LIETUVOS RESPUBLIKOS

ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 223 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, įstatymo projekto tikslai ir uždaviniai.

Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 223 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas (toliau – ANK projektas, Įstatymo projektas) yra vienas iš lydimųjų teisės aktų projektų, parengtų kartu su Lietuvos Respublikos politinių organizacijų įstatymo Nr. XIV-1415 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 21, 23, 24, 26, 33, 35 ir 38 straipsnių pakeitimo įstatymo projektu, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.70 straipsnio pakeitimo įstatymo projektu (toliau kartu – Įstatymų projektai). Įstatymų projektai parengti siekiant tobulinti galiojantį teisinį reguliavimą, nustatantį duomenų teikimą iš Politinių organizacijų narių registro (toliau – POLONR) informacinės sistemos ir sureguliuoti kitus aktualius politinių organizacijų veiklos klausimus. 

ANK projektu siekiama suderinti ANK nuostatas su 2024 m. sausio 1 d. įsigaliojusiu naujos redakcijos Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymu.

Būtinybę parengti patikslintą ANK projektą sąlygojo tai, kad siūloma nukelti Įstatymų projektų įsigaliojimo datą, todėl pirminė ANK projekto redakcija, teikta Lietuvos Respublikos Seimui Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2024 m. birželio 17 d. nutarimu Nr. 487 „Dėl  Lietuvos Respublikos politinių organizacijų įstatymo Nr. XIV-1415 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 21, 23, 24, 26, 33, 35 ir 38 straipsnių pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.70 straipsnio pakeitimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 12, 85, 86, 88, 90, 92, 93, 94, 223, 544, 545 straipsnių, XI skyriaus pavadinimo pakeitimo ir kodekso papildymo 851 straipsniu įstatymo Nr. XIV-1382 11 ir 14 straipsnių pakeitimo įstatymo projektų pateikimo Lietuvos Respublikos Seimui“, ir kurios įsigaliojimas buvo numatytas 2025 m. sausio 1 d., nebeatitinka Teisėkūros pagrindų įstatymo.

 

2. Įstatymo projekto iniciatoriai ir rengėjai.

Įstatymo projektą iniciavo ir parengė Teisingumo ministerija, teikia Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto nariai.

 

3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami Įstatymo projekte aptariami teisiniai santykiai.

ANK projekto nuostatos nesuderintos su Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo nuostatomis, nurodomos netikslios sąvokos (tikslintini terminai „Juridinių asmenų registro duomenų tvarkytojas“, Politinių organizacijų narių registro duomenų tvarkytojas).

 

4. Siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama.

ANK projektu bus suderintos nuostatos su Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo nuostatomis, įsigaliojusiomis 2024 m. sausio 1 d. Taip pat, kadangi, atsižvelgiant į POLONR kūrimo darbų suplanuotą grafiką ir jiems atlikti būtinus terminus, siūlomas nukelti POLONR veiklos pradžios terminas iki 2026 m. balandžio 1 d., o ANK 233 straipsnyje numatytas juridinių asmenų vadovų ar kitų įstatymuose arba steigimo dokumentuose nurodytų asmenų atsakomybės klausimas dėl duomenų nepateikimo ar neteisingų duomenų pateikimo POLONR, ANK projekto įsigaliojimo data sietina su POLONR veikimo data, t. y. 2026 m. balandžio 1 d.

 

5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai, galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.

Įstatymo projekte siūlomo teisinio reguliavimo teigiamos pasekmės aptartos šio aiškinamojo rašto 4 dalyje. Neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

6. Galima priimto Įstatymo įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai.

Priimtas įstatymo projektas neigiamos įtakos kriminogeninei situacijai bei korupcijai neturės.

 

7. Kaip Įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai.

Įstatymo priėmimas verslo sąlygoms ir jo plėtrai įtakos neturės.

 

8. Ar Įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams?

Įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams.

 

9. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios.

Siekiant Įstatymo projektu siūlomus pakeitimus inkorporuoti į teisinę sistemą, priimti naujų, pakeisti ar pripažinti netekusiais galios kitų galiojančių įstatymų nereikės.

 

10. Įstatymo projekto atitiktis Valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimams, įstatymų projektų sąvokų ir jas įvardijančių terminų įvertinimas Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.

Įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo ir Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas.

 

11. Įstatymo projekto atitiktis Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos teisei.

Įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus.

 

12. Įstatymui įgyvendinti reikalingi įgyvendinamieji teisės aktai, juos priimti turintys subjektai.

Įstatymui įgyvendinti reikalingų įgyvendinamųjų teisės aktų priimti nereikės.

 

13. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks Įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti.

            Įstatymo projektui įgyvendinti papildomų biudžeto lėšų nereikės.

 

14. Įstatymo projektą rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados.

Rengiant Įstatymo projektą specialistų vertinimų ir išvadų negauta.

 

15. Įstatymo projekto reikšminiai žodžiai.

Reikšminiai Įstatymo projekto žodžiai, kurių reikia jiems įtraukti į kompiuterinę sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc: „politinė organizacija“, „registro informacinė sistema“.

 

16. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.

Nėra.