4
|
|
|
Argumentai:
Skirtingų lygių (ikimokyklinio, neformalaus, bendrojo
ugdymo) finansavimas pagal mokinių skaičių leido užtikrinti skaidrų ir
efektyvų lėšų paskirstymą, prisidėjo prie didesnės švietimo įvairovės
atsiradimo. Mokyklų, darželių finansavimas pagal mokinių skaičių sėkmingai
veikia Suomijoje, Švedijoje ir daugelyje kitų kokybišką išsilavinimą
užtikrinančių valstybių. Lietuvoje miestuose ir gerai sukomplektuotose
mokyklose finansavimas pagal mokinio krepšelio principą sėkmingai veikia ir
prisideda prie ugdymo kokybės ir įvairovės.
Norime pabrėžti, kad autoritetingos organizacijos kaip
Tarptautinė ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija (EBPO), taip
pat Valstybės kontrolė nerekomenduoja įvesti klasės krepšelio modelio, nes
tai neskatintų švietimui skiriamų lėšų naudojimo efektyviai ir neprisidėtų
prie ugdymo kokybės. Tai patvirtina ir bandomasis tokio modelio vykdymas 5
Lietuvos savivaldybėse.
Manome, kad nereikia griauti finansavimo sistemos ten,
kur ji veikia ir pasiteisina. Todėl siūlome įstatyme palikti galimybę skirtingas
švietimo grandis finansuoti ir pagal mokinių skaičių.
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto 4 straipsniu keičiamą 67 straipsnio 1
dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Formaliojo
švietimo programoms valstybinėse, savivaldybių ir nevalstybinėse mokyklose,
išskyrus aukštąsias mokyklas, finansuoti, neformaliojo vaikų švietimo
programoms finansuoti iš Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės ir
savivaldybių biudžetų taikomi šie principai: formaliojo švietimo,
ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programoms – mokymo lėšų skyrimo
klasei (grupei) arba skyrimo vienam mokiniui principai., kai lėšos
skiriamos ugdymo planui įgyvendinti (ugdomajai veiklai), ir mokymo lėšų
skyrimo vienam mokiniui, kai lėšos skiriamos kitoms ugdymo reikmėms;
neformaliojo vaikų švietimo programoms, išskyrus ikimokyklinio ir
priešmokyklinio ugdymo programas, – mokymo lėšų skyrimo vienam mokiniui
principas. Mokymo lėšos, skiriamos iš valstybės biudžeto lėšų,
apskaičiuojamos, paskirstomos ir naudojamos pagal Vyriausybės nustatytas
tvarkas. Šiose tvarkose įtvirtintais atvejais savivaldybės turi teisę jose
nustatytą dalį mokymo lėšų, skiriamų iš valstybės biudžeto, paskirstyti
ugdymo reikmėms savo nustatyta tvarka.“
|