LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Švietimo ir mokslo komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA (1)
DĖL GAUTŲ NAUJŲ PASTABŲ IR PASIŪLYMŲ DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO ĮSTATYMO NR. I-1489 5, 14, 21, 29, 30, 34 IR 36 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 451 STRAIPSNIU ĮSTATYMO NR. XIII-3268 3 IR 9 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO nr. XIVP-3842(2)
2024-06-21 Nr. 106-P-29
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Artūras Žukauskas, Komiteto pirmininko pavaduotoja Ieva Kačinskaitė-Urbonienė, Komiteto nariai Eugenijus Jovaiša, Andrius Kupčinskas (pavaduojantis Dalią Asanavičiūtę), Laima Nagienė, Aušrinė Norkienė, Edmundas Pupinis, Beata Pietkiewicz, Edita Rudelienė, Jurgita Šiugždinienė, Vilija Targamadzė, Andrius Vyšniauskas (pavaduojantis Dainių Kreivį), Švietimo ir mokslo komiteto biuro darbuotojai: vedėja Lina Vingrytė, patarėjos Justina Paukštė, Rūta Steponėnienė, Deimantė Žegunė, padėjėja Girmantė Petrauskaitė.
2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto / Komisijos sprendimas |
Argumentai, pagrindžiantys sprendimą |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1.1 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-06-19
|
1 (21) |
|
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas. 1. Atkreipiame dėmesį, kad pagal teisės technikos taisyklių reikalavimus, teisės akto projekto lyginamasis variantas rengiamas suvestinės teisės akto redakcijos, įskaitant priimtus, bet neįsigaliojusius pakeitimus, pagrindu. Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 3 straipsnyje dėstomas Švietimo įstatymo 21 straipsnis nėra parengtas suvestinės Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo Nr. I-1489 5, 14, 21, 29, 30, 34 ir 36 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 451 straipsniu įstatymo Nr. XIII-3268 redakcijos pagrindu (Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo Nr. I-1489 5, 14, 21, 29, 30, 34 ir 36 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 451 straipsniu įstatymo Nr. XIII-3268 3 ir 7 straipsnių pakeitimo įstatymu Nr. XIV-1727 Švietimo įstatymo 21 straipsnis dar kartą buvo išdėstytas nauja redakcija). |
Pritarti
|
Projektų Lyginamieji variantai su papildoma išvada nėra rengiami.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
1.2 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-06-19
|
1 (21) |
|
|
|
2. Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 3 straipsnyje dėstomo Švietimo įstatymo 21 straipsnio 1 dalyje brauktini žodžiai „ir specialiosios“, nes šioje dalyje nustatoma būtent specialiosios pedagoginės pagalbos paskirtis (specialiosios pagalbos paskirtis nustatyta šio straipsnio 2 dalyje). |
Pritarti
|
Siūloma formuluotė: „21 straipsnis. Specialioji pedagoginė ir specialioji pagalba 1.Specialiosios pedagoginės pagalbos paskirtis – didinti asmens, turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymosi veiksmingumą. Ją teikia specialieji pedagogai, logopedai, tiflopedagogai, surdopedagogai, kurie yra įgiję aukštąjį universitetinį ar jam lygiavertį išsilavinimą pagal specialiosios pedagogikos studijų programą, atitinka švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus kvalifikacinius reikalavimus ir pagal šio įstatymo 51 straipsnį yra nepriekaištingos reputacijos. Specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo asmenims iki 21 metų, o suėjus 21 metams nepabaigus ugdymo programos – iki ugdymo programos pabaigos, taip pat asmenims, kurie dėl ligos mokėsi su pertraukomis ir pateikė tokių pertraukų priežastį pagrindžiančius dokumentus, – iki mokslo metų, kuriais jiems sueina 23 metai, pabaigos, tvarką nustato švietimo, mokslo ir sporto ministras. 2. Specialiosios pagalbos paskirtis – didinti ugdymosi prieinamumą ir mokinio savarankiškumą. Ją teikia mokinio padėjėjas, gestų kalbos vertėjas ir kiti specialistai. Specialiosios pagalbos teikimo mokyklose (išskyrus aukštąsias mokyklas) tvarką nustato švietimo, mokslo ir sporto ministras. Aukštojoje mokykloje specialioji pagalba teikiama aukštosios mokyklos nustatyta tvarka. 3. Pedagoginėse psichologinėse tarnybose, mokyklose dirbantys specialistai konsultuoja specialiosios pedagoginės pagalbos gavėjus, jų tėvus (globėjus, rūpintojus) ir mokytojus.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
1.3 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-06-19
|
1 (21) |
(1) |
|
|
3. Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 3 straipsnyje dėstomo Švietimo įstatymo 21 straipsnio 1 dalyje brauktini pertekliniai žodžiai „ar jam lygiavertį“, nes jau Mokslo ir studijų įstatymo 4 straipsnio 4 dalyje nustatyta, kad aukštuoju universitetiniu išsilavinimu laikomas ne tik išsilavinimas, įgytas Lietuvos aukštosiose mokyklose baigus universitetinių studijų programas, tačiau ir kompetentingos institucijos pripažintas kaip jam lygiavertis išsilavinimas. |
Nepritarti
|
Formuluotę „ar jam lygiavertį“ – siūlome palikti, siekiant teisinio aiškumo. Nurodomi specialistai yra reglamentuojama profesija dėl kurios reikalavimai turi būti aiškūs ir užsienio piliečiams, kurie norėtų dirbti šiais specialistais. Kitų šalių asmenys nežinos kur ieškoti informacijos dėl reikalavimų ir abejotina, ar žiūrės į Mokslo ir studijų įstatymo 4 straipsnio 4 dalį. Dėl teisinio aiškumo visi reglamentuojamai profesijai keliami reikalavimai turėtų įteisinti įstatyme ir būti vienoje vietoje (toks buvo ir Ekonomikos ir inovacijų ministerijos siūlymas šiuo klausimu). Formuluotę žiūrėti prie TD pastabos Nr. 2.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu. |
3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: nepateikta.
Komiteto pirmininkas (Parašas) Artūras Žukauskas
Švietimo ir mokslo komiteto biuro patarėja Deimantė Žegunė