ą

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

KAIMO REIKALŲ KOMITETAS

 

PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KELIŲ ĮSTATYMO NR. I-891 4, 5, 7, 9, 10, 13, 18 IR 20 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMO NR. XIV-661 5 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-1644

 

2022-06-08 Nr. 110-P-19

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas - Viktoras Pranckietis, Komiteto nariai: Juozas Baublys, Jonas Gudauskas, Andrius Vyšniauskas.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos  Teisės departamentas (2022-05-16)

 

 

 

1

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Vadovaujantis juridinės technikos taisyklėmis, pildytinas projekto 1 straipsnis, po pakeitimo esmės įrašant: „5 straipsnis. 10 straipsnio pakeitimas. Pakeisti 10 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:“.

 

 

 

 

Pritarti.

 

2.

Seimo kanceliarijos  Teisės departamentas (2022-05-16)

1(10)

(2)

 

2. Projekto 1 straipsniu keičiamo Kelių įstatymo 10 straipsnio 2 dalies nuostatos nėra suderintos su kartu su teikiamu projektu susijusio Lietuvos Respublikos žemės įstatymo Nr. I-446 pakeitimo įstatymo projekto (reg. Nr. XIVP-1625) (toliau – projektas Nr. XIVP-1625) 1 straipsniu keičiamo Žemės įstatymo 7 straipsnio 8 dalies nuostatomis, pagal kurias valstybinės žemės sklypo, perduodamo patikėjimo teise, priėmimo – perdavimo aktą pasirašo tik Nacionalinės žemės tarnybos vadovas (atsisakoma alternatyvos, kad minėtą aktą pasirašytų ir vadovo įgaliotas teritorinio padalinio vadovas) bei 5 dalies nuostatomis, pagal kurias sprendimą dėl patikėjimo teisės pasibaigimo priima Nacionalinės žemės tarnybos vadovas (derinimo su Aplinkos ministerija atsisakoma). Pažymėtina, kad projekto Nr. XIVP-1625 1 straipsniu keičiamo Žemės įstatymo 7 straipsnio nuostatos įsigalioja 2023 d. sausio 1 d.

     Be to, šios projekto nuostatos nedera su projekto Nr. XIVP-1625 2 straipsnio 4 dalyje dėstomo Žemės įstatymo 7 straipsnio naujos redakcijos, įsigaliosiančios 2023 m. gegužės 1 d., 6 dalies nuostatomis, pagal kurias valstybinės žemės sklypai perduodami patikėjimo teise viešosios transporto infrastruktūros valdytojui tik Nacionalinės žemės tarnybos vadovo sprendimu (derinimo su Aplinkos ministerija atsisakoma), 7 dalies nuostatomis, pagal kurias sprendimą dėl patikėjimo teisės pasibaigimo priima Nacionalinės žemės tarnybos vadovas (derinimo su Aplinkos ministerija atsisakoma) ir 10 dalimi, pagal kurias valstybinės žemės sklypo, perduodamo patikėjimo teise, priėmimo – perdavimo aktą pasirašo Nacionalinės žemės tarnybos vadovas arba jo įgaliotas teritorinio padalinio vadovas. Atsižvelgiant į tai, abiejų projektų nuostatos turėtų būti derinamos tarpusavyje.

 

Pritarti.

 

 

3.

Seimo kanceliarijos  Teisės departamentas (2022-05-16)

2

 

 

3. Pastebėtina, kad teikiamas įstatymo projektas yra įstatymų projektų paketo reg. Nr. XIVP-1625-1644 dalis. Vadovaujantis minėto įstatymų projektų paketo nuostatomis, Nacionalinės žemės tarnybos pavaldumas iš Žemės ūkio ministerijos pereina Aplinkos ministerijai 2023 metų sausio 1 dieną, tuo tarpu tiek keičiamo įstatymo, tiek teikiamo projekto įsigaliojimo data projekto 2 straipsnyje nurodoma 2023 metų sausio 2 diena. Atsižvelgiant į tai, teikiamo projekto įsigaliojimo data turėtų būti atitinkamai sistemiškai derinama prie įstatymų projektų paketo reg. Nr. XIVP-1625-1644 įsigaliojimo datos.

Pritarti.

 

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Lietuvos profesinių

sąjungų konfederacija

(2022-05-10 Nr. 053)

 

1

 

 

Prašome grąžinti Įstatymų projektus rengėjams, įpareigoti Įstatymų projektų rengėjus perduoti Įstatymų projektų rengimą kompetentingai institucijai Žemės ūkio ministerijai, ir atitinkamai įpareigoti Įstatymų projektų rengėjus įvertinti NŽT reformą, vadovaujantis Strateginio valdymo įstatyme įtvirtintais principais, parengti NŽT reformos kaštų ir naudos analizę ir pagrįsti šios reformos efektyvumą konkrečiais duomenimis ir skaičiavimais, taip pat, vadovaujantis Reglamento 18 ir 25 punktais, Įstatymų projektus pateikti derinti suinteresuotoms institucijoms (raštas pridėtas prie įstatymo projekto Nr. XIVP-1625 medžiagos).

 

Pritarti iš dalies.

 

Kaimo reikalų komitetas siūlo įstatymo projektą tobulinti pagrindiniam komitetui.

2.

Nacionalinės žemės tarnybos prie ŽŪM darbuotojų profesinė sąjunga

(2022-05-25 NŽT PR – 20220525, 2022-05-25 NZT PR - 20220525A)

1

 

 

     Prašome Lietuvos Respublikos Seimo įvertinti Įstatymų projektus ir grąžinti juos rengėjams tikslinti, įpareigojant Įstatymų projektus dar kartą derinti su suinteresuotomis institucijomis. Tarnyba suvokia siūlomos žemės administravimo reformos reikšmę ir yra pasirengusi bendradarbiaudama su kitomis suinteresuotomis institucijomis dalyvauti rengiant šiai reformai įgyvendinti reikalingų teisės aktų projektus, kad būtų pasiektas visuomenės interesus atitinkantis šios pertvarkos tikslas.

     Prašome gražinti rengėjams Įstatymų pataisų paketą tobulinti apjungiant žemėtvarkos I ir II etapus į vieną išbaigtą, racionalų ir labai aiškų paketą, apimantį tiek struktūrines, institucines permainas, tiek ir efektyvesnių, tobulesnių žemėtvarkinių procesų, racionalesnių žemėtvarkos algoritmų sprendinius.

 

Pritarti iš dalies.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kaimo reikalų komitetas siūlo įstatymo projektą tobulinti pagrindiniam komitetui.

3.

Nacionalinė žemės tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos

(2022-05-27 Nr.:1SD-1361-(3.3 E.)

 

 

1

 

 

Prašome Lietuvos Respublikos Seimo įvertinti Įstatymų projektus ir grąžinti juos rengėjams tikslinti, įpareigojant Įstatymų projektus dar kartą derinti su suinteresuotomis institucijomis. Tarnyba suvokia siūlomos žemės administravimo reformos reikšmę ir yra pasirengusi bendradarbiaudama su kitomis suinteresuotomis institucijomis dalyvauti rengiant šiai reformai įgyvendinti reikalingų teisės aktų projektus, kad būtų pasiektas visuomenės interesus atitinkantis šios pertvarkos tikslas.

 

Pritarti iš dalies.

 

Kaimo reikalų komitetas siūlo įstatymo projektą tobulinti pagrindiniam komitetui.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

6.1. Sprendimas: pritarti Kelių įstatymo Nr. I-891 4, 5, 7, 9, 10, 13, 18 ir 20 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XIV-661 5 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-1644;

6.2. Pasiūlymai: siūlyti pagrindiniam Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetui tobulinti įstatymo projektą pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas, kurioms komitetas pritarė.

7. Balsavimo rezultatai: už – 4, prieš – 0, susilaikė – 0.

8. Komiteto paskirti pranešėjai: J. Gudauskas.

 

 

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                     Viktoras Pranckietis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komiteto biuro patarėja Gintarė Remeikienė