Projektas

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

RIBOJAMŲJŲ PRIEMONIŲ DĖL KARINĖS AGRESIJOS PRIEŠ UKRAINĄ NUSTATYMO ĮSTATYMO NR. XIV-1888 3, 4 ir 5 STRAIPSNIų PAKEITIMO

ĮSTATYMAS

 

2024 m. d. Nr.

Vilnius

 

 

1 straipsnis. 3 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 3 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Sustabdomas Rusijos Federacijos ir Baltarusijos Respublikos piliečių prašymų išduoti Šengeno vizą priėmimas Lietuvos Respublikos vizų tarnybose užsienyje, išskyrus atvejus, kai dėl prašymo išduoti vizą pateikimo tarpininkauja Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerija.“

 

·   Seimo narys Valius Ąžuolas, 2024-04-23:

1 straipsnis. 3 straipsnio pakeitimas

 Pakeisti įstatymo projekto 3 straipsnio 1 dalį ir išdėstyti jį taip:

„1.Sustabdomas Rusijos Federacijos ir Baltarusijos Respublikos piliečių prašymų išduoti vizą priėmimas Lietuvos Respublikos vizų tarnybose užsienyje, išskyrus atvejus, kai dėl prašymo išduoti vizą pateikimo tarpininkauja Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerija, kai asmuo pagal  tarptautinius, Europos Sąjungos arba nacionalinius teisės aktus turi teisę atvykti į Lietuvą arba kai asmuo turi teisės aktuose numatytą teisę gauti Lietuvos nacionalinę vizą, leidimą laikinai ar nuolat gyventi Lietuvoje;

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Balsavimo rezultatai: už - 0, prieš - 9, susilaikė – 0.

 

·   Seimo narys Valius Ąžuolas, 2024-04-23:

Pakeisti Projekto 3 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Sustabdomas Rusijos Federacijos piliečių prašymų išduoti leidimą laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje priėmimas per išorės paslaugų teikėją užsienyje, išskyrus Rusijos Federacijos piliečius, dėl kurių Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytais atvejais tarpininkauja Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija, Lietuvos Respublikos Vidaus reikalų ministerija dėl Rusijos Federacijos piliečių prašymų išduoti leidimą laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje, kai toks asmuo pagal  tarptautinius, Europos Sąjungos arba nacionalinius teisės aktus turi teisę atvykti į Lietuvą arba kai asmuo turi teisės aktuose numatytą teisę gauti leidimą laikinai ar nuolat gyventi Lietuvoje, kad be nurodytų asmenų grupių, dėl leidimo laikinai gyventi Lietuvoje išdavimo gali kreiptis ir bet kurios Šengeno valstybės išduotą Šengeno ar nacionalinę vizą turintis Rusijos Federacijos pilietis, ir Lietuvos Respublikoje, išskyrus Rusijos Federacijos piliečius, kurie turi galiojančią Lietuvos Respublikos vizų tarnybos užsienyje ar Lietuvos Respublikoje išduotą Šengeno ar nacionalinę vizą arba leidimą gyventi Lietuvos Respublikoje, arba kitos Europos Sąjungos valstybės narės išduotą leidimą gyventi.“

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Seimo nario pasiūlymu siūloma keisti galiojančio įstatymo 3 straipsnio 3 dalį, kuri Projektu nėra keičiama.

 

Balsavimo rezultatai: už - 0, prieš - 9, susilaikė – 0.

 

·   Seimo narys Arvydas Pocius, 2024-04-24:

Keičiamo įstatymo 3 straipsnio 3 dalį išdėstyti taip:

„3. Sustabdomas Rusijos Federacijos piliečių prašymų išduoti leidimą laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje priėmimas per išorės paslaugų teikėją užsienyje, išskyrus Rusijos Federacijos piliečius, dėl kurių Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytais atvejais tarpininkauja Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija, ir Lietuvos Respublikoje, išskyrus Rusijos Federacijos piliečius, kurie turi galiojančią Lietuvos Respublikos vizų tarnybos užsienyje ar Lietuvos Respublikoje išduotą Šengeno ar nacionalinę vizą arba leidimą gyventi Lietuvos Respublikoje, arba kitos Europos Sąjungos valstybės narės išduotą leidimą gyventi.“

Komiteto nuomonė - Pritarti.

Komiteto pasiūlymas:

 „2. Pakeisti 3 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Sustabdomas Rusijos Federacijos piliečių prašymų išduoti leidimą laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje priėmimas per išorės paslaugų teikėją užsienyje, išskyrus Rusijos Federacijos piliečius, dėl kurių Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytais atvejais tarpininkauja Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija, ir Lietuvos Respublikoje, išskyrus Rusijos Federacijos piliečius, kurie turi galiojančią Lietuvos Respublikos vizų tarnybos užsienyje ar Lietuvos Respublikoje išduotą Šengeno ar nacionalinę vizą arba leidimą gyventi Lietuvos Respublikoje, arba kitos Europos Sąjungos valstybės narės išduotą leidimą gyventi.““

 

Balsavimo rezultatai: už – 8, prieš – 0, susilaikė – 0 (pritarta bendru sutarimu).

 

2. Papildyti 3 straipsnį 41 dalimi:

„41. Tais atvejais, kai Baltarusijos Respublikos piliečiai vyksta per Europos Sąjungos išorės sieną į Lietuvos Respublikos teritoriją turėdami pagal Reglamentą (EB) Nr. 810/2009 išduotą vizą, papildomai vertinama rizika dėl jų atvykimo keliamos grėsmės bet kurios iš Šengeno valstybių narių viešajai tvarkai, vidaus saugumui, visuomenės sveikatai ar tarptautiniams santykiams ir sprendžiama dėl tolesnio Šengeno sienų kodekse numatyto antros linijos patikrinimo, išskyrus atvejus, kai jie atitinka bent vieną iš šių sąlygų:

1) yra Lietuvos Respublikos piliečių šeimos nariai (kaip jie apibrėžiami Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ 2 straipsnio 26 dalyje);

2) yra Europos Sąjungos valstybės narės ar Europos ekonominės erdvės valstybės, ar Šveicarijos Konfederacijos piliečio šeimos nariai (kaip jie apibrėžiami Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ 2 straipsnio 4 dalyje);

3) yra ekipažų ir įgulų nariai, dirbantys tarptautinius krovinių ir keleivių vežimus vykdančiose įmonėse ar vykdantys tarptautinius krovinių ir keleivių vežimus į Europos Sąjungos valstybes nares ar iš jų arba tranzitu per Lietuvos Respubliką, taip pat jūrininkai ir jūrų prekybos laivų įgulos nariai, vykstantys į savo darbo vietą laive arba grįžtantys iš jos;

4) atvyksta į Lietuvos Respubliką dėl humanitarinių priežasčių ir yra tokių asmenų šeimos nariai (kaip jie apibrėžiami Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ 2 straipsnio 26 dalyje);

5) naudojasi imunitetais ir privilegijomis pagal 1961 m. Vienos konvenciją dėl diplomatinių santykių arba 1963 m. Vienos konvenciją dėl konsulinių santykių;

6) yra Baltarusijos Respublikos diplomatiniai kurjeriai ar ad hoc kurjeriai, pateikę oficialų dokumentą, patvirtinantį jų statusą ir diplomatinio pašto siuntos gabenimą;

7) yra kiti, negu nurodyti šios dalies 5 ir 6 punktuose, Baltarusijos Respublikos užsienio reikalų ministerijos, diplomatinių atstovybių ar konsulinių įstaigų personalo darbuotojai, vykstantys trumpalaikiam buvimui dėl profesinės ar techninės pagalbos teikimo į Lietuvos Respublikoje esančią Baltarusijos Respublikos diplomatinę atstovybę arba tranzitu per Lietuvos Respublikos teritoriją į Europos Sąjungos valstybėje narėje, Šengeno valstybėje, Europos ekonominės erdvės valstybėje ar Šveicarijos Konfederacijoje akredituotą Baltarusijos Respublikos diplomatinę atstovybę ar konsulinę įstaigą.“

·  Seimo nariai: Žygimantas Pavilionis, Vytautas Mitalas, Eugenijus Gentvilas, Lukas Savickas, 2024-04-23:

Pakeisti įstatymo 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

1 straipsnis. 3 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 3 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Sustabdomas Rusijos Federacijos ir Baltarusijos Respublikos piliečių prašymų išduoti Šengeno vizą priėmimas Lietuvos Respublikos vizų tarnybose užsienyje, išskyrus atvejus, kai dėl prašymo išduoti vizą pateikimo tarpininkauja Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerija.“

2. Papildyti 3 straipsnį 41 dalimi:

„41. Tais atvejais, kai Baltarusijos Respublikos piliečiai vyksta per Europos Sąjungos išorės sieną į Lietuvos Respublikos teritoriją turėdami pagal Reglamentą (EB) Nr. 810/2009 išduotą vizą, papildomai vertinama rizika dėl jų atvykimo keliamos grėsmės bet kurios iš Šengeno valstybių narių viešajai tvarkai, vidaus saugumui, visuomenės sveikatai ar tarptautiniams santykiams ir sprendžiama dėl tolesnio Šengeno sienų kodekse numatyto antros linijos patikrinimo, išskyrus atvejus, kai jie atitinka bent vieną iš šių sąlygų:

1) yra Lietuvos Respublikos piliečių šeimos nariai (kaip jie apibrėžiami Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ 2 straipsnio 26 dalyje);

2) yra Europos Sąjungos valstybės narės ar Europos ekonominės erdvės valstybės, ar Šveicarijos Konfederacijos piliečio šeimos nariai (kaip jie apibrėžiami Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ 2 straipsnio 4 dalyje);

3) yra ekipažų ir įgulų nariai, dirbantys tarptautinius krovinių ir keleivių vežimus vykdančiose įmonėse ar vykdantys tarptautinius krovinių ir keleivių vežimus į Europos Sąjungos valstybes nares ar iš jų arba tranzitu per Lietuvos Respubliką, taip pat jūrininkai ir jūrų prekybos laivų įgulos nariai, vykstantys į savo darbo vietą laive arba grįžtantys iš jos;

4) atvyksta į Lietuvos Respubliką dėl humanitarinių priežasčių ir yra tokių asmenų šeimos nariai (kaip jie apibrėžiami Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ 2 straipsnio 26 dalyje);

5) naudojasi imunitetais ir privilegijomis pagal 1961 m. Vienos konvenciją dėl diplomatinių santykių arba 1963 m. Vienos konvenciją dėl konsulinių santykių;

6) yra Baltarusijos Respublikos diplomatiniai kurjeriai ar ad hoc kurjeriai, pateikę oficialų dokumentą, patvirtinantį jų statusą ir diplomatinio pašto siuntos gabenimą;

7) yra kiti, negu nurodyti šios dalies 5 ir 6 punktuose, Baltarusijos Respublikos užsienio reikalų ministerijos, diplomatinių atstovybių ar konsulinių įstaigų personalo darbuotojai, vykstantys trumpalaikiam buvimui dėl profesinės ar techninės pagalbos teikimo į Lietuvos Respublikoje esančią Baltarusijos Respublikos diplomatinę atstovybę arba tranzitu per Lietuvos Respublikos teritoriją į Europos Sąjungos valstybėje narėje, Šengeno valstybėje, Europos ekonominės erdvės valstybėje ar Šveicarijos Konfederacijoje akredituotą Baltarusijos Respublikos diplomatinę atstovybę ar konsulinę įstaigą.“

Komiteto nuomonė - Pritarti.

Komiteto pasiūlymas:

už – 8, prieš – 1, susilaikė – 1.

 

3. Pakeisti 3 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

„6. Sustabdoma Rusijos Federacijos ir Baltarusijos Respublikos piliečių, neturinčių leidimo laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje, ir juridinių asmenų, kurių naudos gavėjai, kaip tai apibrėžiama Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje, yra Rusijos Federacijos ar Baltarusijos Respublikos piliečiai, teisė įsigyti nuosavybės teise nekilnojamąjį turtą, esantį Lietuvos Respublikos teritorijoje. Ši ribojamoji priemonė netaikoma, kai Rusijos Federacijos ar Baltarusijos Respublikos pilietis nuosavybės teisę į nekilnojamąjį turtą įgyja paveldėjimo būdu.“

 

·  Seimo nariai: Žygimantas Pavilionis, Vytautas Mitalas, Eugenijus Gentvilas, Lukas Savickas, 2024-04-23:

3. Pakeisti 3 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

„6. Sustabdoma Rusijos Federacijos ir Baltarusijos Respublikos piliečių, neturinčių leidimo laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje, ir juridinių asmenų, kurių naudos gavėjai, kaip tai apibrėžiama Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje, yra Rusijos Federacijos ar Baltarusijos Respublikos piliečiai, teisė įsigyti nuosavybės teise nekilnojamąjį turtą, esantį Lietuvos Respublikos teritorijoje. Ši ribojamoji priemonė netaikoma, kai Rusijos Federacijos ar Baltarusijos Respublikos pilietis nuosavybės teisę į nekilnojamąjį turtą įgyja paveldėjimo būdu.“

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Balsavimo rezultatai: už - 4, prieš - 6 , susilaikė – 0 (pasiūlymui nepritarta).

 

·  Seimo narys Vytautas Mitalas, 2024-04-23:

Pakeisti 3 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

„6. Sustabdoma Rusijos Federacijos ir Baltarusijos Respublikos piliečių, neturinčių leidimo laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje, ir juridinių asmenų, kurių naudos gavėjai, kaip tai apibrėžiama Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje, yra Rusijos Federacijos ar Baltarusijos Respublikos piliečiai, teisė įsigyti nuosavybės teise nekilnojamąjį turtą, esantį Lietuvos Respublikos teritorijoje. Ši ribojamoji priemonė netaikoma, kai Rusijos Federacijos ar Baltarusijos Respublikos pilietis nuosavybės teisę į nekilnojamąjį turtą įgyja paveldėjimo būdu.“

Komiteto nuomonė - Nebalsuota.

Komiteto argumentai: Dėl analogiško pasiūlymo Komitetas jau balsavo ir jam nepritarė (žr. Ž. Pavilionio, V. Mitalo, E. Gentvilo, L. Savicko pasiūlymą).

 

·  Seimo narys Valius Ąžuolas, 2024-04-23:

Pakeisti 3 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

„6. Sustabdoma Rusijos Federacijos piliečių,  neturinčių leidimo laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje, ir jų įsteigtų ar kontroliuojamų juridinių asmenų, kaip tai apibrėžiama Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme, kurių naudos gavėjai, kaip tai apibrėžiama Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje, yra Rusijos Federacijos piliečiai, teisė įsigyti nuosavybės teise nekilnojamąjį turtą, esantį Lietuvos Respublikos teritorijoje, išskyrus atvejus, kaiŠi ribojamoji priemonė netaikoma, Rusijos Federacijos piliečiui yra išduotas leidimas laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje ar leidimas nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje arba kai Rusijos Federacijos pilietis nuosavybės teisę į nekilnojamąjį turtą įgyja paveldėjimo būdu.“

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Balsavimo rezultatai: už - 0, prieš - 10, susilaikė – 0 (pasiūlymui nepritarta bendru sutarimu).

 

·   Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-04-24:

  3. Pagal projekto 1 straipsnio 3 dalimi keičiamo įstatymo 3 straipsnio 6 dalies nuostatas būtų sustabdytas ne tik Rusijos Federacijos, bet ir Baltarusijos Respublikos piliečių, neturinčių leidimo laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje, ir atitinkamus kriterijus atitinkančių juridinių asmenų teisė įsigyti nuosavybės teise nekilnojamąjį turtą Lietuvos Respublikoje. Pažymėtina, kad pagal teikiamą projektą ši projekto nuostata įsigaliotų (jei įstatymą pasirašytų Respublikos Prezidentas) 2024 m. gegužės 3 d., t. y. praėjus 5 dienoms nuo įstatymo priėmimo. Pažymėtina, kad tokiu teisiniu reguliavimu galėtų būti pažeisti Baltarusijos Respublikos fizinių ir juridinių asmenų, pradėjusių nekilnojamojo turto įsigijimo procedūrą iki šio įstatymo įsigaliojimo, teisėti lūkesčiai. Pažymėtina, kad nenustačius pereinamųjų  nuostatų, pagal kurias iki šio įstatymo įsigaliojimo pradėti atitinkami nekilnojamojo turto sandoriai pabaigiami pagal iki šio įstatymo įsigaliojimo galiojusį teisinį reguliavimą, valstybei galėtų kilti pareiga atlyginti padarytą žalą.

Komiteto nuomonė - Pritarti.

Komiteto pasiūlymas:

Papildyti Projekto 4 straipsnį 4 dalimi:

„4. Iki šio įstatymo įsigaliojimo pradėti Baltarusijos Respublikos piliečių, neturinčių leidimo laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje, ir juridinių asmenų, kurių naudos gavėjai, kaip tai apibrėžiama Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje, yra Baltarusijos Respublikos piliečiai, nekilnojamojo turto sandoriai pabaigiami pagal iki šio įstatymo įsigaliojimo galiojusį teisinį reguliavimą.“

 

Balsavimo rezultatai: už - 7, prieš - 1, susilaikė – 0.

 

4. Papildyti 3 straipsnį 8 dalimi:

„8. Uždraudžiama į Lietuvos Respubliką importuoti žemės ūkio produktus ir pašarus, kurių kilmės šalis yra Rusijos Federacija ar Baltarusijos Respublika. Draudžiamų į Lietuvos Respubliką importuoti žemės ūkio produktų ir pašarų sąrašus tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė.“

·   Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-04-24:

4. Projekto 1 straipsnio 4 dalimi keičiamo įstatymo 3 straipsnio 8 dalimi uždraudžiama į  Lietuvos Respubliką importuoti žemės ūkio produktus ir pašarus, kurių kilmės šalis yra Rusijos Federacija ar Baltarusijos Respublika. Ši projekto nuostata neatitinka Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 3 straipsnio 1 dalies e punkto, pagal kurį bendra prekybos politika priklauso Europos Sąjungos išimtinei kompetencijai. Tuo pačiu ši projekto nuostata neatitinka ir Tarptautinių sankcijų įstatymo 61 straipsnio 1 dalies, pagal kurią Lietuvos Respublikos įstatymais nustatomos ribojamosios priemonės neturi prieštarauti Lietuvos Respublikos tarptautiniams įsipareigojimams ir Europos Sąjungos teisei. Be to, atkreiptinas dėmesys ir į tai, kad pagal Tarptautinių sankcijų įstatymo 61 straipsnio 3 dalį įstatyme dėl ribojamųjų priemonių nustatymo turi būti apibrėžiami subjektai, kuriems taikomos ribojamosios priemonės, ar juos apibrėžiantys kriterijai.

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Balsavimo rezultatai: už - 4, prieš - 4, susilaikė – 0 (lėmė pirmininko balsas).

 

5. Papildyti 3 straipsnį 9 ir 10 dalimis:

„9. Panaikinamas Rusijos Federacijos ar Baltarusijos Respublikos piliečiui išduotas leidimas laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje, jeigu jis viešai pritarė Jungtinių Tautų Organizacijos dokumentais ar tarptautinių teismų sprendimais pripažintam agresijos nusikaltimui, kuriuo pažeidžiama Jungtinių Tautų Chartija.

10. Panaikinamas Rusijos Federacijos ar Baltarusijos Respublikos piliečiui išduotas leidimas laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje, jeigu jis tyčia, viešai sistemingai skleidžia melagingą, visuomenės ar valstybės interesams prieštaraujančią informaciją.“

 

·  Seimo nariai: Žygimantas Pavilionis, Vytautas Mitalas, Eugenijus Gentvilas, Lukas Savickas, 2024-04-23:

4. Papildyti 3 straipsnį 8 dalimi:

„8. Uždraudžiama į Lietuvos Respubliką importuoti žemės ūkio produktus ir pašarus, kurių kilmės šalis yra Rusijos Federacija ar Baltarusijos Respublika. Draudžiamų į Lietuvos Respubliką importuoti žemės ūkio produktų ir pašarų sąrašus tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė.“

5. Papildyti 3 straipsnį 9-11 dalimis:

„9. Panaikinamas Rusijos Federacijos ar Baltarusijos Respublikos piliečiui išduotas leidimas laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje, jeigu nustatoma, kad jis per pastaruosius 3 kalendorinius mėnesius daugiau kaip kartą vyko į Rusijos Federaciją ar Baltarusijos Respubliką ir tuo kelia grėsmę valstybės saugumui. Nuostata dėl vykimo skaičiaus per atitinkamą laikotarpį netaikoma Rusijos Federacijos ar Baltarusijos Respublikos piliečiams, turintiems leidimą laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje, kurie:

1) yra ekipažų ir įgulų nariai, dirbantys tarptautinius krovinių ir keleivių vežimus vykdančiose įmonėse ar vykdantys tarptautinius krovinių ir keleivių vežimus į Europos Sąjungos valstybes nares ar iš jų arba tranzitu per Lietuvos Respubliką;

2) į Rusijos Federaciją ar Baltarusijos Respubliką vyksta dėl nuo jų nepriklausančių objektyvių priežasčių ir pateikia tai patvirtinančius dokumentus.

Komiteto nuomonė - Nebalsuota.

Komiteto argumentai: Po svarstymo 2024 m. balandžio 23 d. Seimo posėdyje Projekte keičiamo įstatymo 3 straipsnio 9 dalies nėra, todėl Seimo narių pasiūlymas neaktualus (siūlo išbraukti nuostatas, kurių Projekte nėra).

 

·  Seimo nariai: Žygimantas Pavilionis, Vytautas Mitalas, Eugenijus Gentvilas, Lukas Savickas, 2024-04-23:

10. Panaikinamas Rusijos Federacijos ar Baltarusijos Respublikos piliečiui išduotas leidimas laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje, jeigu jis viešai pritarė Jungtinių Tautų Organizacijos dokumentais ar tarptautinių teismų sprendimais pripažintam agresijos nusikaltimui, kuriuo pažeidžiama Jungtinių Tautų Chartija.

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Balsavimo rezultatai: už - 3, prieš - 6, susilaikė – 1 (pasiūlymui nepritarta).

 

·  Seimo nariai: Žygimantas Pavilionis, Vytautas Mitalas, Eugenijus Gentvilas, Lukas Savickas, 2024-04-23:

11. Panaikinamas Rusijos Federacijos ar Baltarusijos Respublikos piliečiui išduotas leidimas laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje, jeigu jis tyčia, viešai sistemingai skleidžia melagingą, visuomenės ar valstybės interesams prieštaraujančią informaciją.

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Balsavimo rezultatai: už - 2, prieš - 7, susilaikė – 1 (pasiūlymui nepritarta).

 

·  Seimo nariai: Audronius Ažubalis, Valdas Rakutis, 2024-04-23:

Papildyti 3 straipsnį 8 dalimi ir ją išdėstyti taip:

„8. Panaikinamas Rusijos Federacijos ar Baltarusijos Respublikos piliečiui išduotas leidimas laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje, jeigu nustatoma, kad jis per pastaruosius 3 kalendorinius mėnesius daugiau kaip kartą vyko į Rusijos Federaciją ar Baltarusijos Respubliką, išskyrus atvejus, kai į minėtas valstybes buvo vykstama dėl nuo Rusijos Federacijos ar Baltarusijos Respublikos piliečio nepriklausančių objektyvių priežasčių.“

Komiteto nuomonė - Pritarti iš dalies.

Komiteto pasiūlymas:

3 straipsnio 9 dalį išdėstyti taip:

8 9. Panaikinamas Rusijos Federacijos ar Baltarusijos Respublikos piliečiui išduotas leidimas laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje, jeigu nustatoma, kad jis per pastaruosius 3 kalendorinius mėnesius daugiau kaip kartą vyko į Rusijos Federaciją ar Baltarusijos Respubliką, išskyrus atvejus, kai:

1) Rusijos Federacijos ar Baltarusijos Respublikos piliečiai yra ekipažų ir įgulų nariai, dirbantys tarptautinius krovinių ir keleivių vežimus vykdančiose įmonėse ar vykdantys tarptautinius krovinių ir keleivių vežimus į Europos Sąjungos valstybes nares ar iš jų arba tranzitu per Lietuvos Respubliką;

2) į minėtas valstybes Rusijos Federaciją ar Baltarusijos Respubliką buvo vykstama dėl nuo Rusijos Federacijos ar Baltarusijos Respublikos piliečio nepriklausančių objektyvių priežasčių.“

 

Balsavimo rezultatai: už - 8, prieš - 1, susilaikė - 1.

 

·   Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-04-24:

 2. Kaip minėta aukščiau, teikiamu projektu, kaip ribojančiąsias priemones siūloma nustatyti 2 atvejus (pagrindus), kuriems esant būtų naikinamas Rusijos Federacijos ir Baltarusijos Respublikos piliečio leidimas laikinai gyventi. Pažymėtina, kad leidimo laikinai gyventi panaikinimo pagrindai, sprendimų dėl leidimų laikinai gyventi panaikinimo priėmimo tvarka,  jų apskundimo tvarka, teisinės pasekmės, kylančios ar galinčios kilti asmenims, priėmus sprendimą panaikinti leidimą laikinai gyventi, yra Įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ (toliau – UTPĮ) reguliavimo dalykas. Pažymėtina, kad pagal UTPĮ 1 straipsnio 4 dalį „Kitų Lietuvos Respublikos įstatymų nuostatos šio Įstatymo reglamentuojamiems teisiniams santykiams taikomos tiek, kiek jų nereglamentuoja šis Įstatymas, išskyrus šio straipsnio 5, 6 ir 7 dalyse nurodytas išimtis.“ Įstatymai, kuriuose šios išimtys yra nustatytos, yra tik trys: Branduolinės (atominės) elektrinės įstatymas, Asmenų perkėlimo į Lietuvos Respubliką įstatymas bei Investicijų įstatymas. Taigi, teisinio reguliavimo, susijusio su leidimų laikinai gyventi panaikinimu Rusijos Federacijos ir Baltarusijos piliečiams, nustatymas kitame įstatyme – projekte Nr. XIVP-3461(3) nedera su UTPĮ 1 straipsnio 4 dalimi.

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Balsavimo rezultatai: už - 4, prieš - 1, susilaikė – 3 (lėmė pirmininko balsas).

 

·   Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-04-24:

 5. Projekto 1 straipsnio 5 dalimi siūloma papildyti įstatymo 3 straipsnį 9 ir 10 dalimis, pagal kurias Rusijos Federacijos ar Baltarusijos Respublikos piliečiui išduotas leidimas laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje būtų panaikinamas, jeigu jis viešai pritarė Jungtinių Tautų Organizacijos dokumentais ar tarptautinių teismų sprendimais pripažintam agresijos nusikaltimui, kuriuo pažeidžiama Jungtinių Tautų Chartija, o taip pat, jeigu jis tyčia, viešai sistemingai skleidžia melagingą, visuomenės ar valstybės interesams prieštaraujančią informaciją.

Pažymėtina, kad leidimų laikinai gyventi išdavimo ir naikinimo tvarka atskiroms užsieniečių kategorijoms, tame tarpe ir leidimų laikinai gyventi panaikinimo pagrindai, yra reglamentuojami Europos Sąjungos teisės aktuose: 2021 m. spalio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje (ES) 2021/1883 dėl trečiųjų šalių piliečių atvykimo ir apsigyvenimo siekiant dirbti aukštos kvalifikacijos darbą sąlygų, kuria panaikinama Tarybos direktyva 2009/50/EB; 2016 m. gegužės 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje (ES) 2016/801 dėl trečiųjų šalių piliečių atvykimo ir gyvenimo mokslinių tyrimų, studijų, stažavimosi, savanoriškos tarnybos, mokinių mainų programų arba edukacinių projektų ir dalyvavimo Au pair programoje tikslais sąlygų; 2014 m. gegužės 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2014/66/ES dėl bendrovės viduje perkeliamų trečiųjų šalių piliečių atvykimo ir apsigyvenimo sąlygų; 2014 m. vasario 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje 2014/36/ES dėl trečiųjų šalių piliečių atvykimo ir buvimo tikslu dirbti sezoniniais darbuotojais sąlygų ir 2003 m. rugsėjo 22 d. Tarybos Direktyvoje 2003/86/EB dėl teisės į šeimos susijungimą. Pažymėtina, kad šiuose Europos Sąjungos teisės aktuose yra nustatytas baigtinis sąrašas pagrindų, kuriems esant leidimas laikinai gyventi šiuose teisės aktuose nurodytiems užsieniečiams gali būti naikinamas, tarp kurių, pavyzdžiui, yra ir grėsmė valstybės saugumui ar viešajai tvarkai (šie pagrindai atitinkamai yra nurodyti ir UTPĮ bei taikomi visiems be išimties užsieniečiams, o ne tik Rusijos Federacijos ir Baltarusijos Respublikos piliečiams). Projektu nustačius naujus savarankiškus leidimo laikinai gyventi panaikinimo pagrindus Rusijos Federacijos ir Baltarusijos piliečiams, toks teisinis reguliavimas neatitiktų minėtuose Europos Sąjungos teisės aktuose nustatyto teisinio reguliavimo.

Papildomai atkreipiame dėmesį ir tai, kad iš projekto nuostatų nėra aišku, ar vadovaujantis keičiamo įstatymo 3 straipsnio 9 ir 10 dalimis panaikinus Rusijos Federacijos ar Baltarusijos Respublikos piliečio leidimą laikinai gyventi, jam pačiam ir kitiems asmenims kiltų UTPĮ nustatytos atitinkamos teisinės pasekmės. Pažymėtina, kad pagal UTPĮ 50 straipsnio 3 dalį, panaikinus užsieniečio leidimą laikinai gyventi, panaikinamas ir jo šeimos narių, gyvenančių kartu su juo, leidimas laikinai gyventi (išskyrus atvejus, kai šeimos nariai turi teisę gyventi Lietuvos Respublikoje kitu pagrindu). Pagal UTPĮ 133 straipsnio 1 dalį užsieniečiui, kuriam panaikintas leidimas gyventi, gali būti uždrausta atvykti į Lietuvos Respubliką (ne ilgesiniam kaip 5 metų laikotarpiui).

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Balsavimo rezultatai: už - 3, prieš - 5, susilaikė – 0.

 

·   Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-04-24:

7. Pabrėžtina, kad atsižvelgiant į tai, kad projekte yra nustatomas su asmens teisių ribojimu susijęs teisinis reguliavimas (nauji leidimų laikinai gyventi panaikinimo Rusijos Federacijos ir Baltarusijos Respublikos piliečiams pagrindai), projekte yra būtina nustatyti, kokios valstybės institucijos ir kokia tvarka turėtų priimti atitinkamus sprendimus panaikinti leidimus laikinai gyventi Rusijos Federacijos ir Baltarusijos Respublikos piliečiams. Taip pat būtina aiškiai reglamentuoti šių priimtų sprendimų apskundimo tvarką, be kita ko, nustatant, ar skundo pateikimas teismui stabdytų tokių sprendimų vykdymą ir pan.

Komiteto nuomonė - Pritarti.

Komiteto pasiūlymas:

Papildyti Projekto 1 straipsniu keičiamą 3 straipsnį 11 dalimi ir ją išdėstyti taip:

„11. Šio straipsnio 9 ir 10 dalyse nurodytais atvejais sprendimai dėl leidimų laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje panaikinimo priimami ir skundžiami Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ nustatyta tvarka.“

 

Balsavimo rezultatai: už - 8, prieš - 0, susilaikė – 0 (pritarta bendru sutarimu).

 

2 straipsnis. 4 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 4 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

4 straipsnis. Ribojamųjų priemonių trukmė ir peržiūra

1. Šio įstatymo 3 straipsnyje nurodytos ribojamosios priemonės, išskyrus šio įstatymo 3 straipsnio 8 dalyje nurodytą ribojamąją priemonę, taikomos nuo 2024 m. gegužės 3 d. iki 2025 m. gegužės 2 d.

2. Šio įstatymo 3 straipsnio 8 dalyje nurodyta ribojamoji priemonė taikoma nuo 2024 m. liepos 1 d. iki 2025 m. gegužės 2 d.

 

·  Seimo nariai: Viktoras Pranckietis, Kazys Starkevičius, Žygimantas Pavilionis, Arvydas Pocius, Jonas Gudauskas 2024-04-23:

2 straipsnis. 4 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 2 straipsniu keičiamo 4 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Šio įstatymo 3 straipsnio 8 dalyje nurodyta ribojamoji priemonė taikoma nuo 2024 m. liepos 1birželio 3 d. iki 2025 m. gegužės 2 d.“.

Komiteto nuomonė – Pritarti iš dalies.

Komiteto argumentai: Pritarus Seimo narių pasiūlymui, reikalinga sistemiškai tikslinti dar vieną Projekto straipsnį, įtvirtinantį nuostatą dėl Projekto įgyvendinimo ir terminą dėl draudžiamų į Lietuvos Respubliką importuoti žemės ūkio produktų ir pašarų sąrašų patvirtinimo.

Komiteto pasiūlymas:

Projekto 4 straipsnį išdėstyti taip:

„4 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio įstatymo 1 straipsnio 4 dalį ir šio straipsnio 3 dalį, įsigalioja 2024 m. gegužės 3 d.

2. Šio įstatymo 1 straipsnio 4 dalis įsigalioja 2024 m. liepos 1 birželio 3 d.

3. Lietuvos Respublikos Vyriausybė iki 2024 m. liepos 1 birželio 2 d. patvirtina draudžiamų į Lietuvos Respubliką importuoti žemės ūkio produktų ir pašarų sąrašus.“

 

Balsavimo rezultatai: už - 10, prieš - 0, susilaikė – 0 (pritarta bendru sutarimu).

 

·   Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-04-24:

  3. Pagal projekto 1 straipsnio 3 dalimi keičiamo įstatymo 3 straipsnio 6 dalies nuostatas būtų sustabdytas ne tik Rusijos Federacijos, bet ir Baltarusijos Respublikos piliečių, neturinčių leidimo laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje, ir atitinkamus kriterijus atitinkančių juridinių asmenų teisė įsigyti nuosavybės teise nekilnojamąjį turtą Lietuvos Respublikoje. Pažymėtina, kad pagal teikiamą projektą ši projekto nuostata įsigaliotų (jei įstatymą pasirašytų Respublikos Prezidentas) 2024 m. gegužės 3 d., t. y. praėjus 5 dienoms nuo įstatymo priėmimo. Pažymėtina, kad tokiu teisiniu reguliavimu galėtų būti pažeisti Baltarusijos Respublikos fizinių ir juridinių asmenų, pradėjusių nekilnojamojo turto įsigijimo procedūrą iki šio įstatymo įsigaliojimo, teisėti lūkesčiai. Pažymėtina, kad nenustačius pereinamųjų  nuostatų, pagal kurias iki šio įstatymo įsigaliojimo pradėti atitinkami nekilnojamojo turto sandoriai pabaigiami pagal iki šio įstatymo įsigaliojimo galiojusį teisinį reguliavimą, valstybei galėtų kilti pareiga atlyginti padarytą žalą.

Komiteto nuomonė - Pritarti.

Komiteto pasiūlymas:

Papildyti Projekto 4 straipsnį 4 dalimi:

„4. Iki šio įstatymo įsigaliojimo pradėti Baltarusijos Respublikos piliečių, neturinčių leidimo laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje, ir juridinių asmenų, kurių naudos gavėjai, kaip tai apibrėžiama Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje, yra Baltarusijos Respublikos piliečiai, nekilnojamojo turto sandoriai pabaigiami pagal iki šio įstatymo įsigaliojimo galiojusį teisinį reguliavimą.“

 

Balsavimo rezultatai: už - 7, prieš - 1, susilaikė – 0.

 

 

3. Nustačius poreikį pratęsti šiuo įstatymu nustatytų ribojamųjų priemonių galiojimo terminą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė likus ne mažiau kaip 3 mėnesiams iki šiuo įstatymu nustatytų ribojamųjų priemonių galiojimo termino pabaigos teikia Lietuvos Respublikos Seimui šio įstatymo pakeitimo projektą.“

 

3 straipsnis. 5 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 5 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

5 straipsnis. Įstatymo galiojimas

Šis įstatymas galioja iki 2025 m. gegužės 2 d.“

 

4 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus 1 straipsnio 4 dalį ir šio straipsnio 3 dalį, įsigalioja 2024 m. gegužės 3 d.

 

·   Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-04-24:

6. Projekto 4 straipsnio 1 dalyje po žodžio „išskyrus“ įrašytini žodžiai „šio įstatymo“.

Komiteto nuomonė - Pritarti.

Komiteto pasiūlymas:

Projekto 4 straipsnio 1 dalį išdėstyti taip:

1. Šis įstatymas, išskyrus šio įstatymo 1 straipsnio 4 dalį ir šio straipsnio 3 dalį, įsigalioja 2024 m. gegužės 3 d.“

 

Balsavimo rezultatai: už - 8, prieš - 0, susilaikė – 0 (pritarta bendru sutarimu).

 

2. Šio įstatymo 1 straipsnio 4 dalis įsigalioja 2024 m. liepos 1 d.

3. Lietuvos Respublikos Vyriausybė iki 2024 m. birželio 30 d. patvirtina draudžiamų į Lietuvos Respubliką importuoti žemės ūkio produktų ir pašarų sąrašus.

·  Seimo nariai: Viktoras Pranckietis, Kazys Starkevičius, Žygimantas Pavilionis, Arvydas Pocius, Jonas Gudauskas 2024-04-23:

2 straipsnis. 4 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 2 straipsniu keičiamo 4 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Šio įstatymo 3 straipsnio 8 dalyje nurodyta ribojamoji priemonė taikoma nuo 2024 m. liepos 1birželio 3 d. iki 2025 m. gegužės 2 d.“.

Komiteto nuomonė - Pritarti iš dalies.

Komiteto argumentai: Pritarus Seimo narių pasiūlymui, reikalinga sistemiškai tikslinti dar vieną Projekto straipsnį, įtvirtinantį nuostatą dėl Projekto įgyvendinimo ir terminą dėl draudžiamų į Lietuvos Respubliką importuoti žemės ūkio produktų ir pašarų sąrašų patvirtinimo.

Komiteto pasiūlymas:

Projekto 4 straipsnį išdėstyti taip:

„4 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio įstatymo 1 straipsnio 4 dalį ir šio straipsnio 3 dalį, įsigalioja 2024 m. gegužės 3 d.

2. Šio įstatymo 1 straipsnio 4 dalis įsigalioja 2024 m. liepos 1 birželio 3 d.

3. Lietuvos Respublikos Vyriausybė iki 2024 m. liepos 1 birželio 2 d. patvirtina draudžiamų į Lietuvos Respubliką importuoti žemės ūkio produktų ir pašarų sąrašus.“

 

Balsavimo rezultatai: už - 10, prieš - 0, susilaikė – 0 (pritarta bendru sutarimu).

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

 

Respublikos Prezidentas

 

 

Teikia

Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pirmininkas                             Arvydas Pocius

 

·   Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-04-24:

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad teikiamas Ribojamųjų priemonių dėl karinės agresijos prieš Ukrainą nustatymo įstatymo Nr. XIV-1888 3, 4 ir 5 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-3461(3) (toliau – projektas Nr. XIVP-3461(3) pagal jame siūlomų nustatyti ribojamųjų priemonių apimtį, turinį ir pobūdį iš esmės skiriasi nuo pirminio Vyriausybės teikto Ribojamųjų priemonių dėl karinės agresijos prieš Ukrainą nustatymo įstatymo Nr. XIV-1888 3, 4 ir 5 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3461 (toliau – projektas Nr. XIVP-3461).

Vyriausybė, teikdama projektą Nr. XIVP-3461, siūlė šiuos pakeitimus: pratęsti vieneriems metams Ribojamųjų priemonių dėl karinės agresijos prieš Ukrainą nustatymo įstatyme (toliau – Įstatymas) nurodytų ribojamųjų priemonių galiojimą; papildyti Įstatymą nuostatomis, pagal kurias galėtų būti papildomai vertinama Baltarusijos Respublikos piliečių, vykstančių į Lietuvos Respubliką per išorinę Europos Sąjungos sieną su pagal 2009 m. liepos 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 810/2009, nustatantį Bendrijos vizų kodeksą (Vizų kodeksas) išduotomis vizomis, rizika dėl jų atvykimo keliamos grėsmės ir prireikus atliekamas tolesnis patikrinimas, numatytas 2016 m. kovo 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/399 dėl taisyklių, reglamentuojančių asmenų judėjimą per sienas, Sąjungos kodekso (Šengeno sienų kodeksas); patikslinti Įstatymo nuostatas, reglamentuojančias ribojimą Rusijos Federacijos piliečiams, neturintiems leidimo laikinai ar nuolat gyventi, ir atitinkamus kriterijus atitinkantiems Rusijos Federacijos juridiniams asmenims teisę įsigyti nuosavybės teise nekilnojamąjį turtą Lietuvoje. Pažymėtina, kad projekto Nr. XIVP-3461 aiškinamajame rašte nurodoma, kad „Projekte siūlomų ribojamųjų priemonių kompleksas vertintinas kaip optimalus ir suderintas <...>.“

Tuo tarpu teikiame projekte Nr. XIVP-3461(3) be Vyriausybės siūlytų pakeitimų yra siūloma eilė visiškai naujų ribojamųjų priemonių: Rusijos Federacijos ir Baltarusijos Respublikos piliečio leidimo laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje (toliau – leidimas laikinai gyventi) panaikinimasjeigu jis viešai pritarė Jungtinių Tautų Organizacijos dokumentais ar tarptautinių teismų sprendimais pripažintam agresijos nusikaltimui, kuriuo pažeidžiama Jungtinių Tautų Chartija; Rusijos Federacijos ir Baltarusijos Respublikos piliečio leidimo laikinai gyventi panaikinimas, jeigu jis tyčia, viešai sistemingai skleidžia melagingą, visuomenės ar valstybės interesams prieštaraujančią informaciją; draudimo į Lietuvos Respubliką importuoti žemės ūkio produktus ir pašarus, kurių kilmės šalis yra Rusijos Federacija ar Baltarusijos Respublika, nustatymas. Projektu Nr. XIVP-3461(3) taip pat siūloma išplėsti draudimą įsigyti nuosavybės teise nekilnojamąjį turtą ir nustatyti, kad šis draudimas būtų taikomas ne tik Rusijos Federacijos piliečiams, neturintiems leidimo laikinai ar nuolat gyventi, ir atitinkamus kriterijus atitinkantiems Rusijos juridiniams asmenims, bet ir analogiškiems Baltarusijos Respublikos subjektams.

Taigi, kaip matyti, Vyriausybės teikto pirminio projekto Nr. XIVP-3461 ir projekto Nr. XIVP-3461(3) nuostatos ženkliai skiriasi.

            Šiame kontekste atkreiptinas dėmesys į tai, kad Tarptautinių sankcijų įstatymo 6straipsnio 2 dalyje yra įvardintas specialus subjektas, turintis išimtinę teisę teikti Seimui įstatymo projektą, kuriuo nustatomos, keičiamos ir atšaukiamos ribojamosios priemonės, taip pat nurodoma ir speciali procedūra, pagal kurią toks projektas turi būti suderintas su Tarptautinių sankcijų koordinavimo komisija, koordinuojančia valstybės institucijų veiklą tarptautinių sankcijų įgyvendinimo srityje: „<...> ribojamosios priemonės nustatomos, keičiamos ir atšaukiamos įstatymu, kurį Lietuvos Respublikos Seimui pateikia Vyriausybė pagal atitinkamos valdymo srities ministro teikimą, suderintą su šio įstatymo 10 straipsnio 1 dalyje nurodyta komisija“ (Tarptautinių sankcijų koordinavimo komisija – pastaba mūsų). Ši Tarptautinių sankcijų įstatymo nuostata suponuoja, kad įstatymo projektas, kuriuo siūloma nustatyti, pakeisti ar atšaukti ribojamąsias priemonės, kurį Seimui pateikė Vyriausybė, negali būti iš esmės keičiamas (pildomas), tame tarpe ir nustatant naujas ribojamąsias priemones, kurių Vyriausybė nesiūlė ir kurios nebuvo suderintos su Tarptautinių sankcijų koordinavimo komisija Tarptautinių sankcijų įstatymo nustatyta tvarka. Šiame kontekste pažymėtina, kad Konstitucinis Teismas ne kartą yra konstatavęs, kad pagal Konstituciją leisdamas įstatymus Seimas yra saistomas ne tik Konstitucijos, bet ir savo paties priimtų įstatymų; tai – esminis konstitucinio teisinės valstybės principo elementas (inter alia 2002 m. liepos 11 d., 2009 m. rugsėjo 24 d., 2013 m. liepos 1 d.. 2015 m. birželio 11 d. nutarimai).

            Atsižvelgiant į tai, kas aukščiau išdėstyta, manome, kad priėmus projektą Nr. XIVP-3461(3) siūloma apimtimi, toks įstatymas pagal priėmimo tvarką neatitiktų Tarptautinių sankcijų įstatymo 61 straipsnio 2 dalies

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Balsavimo rezultatai: už - 3, prieš - 4, susilaikė – 1.