AIŠKINAMASIS RAŠTAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

VALSTYBĖS TARNYBOS ĮSTATYMO NR. VIII-1316 27 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

 1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai:

 

Rengti įstatymo pakeitimo projektą paskatino siekis priartinti vietos bendruomenes prie žemiausios savivaldos grandies atstovų – seniūnų.

Įstatymo projekto tikslas – didinti seniūnų atskaitomybę vietos bendruomenėms, stiprinti vietos bendruomenes, suteikiant seniūnaičiams teisę įvertinti ir išreikšti savo nuomonę apie aptarnaujamos teritorijos seniūno tarnybinės veiklos metinius darbo rezultatus. Seniūnaičių išreikšta nuomonė - rekomendacinio pobūdžio.

Vienas iš įstatymo projekto uždavinių – įtraukti seniūnaičius, kaip bendruomenių išrinktus atstovus, į kasmetinį seniūno tarnybinės veiklos rezultatų vertinimą, taip sudarant galimybę bendruomenėms išreikšti savo nuomonę apie aptarnaujamos seniūnijos gyventojų poreikius bei problemas. Seniūnaičiai turėtų teisę pareikšti savo nuomonę, įvertinant ar seniūnas tinkamai ir efektyviai atstovavo bendruomenių interesus.

 

 

2. Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai:

 

Įstatymo projekto iniciatorius yra Lietuvos Respublikos Seimo narys Algis Strelčiūnas.

 

3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai

 

Šiuo metu galiojančioje LR Valstybės tarnybos įstatymo redakcijoje įtvirtinta tvarka, kad valstybės tarnautojo tarnybinė veikla vertinama kiekvienais metais, jeigu valstybės tarnautojas ne trumpiau kaip 6 mėnesius per kalendorinius metus eina pareigas toje valstybės ar savivaldybės institucijoje ar įstaigoje, kurioje yra vertinama jo tarnybinė veikla. Įstaigos vadovo tarnybinę veiklą vertina šį valstybės tarnautoją į pareigas priimantis asmuo, o karjeros valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą ir pakaitinio valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą vertina jų tiesioginis vadovas.

    4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama:

 

Pritarus šiam įstatymo projektui, būtų didinamas tiesioginis seniūnų atskaitingumas seniūnaičiams, o per juos ir vietos bendruomenėms. Ši vietos savivaldos grandis darosi vis stipresnė ir vis daugiau įtakos turi bendruomenių gyvenime, kadangi jie būdami arčiausiai žmonių, geriausiai žino jų poreikius.

 

5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta

 

Priėmus įstatymo projektą neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

6. Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai:

 

Priimtas įstatymas įtakos korupcijai ir kriminogeninei situacijai neturės.

 

7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai:

 

Priimtas įstatymas neturės įtakos verslo sąlygoms ir plėtrai.

 

8. Ar įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams

 

Įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams.

 

9. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios

 

Siekiant inkorporuoti priimtą įstatymą į teisinę sistemą, reikės papildyti LR Vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 34 straipsnį.

 

10. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka:

 

Įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo ir Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas. Įstatymo projekte nėra naujų sąvokų ir jas įvardijančių terminų, todėl įstatymo projekto nereikia įvertinti Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.

11. Ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus

 

Įstatymo projektas neprieštarauja Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos dokumentams.

 

12. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų priimti:

 

Įstatymo projektui įgyvendinti nereikia priimti įgyvendinamųjų teisės aktų.

 

13. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais)

 

Įstatymo projektui įgyvendinti papildomų valstybės, savivaldybių biudžeto ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų nereikės, taip pat nenumatoma ir sutaupyti lėšų.

 

14. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

 

Įstatymo projekto rengimo metu specialistų vertinimų ir išvadų nebuvo gauta.

 

15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno “Eurovoc” terminus, temas bei sritis:

 

Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą yra „seniūnas“, „seniūnaičiai“, “tarnybinės veiklos vertinimas”.

 

16. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai:

 

Nėra.

 

 

Teikia

 

Seimo narys                                                                        Algis Strelčiūnas