LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA
Biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30, 01104 Vilnius,
mob. tel. +370 600 38 904, el. p. [email protected], https://tm.lrv.lt
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955
Lietuvos Respublikos Seimui
|
Į 2024-04-15 Nr. S-2024-1633-XIVP-3628 |
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 307 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-3628 ATITIKTIES EUROPOS SĄJUNGOS TEISEI
Įvertinę Lietuvos Respublikos Seimo pateikto derinti Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 307 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3628 (toliau – Projektas) atitiktį Europos Sąjungos teisei teikiame pastabų ir pasiūlymų.
1. Atkreipiame dėmesį, jog remiantis Direktyvos 2014/45/ES[1] preambulės 8 konstatuojamojoje dalyje įtvirtinta pareiga, valstybės narės turėtų apsvarstyti tinkamas priemones, kuriomis būtų siekiama užkirsti kelią nederamam transporto priemonių dalių ir komponentų reguliavimui arba klastojimui, dėl kurio galėtų būti padarytas neigiamas poveikis reikalaujamoms transporto priemonės saugos ir aplinkosaugos charakteristikoms; tai visų pirma gali būti įgyvendinama atliekant periodines technines apžiūras, taip pat taikant veiksmingas, proporcingas, atgrasančias ir nediskriminacines sankcijas. Direktyvos 2014/45/ES preambulėje taip pat minima, jog nepaisant griežtinamų reikalavimų transporto priemonių išmetamų teršalų kiekiui, oro kokybė nepagėrėjo tiek, kiek buvo planuojama griežtinant standartus. Atitinkamai Direktyvos 2014/45/ES 21 straipsnyje valstybėms narėms įtvirtinama pareiga nustatyti sankcijų, taikomų pažeidus šios direktyvos nuostatas, taisykles ir imtis visų būtinų priemonių užtikrinti, kad šios sankcijos būtų taikomos. Tos sankcijos turi būti veiksmingos, proporcingos, atgrasančios ir nediskriminacinės. Pabrėžtina, kad nacionalinis reguliavimas taip pat turėtų derėti su Direktyvoje 2008/50/EB[2] įtvirtintais aplinkos oro kokybės gerinimo tikslais, kuriuos Lietuva yra įsipareigojusi pasiekti. Atsižvelgiant į tai, siekiant įvertinti, ar Projektu įtvirtinamas alternatyvus sankcijos švelninimas nustatant, jog transporto priemonės, ne keliais judančių mechanizmų ir įrengimų, kurių į aplinkos orą išmetamų teršalų kiekis viršija nustatytus ribinius dydžius, eksploatavimas užtraukia įspėjimą, dera su aplinkos oro kokybės gerinimui iškeltais tikslais, siūlytina kreiptis Lietuvos Respublikos Vyriausybės išvados.
2. Primename, kad vadovaujantis Lietuvos Respublikos Seimo Statuto 135 straipsnio 4 dalies 2 punktu kartu su derinamu įstatymo ar kito Seimo priimamo teisės akto projektu turi būti teikiama atitikties lentelė, kurioje nurodoma įgyvendinamo Europos Sąjungos teisės akto ir įstatymo projekto atitiktis pagal straipsnius, kai įstatymo projektu įgyvendinamos Europos Sąjungos teisės normos.
Teisingumo ministrė
|
Ewelina Dobrowolska |
|
|
Austėja Mikutytė, mob. tel. +370 603 60 634, el. p. [email protected]
[1] 2014 m. balandžio 3 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2014/45/ES dėl motorinių transporto priemonių ir jų priekabų periodinės techninės apžiūros, kuria panaikinama Direktyva 2009/40/EB
[2] 2008 m. gegužės 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2008/50/EB dėl aplinkos oro kokybės ir švaresnio oro Europoje