LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Biudžeto ir finansų komitetas

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS BANKŲ ĮSTATYMO NR. IX-2085 2, 9, 16, 48, 52, 57, 59, 67, 701, 72, 87 STRAIPSNIŲ, PRIEDO PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 703 STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-983

 

 

2021-12-01  Nr. 109-P-59

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Mykolas Majauskas, Algirdas Butkevičius, Antanas Čepononis, Juozas Varžgalys, Valius Ąžuolas, Vytautas Mitalas.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2021-10-29 išvada Nr. XIVP-983

8

6

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabą:

Projekto 8 straipsnio 6 dalyje dėstomoje keičiamo įstatymo 67 straipsnio 9 dalyje siūloma vietoje finansų sektoriaus subjektų pertvarkymo institucijos vartoti tik šios institucijos trumpinį – pertvarkymo institucija. Siekiant aiškumo, siūlytina šio pakeitimo atsisakyti. Kitu atveju, būtų neaišku, kokia pertvarkymo institucija turima omenyje. Pastebėtina, kad finansų sektoriaus subjektų pertvarkymo institucija yra apibrėžta Finansinio tvarumo įstatymo 2 straipsnio 9 dalyje ir ten pat pateikiamas jos trumpinys – pertvarkymo institucija, kuris vartojamas kituose Finansinio tvarumo įstatymo straipsniuose. Tačiau tai nereiškia, kad šis trumpinys, jo nepaaiškinus, vartotinas ir kituose įstatymuose.

Pritarti

Atsižvelgiant į pasiūlymą, atsisakyti projekto 8 straipsnio 6 dalyje dėstomo keičiamo įstatymo 67 straipsnio 9 dalies pakeitimo, o 7 dalyje dėstomą 67 straipsnio papildymą 16 dalimi išdėstyti projekto 8 straipsnio 6 dalyje:

 „76. Papildyti 67 straipsnį 16 dalimi:

16. Priežiūros institucija pertvarkymo instituciją informuoja apie pagal šio straipsnio 2 dalies 2 punkte nustatytus papildomo kapitalo reikalavimo dydžius.“

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: nėra.

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:.

7.1. Sprendimas (pagal Lietuvos Respublikos Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu siūlomas sprendimas numatytas Seimo statuto 150 straipsnio 1 dalies 3–6 punktuose, pateikiami šio sprendimo argumentai): pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.

7.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Biudžeto ir finansų komitetas, 2021-12-01

14

1

 

 

Argumentai: atsižvelgiant į tai, kad įstatymo projekto 14 straipsnio 1 dalyje yra nustatyta įsigaliojimo data 2021 m. gruodžio 1 d., siūloma pakeisti įstatymo įsigaliojimo datą į 2022 m. sausio 1 d.

Pasiūlymas: projekto 14 straipsnio 1 dalį išdėstyti taip:

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 3 dalį, įsigalioja 2022 m. sausio 1 d.“

Pritarti

 

 

8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: M. Maldeikis, A. Butkevičius.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.

 

PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                     Mykolas Majauskas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Biuro patarėja G.Genelienė