LIETUVOS BANKAS |
||
|
||
Lietuvos Respublikos Seimo valdybai
Siunčiama per TAIS |
Į |
Nr. 2024-10-02 Nr. SV-S-1516 |
|
||
DĖL IŠVADOS PATEIKIMO |
Lietuvos bankas, atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2024 m. spalio 2 d. sprendimo Nr. SV-S-1516 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 2 punktą, teikia išvadas dėl:
1. Lietuvos Respublikos nacionalinio plėtros banko įstatymo projekto Nr. XIVP-4145;
2. Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymo Nr. I-678 42 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-4146;
3. Lietuvos Respublikos gynybos ir saugumo pramonės įstatymo Nr. XIV-2647 4 ir 6 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-4147.
Susipažinę su siūlomo reguliavimo pakeitimais, darome išvadą, kad siūlomi pakeitimai yra daugiau techninio pobūdžio ir iš esmės neprieštaraujame „nacionalinės plėtros įstaigos“ pavadinimo pakeitimui į „nacionalinio plėtros banko“ pavadinimą. Tačiau atkreipiame dėmesį į šiuos aspektus:
1. Lietuvos Respublikos nacionalinio plėtros banko įstatymo projektas Nr. XIVP-4145 stokoja įgyvendinamųjų ir taikymo nuostatų, todėl turėtų būti atitinkamai papildytas. Pažymėtina, kad dėl teisinio aiškumo įstatymo baigiamosiose nuostatose turėtų būti sureguliuotas nacionalinės plėtros įstaigos tapimo nacionaliniu banku procesas ir nurodyta, kokie veiksmai turėtų būti atliekami ar neatliekami (įrašų sąraše pakeitimai ar kt.). Taip pat pažymėtina, kad pasikeitus įstaigos pavadinimui Lietuvos bankui reiktų pakeisti galiojančius įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
2. Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymo Nr. I-678 42 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-4146 turėtų būti patikslintas papildomai darant ir 42 straipsnio 1 dalies bei keičiamo įstatymo 1 priedo 30 eilutės pakeitimus. Taip pat turėtų būti patikslinta, ar bus vykdoma vieno nacionalinio plėtros banko ar kelių tokių bankų priežiūra.
3. Įstatymų projektų aiškinamajame rašte nurodoma, kad „2023 metais konsolidavus keturias nacionalines plėtros įstaigas skatinamojo finansavimo veiklą įgyvendina viena nacionalinė plėtros įstaiga UAB ILTE, kurios veikla po konsolidavimo, ženkliai išsiplėtė.“ Atsižvelgiant į minimą veiklos pobūdžio ir apimties augimą, Lietuvos banko nuomone, ateityje turėtų būti svarstomas nacionalinio plėtros banko veiklos ir priežiūros reikalavimų stiprinimas. Taip pat reikėtų pabrėžti, kad licencinių finansinių paslaugų teikimu (pvz., priimti indėlius ir kitas grąžintinas lėšas (nuolat išleidžiant obligacijas ar bet kokiu kitu būdu) iš neprofesionaliųjų rinkos dalyvių) nacionalinis plėtros bankas galėtų verstis tik gavęs kredito įstaigos ar kitą atitinkamą licenciją. Šiuo metu lydimojoje projektų medžiagoje pabrėžiama tik tai, kad „nacionalinis plėtros bankas netaps komerciniu valstybiniu banku, nepriims indėlių iš gyventojų ir neteiks paskolų gyventojams.“
Informuojame, kad panašias išvadas pateikėme ir Lietuvos Respublikos finansų ministerijai Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinio plėtros banko įstatymo projekto Nr. XIVP-4145, Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymo Nr. I-678 42 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-4146 ir Lietuvos Respublikos gynybos ir saugumo pramonės įstatymo Nr. XIV-2647 4 ir 6 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-4147“ projekto derinimo metu: 24-15771 Dėl LRV nutarimo dėl Nacionalinio plėtros banko įstatymo ir susijusių įstatymų projektų (lrs.lt)
|
|
Kristina Sačilkienė, tel. +370 655 06 225, el. p. ksacilkiene@lb.lt