PASIŪLYMAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ĮSTATYMO Nr. I-446 2, 7, 8, 9, 10, 11, 15, 22, 23, 29, 32, 34, 35, 37, 40, 41, 43, 45, 47, 54, 55, 56, 64, 66 STRAIPSNIŲ IR VI1 SKYRIAUS PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTUI NR. XIVP-4009
2024-10-08
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1. |
7 (15) |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad Žemės įstatymo Nr. I-446 2, 7, 8, 9, 10, 11, 15, 22, 23, 29, 32, 34, 35, 37, 40, 41, 43, 45, 47, 54, 55, 56, 64, 66 straipsnių ir VI1 skyriaus pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-4009 7 straipsniu, kuriuo keičiamas įstatymo 15 straipsnis, pripažįstant Žemės įstatymo 15 straipsnio 1 dalies 2 punktą netekusiu galios. Siūlytina papildyti Žemės įstatymo 15 straipsnį 4 dalimi nustatančia taisyklę, kad kuomet valstybinės žemės sklypai iki įstatymo pakeitimo įsigaliojimo datos (2025 m. sausio 1 d.) perduoti savivaldybėms neatlygintinai nuosavybėn pagal teritorijų planavimo dokumentus ar žemės valdos projektus statiniams ir įrenginiams, reikalingiems savivaldybių funkcijoms atlikti, statyti ir eksploatuoti, bet savivaldybė pagal tikslą, kuriam buvo suteikta neatlygintinai nuosavybės teise, jų nenaudoja, tokie statiniai ir įrenginiai nepastatyti ir žemės sklypai yra laisvi, tokie žemės sklypai negali būti savivaldybės parduodami ir savivaldybės tokius valstybinės žemės sklypus gali valdyti tik patikėjimo teise.
Pasiūlymas: Papildyti Lietuvos Respublikos žemės įstatymo Nr. I-446 15 straipsnio 4 dalimi ir ją išdėstyti taip:
„4. Pagal teritorijų planavimo dokumentus ar žemės valdos projektus statiniams ir įrenginiams, reikalingiems savivaldybių funkcijoms atlikti, statyti ir eksploatuoti Vyriausybės nutarimu iki 2025 m. sausio 1 d. savivaldybėms perduoti nuosavybėn neatlygintinai valstybinės žemės sklypai, kuriuose nėra savivaldybės statinių ar įrenginių, neparduodami. Išnykus poreikiui atlikti savivaldybės funkcijas, savivaldybė Aplinkos ministerijai teikia prašymą rengti Vyriausybės nutarimą dėl tokių žemės sklypų perdavimo savivaldybei valdyti patikėjimo teise. Įsigaliojus Vyriausybės nutarimui, savivaldybė laikoma tokių valstybinės žemės sklypų patikėtine.“ |
2. |
(22) |
(3, 11) |
|
Argumentai: Žemės įstatymo 22 straipsnio 3 ir 11 dalyse nustatyta, kad „<…> Teritorijų planavimo dokumentų arba žemės valdos projektų ir žemės sklypų planų rengimas šio straipsnio 2 dalies 8 punkte nustatytu atveju finansuojamas valstybės ir (ar) savivaldybių biudžetų lėšomis Vyriausybės nustatyta tvarka.” Manytina, kad atsakomybė dėl žemės sklypų, kuriems teritorijų planavimo dokumente ar žemės valdos projekte nebuvo suprojektuoti sprendiniai dėl patekimo per šiuos žemės sklypus į kitą žemės sklypą ar statinį, turėtų kilti subjektams, kurie patvirtino dokumentus, kurių pagrindu buvo suformuoti tokie žemės sklypai.
Pasiūlymas: Pakeisti Lietuvos Respublikos žemės įstatymo Nr. I-446 22 straipsnio 3 dalį ir jį išdėstyti taip:
„3. Savivaldybių ir
privačios žemės sklypams servitutai administraciniu aktu nustatomi tik tada,
kai servitutas negali būti suprojektuotas laisvos valstybinės žemės fondo
žemėje (tais atvejais, kai viešpataujančiuoju tampantis daiktas nesiriboja su
laisvos valstybinės žemės fondo žeme arba ribojasi su ja, bet dėl laisvoje
valstybinėje žemėje esančių šlaitų, griovių, pelkėtų vietų, miško ar kitų
vietovės ypatumų, servituto nustatymas šiai žemei neužtikrintų tinkamo
viešpataujančiuoju tampančio daikto naudojimo pagal paskirtį). Teritorijų
planavimo dokumentų arba žemės valdos projektų ir žemės
sklypų planų rengimas šio straipsnio 2 dalies 8 punkte nustatytu atveju
finansuojamas
Pasiūlymas: Pakeisti Lietuvos Respublikos žemės įstatymo Nr. I-446 22 straipsnio 11 dalį ir jį išdėstyti taip:
|
Teikia
Seimo narys Simonas Gentvilas