Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo
teikėjas, data
|
Siūloma
keisti
|
Pastabos
|
Pasiūlymo
turinys
|
Komiteto
nuomonė
|
Argumentai,
pagrindžiantys
nuomonę
|
str.
|
str.
d.
|
p.
|
1.
|
Lietuvos
Respublikos Seimo kanceliarijos
Teisės departamento
išvada,
2019-09-18
|
|
|
|
|
Įvertinę
projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės
technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:
1.
Projekto 1 straipsniu
keičiamo įstatymo (toliau – keičiamo įstatymo) 2 straipsnio 1 dalyje
„bendrovė“ apibrėžiama kaip „Lietuvos Respublikoje įsteigtas juridinis asmuo
arba kitoje valstybėje įsteigtas <...> juridinis asmuo ar <...>
organizacijos, neturinčios juridinio asmens teisių filialas“. Pažymime, kad
tokia apibrėžimo konstrukcija reiškia, kad apibrėžimas neapima Lietuvos
Respublikos juridinių asmenų filialų, kitų valstybių juridinių asmenų
filialų, kitų valstybių organizacijų, neturinčių filialų. Nėra aišku, kodėl
„bendrove“ gali būti tik kitos valstybės juridinis asmuo o ne jo filialas,
tuo tarpu kai organizacija, neturinti juridinio asmens teisių, pati būti „bendrove“
negali, privalo steigti filialą, ir tai daryti gali tik kitoje valstybėje. Be
to, nuostata ,,filialas, atliekantis visas juridinio asmens funkcijas ar dalį
jų“ loginės struktūros prasme apima tik organizacijų, neturinčių juridinio
asmens teisių, filialus, o juridinio asmens teisių neturinčių organizacijų
filialai negali vykdyti visų ar dalies juridinio asmens funkcijų, nes juos
įsteigę subjektai neturi juridinio asmens teisių.
|
Pritarti
|
Siūlome
„Bendrovės“ sąvoką apibrėžti taip:
1. „Bendrovė – Lietuvos Respublikoje
įsteigtas juridinis asmuo, taip pat kitoje valstybėje narėje pagal
šios valstybės teisės aktus įsteigto bet kokios teisinės formos juridinio
asmens ar organizacijos, neturinčios juridinio asmens teisių, kuriai toje
valstybėje narėje suteikta teisė vykdyti loterijų veiklą, filialas, turintis
buveinę Lietuvos Respublikoje ir atliekantis visas juridinio asmens funkcijas
ar dalį jų.“
|
|
|
|
|
|
|
2.
Keičiamo įstatymo 2 straipsnio 2 dalyje bendrovę
kontroliuojančiu asmeniu be kitų minėtoje dalyje nurodytų asmenų būtų laikomi
asmenys, faktiškai kontroliuojantys bendrovės priimamus sprendimus. Iš
projekto nuostatų nėra aišku, kokiais konkrečiai kriterijais remiantis
asmenys būtų priskiriami bendrovę faktiškai kontroliuojančių asmenų kategorijai.
Svarstytina, ar projekto nuostatų nereikėtų patikslinti, pašalinant šį
neaiškumą. Taip pat atkreiptinas dėmesys, kad šiame apibrėžime nenurodoma
įprastai Lietuvos įstatymuose apibrėžiant kontrolę vartojama įtakos forma –
balsų dauguma juridinio asmens dalyvių susirinkime.
|
Pritarti
|
Siūloma formuluotė:
„Šiame įstatyme vartojama sąvoka
„Bendrovę kontroliuojantis asmuo“ suprantama taip,
kaip Lietuvos Respublikos Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos
įstatyme apibrėžta sąvoka „Naudos gavėjas“.
|
|
|
|
|
|
|
3.
Keičiamo įstatymo 2 straipsnio 18 dalyje terminas
„už loterijos bilietą sumokėta suma“ derintina su to paties straipsnio 16
dalyje bei 4 straipsnyje vartojamu terminu „loterijos bilieto kaina“.
|
Pritarti
|
Pakeisti
keičiamo įstatymo 2 straipsnio 18 dalį ir ją išdėstyti taip:
„Tiražinė
loterija – loterija, kurioje dalyvaujama loterijos
biliete pasirinkus skaičius ir (ar) kitus ženklus arba pasirinkus loterijos
bilietą su iš anksto išspausdintais skaičiais ir (ar) kitais ženklais ir
kurios laimėjimą ir jo dydį lemia už loterijos bilietą sumokėta suma loterijos
bilieto kaina bei sutapęs žaidėjo pasirinktų arba iš anksto išspausdintų
ir tiražo metu iškritusių skaičių ir (ar) kitų ženklų skaičius.“
|
|
|
|
|
|
|
4.
Keičiamo įstatymo 5 straipsnio 1 punkte siūloma
nustatyti, kad loterijos bilietus galima platinti per tiesioginio ryšio
kompiuterių tinklo terminalus, esančius ,,įvairiose Lietuvos Respublikos
vietovėse“. Iš projekto nuostatų nėra aišku, kokiu konkrečiai tikslu
nurodoma, kad minėti terminalai gali būti įvairiose Lietuvos Respublikos
vietovėse. Svarstytina, ar pastarosios nuostatos nereikėtų patikslinti arba
jos atsisakyti kaip perteklinės.
|
Pritarti
|
Pakeisti
keičiamo įstatymo 5 straipsnio 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1) per
tiesioginio ryšio kompiuterių tinklo terminalus, esančius įvairiose
Lietuvos Respublikos vietovėse, telekomunikacijų ryšiais sujungtus su
centriniu kompiuteriu, užtikrinančiu centralizuotą loterijos bilietų
pardavimo ir piniginių laimėjimų išmokėjimo arba daiktinių laimėjimų
išdavimo, teisės pasinaudoti neatlyginama paslauga suteikimo (toliau kartu –
laimėjimų išmokėjimas) apskaitą;“
|
|
|
|
|
|
|
5.
Keičiamo įstatymo 8
straipsnyje numatoma, kad loterijų veiklos licencijas išduoda priežiūros
institucija – Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija. Siekiant
teisinio aiškumo, siūlytina nurodyti konkrečią instituciją, išduosiančią
loterijų veiklos licencijas. Pritarus pastabai, koreguotinas visas keičiamo
įstatymo tekstas.
|
Pritarti
|
Siūloma nurodyti:
Lošimų priežiūros
tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos.
|
|
|
|
|
|
|
6.
Svarstytina, ar siekiant
suvienodinti projekte vartojamas sąvokas, keičiamo įstatymo 10 straipsnio 2
dalies 3 punkte vietoj sąvokos ,,įmonė“ neturėtų būti vartojama sąvoka
,,bendrovė“.
|
Pritarti
|
Pakeisti
ir jį išdėstyti taip:
„3) duomenų apie vyriausiąjį buhalterį (buhalterį) ir kitus asmenis,
galinčius tvarkyti bendrovės įmonės buhalterinę apskaitą pagal
Buhalterinės apskaitos įstatymą, taip pat bendrovės vadovo pavaduotoją,
sąrašas, nurodant fizinių asmenų vardus, pavardes, asmens kodus; juridinio
asmens pavadinimą, kodą ir buveinės adresą (jeigu bendrovės buhalterinę
apskaitą tvarko juridinis asmuo);“
Pakeisti keičiamo
įstatymo 22 straipsnio 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4) jos dalyviai,
stebėtojų tarybos (jei
toks kolegialus priežiūros organas bendrovėje sudarytas), valdybos (jei toks
kolegialus valdymo organas bendrovėje sudarytas) visų bendrovės kontrolės ir valdymo organų nariai, vadovas, jo
pavaduotojas, vyriausiasis buhalteris (buhalteris) ir kiti asmenys, galintys
tvarkyti bendrovės įmonės buhalterinę apskaitą pagal
Buhalterinės apskaitos įstatymą, ir (arba) ją kontroliuojantis asmuo yra įstatymų
nustatyta tvarka uždraustos organizacijos nariai.“
|
|
|
|
|
|
|
7.
Terminija projekte turėtų
būti vartojama nuosekliai, todėl tarpusavyje reikėtų suderinti „loterijų
organizavimo“ (pavyzdžiui, keičiamo įstatymo 10, 11, 32, 37 straipsniai) ir
„loterijų vykdymo“ (pavyzdžiui, keičiamo įstatymo 1, 2, 9, 13, 27
straipsniai) sąvokas arba aiškiai jas apibrėžti ir atskirti, jei tokių
skirtumų esama.
|
Pritarti
|
Siūloma vartoti:
„loterijų organizavimo“ sąvoką.
|
|
|
|
|
|
|
8.
Keičiamame įstatyme reglamentuojant loterijų
vykdymo veiklos licencijavimą, nustatant su tuo susijusius apribojimus,
reglamentuojamos bedrovės teisės ir pareigos, susijusios su bendrovės
dalyviais. Toks siūlomas reguliavimas, nors dalinai yra įtvirtintas ir
galiojančioje keičiamo įstatymo redakcijoje, kelia abejonių keliais
aspektais:
8.1. Keičiamo įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 4 punkte nustatoma
bendrovės pareiga pateikti bendrovės dalyvių tapatybę patvirtinančių
dokumentų kopijas, 15 straipsnio 2 dalies 2 punkte – pareiga pranešti apie
dalyvių pasikeitimą, 10 straipsnio 3 dalyje ir 5 dalies 3 punkte – bendrovės
dalyvių duomenų patikra ir sąrašai. Pažymime, kad ne visų teisinių formų
juridinių asmenų atveju šie reikalavimai galėtų būti įgyvendinti arba jų įgyvendinimas
galėtų sudaryti neproporcingą administracinę naštą. Pavyzdžiui, duomenys apie
akcinės bendrovės dalyvius - akcininkus pagal galiojančius teisės aktus
daugeliu atvejų nėra kaupiami ir tvarkomi valstybės registruose ar
informacinėse sistemose, o tuo atveju, kai akcinės bendrovės akcijomis leista
prekiauti reguliuojamoje rinkoje, bendrovės dalyvių - akcininkų gali būti iš
esmės neribotas skaičius, jie gali nuolat keistis, o bendrovė gali apie juos
neturėti informacijos, juo labiau - tapatybę patvirtinančių dokumentų kopijų.
|
Pritarti
|
Siūloma nustatyti, kad priežiūros institucijai teikiami
duomenys tik apie tuos akcinės bendrovės akcininkus, kurie yra bendrovę
kontroliuojantys asmenys
|
|
|
|
|
|
|
8.2. Keičiamo
įstatymo 22 straipsnyje nustatyta, kad bendrovė nelaikoma nepriekaištingos
reputacijos, kai nors vienas jos dalyvis yra pripažintas kaltu dėl tam tikros
nusikalstamos veikos padarymo arba yra uždraustos organizacijos narys. Kaip
minėta, akcinės bendrovės dalyvių (akcininkų) skaičius gali būti praktiškai
neribotas, dalyviu gali tapti bet kuris fizinis asmuo, įsigijęs bendrovės
akcijų reguliuojamoje rinkoje, o bendrovė gali apie tokį dalyvį nieko
nežinoti. Net ir tuo atveju, kai bendrovės akcijomis nėra laisvai
prekiaujama, jos dalyvių skaičius gali būti didelis, atskirų smulkių dalyvių
duomenys gali būti bendrovei nežinomi, o jie patys gali neturėti jokios
įtakos bendrovės valdymui. Tačiau nors ir vieno tokio dalyvio neatitikimas
minėtiems reikalavimams pagal siūlomą reguliavimą sąlygotų bendrovės
neatitikimą nepriekaištingos reputacijos reikalavimams, taigi – licencijos,
suteikiančios teisę verstis reguliuojama veikla neišdavimą ar panaikinimą.
Manytume, kad toks reguliavimas, kai bendrovė privalo atsakyti už savo
akcininkus, kurių ji negali įtakoti, ir kurie, savo ruožtu, negali turėti
jokios įtakos bendrovės valdymui, valdymo organų narių skyrimui ir sprendimų
priėmimui, neatitiktų proporcingumo principo, be to, galimai pažeistų nuosavybės teises kitų juridinio
asmens dalyvių, nes juridinis asmuo, kurio pagrindinė ir vienintelė įstatymu
leidžiama veikla – loterijų organizavimas, netekęs teisės ja užsiimti,
patirtų didelių nuostolių ar bankrutuotų, taigi nuostolių patirtų ir kiti
tokio juridinio asmens dalyviai.
|
Pritarti
|
Siūloma nustatyti, kad priežiūros institucijai teikiami
duomenys tik apie tuos akcinės bendrovės akcininkus, kurie yra bendrovę
kontroliuojantys asmenys
|
|
|
|
|
|
|
9.
Keičiamo įstatymo 10 straipsnio 5 dalies 2 ir 3
punktuose nurodytini oficialūs Lietuvos Respublikos valstybės saugumo
departamento ir Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos
Respublikos vidaus reikalų ministerijos pavadinimai.
|
Pritarti
|
Pakeisti
keičiamo įstatymo 10 straipsnio 5 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) kreiptis į Lietuvos
Respublikos Vvalstybės saugumo departamentą (toliau –
Valstybės saugumo departamentas) išvadoms, ar bendrovė atitinka šio įstatymo 22 straipsnio 4 punkte
nustatytus nepriekaištingos reputacijos kriterijus ir jos veikla nekelia grėsmės valstybės saugumui, gauti;“
Pakeisti
keičiamo įstatymo 10 straipsnio 5 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„3) kreiptis į Finansinių nusikaltimų tyrimo
tarnybą prie Lietuvos Respublikos Vvidaus reikalų
ministerijos (toliau – Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba) dėl turimos
neigiamos informacijos apie šio straipsnio 2 dalies 3 ir 4 punktuose punkte nurodytus
asmenis ir bendrovės
dalyvius, stebėtojų tarybos (jei toks kolegialus priežiūros organas
bendrovėje sudarytas), valdybos (jei toks kolegialus valdymo organas
bendrovėje sudarytas) narius ir bendrovės vadovą pateikimo.“
|
|
|
|
|
|
|
10. Nėra aišku, kokiais argumentais remiantis keičiamo įstatymo 10
straipsnio 5 dalies 3 punkte siūloma nustatyti, kad prieš išduodant
licenciją, tikrinama informacija tik apie dviejų bendrovės organų - stebėtojų
tarybos ir valdybos narius. Atkreipiame dėmesį, kad loterijų licenciją
siekiančiuose gauti juridiniuose asmenyse gali būti sudaromi ir kiti
kontrolės ir valdymo organai. Pavyzdžiui, Akcinių bendrovių įstatymo 37
straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad bendrovės vadovas yra vienasmenis
bendrovės valdymo organas. Atsižvelgus į tai, svarstytina, ar projekto
nuostatas nereikėtų patikslinti nustatant, kad projekte siūlomus nustatyti
reikalavimus turėtų atitikti ir atitinkama informacija renkama apie visų
bendrovės kontrolės ir valdymo organų narius.
Be
to, siekiant teisės akto glaustumo, siūlytina šiame punkte esančią formuluotę
„bendrovės dalyvius, stebėtojų tarybos (jei toks kolegialus priežiūros
organas bendrovėje sudarytas), valdybos (jei toks kolegialus organas
bendrovėje sudarytas) narius ir bendrovės vadovą“ keisti nuoroda „šio
straipsnio 2 dalies 4 punkte nurodytus asmenis“.
|
Pritarti
|
Pakeisti
keičiamo įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4) šios dalies 2 ir 3 punktuose nurodytų fizinių asmenų ir bendrovės
dalyvių, stebėtojų tarybos (jei toks kolegialus priežiūros organas
bendrovėje sudarytas), valdybos (jei toks kolegialus valdymo organas
bendrovėje sudarytas) visų bendrovės kontrolės ir valdymo organų
narių ir bendrovės vadovo tapatybę patvirtinančių dokumentų kopijos;“
Pakeisti
keičiamo įstatymo 10 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Priežiūros institucija, gavusi šio straipsnio 2 dalyje nurodytus
dokumentus, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas kreipiasi į Juridinių asmenų
registro tvarkytoją bendrovės steigimo dokumentams, bendrovės dalyvių, stebėtojų
tarybos (jei toks kolegialus priežiūros organas
bendrovėje sudarytas), valdybos (jei toks
kolegialus valdymo organas bendrovėje sudarytas) visų bendrovės kontrolės ir valdymo organų narių, kontroliuojančių asmenų (jei bendrovės
dalyvis yra juridinis asmuo) sąrašui gauti.“
Pakeisti
keičiamo įstatymo 10 straipsnio 5 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„3) kreiptis į Finansinių nusikaltimų tyrimo
tarnybą prie Lietuvos Respublikos Vvidaus reikalų
ministerijos (toliau – Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba) dėl turimos
neigiamos informacijos apie šio straipsnio 2 dalies 3 ir 4 punktuose punkte nurodytus
asmenis ir bendrovės
dalyvius, stebėtojų tarybos (jei toks kolegialus priežiūros organas
bendrovėje sudarytas), valdybos (jei toks kolegialus valdymo organas
bendrovėje sudarytas) narius ir bendrovės vadovą pateikimo.“
Pakeisti keičiamo
įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) pasikeitus
bendrovės dalyviams, stebėtojų tarybos (jei toks kolegialus priežiūros organas bendrovėje
sudarytas), valdybos (jei toks kolegialus valdymo organas bendrovėje
sudarytas) visų bendrovės kontrolės ir valdymo organų nariams, vadovui, jo
pavaduotojui, vyriausiajam buhalteriui (buhalteriui) arba kitiems asmenims,
galintiems tvarkyti bendrovės įmonės buhalterinę apskaitą pagal
Buhalterinės apskaitos įstatymą, bendrovę kontroliuojantiems asmenims, ne
vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo duomenų pasikeitimo įsigaliojimo apie tai
pranešti priežiūros institucijai ir pateikti duomenis apie bendrovės atitiktį
šio įstatymo 22 straipsnio 2 ir 4 punktuose nustatytiems nepriekaištingos
reputacijos kriterijams priežiūros institucijos nustatyta tvarka;“
Pakeisti keičiamo
įstatymo 22 straipsnio 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) jos
dalyviai, stebėtojų tarybos (jei toks kolegialus priežiūros organas bendrovėje
sudarytas), valdybos (jei toks kolegialus valdymo
organas bendrovėje sudarytas)
visų bendrovės
kontrolės ir valdymo organų nariai, vadovas,
jo pavaduotojas, vyriausiasis buhalteris (buhalteris) ir kiti asmenys,
galintys tvarkyti bendrovės įmonės buhalterinę apskaitą pagal
Buhalterinės apskaitos įstatymą, ir (arba) ją kontroliuojantis asmuo yra
pripažinti kaltais įsiteisėjusiu teismo nuosprendžiu dėl šio
straipsnio 1 punkte nurodytos nusikalstamos veikos padarymo ir turi
neišnykusį ar nepanaikintą teistumą arba jos dalyvis (juridinis asmuo) ir
(arba) ją kontroliuojantis juridinis asmuo yra pripažinti kaltais įsiteisėjusiu
teismo nuosprendžiu dėl šios dalies 1 punkte nurodytos nusikalstamos
veikos padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą;
Pakeisti keičiamo
įstatymo 22 straipsnio 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4) jos dalyviai,
stebėtojų tarybos (jei
toks kolegialus priežiūros organas bendrovėje sudarytas), valdybos (jei toks
kolegialus valdymo organas bendrovėje sudarytas) visų bendrovės kontrolės ir valdymo organų nariai, vadovas, jo
pavaduotojas, vyriausiasis buhalteris (buhalteris) ir kiti asmenys, galintys
tvarkyti bendrovės įmonės buhalterinę apskaitą pagal
Buhalterinės apskaitos įstatymą, ir (arba) ją kontroliuojantis asmuo yra įstatymų
nustatyta tvarka uždraustos organizacijos nariai.“
Pakeisti keičiamo
įstatymo 28 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Draudžiama
dalyvauti loterijų organizatoriaus organizuojamoje loterijoje asmenims
(patiems arba per kitą asmenį, arba įgaliotiems kito asmens), kurie yra
loterijų organizatoriaus dalyviai, stebėtojų tarybos (jei toks kolegialus priežiūros organas
bendrovėje sudarytas), valdybos (jei toks kolegialus valdymo organas bendrovėje
sudarytas) visų bendrovės kontrolės ir valdymo organų nariai, loterijų organizatoriaus
darbuotojai arba asmenys, galintys tvarkyti bendrovės įmonės
buhalterinę apskaitą pagal Buhalterinės apskaitos įstatymą, bendrovę
kontroliuojantys asmenys.“
|
|
|
|
|
|
|
11. Keičiamo įstatymo 10 straipsnio 6 dalyje minimos to paties straipsnio
5 dalyje nurodytų institucijų išvados, tačiau išvados minimos tik tos dalies
2 punkte, o 1 ir 3 punkte minimas informacijos patikrinimas, o ne išvadų
formulavimas. Ši pastaba aktuali ir dėl keičiamo įstatymo 10 straipsnio 5
dalies 3 punkto, numatančio tik informacijos patikrinimą, santykio su 12
straipsnio 4 punktu, nurodančio Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos
išvadą.
|
Pritarti
|
Pakeisti
keičiamo įstatymo 10 straipsnio 6 dalį ją išdėstyti taip:
„6. Šio
straipsnio 5 dalyje nurodytos institucijos pagal kompetenciją turi pateikti
išvadas ir informaciją priežiūros institucijai ne vėliau kaip per 20
darbo dienų nuo kreipimosi ir reikiamų dokumentų ir informacijos pateikimo
institucijoms dienos.“
Pakeisti
keičiamo įstatymo 12 straipsnio 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4) bendrovė turi
mokestinę nepriemoką Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui,
savivaldybių biudžetams ar fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja
Valstybinė mokesčių inspekcija, ar turi skolą Valstybinio socialinio draudimo
fondo biudžetui (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas
atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių
mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas) arba gauta
neigiama Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos ir (arba) Valstybės saugumo
departamento informacija ir (arba) išvada;“
|
|
|
|
|
|
|
12. Keičiamo įstatymo 10 straipsnio 7 dalyje nurodoma, jog priežiūros
institucija suderina ir bendrovės pateiktą loterijos taisyklių projektą.
Atkreiptinas dėmesys, kad keičiamo įstatymo 12 straipsnio 6 punkte nurodyta,
jog vienas iš atvejų, kai licencija gali būti neišduodama yra, kai „pateiktas
loterijos taisyklių projektas neatitinka šio įstatymo 30 straipsnio 3 ir 4
dalyse nustatytų reikalavimų“. Siekiant teisinio aiškumo, siūlytina projekte
atskleisti ką reiškia tas taisyklių projekto derinimas, aiškiai numatyti
derinimo kriterijus ir pasekmes.
|
Pritarti
|
Siūlome 30
straipsnio 1 dalį išdėstyti taip:
„1. Loterijų organizatorius gali pradėti
platinti kiekvienos loterijos bilietus tik tada, kai yra patvirtintos su
priežiūros institucija suderintos tos loterijos taisyklės. Priežiūros
institucija, įvertinusi naujų loterijos taisyklių ar jau suderintų loterijos
taisyklių pakeitimų projektą ir nustačiusi naujų loterijos taisyklių ar jau
suderintų loterijos taisyklių pakeitimų atitiktį šio straipsnio 3 ir 4 dalių
reikalavimams, išduodama ar patikslindama licenciją suderina loterijos
taisykles ar jų pakeitimus.
|
|
|
|
|
|
|
13. Siekiant teisinio aiškumo, siūlytina keičiamo įstatymo 10 straipsnio
7 dalyje vietoje formuluotės „visų tinkamai įformintų dokumentų, kurių reikia
licencijai išduoti“ pateikti nuorodą į šio straipsnio 1-3 dalis.
|
Pritarti
|
Pakeisti
keičiamo įstatymo 10 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:
„7. Išduodama
licenciją priežiūros institucija taip pat suderina ir bendrovės pateiktą loterijos taisyklių, atitinkančių
šio įstatymo 30 straipsnio 3 ir 4 dalyse nustatytus reikalavimus, projektą. Licencija išduodama arba rašytinis motyvuotas atsisakymas išduoti
licenciją pateikiamas per 30 dienų nuo visų tinkamai įformintų
dokumentų, kurių reikia licencijai išduoti, šio straipsnio 1–3 dalyse
nurodytų dokumentų ir šio straipsnio 5 dalyje nurodytų institucijų
išvadų ir informacijos gavimo priežiūros institucijoje dienos. Jeigu
pateikiami ne visi, neteisingai užpildyti dokumentai ar pateikiami neteisingi
duomenys, 30 dienų terminas skaičiuojamas nuo visų arba papildytų
(patikslintų) dokumentų gavimo dienos. Licencijos neišdavimas arba motyvuoto
atsisakymo išduoti licenciją nepateikimas per 30 dienų nelaikomas licencijos išdavimu.“
|
|
|
|
|
|
|
14. Pagal keičiamo įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 3 punkto nuostatas tuo
atveju, kai loterijų organizatorius ketina baigti loteriją, jis turi kreiptis
į priežiūros instituciją dėl licencijos patikslinimo. Iš keičiamo įstatymo 10
ir 11 straipsniuose siūlomo nustatyti teisinio reguliavimo nėra aišku, ar
išduodamoje licencijoje yra įrašomas loterijos vykdymo terminas ir pan.
Svarstytina, ar siekiant aiškumo, keičiamo įstatymo 10 straipsnį nereikėtų
papildyti atskira struktūrine dalimi, nurodant kokie konkrečiai duomenys ir
informacija įrašoma loterijų veiklos licencijoje.
|
Nepritarti
|
Licencijoje įrašomi duomenys turėtų būti ne
įstatymo, o poįstatyminio teisės akto reguliavimo dalykas, todėl siekiant
teisinio akto glaustumo siūloma duomenis, kurie nurodomi loterijų veiklos
licencijoje, nurodyti Vyriausybės nutarime.
|
|
|
|
|
|
|
15. Keičiamo įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 1 punkte kaip perteklinis
brauktinas žodis „pavyzdžiui“ ir skliaustuose įrašytinas žodis „kodui“.
Svarstytina, ar šiame punkte nevertėtų nurodyti, jog pateikiamas ne tik
prašymas, bet ir jį pagrindžiantys dokumentai.
|
Pritarti
|
Pakeisti
keičiamo įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1) pasikeitus
formaliems licencijoje nurodytiems duomenims (pavyzdžiui, loterijų
organizatoriaus pavadinimui, kodui, buveinės adresui). Pranešti apie
pasikeitusius duomenis ir pateikti prašymą patikslinti licenciją loterijų
organizatorius privalo per 5 darbo dienas nuo duomenų pasikeitimo dienos.
Pasikeitus formaliems licencijoje nurodytiems duomenims priežiūros
institucija patikslina licenciją per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo
dienos;“
|
|
|
|
|
|
|
16. Siekiant teisinio aiškumo, siūlytina keičiamo įstatymo 11 straipsnio
1 dalies 2 punkte vietoje formuluotės „Kai derinamos loterijos taisyklės ar
jų pakeitimai, priežiūros institucija patikslina licenciją“ pateikti
formuluotę „Suderinus loterijos taisykles ar jų pakeitimus, priežiūros
institucija priima sprendimą patikslinti licenciją“.
|
Pritarti
|
Pakeisti
keičiamo įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) ketindamas
suderinti naujos loterijos taisykles ar suderintų loterijos taisyklių
pakeitimus. Kartu su prašymu patikslinti licenciją loterijų organizatorius
priežiūros institucijai pateikia naujų loterijos taisyklių ar suderintų
loterijos taisyklių pakeitimų projektą ir šio įstatymo 10 straipsnio 2 dalies
6 punkte ir 30 straipsnio 2 dalyje nurodytus dokumentus ir informaciją, išskyrus atvejus, kai šie dokumentai ir informacija jau yra pateikti
priežiūros institucijai ir nėra pasikeitę. Kai
derinamos loterijos taisyklės ar jų pakeitimai, priežiūros institucija
patikslina licenciją Suderinus loterijos taisykles ar jų pakeitimus,
priežiūros institucija priima sprendimą patikslinti licenciją arba, jeigu
loterijų organizatorius nepateikia visų šio įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 6
punkte ir 30 straipsnio 2 dalyje nurodytų dokumentų ir informacijos, taip pat
jeigu pateiktų loterijos taisyklių ar jų pakeitimų projektas neatitinka šio
įstatymo 30 straipsnio 3, 4 ir 5 dalyse nustatytų reikalavimų arba yra kitų
šio įstatymo 12 straipsnyje nurodytų pagrindų, priima motyvuotą sprendimą
atsisakyti patikslinti licenciją per 20 dienų nuo prašymo ir visų
tinkamai įformintų dokumentų ir informacijos gavimo priežiūros institucijoje
dienos;“
|
|
|
|
|
|
|
17. Keičiamo įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodoma, jog
taisyklių pakeitimų projektas turi atitikti šio įstatymo 30 straipsnio 3, 4
ir 5 dalyse nustatytus reikalavimus. Pastebėtina, jog keičiamo įstatymo 10
straipsnio 4 dalies 5 punkte, 10 straipsnio 7 dalyje, 12 straipsnio 6 dalyje
įtvirtintas reikalavimas atitikti tik šio įstatymo 30 straipsnio 3 ir 4 dalių
reikalavimus. Atsižvelgiant į tai, projekto nuostatos koreguotinos.
|
Pritarti iš dalies
|
Siūloma 11
straipsnio 1 dalies 2 punkte dėti nuorodą tik į 30 straipsnio 3 ir 4 dalis,
kuriose nustatyti reikalavimai loterijos taisyklėms. Nuoroda į 30 straipsnio
5 dalį perteklinė, nes joje kalbama apie loterijos taisyklių pakeitimų
taikymą, o ne reikalavimus jų turiniui.
|
|
|
|
|
|
|
18. Svarstytina, ar keičiamo įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 2 punkte
nurodytas 20 dienų terminas nuo prašymo gavimo priežiūros institucijoje
dienos neturėtų būti siejamas ne tik su prašymo, bet ir su visų reikalaujamų
dokumentų gavimo diena.
|
Pritarti
|
Pakeisti
keičiamo įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) ketindamas
suderinti naujos loterijos taisykles ar suderintų loterijos taisyklių
pakeitimus. Kartu su prašymu patikslinti licenciją loterijų organizatorius
priežiūros institucijai pateikia naujų loterijos taisyklių ar suderintų
loterijos taisyklių pakeitimų projektą ir šio įstatymo 10 straipsnio 2 dalies
6 punkte ir 30 straipsnio 2 dalyje nurodytus dokumentus ir informaciją, išskyrus atvejus, kai šie dokumentai ir informacija jau yra pateikti
priežiūros institucijai ir nėra pasikeitę. Kai
derinamos loterijos taisyklės ar jų pakeitimai, priežiūros institucija
patikslina licenciją Suderinus loterijos taisykles ar jų pakeitimus,
priežiūros institucija priima sprendimą patikslinti licenciją arba, jeigu
loterijų organizatorius nepateikia visų šio įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 6
punkte ir 30 straipsnio 2 dalyje nurodytų dokumentų ir informacijos, taip pat
jeigu pateiktų loterijos taisyklių ar jų pakeitimų projektas neatitinka šio
įstatymo 30 straipsnio 3, 4 ir 5 dalyse nustatytų reikalavimų arba yra kitų
šio įstatymo 12 straipsnyje nurodytų pagrindų, priima motyvuotą sprendimą
atsisakyti patikslinti licenciją per 20 dienų nuo prašymo ir visų
tinkamai įformintų dokumentų ir informacijos gavimo priežiūros
institucijoje dienos;“
|
|
|
|
|
|
|
19. Atkreiptinas dėmesys, kad keičiamo įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 3
punkte nurodyta, jog ketindamas suderinti organizuojamos loterijos pabaigą,
loterijų organizatorius pateikia tik prašymą patikslinti licenciją.
Atsižvelgiant į tai, koreguotinas paskutinis šio punkto sakinys, vietoje
formuluotės „visų tinkamai įformintų dokumentų ir informacijos gavimo“
įrašant žodį „prašymo“. Be to, siekiant teisinio akto glaustumo, siūlytina
šiame punkte pateikiamą informaciją, kuri turi būti nurodoma minėtame
prašyme, pateikti Vyriausybės nutarime.
|
Pritarti
|
Pakeisti
keičiamo įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„3) ketindamas suderinti organizuojamos loterijos pabaigą. Loterijų
organizatorius priežiūros institucijai pateikia prašymą patikslinti
licenciją, kuriame nurodomas loterijų organizatoriaus pavadinimas, kodas,
buveinės adresas, telefono ryšio numeris, ketinamos pabaigti loterijos
pavadinimas, išplatintų loterijos bilietų skaičius, nominalioji loterijos
bilieto vertė, išmokėtų piniginių laimėjimų, išduotų daiktinių laimėjimų,
suteiktų neatlygintinų paslaugų bendra suma ir laimėjimų fondas, bendrovės
vadovo arba jo įgalioto asmens, užpildžiusio ir pasirašiusio prašymą,
pareigos, vardas ir pavardė, prašymo padavimo data. Derinant loterijos
pabaigą priežiūros institucija priima sprendimą patikslinti licenciją per 20
dienų nuo prašymo visų tinkamai įformintų dokumentų ir informacijos
gavimo priežiūros institucijoje dienos.
|
|
|
|
|
|
|
20. Keičiamo įstatymo 11 straipsnio 2 dalyje vietoje formuluotės
„Priežiūros tarnybos“ rašytina formuluotė „priežiūros institucijos“
Analogiška pastaba teiktina ir dėl projekto 2 straipsnio 10 dalies.
|
Pritarti
|
Pakeisti
keičiamo įstatymo 11 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Priežiūros institucija sprendimo dėl
licencijos patikslinimo priėmimo dieną patikslintos licencijos duomenis įrašo
Licencijų informacinėje sistemoje, apie patikslintą
licenciją paskelbia Priežiūros tarnybos priežiūros institucijos interneto
svetainėje ir sprendimą dėl licencijos organizuoti lošimus patikslinimo
pateikia bendrovei, dėl kurios jis priimtas.“
Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnio 10 dalį ir ją išdėstyti taip:
„Per šio straipsnio 9 dalyje nustatytą terminą Nuo šio įstatymo įsigaliojimo dienos per vienus metus
neparduoti loterijos bilietai turi būti sunaikinti Priežiūros tarnybos
priežiūros institucijos nustatyta tvarka.“
|
|
|
|
|
|
|
21. Atsižvelgiant į tai, kad keičiamo įstatymo 12 straipsnio pavadinimas
yra „Atsisakymas išduoti licenciją“, siūlytina šio straipsnio pradžią
formuluoti taip: „Priežiūros institucija atsisako išduoti licenciją:“.
|
Pritarti
|
Pakeisti
keičiamo įstatymo 12 straipsnio pradžią ir ją išdėstyti taip:
„Licencija
neišduodama Priežiūros institucija atsisako
išduoti licenciją, jeigu:“
|
|
|
|
|
|
|
22. Siūlytina keičiamo įstatymo 12 straipsnio 2 punkte atsisakyti
perteklinės formuluotės „paaiškėja, kad“.
|
Pritarti
|
Pakeisti
keičiamo įstatymo 12 straipsnio 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) bendrovė neatitinka šio įstatymo 20 ir 21 straipsniuose nustatytų
apribojimų arba paaiškėja, kad bendrovė neatitinka šio įstatymo 22 straipsnyje nustatytų nepriekaištingos
reputacijos kriterijų;“
|
|
|
|
|
|
|
23. Siekiant teisinio aiškumo, siūlytina patikslinti keičiamo įstatymo 12
straipsnio 4 punkte esančią formuluotę „mokestinę nepriemoką“, nurodant
konkrečius subjektus, kuriems bendrovė turi mokestinę nepriemoką (pavyzdžiui,
Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui,
savivaldybių biudžetams ar fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja
Valstybinė mokesčių inspekcija, ar Valstybinio socialinio draudimo fondo
biudžetui ir pan.). Be to, svarstytina, ar atsižvelgiant į šį punktą,
nereikėtų papildyti keičiamo įstatymo 10 straipsnio 5 dalies, joje
nurodant ir Valstybinę mokesčių inspekciją prie Lietuvos Respublikos finansų
ministerijos.
|
Pritarti iš dalies
|
Pakeisti
keičiamo įstatymo 12 straipsnio 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4) bendrovė turi
mokestinę nepriemoką Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui,
savivaldybių biudžetams ar fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja
Valstybinė mokesčių inspekcija, ar turi skolą Valstybinio socialinio draudimo
fondo biudžetui (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas
atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių
mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas) arba gauta
neigiama Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos ir (arba) Valstybės saugumo
departamento informacija ir (arba) išvada;“
Duomenys dėl
mokestinės nepriemokos yra vieši ir priežiūros institucija gali patikrinti
juos. Papildant keičiamo įstatymo 10 straipsnio 5 dalį, joje nurodant
Valstybinę mokesčių inspekciją prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
būtų nepagrįstai didinama administracinė našta viešajam subjektui. .
|
|
|
|
|
|
|
24. Atsižvelgiant į tai, kad keičiamo įstatymo 13 straipsnio 9 dalies 3
punkte daroma išimtis tik šio straipsnio 8 dalies 2 ir 6 punktams,
svarstytina, ar keičiamo įstatymo 12 straipsnio 5 punkte neturėtų būti
nurodytas ir keičiamo įstatymo 13 straipsnio 8 dalies 3 punkte. Analogiška
pastaba taikytina ir keičiamo įstatymo 22 straipsnio 3 punktui.
|
Nepritarti
|
12 straipsnio 5 punkte neturi būti nurodytas 13
straipsnio 8 dalies 3 punktas, nes bendrovė, kuri baigėsi likvidavimo ar
reorganizavimo būdu nebeegzistuoja kaip subjektas, kuris galėtų pakartotinai
kreiptis dėl licencijos išdavimo.
|
|
|
|
|
|
|
25. Siūlytina keičiamo įstatymo 13 straipsnio 1 dalyje vietoje žodžio
„reguliuojančių“ įrašyti žodį „reglamentuojančių“.
|
Pritarti
|
Pakeisti
keičiamo įstatymo 13 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Priežiūros institucija, nustačiusi licencijuojamą veiklą reguliuojančių
reglamentuojančių teisės aktų pažeidimų (toliau – pažeidimai), ne
vėliau kaip per 3 darbo dienas privalo įspėti loterijų organizatorių apie
galimą licencijos galiojimo sustabdymą, išskyrus šio straipsnio 4 dalies 2
punkte numatytus atvejus, kai licencijos galiojimas sustabdomas nedelsiant.“
|
|
|
|
|
|
|
26. Keičiamo įstatymo 13 straipsnio 8 dalies 2 punkto nuostata
,,panaikinti licenciją“ tikslintina, nes pastarajame straipsnyje reglamentuojamas
ne licencijų panaikinimas, bet licencijų galiojimo panaikinimas.
Atsižvelgiant į aukščiau nurodytus argumentus, tikslintinos ir atitinkamos
keičiamo įstatymo 15 straipsnio 1 dalies 4 punkto, 22 straipsnio 3 punkto, 23
straipsnio 4 dalies nuostatos.
|
Pritarti
|
Pakeisti
keičiamo įstatymo 13 straipsnio 8 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) licenciją
turinti bendrovė pateikia prašymą panaikinti licencijos galiojimą licenciją;“
Pakeisti
keičiamo įstatymo 15 straipsnio 1 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4) pateikti prašymą panaikinti licencijos galiojimą
licenciją;“
Pakeisti
keičiamo įstatymo 22 straipsnio 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„3) jos dalyvis (juridinis asmuo) ir (arba) ją kontroliuojantis
juridinis asmuo yra bendrovė, kuriai panaikinta licencija panaikintas
licencijos galiojimas pagal šio įstatymo 13 straipsnio 8 dalies 1, 4 ir 5
punktus, ir nuo licencijos galiojimo panaikinimo nepraėję 5 metai;“
Pakeisti
keičiamo įstatymo 23 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Loterijos
bilietus, pagal kuriuos buvo išmokėti piniginiai laimėjimai, išduoti
daiktiniai laimėjimai, suteiktos neatlygintinos paslaugos, loterijų
organizatorius saugo priežiūros institucijos nustatyta tvarka. Panaikinus licenciją
licencijos galiojimą, neišplatinti loterijos bilietai per 60 dienų po
sprendimo panaikinti licenciją licencijos galiojimą priėmimo
dienos turi būti surinkti iš visų platinimo vietų ir sunaikinti priežiūros
institucijos nustatyta tvarka.
|
|
|
|
|
|
|
27. Svarstytina, ar keičiamo įstatymo 13 straipsnio 9 dalies 3 punkte
nereikėtų nurodyti nuo kada yra skaičiuojamas šiame punkte nustatomas 5 metų
terminas.
|
Pritarti
|
Pakeisti
keičiamo įstatymo 13 straipsnio 9 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„3) 5 metus
nuo licencijos galiojimo panaikinimo dienos neturi teisės teikti prašymo
išduoti licenciją, išskyrus tada, kai licencijos galiojimas panaikinamas šio
straipsnio 8 dalies 2 ir 6 punktuose nurodytais atvejais.“
|
|
|
|
|
|
|
28. Siūlytina keičiamo įstatymo 13 straipsnio 6 dalyje po žodžio
„draudžiama“ įrašyti formuluotę „vykdyti loterijų veiklą“.
|
Pritarti
|
Pakeisti
keičiamo įstatymo 13 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
„6. Sustabdžius licencijos galiojimą, loterijų organizatoriui
draudžiama vykdyti loterijų veiklą, teikti loterijų paslaugas, tačiau
jis privalo išmokėti žaidėjams, žaidusiems iki licencijos galiojimo
sustabdymo dienos, priklausančius laimėjimus, jei jie nebuvo išmokėti iki
licencijos galiojimo sustabdymo dienos.“
|
|
|
|
|
|
|
29. Atsižvelgiant į tai, kad keičiamo įstatymo 13 straipsnio 2, 5 ir 7
dalyse jau yra įtvirtintos nuostatos dėl priežiūros institucijos sprendimo
pateikimo bendrovei, siūlytina šios perteklinės nuostatos atsisakyti keičiamo
įstatymo 13 straipsnio 11 dalyje. Svarstytina, ar šioje dalyje minima
informacija neturėtų būti patalpinta ir priežiūros institucijos
internetiniame puslapyje.
|
Pritarti iš dalies
|
Pakeisti
keičiamo įstatymo 13 straipsnio 11 dalį ir ją išdėstyti taip:
„11. Priežiūros institucija, priėmusi bet kurį šiame straipsnyje
nurodytą sprendimą, sprendimo priėmimo dieną duomenis įkelia į Licencijų
informacinę sistemą, ir paskelbia juos priežiūros institucijos
interneto svetainėje ir pateikia sprendimą bendrovei, dėl kurios jis
priimtas.“
|
|
|
|
|
|
|
30. Siekiant teisinio aiškumo, siūlytina keičiamo įstatymo 15 straipsnio
1 dalies 2 punkte po žodžio „reikalauti“ įrašyti formuluotę „priežiūros
instituciją“.
|
Pritarti
|
Pakeisti
keičiamo įstatymo 15 straipsnio 1 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) reikalauti priežiūros
instituciją paaiškinti, kodėl sustabdytas arba panaikintas licencijos
galiojimas;“
|
|
|
|
|
|
|
31. Keičiamo įstatymo 15 straipsnio 1 dalies 5 punkte siūloma nustatyti,
kad loterijų organizatorius turi teisę nutraukti loterijos
organizavimą. Atkreipiame dėmesį, kad pagal keičiamo įstatymo 11 straipsnio 1
dalies 3 punkte siūlomą nustatyti reguliavimą loterijos organizatorius
,,ketindamas suderinti loterijos pabaigą“ turi kreiptis į priežiūros
instituciją dėl licencijos patikslinimo. Atkreipiame dėmesį, kad projekte
vartojamos skirtingos sąvokos, t.y. ,,loterijos nutraukimas“ ir ,,loterijos
pabaiga“. Tuo atveju, jeigu jos vartojamos turint tikslą apibūdinti tą patį
veiksmą, svarstytina, ar siekiant aiškumo, projekte nereikėtų vartoti vieną
iš jų. Jeigu būtų pritarta šiai pastabai, vadovaujantis aukščiau nurodytais
argumentais reikėtų patikslinti ir keičiamo įstatymo 32 straipsnio 1 dalies 1
punkto, 3 dalies nuostatas.
|
Pritarti
|
Siūloma vartoti
„loterijos pabaigos“ sąvoką.
|
|
|
|
|
|
|
32. Svarstytina, ar keičiamo įstatymo 15 straipsnio 2 dalies nevertėtų
papildyti punktais dėl pranešimo priežiūros institucijai apie formalius
licencijoje nurodytus duomenis, dėl lėšų skyrimo paramai.
|
Pritarti
|
|
|
|
|
|
|
|
33. Keičiamo įstatymo 16 straipsnyje nustatyta loterijos organizatoriaus
pareiga 8 procentus nominaliosios išplatintų loterijos bilietų vertės skirti
paramai. Nors keičiamo įstatymo 31 straipsnyje reglamentuojamas privalomas
ketvirčio ir metų ataskaitų apie šios pareigos vykdymą pateikimas, tačiau
keičiamas įstatymas stokoja nuostatų, aiškiai apibrėžiančių per kokį
laikotarpį išplatinti bilietai turi būti skaičiuojami, ir per kokį laikotarpį
loterijos organizatorius turi įvykdyti pareigą teikti paramą.
|
Pritarti
|
Siūloma tikslinti
16 straipsnio 1 dalį, nustatant: „Loterijų organizatorius 8 procentus nuo nominalios
per kalendorinių metų ketvirtį išplatintų loterijos bilietų vertės
privalo paramai Lietuvos
Respublikos labdaros ir paramos įstatyme nustatytiems paramos gavėjams.
Paramą loterijų organizatorius privalo pervesti paramos gavėjams kiekvienam
kalendorinių metų ketvirčiui pasibaigus iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 15
dienos.“
|
|
|
|
|
|
|
34. Keičiamo įstatymo 16 straipsnio 3 dalyje nurodytinas oficialus Valstybinės
mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
pavadinimas.
|
Pritarti
|
Pakeisti
keičiamo įstatymo 16 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Loterijų organizatorius ir paramos gavėjai, privalo
tvarkyti teikiamos arba gaunamos paramos apskaitą ir teikti Valstybinei
mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
ataskaitas apie suteiktą arba gautą paramą Labdaros ir paramos įstatyme
nustatyta tvarka.“
|
|
|
|
|
|
|
35. Keičiamo įstatymo 17 straipsnis tikslintinas nurodant, kokios
organizacijos turimos omenyje.
|
Pritarti
|
|
|
|
|
|
|
|
36. Keičiamo įstatymo 18 straipsnyje įtvirtinta imperatyvi nuostata, kad
laimėjimų fondas turi sudaryti ne mažiau kaip 50 procentų numatomos
išplatinti loterijos bilietų vertės, skaičiuojamos per visą loterijos
laikotarpį. Šios nuostatos vykdymas keičiamo įstatymo nuostatose aiškiai
užtikrintas tik keičiamo įstatymo 32 straipsnio 3 dalyje ir tik tais
atvejais, kai loterija yra baigiama. Tuo tarpu, mūsų manymu, projektas
stokoja nuostatų, detalizuojančių laimėjimų fondo dydį ir panaudojimą, kai
loterija vykdoma ilgą laiką (keletą metų ar daugiau), numatomų išplatinti
bilietų kiekis ir vertė yra neprognozuojama, o tiražai vyksta dažnai (kasdien
ar kas kelias dienas). Svarstytina, ar keičiamo įstatymo 18 straipsnio
nuostatos pakankamai užtikrinamos kai nėra reikalavimo jas taikyti tam tikram
apibrėžtam ilgalaikės loterijos laikotarpiui (kas dieną, kas savaitę ar kas
mėnesį), o loterijos organizatorius gali ilgą laiką skirti laimėjimų fondui
žymiai mažesnį procentą nei reikalaujama bei situaciją išspręsti tik baigdamas
loteriją po labai ilgo laikotarpio, apimančio daug tiražų.
|
Nepritarti
|
Pareiga loterijos organizatoriui imtis papildomų
priemonių susijusių su laimėjimo fondo skyrimu negarantuotų, kad žaidėjams
bus išdalintas 50 proc. laimėjimų fondas, kadangi tiražo rezultatus lemia
atsitiktinumas. Be to, žaidėjas, laimėjęs loterijos laimėjimą, jį gali
atsiimti vėliau, pavyzdžiui, tiražus organizuojant kas mėnesį, laimėjęs
žaidėjas laimėjimą gali atsiimti kitą mėnesį, todėl loterijos organizatorius
neturėtų galimybės užtikrinti 50 proc. laimėjimų fondo išdalinimą.
|
|
|
|
|
|
|
37. Atsižvelgiant į keičiamo įstatymo 19 straipsnio 2 dalies turinį,
siūlytina paskutinį šios dalies sakinį dėstyti atskira šio straipsnio dalimi.
Analogiška pastaba taikytina ir šio straipsnio 3 dalies paskutiniam sakiniui.
|
Pritarti
|
Pakeisti
keičiamo įstatymo 19 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„19
straipsnis. Laimėjimų išmokėjimo tvarka
1. Piniginis laimėjimas išmokamas arba daiktinis laimėjimas
išduodamas, teisė pasinaudoti neatlyginama paslauga suteikiama žaidėjui,
pateikusiam laimėjusį loterijos bilietą.
2. Didžiosios loterijos piniginiai laimėjimai išmokami (daiktiniai
laimėjimai išduodami, teisė pasinaudoti neatlyginama paslauga suteikiama) per
loterijos taisyklėse nurodytą terminą (kuris negali būti trumpesnis nei 5
dienos). Jei loterijos taisyklėse toks terminas nenustatytas, laimėjimai
išmokami ne vėliau kaip per 30 dienų nuo tiražinės loterijos rezultatų
nustatymo dienos arba varžybų, dėl kurių buvo organizuota sportinė loterija,
dienos. Momentinės loterijos laimėjimai išmokami ne vėliau kaip per 30 dienų
nuo kreipimosi į loterijų organizatorių dienos, o pabaigus loteriją – ne
vėliau kaip per 30 dienų nuo momentinės loterijos pabaigos paskelbimo
dienos. Mažosios loterijos piniginiai laimėjimai išmokami (daiktiniai
laimėjimai išduodami, neatlyginama paslauga suteikiama) iš karto arba ne
vėliau kaip iki sporto varžybų, kultūros arba kito viešo renginio, kurių metu
buvo platinami loterijos bilietai, pabaigos.
3. Mažosios loterijos piniginiai laimėjimai išmokami (daiktiniai
laimėjimai išduodami, neatlyginama paslauga suteikiama) iš karto arba ne
vėliau kaip iki sporto varžybų, kultūros arba kito viešo renginio, kurių metu
buvo platinami loterijos bilietai, pabaigos.
34. Piniginiai
laimėjimai, viršijantys 150 eurų, pervedami į laimėjusio asmens nurodytą
mokėjimo sąskaitą. Piniginiai laimėjimai, neviršijantys 150 eurų, laimėjusio
asmens prašymu turi būti išmokami grynaisiais pinigais. Piniginius
laimėjimus, neviršijančius 150 eurų, grynaisiais pinigais loterijų
organizatoriaus pavedimu gali išmokėti loterijos bilietų platintojai bilietų
pardavimo vietose. Interneto ryšiu platinamų loterijos bilietų laimėjimai
pervedami į žaidėjo paskyros sąskaitą arba žaidėjo prašymu į žaidėjo nurodytą
jam priklausančią mokėjimo sąskaitą.
54. Interneto ryšiu platinamų loterijos bilietų laimėjimai pervedami
į žaidėjo paskyros sąskaitą arba žaidėjo prašymu į žaidėjo nurodytą jam
priklausančią mokėjimo sąskaitą.
46. Laimėjusio
asmens reikalavimu loterijų organizatorius privalo jam išduoti Valstybinės
mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
nustatytos formos pažymą apie šiam asmeniui išmokėtus piniginius laimėjimus,
išduotus daiktinius laimėjimus, suteiktas neatlygintinas paslaugas.“
|
|
|
|
|
|
|
38. Keičiamo įstatymo 20-22 straipsniai įtvirtina nuostatas, susijusias
su subjektų teise verstis reglamentuojama veikla, todėl siekiant įstatymo
struktūros nuoseklumo jie turėtų būti dėstomi keičiamo įstatymo 7-13
straipsnių grupėje, reglamentuojančioje licencijavimą, o ne įterpti tarp
loterijų organizavimo techninius aspektus reglamentuojančių straipsnių.
|
Pritarti
|
|
|
|
|
|
|
|
39. Atsižvelgiant į keičiamo įstatymo 20 straipsnio turinį, siūlytina šio
straipsnio pavadinimą dėstyti taip „Didžiųjų loterijų organizatoriaus veiklos
ribojimas“.
|
Pritarti
|
Pakeisti
keičiamo įstatymo 20 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip:
„20
straipsnis. Didžiųjų loterijų organizatoriaus veiklos ribojimas teisė
verstis kita ūkine ar komercine veikla“
|
|
|
|
|
|
|
40. Atsižvelgiant į keičiamo įstatymo 17 straipsnį, keičiamo įstatymo 20
straipsnio 1 dalyje nurodytini ne tik fiziniai ir juridiniai asmenys, bet ir
kitos organizacijos (kurios turi būti apibrėžtos) ar jų filialai.
|
Pritarti
|
Pakeisti
keičiamo įstatymo 20 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Didžiųjų
loterijų organizatorius neturi teisės verstis kita ūkine ar komercine veikla,
išskyrus veiklą, susijusią su loterijos bilietų platinimu (sudaryti sutartis
su fiziniais ir juridiniais asmenimis, kitomis organizacijomis ar jų filialais
dėl loterijos bilietų platinimo).“
|
|
|
|
|
|
|
41. Siekiant teisinio aiškumo, keičiamo įstatymo 21 straipsnio 1 punkte
prieš žodį „paskolų“ įrašytina formuluotė „(fiziniams ar juridiniams)“.
|
Pritarti
|
Pakeisti
keičiamo įstatymo 21 straipsnio 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1) bendrovė negali užtikrinti kitų asmenų (fizinių ar juridinių) bet
kokių prievolių įvykdymo ir teikti kitiems asmenims (fiziniams ar
juridiniams) paskolų;“
|
|
|
|
|
|
|
42. Keičiamo įstatymo 22 straipsnio 1 ir 2 punkte prieš formuluotes „yra
pripažinta/pripažinti kalta/kaltais“ įrašytina formuluotė „įsiteisėjusiu
apkaltinamuoju teismo nuosprendžiu“. Be to, šio straipsnio 1 punkte prieš
žodį „Baudžiamajame“ įrašytina formuluotė „Lietuvos Respublikos“.
|
Pritarti
|
Pakeisti
keičiamo įstatymo 22 straipsnio 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1) ji yra pripažinta kalta įsiteisėjusiu teismo nuosprendžiu
dėl Lietuvos Respublikos Baudžiamajame
kodekse numatyto sunkaus ar labai sunkaus nusikaltimo
nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo
tvarkai, finansų sistemai, valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams,
teisingumui, visuomenės saugumui, valdymo tvarkai ar dėl juos atitinkančių
nusikalstamos veikos padarymo pagal kitų valstybių baudžiamuosius įstatymus
ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą;“
Pakeisti
keičiamo įstatymo 22 straipsnio 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) jos
dalyviai, stebėtojų tarybos (jei
toks kolegialus priežiūros organas bendrovėje sudarytas), valdybos (jei toks
kolegialus valdymo organas bendrovėje sudarytas) visų bendrovės kontrolės ir valdymo organų nariai, vadovas, jo
pavaduotojas, vyriausiasis buhalteris (buhalteris) ir kiti asmenys, galintys
tvarkyti bendrovės įmonės buhalterinę apskaitą pagal
Buhalterinės apskaitos įstatymą, ir (arba) ją kontroliuojantis asmuo yra
pripažinti kaltais įsiteisėjusiu teismo nuosprendžiu dėl šio
straipsnio 1 punkte nurodytos nusikalstamos veikos padarymo ir turi neišnykusį
ar nepanaikintą teistumą arba jos dalyvis (juridinis asmuo) ir (arba) ją
kontroliuojantis juridinis asmuo yra pripažinti kaltais įsiteisėjusiu
teismo nuosprendžiu dėl šios dalies 1 punkte nurodytos nusikalstamos
veikos padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą;
;“
|
|
|
|
|
|
|
43. Siekiant teisinio aiškumo, keičiamo įstatymo 22 straipsnio 4 punkte
prieš žodį „uždraustos“ įrašytina formuluotė „įstatymų nustatyta tvarka“.
|
Pritarti
|
Pakeisti
keičiamo įstatymo 22 straipsnio 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4) jos dalyviai, stebėtojų tarybos (jei toks kolegialus priežiūros organas bendrovėje
sudarytas), valdybos (jei toks kolegialus valdymo organas bendrovėje
sudarytas) visų bendrovės kontrolės ir valdymo organų nariai, vadovas, jo pavaduotojas,
vyriausiasis buhalteris (buhalteris) ir kiti asmenys, galintys tvarkyti bendrovės
įmonės buhalterinę apskaitą pagal Buhalterinės apskaitos įstatymą,
ir (arba) ją kontroliuojantis asmuo yra įstatymų nustatyta tvarka
uždraustos organizacijos nariai.“
|
|
|
|
|
|
|
44. Keičiamo įstatymo 23 straipsnio 1 dalyje siūloma nustatyti, kad
loterijos biliete turi būti nurodomas ,,laimėjimų fondas procentais“.
Siekiant aiškumo, reikėtų nurodyti, nuo kokio konkrečiai dydžio laimėjimų
fondas procentais loterijos biliete turėtų būti skaičiuojamas.
|
Pritarti
|
Siūlome išdėstyti
taip:
23 straipsnis. Reikalavimai loterijos
bilietams
1. Išspausdinti loterijos bilietai turi būti sunumeruoti ir kiekvienas
loterijos bilietas turi turėti atskirą numerį. Išspausdintame loterijos biliete
turi būti žaidimo skaičiai ir (ar) kiti ženklai, loterijos bilieto kaina,
loterijos pavadinimas, neprieštaraujantis viešajai tvarkai ir gerai moralei,
loterijų organizatoriaus pavadinimas, teisinė forma, kodas, buveinė, telefono
ryšio numeris, registras, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie loterijų
organizatorių, adresas, kur galima atsiimti laimėjimus, palikta vieta įrašyti
laimėjusio asmens vardui ir pavardei, taip pat nurodomas loterijos
žaidėjams skiriamas laimėjimų fondas procentais nuo nominaliosios
numatomų išplatinti loterijos bilietų vertės
|
|
|
|
|
|
|
45. Svarstytina, ar keičiamo įstatymo 23 straipsnio 3 dalyje nereiktų
aiškiau apibrėžti, ką reiškia „susiję“ vaizdai. Imperatyvi draudžianti
įstatymo norma neturėtų būti konstruojama neaiškiai ir neapibrėžtai.
|
Pritarti
|
Siūloma
formuluotė: „Loterijos bilietuose draudžiami
bet kokie Lietuvos Respublikos azartinių lošimų
įstatyme nurodytų rūšių azartinių lošimų, lošimo vietų ir (ar) lošimo
įrenginių vaizdai.
|
|
|
|
|
|
|
46. Keičiamo įstatymo 24 straipsnio 5 dalyje siūloma nustatyti, kad
loterijos įrenginiai, naudojantys programinę įrangą, registruojami priežiūros
institucijos nustatyta tvarka. Iš projekto nuostatų nėra aišku, kuris
konkrečiai subjektas ir kurioje informacinėje sistemoje registruotų loterijos
įrenginius. Svarstytina, ar projekto nuostatas nereikėtų papildyti,
pašalinant šiuos neaiškumus.
|
Nepritarti
|
24 straipsnio 5 dalyje nustatyta, kad loterijos
įrenginiai, naudojantys programinę įrangą registruojami priežiūros
institucijos nustatyta tvarka, kas reiškia, kad šiuos įrenginius registruoja
priežiūros institucija, o informacinė sistema, kurioje šie įrenginiai bus
registruojami ir kitos nuostatos, susijusios su šių įrenginių registravimu,
bus nustatytos priežiūros institucijos poįstatyminiame teisės akte.
|
|
|
|
|
|
|
47. Atsižvelgiant į tai, kad keičiamo įstatymo 5 straipsnio 1 punkte yra
sukurtas trumpinys „laimėjimų išmokėjimas“, keičiamo įstatymo 27 straipsnio 2
dalies 2 punkte brauktina kaip perteklinė formuluotė „(išdavimą, paslaugos
apmokėjimą)“.
|
Pritarti
|
Pakeisti
keičiamo įstatymo 27 straipsnio 2 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) teisės aktų, reglamentuojančių loterijų veiklos vykdymą,
nustatytais atvejais loterijų organizatoriui pateikti savo asmens tapatybę
patvirtinančius dokumentus arba kitą informaciją, kuri bus naudojama
laikantis šio įstatymo 28 straipsnio 7 dalyje nustatyto reikalavimo dėl
laimėjimo išmokėjimo, išduodant žaidėjui pažymą apie laimėjimo išmokėjimą
(išdavimą, paslaugos apmokėjimą).“
|
|
|
|
|
|
|
48. Keičiamo įstatymo 28 straipsnio 3 dalies loginė struktūra „loterijos
bilietais, vertybiniais popieriais, <...> kitais ribotai esančiais
apyvartoje daiktais“ diskutuotina. Svarstytina, ar loterijos bilietai ir
vertybiniai popieriai gali būti laikomi ribotai esančiais apyvartoje daiktais
Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.7 straipsnio 3 dalyje įtvirtinto
apibrėžimo prasme (tam tikras savybes turintys daiktai, kurių apyvarta
ribojama saugumo, sveikatos apsaugos ar kitų visuomenės poreikių).
|
Pritarti
|
Siūlome
formuluotę: „3. Draudžiama laimėjimus išmokėti loterijos
bilietais, vertybiniais popieriais ir ribotai esančiais apyvartoje daiktais.“
|
|
|
|
|
|
|
49. Siekiant suvienodinti keičiamame įstatyme vartojamas sąvokas,
keičiamo įstatymo 28 straipsnio 7 dalies trečiame sakinyje prieš formuluotę
„bilietų platintojai“ įrašytinas žodis „loterijos“.
|
Pritarti
|
Pakeisti
keičiamo įstatymo 28 straipsnio 7 dalies 3 sakinio formuluotę ir ją išdėstyti
taip:
„Loterijos
organizatorius ir loterijos bilietų platintojai iš besikreipiančio dėl
laimėjimo asmens privalo reikalauti pateikti asmens
amžių liudijantį dokumentą tuo atveju, kai yra abejonių, kad asmuo yra
jaunesnis negu 16 metų.“
|
|
|
|
|
|
|
50. Siūlytina keičiamo įstatymo 30 straipsnio 2 dalyje vietoje
skliausteliuose pateikiamų trumpinių vartoti pilnus žodžius. Analogiška
pastaba taikytina ir keičiamo įstatymo 32 straipsnio 3 dalies 2 punktui, 34
straipsnio 3 daliai, 35 straipsnio 2 daliai.
|
Pritarti
|
Pakeisti keičiamo
įstatymo 30 straipsnio 2 dalį ir 2 dalies 1-3 punktus ir juos išdėstyti taip:
„2. Jei didžiųjų loterijų organizatorius, organizuodamas didžiąją
loteriją, ketina naudoti loterijos įrenginio (-ių) ar įrenginių programinę
įrangą, kartu su šio įstatymo 10 straipsnio 1 ir 2 dalyse ir
11 straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodytais dokumentais pateikiami
šie dokumentai ir informacija:
1) loterijos įrenginio (-ių) ar įrenginių pavadinimas (-ai);
2) mokėjimo sąskaitos, kuri bus naudojama loterijų organizatoriaus ir
žaidėjo tarpusavio atsiskaitymams, rekvizitai, interneto adresai, telefono
ryšio numeriai ar kita kontaktinė informacija, kuri bus naudojama
organizuojant loterijas;
3) loterijos įrenginio (-ių) ar įrenginių programinės
įrangos serverių IP ir prisijungimo adresai, prisijungimo prie loterijos
įrenginio (-ių) ar įrenginių programinės įrangos duomenys,
kurie suteiks galimybę priežiūros institucijai nekliudomai patikrinti
loterijos įrenginio (-ių) ar įrenginių programinę įrangą ir
joje saugomą informaciją;“
|
|
|
|
|
|
|
51. Svarstytina, ar keičiamo įstatymo 30 straipsnio 2 dalies nevertėtų
papildyti, nurodant, jog turi būti pateikiamas ir sertifikavimo įstaigos
išduotas atitikties sertifikatas.
|
Pritarti
|
Papildyti keičiamo
įstatymo 30 straipsnio 2 dalį 4 punktu:
„4)
sertifikavimo įstaigos išduotas loterijos įrenginio programinės įrangos
atitikties sertifikatas.“
|
|
|
|
|
|
|
52. Siekiant
teisinio aiškumo, siūlytina keičiamo įstatymo 32 straipsnio 3 dalies 1 punkte
nurodyti kur loterijų organizatorius turi paskelbti apie momentinės loterijos
pabaigą .
|
Pritarti
|
Siūlome nustatyti,
kad apie momentinės loterijos pabaigą būtų skelbiama bendrovės interneto
svetainėje ir nacionaliniame laikraštyje.
|
|
|
|
|
|
|
53. Svarstytina,
ar įvykdžius keičiamo įstatymo 32 straipsnio 3 dalies 1 ir 2 punktuose
nurodytą įpareigojimą dėl pinigų pervedimo paramos gavėjams apie tai neturėtų
būti informuota priežiūros institucija.
|
Nepritarti
|
Loterijų
organizatorius priežiūros instituciją apie paramos pervedimą paramos gavėjams
turės informuoti pagal Įstatymo projekto 11 straipsnio 1 dalies 3 punktą, t.
y. norėdamas suderinti loterijos pabaigą, jeigu loterijos laimėjimų fondas
bus mažesnis negu loterijos taisyklėse nustatytas laimėjimų fondas. Tik
loterijų organizatoriui pateikus dokumentus, pagrindžiančius paramos
sumokėjimą, priežiūros institucija galės suderinti loterijos pabaigą.
|
|
|
|
|
|
|
54. Atsižvelgiant
į keičiamo įstatymo 33 straipsnio turinį, siūlytina šio straipsnio pavadinimą
dėstyti taip: „Reikalavimai loterijos bilietų platinimui internetu ir
telefono ryšiu“.
|
Pritarti
|
Pakeisti
keičiamo įstatymo 33 straipsnio pavadinimą ir jį dėstyti taip:
„33
straipsnis. Loterijos bilietų platinimas interneto ir telefono ryšiu
Reikalavimai loterijos bilietų platinimui internetu ir telefono ryšiu“
|
|
|
|
|
|
|
55. Svarstytina,
ar keičiamo įstatymo 33 straipsnio 6 punkte nustačius reikalavimą, kad būtų
„užtikrinama skaidri <...> apskaita“, tuo pačiu neturėtų būti
apibrėžtas skaidrumo principas ir jo turinys.
|
Pritarti
|
Siūlome formuluotę „6) būtų vykdoma žaidėjo įmokamų loterijos
bilietams įsigyti skirtų sumų ir žaidėjams išmokamų laimėjimų apskaita.
|
|
|
|
|
|
|
56. Siekiant
teisinio aiškumo, siūlytina keičiamo įstatymo 34 straipsnio 3 dalyje
patikslinti formuluotę „draudžiama dalyvauti loterijose“ ir atskleisti jos turinį.
|
Pritarti
|
Siūlome 34 straipsnio 3 dalį formuluoti taip: „3.
Loterijų organizatorius, nustatęs, kad interneto ryšiu loterijoje dalyvauja
asmuo, kuriam draudžiama dalyvauti loterijose nurodytas šio
įstatymo 28 straipsnio 2, 7 dalyse ir 35 straipsnio 1 dalyje,
privalo neleisti tokiam asmeniui dalyvauti loterijoje ir grąžinti už
loterijos bilietą (-us) ar bilietus sumokėtą pinigų sumą.“
Siūlome dėti
nuorodą į įstatymo 28 straipsnio 2 ir 7 dalis ir 35 straipsnio 1 dalį.
|
|
|
|
|
|
|
57. Siūlytina keičiamo
įstatymo 38 straipsnio 1 dalies 5 punkte po žodžio „formas“ įrašyti
formuluotę „ir teikimo tvarką“.
|
Pritarti
|
Pakeisti
keičiamo įstatymo 38 straipsnio 1 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip:
„5) nustatyti
ataskaitų, kurias turi pateikti loterijų organizatorius, formas ir teikimo
tvarką;“
|
|
|
|
|
|
|
58. Siekiant
teisinio aiškumo, siūlytina keičiamo įstatymo 38 straipsnio 1 dalies 6 punkte
prieš žodžio „poveikio“ įrašyti formuluotę „šio įstatymo nustatytas“.
|
Pritarti
|
Pakeisti
keičiamo įstatymo 38 straipsnio 1 dalies 6 punktą ir jį išdėstyti taip:
„6) taikyti
loterijų organizatoriams šio įstatymo nustatytas poveikio priemones:
licencijos galiojimo sustabdymą, panaikinimą ir kitas, numatytas loterijų
organizavimą reglamentuojančiuose teisės aktuose;“
|
|
|
|
|
|
|
59. Svarstytina,
ar keičiamo įstatymo 39 straipsnio 2 dalyje nurodytas audituotas metinis
finansinių ataskaitų rinkinys neturėtų būti pateiktas ir priežiūros
institucijai. Taip pat svarstytina, ar verta jį skelbti spaudoje.
|
Pritarti iš dalies
|
Įstatymo projekto
39 straipsnio 2 dalyje nustatyta pareiga loterijų organizatoriams finansinių
ataskaitų rinkinį paskelbti bendrovės interneto svetainėje, todėl Priežiūros
institucija finansinių ataskaitų rinkinį gaus prisijungusi prie bendrovės
interneto svetainės. Įpareigojimas loterijų organizatoriams finansinių
ataskaitų rinkinį pateikti ir priežiūros institucijai didintų administracinę
naštą verslui.
|
|
|
|
|
|
|
60. Keičiamo
įstatymo 39 straipsnio 1 dalyje numatytas terminas, kada priežiūros
institucijai turi būti pateikti finansiniai dokumentai. Atsižvelgiant į tai,
siūlytina patikslinti keičiamo įstatymo 39 straipsnio 3 dalį, nurodant
konkrečius atvejus, kada finansiniai dokumentai turi būti pateikiami
nedelsiant.
|
Pritarti
|
Siūloma tikslinti
39 straipsnio 3 dalį, nustatant: „Didžiųjų
loterijų organizatorius turi užtikrinti, kad priežiūros institucijai
paprašius apskaitos dokumentai priežiūros institucijai būtų pateikiami
nedelsiant ne vėliau kaip per 2 darbo dienas.“
|
|
|
|
|
|
|
61. Projekto 1
straipsnyje išdėstytos naujos redakcijos Loterijų įstatymo tekstas turi būti
dėstomas kabutėse, todėl naujos redakcijos įstatymo paskutinio 39 straipsnio
pabaigoje reikėtų jas pažymėti.
|
Pritarti
|
|
|
|
|
|
|
|
62. Projekto 2
straipsnio 3 dalyje prieš žodį „Loterijų“ įrašytina formuluotė „Lietuvos
Respublikos“.
|
Pritarti
|
Pakeisti
įstatymo projekto 2 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Pradėtoms ir
neužbaigtoms iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos administracinėms ir
teisminėms procedūroms nuo šio įstatymo įsigaliojimo dienos taikomos iki šio
įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusios Lietuvos Respublikos Lloterijų
įstatymo redakcijos materialinės teisės normos, išskyrus šio straipsnio 5
dalyje nustatytą išimtį.“
|
|
|
|
|
|
|
63. Siūlytina
projekto 2 straipsnio 5 dalyje vietoje formuluotės „Įgaliotai institucijai“
įrašyti formuluotę „priežiūros institucijai“.
|
Pritarti
|
Pakeisti
įstatymo projekto 2 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5. Įsigaliojus
šiam įstatymui, po 2021 m. gegužės 1 d. loterijų veiklą siekianti tęsti
bendrovė ne vėliau kaip iki 2021 m. vasario 1 d. pateikia Įgaliotai
institucijai priežiūros institucijai prašymą <...>.“
|
|
|
|
|
|
|
64. Projekto 2
straipsnio 10 dalyje esanti formuluotė „Per šio straipsnio 9 dalyje nustatytą
terminą“ tikslintina, nes šio straipsnio 9 dalyje yra minimi 6 mėnesių ir
vienerių metų terminai. Be to, šioje dalyje esanti formuluotė „Priežiūros
tarnybos“ keistina formuluote „priežiūros institucijos“.
|
Pritarti
|
Pakeisti
įstatymo projekto 2 straipsnio 10 dalį ir ją išdėstyti taip:
„10. Per šio straipsnio 9 dalyje nustatytą
terminą Nuo šio įstatymo įsigaliojimo dienos per vienus metus
neparduoti loterijos bilietai turi būti sunaikinti Priežiūros tarnybos
priežiūros institucijos nustatyta tvarka.“
|
|
|
|
|
|
|
65. Siekiant
aiškumo, projekto 2 straipsnio 13 dalyje reikėtų nurodyti ministerijos, kuri
atsakinga už loterijų valdymo sritį, pavadinimą.
|
Pritarti
|
„13. Ministerija, kurios
ministras atsakingas už loterijų valdymo sritį, Lietuvos Respublikos
finansų ministerija po 2 metų nuo šio įstatymo įsigaliojimo atlieka šio
įstatymo teisinio reguliavimo poveikio ex post vertinimą.“
|