1.
|
1
|
|
|
Argumentai: Siekiant efektyvaus valstybinių miškų valdymo,
atsižvelgiant į EBPO rekomendacijas, Vyriausybė turi turėti galimybę
nustatyti optimaliausią valstybinio turto valdymo modelį, todėl įstatymo
nuostatos neturėtų užkirsti kelio vienos valstybinės įmonės įkūrimui. Be to, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Konstitucijos (toliau –
Konstitucija) 128 straipsnio 2 dalies nuostatomis, pagal kurias ,,valstybinio
turto valdymo, naudojimo ir disponavimo tvarką nustato įstatymas“, svarbiausi
valstybinio turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo santykių elementai
turi būti nustatyti įstatymu. Atsižvelgiant į aukščiau paminėtą Konstitucijos
nuostatą, Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas yra pažymėjęs, kad ,,tik
įstatymų leidėjas gali nustatyti disponavimo valstybiniu turtu <...>
būdus ir sąlygas“ (1996 m. spalio 22 d., 2005 m. rugpjūčio 23 d. Lietuvos
Respublikos Konstitucinio Teismo nutarimai). Atsižvelgiant į tai, siūloma
keičiamame įstatyme nustatyti valstybės turto – iš valstybinių miškų
pagamintos žaliavinės medienos, miško kirtimo liekanų ir nenukirsto miško –
pardavimo būdus ir kitas esmines šio valstybės turto pardavimo sąlygas.
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsnį ir išdėstyti taip:
„1 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 7 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Lietuvos Respublikoje miškų urėdijos
urėdija (-os) veikia pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir
savivaldybės įmonių įstatymą, vykdo kompleksinę miškų ūkio veiklą
valstybiniuose miškuose, Vyriausybės ar jos įgaliotos Aplinkos ministerijos
nustatyta tvarka didmeninėje ir mažmeninėje prekyboje parduoda žaliavinę
medieną, miško kirtimo liekanas ir pagamintą miško produkciją, nenukirstą mišką ir teikia paslaugas. Didmeninė prekyba valstybiniuose miškuose pagaminta žaliavine mediena
ir miško kirtimo liekanomis vykdoma per elektroninę medienos pardavimo
sistemą organizuojant aukcionus ilgalaikėms (nuo trijų iki dešimties metų
trukmės), pusmetinėms (šešių mėnesių trukmės) ir trumpalaikėms (iki trijų
mėnesių trukmės) sutartims sudaryti. Mažmeninėje prekyboje parduodama iki 7
procentų metinės pagrindinių miško kirtimų normos ir miško tarpinio naudojimo
apimties. Mažmeninėje prekyboje parduodamas nenukirstas miškas ir žaliavinė
mediena, prioritetą teikiant malkinės medienos pardavimui gyventojams. Miškų urėdijos Civilinio kodekso ir Vyriausybės
ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka jungtinės veiklos sutarties
pagrindu gali kooperuoti lėšas ilgalaikiam turtui, skirtam kompleksinei miškų
ūkio veiklai vykdyti įsigyti. Jungtinės veiklos sutarties įgyvendinimo
kontrolę nustatyta tvarka vykdo Aplinkos ministerija. Iki 2019 m. gruodžio 31 d. miškų urėdija turi
apimti ne mažiau kaip 30 000 hektarų ir ne daugiau kaip 70 000 hektarų miškų
plotą. Nuo 2020 m sausio 1 d. miškų urėdijos miškų plotas nustatomas Lietuvos
Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.“ “
|