PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS MIŠKŲ ĮSTATYMO NR. I-671 

7 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO 

NR. XIIP-4291(3)

 

 

 

 

 

2017-07-10

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

1

 

 

Argumentai: Siekiant efektyvaus valstybinių miškų valdymo, atsižvelgiant į EBPO rekomendacijas, Vyriausybė turi turėti galimybę nustatyti optimaliausią valstybinio turto valdymo modelį, todėl įstatymo nuostatos neturėtų užkirsti kelio vienos valstybinės įmonės įkūrimui. Be to, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Konstitucijos (toliau – Konstitucija) 128 straipsnio 2 dalies nuostatomis, pagal kurias ,,valstybinio turto valdymo, naudojimo ir disponavimo tvarką nustato įstatymas“, svarbiausi valstybinio turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo santykių elementai turi būti nustatyti įstatymu. Atsižvelgiant į aukščiau paminėtą Konstitucijos nuostatą, Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas yra pažymėjęs, kad ,,tik įstatymų leidėjas gali nustatyti disponavimo valstybiniu turtu <...> būdus ir sąlygas“ (1996 m. spalio 22 d., 2005 m. rugpjūčio 23 d. Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo nutarimai). Atsižvelgiant į tai, siūloma keičiamame įstatyme nustatyti valstybės turto – iš valstybinių miškų pagamintos žaliavinės medienos, miško kirtimo liekanų ir  nenukirsto miško – pardavimo būdus ir kitas esmines šio valstybės turto pardavimo sąlygas.

 

Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsnį ir išdėstyti taip:

1 straipsnis. straipsnio pakeitimas

Pakeisti 7 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Lietuvos Respublikoje miškų urėdijos urėdija (-os) veikia pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymą, vykdo kompleksinę miškų ūkio veiklą valstybiniuose miškuose, Vyriausybės ar jos įgaliotos Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka didmeninėje ir mažmeninėje prekyboje parduoda žaliavinę medieną, miško kirtimo liekanas ir pagamintą miško produkciją, nenukirstą mišką ir teikia paslaugas. Didmeninė prekyba valstybiniuose miškuose pagaminta žaliavine mediena ir miško kirtimo liekanomis vykdoma per elektroninę medienos pardavimo sistemą organizuojant aukcionus ilgalaikėms (nuo trijų iki dešimties metų trukmės), pusmetinėms (šešių mėnesių trukmės) ir trumpalaikėms (iki trijų mėnesių trukmės) sutartims sudaryti. Mažmeninėje prekyboje parduodama iki 7 procentų metinės pagrindinių miško kirtimų normos ir miško tarpinio naudojimo apimties. Mažmeninėje prekyboje parduodamas nenukirstas miškas ir žaliavinė mediena, prioritetą teikiant malkinės medienos pardavimui gyventojams. Miškų urėdijos Civilinio kodekso ir Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka jungtinės veiklos sutarties pagrindu gali kooperuoti lėšas ilgalaikiam turtui, skirtam kompleksinei miškų ūkio veiklai vykdyti įsigyti. Jungtinės veiklos sutarties įgyvendinimo kontrolę nustatyta tvarka vykdo Aplinkos ministerija. Iki 2019 m. gruodžio 31 d. miškų urėdija turi apimti ne mažiau kaip 30 000 hektarų ir ne daugiau kaip 70 000 hektarų miškų plotą. Nuo 2020 m sausio 1 d. miškų urėdijos miškų plotas nustatomas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.“ “

 

 


 

 

Teikia

Seimo narys                                                     (Parašas)         

 

                                                                                    Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė      

                                                                                    Ramūnas Karbauskis

                                                                                    Kęstutis Mažeika