2018-05-15

 

PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS TARNYBOS ĮSTATYMO nR. viii-1316 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO  nR. xIIIP-1596

 

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1 priedas

Argumentai:

Konstitucijos 5 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad valstybės valdžią Lietuvoje vykdo Seimas, Respublikos Prezidentas ir Vyriausybė, Teismas. Visos minėtos valstybės valdžios institucijos turi jų paskirtį atitinkančią kompetenciją, kurios konkretus turinys priklauso nuo to, kokiai valstybės valdžiai (įstatymų leidžiamajai, įstatymus vykdomajai ar vykdančiai teisingumą) ši institucija priklauso, nuo jos vietos tarp kitų valstybės valdžios institucijų bei įgaliojimų santykio su kitų valstybės valdžios institucijų įgaliojimais (Konstitucinio Teismo 2002 m. sausio 14 d., 2002 m. kovo 5 d., 2002 m. balandžio 23 d., 2002 m. liepos 11 d., 2002 m. gruodžio 24 d., 2004 m. gegužės 13 d., 2004 m. gruodžio 13 d., 2006 m. birželio 6 d., 2009 m. kovo 2 d., 2010 m. gegužės 13 d. nutarimai). Konstitucinė Seimo, kaip Tautos atstovybės, prigimtis lemia ypatingą jo vietą valstybės valdžios institucijų sistemoje, jo funkcijas bei įgaliojimus, būtinus funkcijoms vykdyti.  Seimas, įgyvendindamas savo konstitucinius įgaliojimus, vykdo klasikines demokratinės teisinės valstybės parlamento funkcijas: leidžia įstatymus (įstatymų leidybos funkcija), vykdo vykdomosios valdžios ir kitų valstybės institucijų (išskyrus teismus) parlamentinę kontrolę (kontrolės funkcija), steigia valstybės institucijas, skiria ir atleidžia jų vadovus bei kitus valstybės pareigūnus (steigiamoji funkcija), tvirtina valstybės biudžetą ir prižiūri, kaip jis vykdomas (biudžetinė funkcija), ir kt. (Konstitucinio Teismo 2004 m. gegužės 13 d., 2004 m. liepos 1 d., 2006 m. balandžio 4 d. nutarimai, 2009 m. sausio 15 d. sprendimas). Seimo, Respublikos Prezidento, Vyriausybės vykdoma politika – tai šių valstybės valdžios institucijų kompetentinga veikla, skirta atitinkamiems reikšmingiems tikslams pasiekti ir uždaviniams spręsti. Šiame politinės valdžios lygmenyje priimtų sprendimų sėkmę sąlygoja įvairūs veiksniai, bet visais atvejais ypač svarbus vaidmuo tenka būtent šiose institucijose dirbančių valstybės tarnautojų korpusui. Pagal valstybės tarnybos konstitucinę sampratą <...> valstybės tarnautojų atlyginimo dydžių skirtumų proporcijos priklauso nuo daugelio objektyvių valstybės tarnybos ypatumų, kaip antai: valstybės institucijai priskirtų atitinkamų funkcijų pobūdžio, valstybės tarnautojui pavestų funkcijų sudėtingumo ir apimties, tenkančios atsakomybės už tų funkcijų vykdymą, užimamų pareigybių ypatumų, valstybės tarnautojo profesinio lygio, kvalifikacijos ir pan.“ (Konstitucinio Teismo 2009 m. gruodžio 11 d. nutarimas, 2013 m. liepos 1 d. nutarimas).

Atsižvelgiant į Seimui pavestų konstitucinių įgaliojimų vykdymą ir svarbą, taip pat Seimui pavestų funkcijų sudėtingumą ir apimtį bei tenkančią atsakomybę už tų funkcijų tinkamą vykdymą, užimamų pareigybių ypatumą, valstybės tarnautojų profesinį lygį, kvalifikaciją, nėra konstitucinio pagrindo šios institucijos funkcijas įgyvendinti padedantiems valstybės tarnautojams pareiginės algos koeficientus prilyginti prie vykdomosios valdžios institucijų valstybės tarnautojų pareiginės algos koeficientų. Siekiant efektyvesnės ir kokybiškos įstatymų leidybos, taip pat vykdomosios valdžios parlamentinės kontrolės Seimas kaip institucija, taip pat Seimo kanceliarija turi išlaikyti ir pritraukti labiausiai kompetentingus ir patyrusius valstybės tarnautojus.

Pasiūlymas:  Projekto 1 priedą išdėstyti taip:

Eil. nr.

Įstaigų vadovų ir karjeros valstybės tarnautojų pareigybių grupė arba pareigybė

Politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybės

Pareiginės algos koeficientas (baziniais dydžiais)

I įstaigų grupė

II įstaigų grupė

III įstaigų grupė

1.

 

Seimo kancleris

Vyriausybės kancleris, Respublikos Prezidento kanceliarijos kancleris

23

 

2.

Vyriausybės įstaigos vadovas, Nacionalinės teismų administracijos vadovas,

direktorius (taikoma įstaigos vadovui, kai įstaiga veikia visoje valstybės teritorijoje,

ministerijos kancleris

Viceministras, Respublikos Prezidento vyriausiasis patarėjas, Vyriausybės kanclerio pirmasis pavaduotojas,

Seimo Pirmininko sekretoriato vadovas,

Ministro Pirmininko patarėjas, Ministro Pirmininko biuro vadovas

19,5–22,5

18,5–22

 

3.

Seimo kanclerio pavaduotojas, Vyriausybės kanclerio pavaduotojas, direktorius (taikoma įstaigos vadovui, kai įstaiga veikia ne visoje valstybės teritorijoje),

Respublikos Prezidento patarėjas,

Seimo Pirmininko patarėjas,

 

18,7–21,5

17,9–21

16,2–20

4.

direktoriaus pavaduotojas (taikoma įstaigos vadovo pavaduotojui),

teismo kancleris,

prokuratūros kancleris,

ministerijos gynybos politikos direktorius, generalinis inspektorius,  

grupės vadovas, vyriausiasis patarėjas

Vyriausybės įgaliotinis,

savivaldybės administracijos direktorius,

savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas,

Vyriausybės įgaliotinio pavaduotojas

17,8–19,5

16,2–19

14,5–18

5.

departamento direktorius,

Seimo komiteto biuro vedėjas (Seimo kanceliarijoje), komisijos administracijos direktorius,

tarybos administracijos direktorius,

savivaldybės kontrolierius,

įstaigos prie ministerijos kancleris,

teismo pirmininko patarėjas,

Vyriausybės atstovas Europos Žmogaus Teisių Teisme,

gynybos patarėjas

Seimo Pirmininko pavaduotojo patarėjas,

opozicijos lyderio patarėjas,

ministro patarėjas, Respublikos Prezidento atstovas spaudai,

Seimo Pirmininko atstovas spaudai,

Ministro Pirmininko atstovas spaudai

11,5-18

 

10,5–17,5

9,5–16,5

 

 

6.

skyriaus, kuris nėra kitame struktūriniame padalinyje, vedėjas,

Seimo komiteto biuro patarėjas (Seimo kanceliarijoje),

Seimo komiteto biuro vedėjas (Seimo kanceliarijoje),

Komisijų sekretoriato vedėjas (Seimo kanceliarijoje),

Seimo posėdžių sekretoriato vedėjas (Seimo kanceliarijoje),

komisijos sekretoriato vadovas,

tarybos sekretoriato vadovas,

seniūnas (savivaldybėje seniūnijos kaip biudžetinės įstaigos vadovas),

vyresnysis patarėjas

ministro atstovas spaudai

10–16

9–15,5

 

8,1–14,5

 

 

7.

skyriaus vedėjas,

skyriaus, kuris yra kitame struktūriniame padalinyje, vedėjas,

biuro vedėjas,

seniūnas (savivaldybėje seniūnijos kaip savivaldybės administracijos filialo vadovas),

patarėjas,

vyriausiasis valstybinis auditorius,

vyriausiojo prokuroro padėjėjas,

teismo pirmininko padėjėjas,

teismo skyriaus pirmininko patarėjas,

teisėjo vyresnysis padėjėjas,

gynybos patarėjo pavaduotojas,

Seimo nuolatinis atstovas Europos Sąjungoje,

specialusis atašė

mero atstovas spaudai,

savivaldybės tarybos sekretorius,

mero patarėjas

9,2–15

8,3–14,5

7,4–13,5

 

8.

vyriausiasis specialistas,

specialiojo atašė pavaduotojas,

vyresnysis valstybinis auditorius,

prokuroro padėjėjas,

teisėjo padėjėjas,

teismo konsultantas,

padėjėjas (Seimo kanceliarijoje)

Respublikos Prezidento referentas,

Seimo Pirmininko padėjėjas,

Ministro Pirmininko padėjėjas,

Seimo frakcijos referentas,

Seimo nario padėjėjas-sekretorius

7,7–13,5

7,1–13

6,4–12

 

9.

vyresnysis specialistas,

padėjėjas (Seimo kanceliarijoje),

valstybinis auditorius.

Seimo nario padėjėjas-sekretorius,

ministro padėjėjas,

mero padėjėjas

5,7–12

5,3–11,5

4,8–10,5

 

10.

specialistas,

teismo administracijos sekretorius,

valstybinio auditoriaus padėjėjas, teismo posėdžių sekretorius

 

4,6–11

4,3–10,5

4–9,5

 


 

 

Teikia

Seimo nariai:

Rimantė Šalaševičiūtė

Guoda Burokienė