LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Biudžeto ir finansų komitetas

 

 

PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO NR. I-399 59, 591, 172 IR 173 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO“ PROJEKTO NR. XIIIP­2189

 

2020-12-02  Nr. 109-P-47(5)

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Mykolas Majauskas, Algirdas Butkevičius (nuotoliniu), Valius Ąžuolas (nuotoliniu), Vytautas Gapšys (nuotoliniu), Liudas Jonaitis (nuotoliniu), Antanas Čepononis (nuotoliniu), Matas Maldeikis, Vytautas Mitalas (nuotoliniu), Juozas Varžgalys. Biudžeto ir finansų komiteto biuras: patarėjai: Alina Brazdilienė (nuotoliniu), Dalia Mudėnienė, Jolanta Dzikaitė,  Jolanta Žaltkauskienė, Agnė Gedraitytė, padėjėjos Danguolė Zabulėnienė ir Jolanta Matiliauskienė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2018-06-08

1

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šias pastabas ir pasiūlymus:

1.         Atsižvelgiant į kartu su projektu teikiamą Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės įstatymo Nr. I-907 pakeitimo įstatymo projektą, siūlytina papildyti ir projekto 1 straipsniu keičiamo statuto 59 straipsnio 9 punktą nurodant, kad pasiūlymai dėl Seimo pavedimų Valstybės kontrolei atlikti valstybinį auditą gali būti teikiami tik dėl nenumatyto metinėje valstybinio audito programoje valstybinio audito.

Pritarti.

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2018-06-08

2

3

 

2.    Projekto 2 straipsnio 3 dalimi keičiamo statuto 591 straipsnio 5 punktu Konstitucijos 133 ir 134 straipsniuose įtvirtintas Valstybės kontrolės institucijos pavadinimas keičiamas į „aukščiausiąją audito instituciją“. Laikydamiesi Valstybės kontrolės įstatymo Nr. I-907 pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-2183 (kartu su kuriuo teikiamas vertinamasis įstatymo projektas) teikiamoje Teisės departamento išvadoje išdėstytos 1 pastabos argumentų, pažymime, kad Konstitucijoje įtvirtintas būtent Valstybės kontrolės pavadinimas, o „aukščiausioji audito institucija“ yra tik Valstybės kontrolės institucijos statusą apibrėžianti formuluotė. Taip pat atkreiptinas dėmesys, kad kartu teikiamuose įstatymų projektuose Nr. XIIIP-2185, XIIIP-2186, XIIIP-2188, XIIIP-2190–XIIIP-2193 ir net šio projekto kituose straipsniuose vartojamas institucijos pavadinimas – Valstybės kontrolė nėra keičiamas.

Pritarti

 

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2018-06-08

3

 

 

3.    Projekto 3 straipsniu keičiamo statuto 172 straipsnio 3 dalis yra papildoma nuostata „Kiti Seimo komitetai, svarstydami valdžios sektoriaus biudžetų projektus, atsižvelgia į šią Valstybės kontrolės išvadą“. Siekiant suvienodinti projekte ir keičiamame statute vartojamas sąvokas, siūlytina vietoje formuluotės „valdžios sektoriaus biudžetų projektus“ vartoti formuluotę „valstybės biudžeto projektą“. Taip pat svarstytina, ar atsižvelgiant į galiojančią keičiamo statuto 172 straipsnio 3 dalies nuostatą, kad šią Valstybės kontrolės išvadą apsvarsto Seimo Biudžeto ir finansų komitetas, nevertėtų projektu siūlomos nuostatos papildyti nurodant, jog kiti Seimo komitetai turi atsižvelgti ir į Biudžeto ir finansų komiteto šios Valstybės kontrolės išvados svarstymo rezultatus.

Pritarti iš dalies.

Atsižvelgaint į tai, kad siūloma nustatyti, kad  Valstybės kontrolė išvadą dėl struktūrinio postūmio užduoties nustatomos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekte, ir papildomų priemonių (pinigine išraiška) poreikio šiai užduočiai įvykdyti, pateiktų per 15 darbo dienų (vietoj 20 darbo dienų) nuo valstybės biudžeto projekto pateikimo, kiti Seimo komitetai, svarstydami biudžeto projektą į šią Valstybės kontrolės išvadą turėtų atsižvelgti.

4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2018-06-08

 

 

 

4.    Atsižvelgiant į kartu su projektu teikiamą Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės įstatymo Nr. I-907 pakeitimo įstatymo projektą, kuriame nebelieka nuostatos, kad valstybės kontrolierius yra valstybės pareigūnas, svarstytina, ar nevertėtų keisti ir Seimo statuto 203 straipsnio 2 dalies.

Nepritarti

Argumentai:

Valstybės kontrolieriaus, kaip valstybės pareigūno, statusas nesikeičia, todėl nesikeičia ir prisiekimo Seimo posėdyje tvarka.

5.

Europos teisės departamentas prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos,

2018-06-07

 

 

 

Išnagrinėję Lietuvos Respublikos Seimo pateiktą derinti Lietuvos Respublikos Seimo statuto „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo statuto Nr. I-399 59, 591, 172 ir 173 straipsnių pakeitimo“  projektą Nr. XIIIP­2189, pažymime, kad pastabų ir pasiūlymų dėl šio projekto atitikties Europos Sąjungos teisei neturime.

Atsižvelgti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

6.1. Sprendimas: iš esmės pritarti Seimo statuto „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo statuto Nr. I-399, 59, 591, 172 ir 173 straipsnių pakeitimo“ projektui
Nr. XIIIP-2189 ir siūlyti pagrindiniam komitetui jį tobulinti pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento  ir Biudžeto ir finansų komiteto  pasiūlymus.

6.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

 

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas,

2020-12-02

1

 

 

 

Argumentai:

Komitetas, iš esmės pritardamas Audito komiteto teikiamiems pasiūlymams dėl aiškesnio Biudžeto komiteto veiklos sričių reglamentavimo,  kad būtų  išvengta tam tikrų funkcijų dubliavimo su Audito komitetui priskirtomis veiklos kryptimis, siūlo  papildyti komiteto veiklos kryptis ir Seimo statuto 59 straipsnį išdėstyti taip:

 

Pasiūlymas:

 „59 straipsnis. Biudžeto ir finansų komiteto veiklos kryptys

Biudžeto ir finansų komiteto veiklos kryptys:

1) svarstyti Vyriausybės pateiktą Seimui tvirtinti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto projektą ir teikti apibendrintas visų komitetų išvadas;

2) atlikti bendrąją nuolatinę biudžeto politikos įgyvendinimo ir valstybės biudžeto vykdymo kontrolę;

3) kartu su kitais komitetais rengti išvadas dėl nacionalinio finansinių ataskaitų rinkinio, valstybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio;

4) svarstyti, rengti įstatymų ir kitų teisės aktų projektus bei pasiūlymus biudžeto, mokesčių, valstybės skolos, bankų, finansų rinkų ir finansinių paslaugų, fiskalinės politikos    ir finansų klausimais ir teikti dėl jų išvadas;

5) rengti ir pateikti išvadas dėl įstatymų, turinčių įtakos valstybės biudžeto pajamoms ir išlaidoms, projektų;

6) svarstyti ir rengti išvadas bei pasiūlymus dėl mokesčių, pinigų  ir specialiųjų  išteklių fondų įstatymų projektų, dėl iš biudžeto išlaikomų įstaigų ir organizacijų finansavimo tvarkos, jų išlaidų normatyvų, dėl savivaldybių biudžetų sudarymo normatyvų finansinių rodiklių, dėl biudžeto asignavimų įvairioms programoms įgyvendinti, taip pat dėl Seimui  Seimo kanceliarijai skiriamų valstybės biudžeto asignavimų bei jo darbuotojams išlaikyti;

7) atlikti valstybės turto naudojimo, Finansų ministerijos ir Lietuvos banko veiklos parlamentinę kontrolę, teikti su tuo susijusius pasiūlymus bei rekomendacijas;

8) svarstyti Seimui ir (ar) Seimo Biudžeto ir finansų komitetui pateiktas Valstybės kontrolės valstybinio audito ataskaitas  ir išvadas ir kartu su Seimo Audito komitetu bei kitais komitetais įvertinti, kai būtina – padėti įgyvendinti šiose išvadose pateiktas Valstybės kontrolės rekomendacijas;

9) teikti pasiūlymus dėl Seimo pavedimų Valstybės kontrolei atlikti valstybinį auditą nenumatytą Valstybės kontrolės metiniame veiklos plane;

10) svarstyti komitetui perduotus įstatymų projektus, rengti išvadas ir nagrinėti finansinius apskaitos, atskaitomybės klausimus.

           10) analizuoti tarptautinių finansų institucijų priimtus teisės aktus ir praktiką, teikti pasiūlymus ir išvadas Seimui;

          11) nagrinėti kaip naudojama Europos Sąjungos finansinė parama;

          12) analizuoti Lietuvoje veikiančių bankų ir kitų finansų rinkos dalyvių veiklą ir jos sąlygas.

Pritarti.

 

 

7. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

             8. Komiteto paskirti pranešėjai: Mykolas Majauskas.

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                             Mykolas Majauskas                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

Komiteto biuro vedėja Alina Brazdilienė