipsnio 3 ir 4
dalis perduotų atlikti žemės paėmimo visuomenės poreikiams
procedūrų tinkamą atlikimą.“
|