1.
|
2
|
|
|
Argumentai:
Projekto 2
straipsniu naujai išdėstomo 12 straipsnio 1 dalyje numatoma nauja
savivaldybės tarybos nario veiklos apmokėjimo tvarka, nustatant 20 procentų tos savivaldybės,
kurios tarybos narys jis yra, mero darbo užmokesčio dydžio atlyginimą. Pagal 2023
m. gegužės 25 d. Seimo priimtą naują teisinį reguliavimą mero darbo užmokesčio
dydis bus apskaičiuojamas priklausomai nuo savivaldybės teritorijoje
gyvenančių gyventojų skaičiaus ir nuo šio dydžio skaičiuojamas savivaldybės
tarybos nario atlyginimo dydis atskaičius mokesčius sudarytų nuo 600 Eur iki
apie 800 Eur . Mūsų nuomone, toks atlyginimas yra gerokai per didelis
įvertinant tai, kad jis apytikriai atitinka savivaldybės įstaigose pilnu
etatu dirbančių pedagogų, kultūros darbuotojų ir kt. atlyginimą. Kai tuo
tarpu realus vidutinis savivaldybės tarybos nario darbo laikas per mėnesį
(įskaitant ir susitikimus su rinkėjais) nesiekia nei dvidešimties valandų.
Išeitų, kad savivaldybės tarybos nario darbo vertė dešimt kartų didesnė negu
pedagogo, kultūros ar socialinio darbuotojo.
Mūsų
nuomone, nors savivaldybės tarybos nario veikla gali neapsiriboti vien tik
dalyvavimu Tarybos, komitetų ar komisijų posėdžiuose, tačiau įvertinant
Lietuvoje šiuo metu egzistavusią praktiką atskirose savivaldybėse (kur
Tarybos nario atlyginimas ir kompensacija už papildomas išlaidas nesiekdavo
100 Eur ir nėra jokių duomenų, kad dėl tokio apmokėjimo savivaldybės veiklos
rezultatai buvo prastesni už savivaldybes, kuriose galėjo būti išmokama iki
1000 Eur.), taip pat įvertinant kitų valstybių teisinį reguliavimą už
analogišką veiklą bei Lietuvos valstybės finansines išgales, nemažos dalies
Lietuvos savivaldybėse dirbančiųjų asmenų nedidelius atlyginimus, ypač
atsižvelgiant į tai, kad savivaldybės tarybos nario veikla buvo ir išliks
epizodinė, manome, kad projektu numatyta suma turėtų būti mažinama nustatant Savivaldybės tarybos nario
veiklai apmokėti ne 20, o 10 procentų tos savivaldybės, kurios tarybos narys jis yra, mero
darbo užmokesčio dydžio atlyginimą, atitinkamai jį didinant, kai savivaldybės
tarybos narys užima papildomas pareigas taip, kaip nustatyta Projekte Bet matydami Seimo
narių dosnumo savivaldybės tarybos narių atlyginimams nuotaikas nepaisant
atskleistų masinių jų piktnaudžiavimų išmokomis už veiklą praėjusioje kadencijoje,
suprantame, kad siūlymas dvigubai mažesnio atlyginimo vargu ar sulauks
reikiamo palaikymo. Todėl siūlome tam tikrą kompromisą – savivaldybės tarybos
nario atlyginimo koeficientą nuo mero atlyginimo sumažinti bent iki
penkiolikos procentų. Taip pat siūlome numatyti galimybę savivaldybės tarybos
nariui atsisakyti nebūtinai viso, bet ir dalies atlyginimo.
Pasiūlymas: Pakeisti
Projekto 12 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Savivaldybės tarybos nariams už darbą atliekant
savivaldybės tarybos nario pareigas yra atlyginama (apmokama). Savivaldybės
tarybos nariams nustatomas 20 15 procentų tos savivaldybės,
kurios tarybos narys jis yra, mero darbo užmokesčio dydžio atlyginimas;
savivaldybės tarybos opozicijos lyderiui ir nuolatinių savivaldybės tarybos
komitetų ir komisijų pirmininkams nustatoma 20 procentų didesnio dydžio
savivaldybės tarybos narių atlyginimas; nuolatinių savivaldybės tarybos
komitetų ir komisijų pirmininkų pavaduotojams nustatomas 10 procentų didesnio
dydžio savivaldybės tarybos narių atlyginimas. Tarybos narys turi teisę
atsisakyti viso ar dalies šio atlyginimo, reglamento nustatyta tvarka
pateikdamas prašymą dėl savivaldybės tarybos nario pareigų atlikimo
neatlygintinai (tai yra visuomeniniais pagrindais). Tokį prašymą pateikusiam
savivaldybės tarybos nariui šioje dalyje nurodytas atlyginimas
neskaičiuojamas ir nemokamas arba atitinkamai sumažinamas, taip pat
neskaičiuojami ir nemokami arba atitinkamai sumažinami teisės aktų
nustatyti privalomi mokėti mokesčiai, valstybinio socialinio draudimo ir
privalomojo sveikatos draudimo įmokos.“
|