PASIŪLYMAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS
ALKOHOLIO KONTROLĖS ĮSTATYMO NR. I-857 2, 16, 161, 17, 18,
22, 28, 29 IR 34 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTUI
XIIP-4096(2)
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1 |
2 |
3 |
|
Argumentai:
Siūlome atsisakyti perteklinio reguliavimo priemonių, kurios nepagrįstai ribotų prekybą masinių renginių metu (siūlome, kaip ir iki šiol, teisę tai reguliuoti palikti savivaldybėms). Taip pat siūlome specialiuose renginiuose – parodose leisti prekybą vynu, kurio alkoholio koncentracija neviršija 14 proc. (dabar galiojančiame reglamentavime numatyti 13 proc.), atsižvelgiant į tai, jog aukščiausios rūšies kokybiško raudonojo vyno koncentracija dažnai siekia 14 proc.
Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„2 straipsnis. 16 straipsnio pakeitimas 1. Pakeisti 16 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: ,,3. Mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais
leidžiama verstis tik turint licenciją verstis mažmenine prekyba
alkoholiniais gėrimais. Licencijas ir jų dublikatus išduoda, papildo,
rekvizitus patikslina atitinkamos savivaldybės vykdomoji institucija. Licencijos
verstis sezonine mažmenine prekyba alumi, alaus mišiniais su nealkoholiniais
gėrimais, natūralios fermentacijos sidru, kurio tūrinė etilo alkoholio
koncentracija neviršija 7,5 procento, ir alkoholiniais gėrimais, kurių
tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 22 procentų, kurortuose
ir kitose savivaldybių tarybų nustatytose poilsio bei turizmo teritorijose
išduodamos įmonėms, Europos juridiniams asmenims ir jų filialams savivaldybių
tarybų nustatyto kurortinio, poilsio bei turizmo sezono laikotarpiui.
Vienkartinės licencijos verstis mažmenine prekyba natūralios fermentacijos
alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 2. Pakeisti 16 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: ,,3. Mažmenine prekyba
alkoholiniais gėrimais leidžiama verstis tik turint licenciją verstis
mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais. Licencijas ir jų dublikatus
išduoda, papildo, rekvizitus patikslina atitinkamos savivaldybės vykdomoji
institucija. Licencijos verstis sezonine mažmenine prekyba alumi, alaus mišiniais su
nealkoholiniais gėrimais, natūralios fermentacijos sidru, kurio tūrinė etilo
alkoholio koncentracija neviršija 7,5 procento, ir alkoholiniais
gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija
22 procentų, kurortuose ir kitose savivaldybių tarybų nustatytose
poilsio bei turizmo teritorijose išduodamos įmonėms, Europos juridiniams
asmenims ir jų filialams savivaldybių tarybų nustatyto kurortinio, poilsio
bei turizmo sezono laikotarpiui. Vienkartinės licencijos verstis mažmenine prekyba
natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio
koncentracija neviršija
|
2 |
5 |
2 |
3 |
Argumentai: Pasiūlymą grindžiantys argumentai išdėstyti pasiūlyme Nr. 1.
Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 5 straipsnio 2 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip: „3) natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais,
kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija
|
3 |
5 |
3 |
3 |
Argumentai: Pasiūlymą grindžiantys argumentai išdėstyti pasiūlyme Nr. 1.
Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 5 straipsnio 3 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip: ,,3) mugėse ir masiniuose renginiuose, į
kuriuos patekimas yra mokamas ir ribojamas, (išskyrus natūralios
fermentacijos alkoholinius gėrimus, kurių tūrinė etilo alkoholio
koncentracija neviršija 7,5 procento), parodose (išskyrus natūralios
fermentacijos alkoholinius gėrimus, kurių tūrinė etilo alkoholio
koncentracija neviršija
|
4 |
5 |
11 |
|
Argumentai: Siūlome palikti šiuo metu galiojančią nuostatą dėl alkoholinių gėrimų vartojimo ribojimo, t.y., drausti asmenims iki 18 metų vartoti alkoholinius gėrimus, jų įsigyti ir turėti. Alkoholio kontrolės politika privalo užkardyti galimybę įsigyti alkoholinių gėrimų nepilnamečiams asmenims, tačiau amžiaus didinimas įneša papildomos painiavos, kuri gali baigtis kuriozinėmis situacijomis ir turėtų abejotiną poveikį vartojimo įpročiams. Civilinį veiksnumą Lietuvos Respublikoje asmuo įgyja sulaukęs 18 metų – tai reiškia, kad asmuo savo veiksmais įgyja civilines teises ir pareigas, pavyzdžiui, asmuo įgyja teisę dalyvauti rinkimuose, gali sudaryti santuoką, būti pašauktas tarnauti Lietuvos kariuomenėje. Siūlome visą dėmesį skirti užkertant kelią nepilnamečiams asmenims vartoti, turėti, įsigyti alkoholinių gėrimų, tačiau nekeisti amžiaus ribojimo, tai reiškia, palikti, šiuo metu galiojantį reguliavimą. Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 5 straipsnio 11 dalį. 11. Pakeisti 18 straipsnio 4 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip: „3) alkoholinius gėrimus asmenims, jaunesniems kaip
|
5 |
6 |
4 |
|
Argumentai: Pasiūlymą grindžiantys argumentai išdėstyti pasiūlyme Nr. 4.
Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 6 straipsnio 4 dalį. 4. Pakeisti 22 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Lietuvos Respublikoje draudžiama asmenims iki
|
6 |
8 |
2 |
|
Argumentai: Taip pat siūlome prekybos vietose (pvz. restoranuose) neapriboti galimybės teikti informaciją apie alkoholinius gėrimus, jų gamybos procesą, skonio savybes, vartojimą ir kitus informacinius pranešimus, palikti galimybę baruose naudoti prekės ženklus bei kitus su alkoholiniais gėrimais susijusius dizaino elementus, reklama nelaikyti enciklopedinio pobūdžio leidinių. Šie siūlymai yra pateikti konsultuojantis su Lietuvos somelje asociacija, siekiant mažinti buitinį alkoholio vartojimą bei skatinti kultūringą gėrimų vartojimą kultūringoje aplinkoje, t.y. sudaryti alternatyvą buitiniam alkoholizmui ir ugdyti visuomenės supratimą apie alkoholio gėrimų savybes, kartu mažinant jo vartojimo kiekius.
Pasiūlymas: Pakeisti Projekto 8 straipsnyje dėstomą 29 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Reklama nelaikoma informacija apie
alkoholinius gėrimus informaciniuose pranešimuose, kurie skirti tik alkoholio
verslo specialistams, taip pat alkoholinius gėrimus gaminančių arba jais
prekiaujančių įmonių, Europos juridinių asmenų ar jų filialų
registruoti pavadinimai (jeigu alkoholinių gėrimų gamintojo pavadinimas yra
sudedamoji šių įmonių, Europos juridinių asmenų ar jų filialų registruoto
pavadinimo dalis) ir prekių ženklai, kai šie pavadinimai ir prekių ženklai
pateikiami iškabose ant šių įmonių, Europos juridinių asmenų ar jų filialų
buveinės ar padalinio pastato ir valdomo transporto. Reklama nelaikomi
alkoholinius gėrimus gaminančių arba jais prekiaujančių įmonių, Europos
juridinių asmenų ir jų filialų registruoti pavadinimai ar prekių ženklai, kai
šie pavadinimai ar prekių ženklai nereguliariai ir netikėtai matomi Lietuvos
Respublikos jurisdikcijai priklausančių transliuotojų ir retransliuotojų
transliuojamose ar retransliuojamose programose ir kai šių pavadinimų ir
prekių ženklų atvaizdai yra šalutiniai, palyginti su transliuojamos ar
retransliuojamos programos vaizdais, taip pat Lietuvos Respublikos teisės aktuose ant alkoholinio gėrimo ir (ar) jo pirminės
(prekinės) ar antrinės (grupinės) pakuotės nustatyti ženklinimo rekvizitai ir
kita ženklinimo informacija; alkoholinių gėrimų eksponavimas (pateikimas
parduoti), pavadinimas, prekės ženklas, dizaino elementai, alkoholinio
gėrimo grupė, pogrupis, kategorija, alkoholinio gėrimo kilmės šalis,
geografinė nuoroda, regionas, alkoholinių gėrimų gamintojų ar alkoholiniais
gėrimais prekiaujančių įmonių pavadinimai ir registruoti prekių ženklai,
alkoholinio gėrimo kaina, informacija apie gėrimą ar jo vartojimą, gamybą,
kilmę, kai ši informacija pateikiama mažmeninės prekybos ar viešojo
maitinimo vietoje, kurioje alkoholiniai gėrimai parduodami vartotojui, ar alkoholinius
gėrimus gaminančių ar jais prekiaujančių įmonių interneto svetainėse
|
Teikia
Seimo nariai
Aušrinė Armonaitė
Viktorija Čmilytė-Nielsen
Simonas Gentvilas
Arūnas Gelūnas