2018-06-

PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

ŠVIETIMO ĮSTATYMO NR. I-1489 23, 58, 66 IR 67 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-2174

 

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Str.

Str. d.

P.

4

 

 

 

Argumentai:

 

Skirtingų lygių (ikimokyklinio, neformalaus, bendrojo ugdymo) finansavimas pagal mokinių skaičių leido užtikrinti skaidrų ir efektyvų lėšų paskirstymą, prisidėjo prie didesnės švietimo įvairovės atsiradimo.  Mokyklų, darželių finansavimas pagal mokinių skaičių sėkmingai veikia Suomijoje, Švedijoje ir daugelyje kitų kokybišką išsilavinimą užtikrinančių valstybių. Lietuvoje miestuose ir gerai sukomplektuotose mokyklose finansavimas pagal mokinio krepšelio principą sėkmingai veikia ir prisideda prie ugdymo kokybės ir įvairovės.    

 

Norime pabrėžti, kad autoritetingos organizacijos kaip Tarptautinė ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija (EBPO), taip pat Valstybės kontrolė nerekomenduoja įvesti klasės krepšelio modelio, nes tai neskatintų švietimui skiriamų lėšų naudojimo efektyviai ir neprisidėtų prie ugdymo kokybės. Tai patvirtina ir bandomasis tokio modelio vykdymas 5 Lietuvos savivaldybėse.

 

Manome, kad nereikia griauti finansavimo sistemos ten, kur ji veikia ir pasiteisina. Todėl siūlome įstatyme palikti galimybę skirtingas švietimo grandis finansuoti ir pagal mokinių skaičių.  

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 4 straipsniu keičiamą 67 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

 „1. Formaliojo švietimo programoms valstybinėse, savivaldybių ir nevalstybinėse mokyklose, išskyrus aukštąsias mokyklas, finansuoti, neformaliojo vaikų švietimo programoms finansuoti iš Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės ir savivaldybių biudžetų taikomi šie principai: formaliojo švietimo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programoms – mokymo lėšų skyrimo klasei (grupei) arba skyrimo vienam mokiniui principai., kai lėšos skiriamos ugdymo planui įgyvendinti (ugdomajai veiklai), ir mokymo lėšų skyrimo vienam mokiniui, kai lėšos skiriamos kitoms ugdymo reikmėms; neformaliojo vaikų švietimo programoms, išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, – mokymo lėšų skyrimo vienam mokiniui principas. Mokymo lėšos, skiriamos iš valstybės biudžeto lėšų, apskaičiuojamos, paskirstomos ir naudojamos pagal Vyriausybės nustatytas tvarkas. Šiose tvarkose įtvirtintais atvejais savivaldybės turi teisę jose nustatytą dalį mokymo lėšų, skiriamų iš valstybės biudžeto, paskirstyti ugdymo reikmėms savo nustatyta tvarka.

 

 

 

Teikia

Seimo nariai

Gintaras Steponavičius

Edmundas Pupinis

Simonas Gentvilas

Aušrinė Armonaitė

Virgilijus Alekna

Arūnas Gelūnas

Gintaras Vaicekauskas

Jonas Liesys

Eugenijus Gentvilas

Vitalijus Gailius

Ingrida Šimonytė