LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
TEISĖS DEPARTAMENTAS

 


 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠEIMYNŲ ĮSTATYMO NR. XI-681 2, 4, 5, 9, 12 IR 20 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO

PROJEKTO

 

2017-02-13 Nr. XIIIP-359

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Įstatymo projektu keičiamo Šeimynų įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 2 straipsnio 2 dalyje skliausteliuose nurodytas bendras vaikų skaičius šeimynoje, todėl reikėtų pažymėti skliausteliuose rašomo teksto pabaigą. Kartu svarstytina, ar šioje dalyje nereikėtų atsisakyti skliaustelių ir nuostatą dėstyti kaip taisyklę, o ne kaip paaiškinantį tekstą.

2. Keičiamo įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 3 punkto c papunktyje nurodytas reikalavimas turėti „ne mažiau kaip vienerių metų darbo, tiesiogiai (nuolat ar laikinai) susijusio su vaikų auklėjimu, mokymu ar priežiūra <...>“ tikslintinas, nes neaišku kaip reikėtų juos vertinti, jeigu dėl jų atitikties kiltų ginčas. Be to, neaišku, kodėl formuluotė (nuolat ar laikinai) dėstoma skliausteliuose kaip paaiškinanti reikalavimą „tiesiogiai“.

3. Keičiamo įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 1 punktas tikslintinas atsižvelgiant į tai, kad kartu su įstatymo projektu teikiamame Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo Nr. I-1234 pakeitimo įstatymo projekte (Reg. Nr. XIIIP-354) numatyta, kad savivaldybės administracijos struktūroje nebelieka vaiko teisių apsaugos institucijos – jos funkcijas įgyvendins Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

4. Keičiamo įstatymo 9 straipsnio 1 dalis tikslintina tiek teisės, tiek bendrinės kalbos požiūriu, nes joje suformuluota norma nevisiškai suprantama.

5. Keičiamo įstatymo 9 straipsnio 2 dalyje siūloma numatyti, kad šeimyna gali turėti ne daugiau kaip 2 dalyvius. Svarstytinas šios nuostatos santykis su kitomis keičiamo įstatymo 9 straipsnio ir 5 straipsnio nuostatomis, pagal kurias galimybė tapti šeimynos dalyviu numatyta šeimynos steigėjo sutuoktiniui ir (ar) kartu su jais gyvenantiems pilnamečiams vaikams. Tuo atveju, jei sutikimą duotų ir pageidavimą tapti dalyviu išreikštų ir sutuoktinis, ir jo pilnamečiai vaikai, šeimynoje galėtų būtų trys ar daugiau dalyvių. Projektas tobulintinas šiuo aspektu.

6. Įstatymo projekto 7 ir 8 straipsnių pavadinimai yra vienodi, o turinyje reguliuojami įstatymo įsigaliojimo ir įgyvendinimo teisiniai santykiai, todėl jų turinį reikėtų dėstyti viename straipsnyje ir pašalinti esamus prieštaravimus. Pavyzdžiui, įstatymo projekto 8 straipsnio 1 dalyje numatyta tik šio straipsnio 2 dalies įsigaliojimo laike išimtis. Ji turėtų būti išplėsta ir 7 straipsnyje 1 dalyje nustatytoms aplinkybėms.

7. Įstatymo projekto 7 straipsnio 4 dalies reikėtų atsisakyti arba ją tobulinti, nes ji prieštarauja įstatymo projekto 8 straipsnio 2 daliai. Be to, nustačius įstatymo projekto 7 straipsnio 4 dalyje siūlomas taisykles, faktiškai 3 mėnesius įstatymas negalėtų būti taikomas dėl įgyvendinamųjų teisės aktų nebuvimo.

                   8. Atsižvelgiant į vaiko teisių apsaugos tarnybų pertvarką, kuri įsigaliotų 2017 m. liepos 1 d., kartu su šiuo įstatymo projektu turėtų būti teikiamas Lietuvos Respublikos 2017 metų valstybės ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo pakeitimo įstatymo projektas.

 

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

J. Andriuškevičiūtė, tel. (8 5) 239 6159, el. p. [email protected]

R. Dirgėlienė, tel. (8 5) 239 6350, el. p. renata.dirgeliene@lrs.lt

D. Petrauskaitė, tel. (8 5) 239 6376, el. p. daina.petrauskaite@lrs.lt

J. Raškauskaitė, tel. (8 5) 239 6842, el. p. [email protected]

P. Veršekys, tel. (8 5) 239 6353, el. p. [email protected]

D. Zebleckis, tel. (8 5) 239 6906, el. p. [email protected]