LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NUTARIMO
„DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO 2011 M. KOVO 15 D. NUTARIMO
NR. XI-1277 „DĖL VILNIAUS GEDIMINO TECHNIKOS UNIVERSITETO STATUTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO“ PROJEKTO
2024-06-03 Nr. XIVP-3838
Vilnius
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.
1. Projektu nauja redakcija išdėstomo Seimo nutarimo 2 straipsnį siūlytina dėstyti taip: „Nustatyti, kad Vilniaus Gedimino technikos universiteto buveinės adresas yra Vilnius, Saulėtekio al. 11, LT-10223”.
2. Nauja redakcija dėstomo Vilniaus Gedimino technikos universiteto statuto (toliau – keičiamas statutas) 9 punkto nuostatoje iki dvitaškio tarp žodžių „Universiteto“ ir „veiklos“ brauktinas jungtukas „ir“.
3. Atkreiptinas dėmesys, kad Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriuje (toliau – EVRK) nėra numatytos tokios keičiamo statuto 12 punkte numatytos veiklos sritys kaip moksliniai tyrimai ir eksperimentinė plėtra, studijos, leidyba, technologijos, neformalusis švietimas, kita švietimo, kultūros ir mokslo veikla. Pavyzdžiui, EVRK yra numatyta veiklos sritis – mokslinė veikla, apimanti tokias veiklos rūšis kaip moksliniai tyrimai ir taikomoji veikla, aukštasis universitetinis mokslas (o ne studijos) yra nurodyta kaip viena iš švietimo veiklos srities rūšių, technologijos apskritai nėra nurodytos nei prie veiklos sričių, nei prie rūšių. Atitinkamai su EVRK siūlytina suderinti ir keičiamo statuto 13 punktą, nustatantį Universiteto vykdomos veiklos rūšis. Galbūt tikslinga apskritai keičiamame statute atsisakyti vardinti konkrečias ekonominės veiklos sritis ir rūšis, o tiesiog bendrais bruožais išdėstyti Universiteto vykdomą veiklą (pvz., panašiai kaip nustatyta Mokslo ir studijų įstatymo 10 straipsnio 1 dalyje).
4. Derinant keičiamo statuto 21 punktą, kuriame nurodyti Tarybos įgaliojimai, su Mokslo ir studijų įstatymo 27 straipsniu, siūlome patikslinti keičiamo statuto 21.3 papunktį ir vietoj žodžių „Universiteto struktūros pakeitimus“ įrašyti žodžius „Universiteto struktūros pertvarkos planus“, 21.7 papunktyje vietoj žodžių „pristato aukštosios mokyklos bendruomenei“ įrašyti žodžius „pristato Universiteto bendruomenei“ bei papildyti 21 punktą dviem naujais papunkčiais, nustatančiais, kad Taryba svarsto ir tvirtina rektoriaus pateiktą aukštosios mokyklos metinę pajamų ir išlaidų sąmatą ir tvirtina šios sąmatos įvykdymo ataskaitą bei tvirtina rektoriaus pateiktą aukštosios mokyklos metinę veiklos ataskaitą, kurioje aptariamas ir strateginio plano įgyvendinimas.
5. Derinant keičiamo statuto nuostatas su Mokslo ir studijų įstatymu bei siekiant sureglamentuoti ir tokį galimą atvejį, kai studentų atstovybė dėl kažkokių priežasčių universitete gali ir nevykdyti veiklos, keičiamo statuto 22.1 papunktyje (o taip pat ir kai kuriose kitose keičiamo statuto nuostatose) po žodžių „studentų atstovybė“ įrašytini žodžiai „jeigu jos nėra, – visuotinė studentų atstovų konferencija“. Be to, šį papunktį reikėtų patikslinti ir tuo aspektu, kad Tarybos nario skyrimo tvarka gali būti nustatyta nebūtinai studentų atstovybės įstatuose, bet ir kituose dokumentuose, todėl siūlytume vietoj žodžių „Tarybos nario skyrimo tvarka nustatyta Studentų atstovybės įstatuose“ įrašyti žodžius „studentų atstovybės nustatyta tvarka“.
6. Keičiamo statuto 22.3 papunktyje nurodoma, kad Senato nustatyta tvarka renkami, skiriami ir atšaukiami 5 nariai, nepriklausantys Universiteto personalui ir studentams, iš jų vienas narys – Studentų atstovybės savo nustatyta tvarka. Šie nariai atrenkami viešojo konkurso būdu. Derinant keičiamo statuto nuostatas su Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo 27 straipsnio 3 dalies nuostatomis, 22.3 papunktis tikslintinas, nurodant kiek narių skiriami viešo konkurso būdu. Taip pat šiame papunktyje žodis „viešojo“ keistinas į „viešo“, tokia pati pastaba taikytina ir keičiamo statuto 51 punktui.
7. Atsižvelgiant į tai, kad pagal Mokslo ir studijų įstatymo 27 straipsnio 7 dalies nuostatas, Tarybos narys turi įsipareigoti sąžiningai atlikti šio įstatymo nustatytas funkcijas, siūlytume keičiamo statuto 26 punkte vietoj žodžių „sąžiningai atlikti teisės aktuose nustatytas funkcijas“ įrašyti žodžius „sąžiningai atlikti Mokslo ir studijų įstatymo nustatytas funkcijas“.
8. Derinant keičiamo statuto nuostatas su Mokslo ir studijų įstatymu, keičiamo statuto 24 punktas pildytinas nuostata, numatančia, kad Tarybos nariu negali būti ir Senato narys.
9. Keičiamo statuto 30 punkto paskutiniajame sakinyje nurodoma, kad naujo Tarybos nario, t.y. jeigu paskiriamas naujas Tarybos narys vietoj Tarybos nario, kurio įgaliojimai nutrūko, įgaliojimai tęsiasi iki Tarybos kadencijos pabaigos. Pagal tokią formuluotę reikštų, kad naujo tarybos nario įgaliojimai negalėtų nutrūkti net ir objektyviai egzistuojant teisiniams pagrindams, kuriems esant įprastai Tarybos nario įgaliojimai nutrūksta, pavyzdžiui, jam netinkamai vykdant Statuto, Tarybos darbo reglamento ar Mokslo ir studijų įstatymo nuostatas. Atsižvelgiant į tai, minima statuto nuostata, nustatanti, kad naujo Tarybos nario įgaliojimai tęsiasi iki Tarybos kadencijos pabaigos, brauktina kaip perteklinė ir šiek tiek klaidinanti (pakankamo turinio yra kita šio punkto nuostata, nustatanti, kad naujas Tarybos narys skiriamas likusiam kadencijos laikui).
10. Keičiamo statuto 32 punkto nuostata, nustatanti, kad išmokų Tarybos nariams dydžius ir jų mokėjimo tvarką nustato Senatas, prieštarauja Mokslo ir studijų įstatymo 27 straipsnio 13 daliai, imperatyviai nustatančiai, kad išmokų Tarybos nariams mokėjimo tvarka nustatoma būtent aukštosios mokyklos statute (o ne Senato tvirtinamame Universiteto vidaus teisės akte).
11. Siūlome keičiamo statuto 34 punktą, kuriame nurodyti Senato įgaliojimai, suderinti su Mokslo ir studijų įstatymo 28 straipsnio 2 dalyje nustatytais įgaliojimais.
12. Keičiamo statuto 36 punkte vietoj žodžio ,,renkamas“ įrašytinas žodis „sudaromas“, kadangi ne visi Senato nariai yra renkami (rektorius yra Senato narys pagal pareigas).
13. Keičiamo statuto IV skyriaus antrąjį skirsnį siūlome papildyti, nurodant subjektą, įgaliotą nustatyti konkrečias Senato narių pagal užimamas pareigas proporcijas (jeigu tai bus reglamentuota Senato tvirtinamame Senato darbo reglamente – taip reikėtų ir nurodyti).
14. Keičiamo statuto 44 punktą siūlytina patikslinti, nurodant kalendorines ar darbo dienas.
15. Keičiamo statuto 47 punkte nustatyta, kad rektoriumi gali būti nepriekaištingos reputacijos asmuo, tačiau kitose keičiamo statuto nuostatose nėra nurodyti nei kriterijai, kuriems esant asmuo negali būti laikomas nepriekaištingos reputacijos, nei pateikta jokia blanketinė nuoroda į įstatymą, kuriame apibrėžtais kriterijais būtų vadovaujamasi. Atsižvelgiant į tai, reguliavimas tikslintinas. Atitinkamo turinio pastaba taikytina ir keičiamo statuto 29 punktui, kuriame nustatytas nepriekaištingos reputacijos reikalavimas Tarybos nariui.
16. Keičiamo statuto 48.4 papunktyje reikėtų patikslinti nuostatos, numatančios, kad rektorius Senatui pritarus tvirtina Universiteto prorektorių, kanclerio, fakultetų dekanų, institutų, centrų, katedrų ir kitų Tarybos nustatytų padalinių vadovų kandidatūras, turinį, nes nėra aišku, ar rektorius skiria į pareigas prorektorių, kanclerio, fakultetų dekanų, institutų, centrų, katedrų ir kitų Tarybos nustatytų padalinių vadovus, ar, vis dėlto, rektorius tik tvirtina galutines asmenų į minėtas pareigas kandidatūras, o į pareigas juos skiria kitas Universiteto valdymo organas (tokiu atveju skiriantį į pareigas subjektą reikėtų taip pat nurodyti).
17. Keičiamo statuto 48.4 papunkčio nuostata, nustatanti, kad pasibaigus rektoriaus įgaliojimams, kartu pasibaigia prorektorių ir kanclerio įgaliojimai, implikuoja, kad su prorektoriais ir kancleriu būtų sudaromos terminuotos 5 metų darbo sutartys. Pažymėtina, kad toks reguliavimas prieštarauja Darbo kodeksui, kurio 68 straipsnio 4 dalyje imperatyviai nustatyta, kad terminuotų darbo sutarčių, kurių maksimalus terminas negali būti ilgesnis kaip penkeri metai, sudarymo galimybę su renkamais ar skiriamais darbuotojais, kūrybinių profesijų ir mokslo darbuotojais, kolegialių renkamųjų organų skiriamais darbuotojais ar kitais darbuotojais viešojo intereso gynimo tikslais nustato kiti įstatymai. Tokios sutartys gali būti sudaromos arba pratęstos įstatymo nustatytu pagrindu ir kitos šio straipsnio nuostatos joms netaikomos. Pažymėtina, kad Lietuvos Respublikos įstatymuose nėra numatyta galimybė su Universiteto prorektoriais ar kancleriu sudaryti ilgesnes nei dviejų metų terminuotas darbo sutartis. Analogiško turinio pastaba taikytina ir keičiamo statuto 69 punktui, kuriame taip pat implikuojama, kad su dekanais ir prodekanais būtų sudaromos terminuotos darbo sutartys.
18. Vertinant keičiamo statuto 48.6 papunkčio nuostatą, pagal kurią rektorius dėl netinkamo pareigų vykdymo reiškia nepasitikėjimą ir iš pareigų atleidžia prorektorius, kanclerį, fakultetų dekanus, prodekanus, institutų, centrų, katedrų ir kitų padalinių vadovus, pažymėtina, kad Darbo kodekso nuostatuose, reglamentuojančiose darbo sutarčių pasibaigimo pagrindus, nėra numatyta galimybė darbdaviui atleisti darbuotojus dėl nepasitikėjimo. Minėtą keičiamo statuto 48.6 papunkčio nuostatą siūlytina derinti su Darbo kodekso 58 straipsniu, reglamentuojančiu darbo sutarties nutraukimą darbdavio iniciatyva dėl darbuotojo kaltės.
19. Keičiamo statuto 49 punktas yra perteklinis, nes reikalavimai asmeniui, kuris gali būti renkamas Universiteto rektoriumi, jau nustatyti keičiamo statuto 47 punkte.
20. Svarstytina, ar siekiant teisinio aiškumo keičiamo statuto 51 punkte nereikėtų aptarti ir tokios situacijos, kai rektoriaus konkurse nė vienas iš dviejų kandidatų (o jeigu konkurse dalyvautų daugiau nei du kandidatai – reikiamų balsų surinkimo galimybė būtų dar mažesnė) nesurinktų reikiamo Tarybos narių balsų skaičiaus, t. y. balsai pasiskirstytų santykiu 6:5 (o rektoriui išrinkti reiktų mažiausiai 7 balsų).
21. Derinant keičiamo įstatymo ir Mokslo ir studijų įstatymo 29 straipsnio 7 dalies nuostatas, keičiamo statuto 53 punktą siūlome papildyti, nurodant, kad tas pats asmuo rektoriumi gali būti renkamas ne daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės ir ne anksčiau kaip po 5 metų nuo paskutinės kadencijos pabaigos, jeigu paskutinė kadencija buvo iš eilės antra.
22. Keičiamo statuto IV skyriaus pirmąjį, antrąjį ir trečiąjį skirsnius reikėtų papildyti ir jose apibrėžti Universiteto Tarybos, Senato ir Rektoriaus įgaliojimų pasibaigimo pagrindus (jeigu šie klausimai yra reglamentuoti atitinkamų Universiteto valdymo organų tvirtinamuose darbo reglamentuose – tai reikėtų ir nurodyti). Kartu atkreiptinas dėmesys į tai, kad su rektoriumi yra pasirašoma darbo sutartis, todėl jo įgaliojimai gali pasibaigti tik Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir Mokslo ir studijų įstatymo nustatytais pagrindais (žr. Darbo kodekso 53 straipsnio 7 punktą).
23. Svarstytina, ar keičiamo statuto 69 punktas neturėtų būti patikslintas, nustatant, kad dekanams ir prodekanams garantuojama teisė grįžti į iki išrinkimo dekano ar prodekano pareigoms eitas dėstytojo ar mokslo darbuotojo pareigas Universitete ir jas eiti 5 metus tik tuo atveju, kai prieš paskyrimą į dekano ar prodekano pareigas asmuo buvo priimtas į dėstytojo ar mokslo darbuotojo pareigas terminuotam 5 metų laikotarpiui. Manytina, kad tuo atveju, kai asmuo iki paskyrimo į dekano ar prodekano pareigas ėjo dėstytojo ar mokslo darbuotojo pareigas pagal neterminuotą sutartį, jam turėtų būti garantuojama teisė grįžti į dėstytojo ar mokslo darbuotojo pareigas taip pat neterminuotam laikotarpiui (5 metams nukeliant eilinės atestacijos terminą). Taip pat pažymime, kad šiame punkte vietoj žodžių „išrinkimo dekano ar prodekano pareigoms“ įrašytini žodžiai „paskyrimo į dekano ar prodekano pareigas“.
24. Siekiant teisinio aiškumo, keičiamo statuto 70 punkte reikėtų aiškiau atskleisti formuluotės „katedros pasiūlyta kandidatūra“ turinį, nes neaišku kas katedros vardu katedros vedėjo kandidatūrą teiktų dekanui. Be to, šiame punkte po žodžių „arba kitą katedros vedėjo kandidatūrą“ įrašytini žodžiai „savo nuožiūra“. Taip pat atkreiptinas dėmesys, kad keičiamo statuto 70 punkto paskutinį sakinį reikėtų patikslinti ir todėl, kad neaišku, ar rektorius Senatui svarstyti turėtų teikti katedros vedėjo pasiūlytą ar kitą dekano savo nuožiūra pasiūlytą kandidatą, ar vis dėlto rektorius Senatui svarstyti turėtų teikti dekano teikiamą katedros vedėjo kandidatūrą arba savo nuožiūra kitą kandidatą.
25. Nėra aiškus keičiamo statuto 72 punkte vartojamos sąvokos „mokslo padaliniai“ turinys, nes tokie padaliniai keičiame statute nėra nurodyti. Pažymėtina, kad keičiamame statute yra vartojama „mokslinių tyrimų padalinių“ sąvoka.
26. Keičiamo statuto 81 punkto nuostatos derintinos su Mokslo ir studijų įstatymo 10 straipsnio 4 dalimi, kurioje įtvirtintos visos būtinos sąlygos, kurias atitinkantys universitetai gali vykdyti kolegines studijas. Taip pat pažymėtina, kad Mokslo ir studijų įstatymas antrosios pakopos koleginių studijų nenumato, todėl minėtas punktas tikslintinas ir šiuo aspektu.
27. Keičiamo statuto 93 punkto nuostatos tikslintinos, nes jų formuluotė suponuoja, kad studijų kitose aukštosiose mokyklose rezultatai įskaitomi vadovaujantis švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamais Neformaliuoju ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų, susijusių su aukštuoju mokslu, vertinimo ir pripažinimo bendraisiais principais.
28. Tikslintinas keičiamo statuto 96 punktas, kadangi pagal Mokslo ir studijų įstatymo 35 straipsnio 2 dalies 3 punktą, studentų priėmimo tvarka turi būti nustatyta aukštosios mokyklos statute, bet ne Senato patvirtintose priėmimo į Universitetą taisyklėse.
29. Tikslintinas keičiamo statuto 97 punktas, kadangi pagal Mokslo ir studijų įstatymo 35 straipsnio 2 dalies 3 punktą, studentų šalinimo tvarka turi būti nustatyta aukštosios mokyklos statute, bet ne Studijų nuostatuose.
30. Derinant keičiamo statuto 101 punkto nuostatas su Mokslo ir studijų įstatymo 57 straipsnio 2 dalimi, minėtą punktą reikėtų patikslinti, nurodant, kad formaliojo švietimo būdu įgytų kompetencijų asmenims, norintiems tęsti studijas Universitete, pripažinimą kaip studijų programos dalį atlieka Universitetas švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.
31. Siekiant teisinio aiškumo, keičiamo statuto 102 punkte reikėtų konkrečiai įvardinti Universiteto valdymo organą, įgaliotą nustatyti intelektinės veiklos rezultatų panaudojimo tvarką. Analogiško turinio pastaba taikytina ir keičiamo statuto 121 punktui, kuriame taip pat turėtų būti įvardintas Universiteto valdymo organas, įgaliotas nustatyti pedagoginių Universiteto profesoriaus ir Universiteto docento vardų teikimo tvarką.
32. Atsižvelgiant į tai, kad pagal Mokslo ir studijų įstatymo 35 straipsnio 2 dalies 5 punktą, aukštosios mokyklos statute turi būti nustatyta mokslo ir studijų kokybės užtikrinimo tvarka, siūlome tikslinti VI skyriaus antrojo skirsnio pavadinimą ir šios skirsnio nuostatas.
33. Keičiamo statuto 109 punkte vietoj žodžių „mokslo ir studijų institucijų“ įrašytinas žodis „Universiteto“.
34. Keičiamo statuto 113 punktas brauktinas kaip perteklinis, nes analogiško turinio nuostatos yra įtvirtintos ir 124 bei 130 punktuose.
35. Svarstytinas keičiamo statuto 115 punkto, kuriame nustatytas reikalavimas asmeniui, norinčiam dirbti Universitete, prašyme priimti dirbti nurodyti savo pareigas (dirbamą darbą) kitose darbovietėse, pagrįstumas. Pažymėtina, kad 2017 m. liepos 1 d. įsigaliojus Darbo kodeksui, nebeliko darbo sutarčių dėl antraeilių pareigų, o Darbo kodekso 41 straipsnio 1 dalis draudžia iš darbuotojo reikalauti informacijos, kuri nėra susijusi su jo sveikatos būkle, kvalifikacija ar kitomis aplinkybėmis, nesusijusiomis su tiesioginiu darbo funkcijos atlikimu.
36. Keičiamo statuto 122 punkte brauktini žodžiai „ir Universiteto“, kadangi darbuotojai gali būti atleidžiami iš darbo tik Mokslo ir studijų įstatymo ir Darbo kodekso nustatytais pagrindais ir tvarka (žr. Darbo kodekso 53 straipsnio 7 punktą).
37. Keičiamo statuto 128 punkte žodis „vadovus“ turėtų būti dėstomas ne po žodžio „padalinių“, o po žodžio „sudėtį“.
38. Keičiamo statuto 130 punkte vietoj žodžių „darbuotojų pareigybių aprašai“ įrašytini žodžiai „darbuotojų pareigybių aprašymai“.
39. Atsižvelgiant į tai, kad pagal Mokslo ir studijų įstatymo 35 straipsnio 2 dalies 3 punktą, aukštosios mokyklos statute turi būti nustatyta studentų priėmimo ir šalinimo tvarka, bet ne Studijų nuostatuose, tikslintinas keičiamo statuto VII skyriaus trečiasis skirsnis.
40. Keičiamo statuto 138.6 papunktyje reikėtų nurodyti subjektą ar subjektus, iš kurių studentas turi teisę gauti būtiną su savo studijomis susijusią informaciją.
41. Atkreipiame dėmesį, kad keičiamo statuto 138.10 papunktyje yra atkartojamos Mokslo ir studijų įstatymo 62 straipsnio 1 dalies 11 punkto nuostatos. Siekiant teisėkūros ekonomiškumo, keičiamo statuto 138.10 papunktyje siūlome teikti nuorodą į minėtą įstatymą ir šį statuto papunktį dėstyti taip: „išeiti akademinių atostogų Mokslo ir studijų įstatyme nustatytais atvejais ir terminais”.
42. Siekiant teisinio aiškumo, keičiamo statuto 142 punkte reikėtų aiškiau atskleisti „studijų pertraukimo“ pagrindus ir (ar) sąlygas, nes nei Mokslo ir studijų įstatyme, nei kitose keičiamo statuto nuostatose „studijų pertraukimas“ nėra numatytas. Be to, svarstytina, ar būtent su šiuo studijų pertraukimu neturi būti siejamas keičiamo statuto 143 punkte numatytas studijų atnaujinimas, nes nėra aišku, kokiais studijų nutraukimo atvejais, numatytais 142 punkte, studento prašymu studijos vis dėlto vėl gali būti atnaujinamos.
43. Nėra aiškus keičiamo statuto 142 punkte numatyto studijų nutraukimo ir 144 punkte nustatyto studentų šalinimo iš Universiteto rektoriui vienašališkai nutraukiant sutartį santykis, t.y. nėra aišku, ar tai tarpusavyje betarpiškai susiję sprendimai, kai po studijų nutraukimo 142 punkte nurodytais pagrindais studentas rektoriaus sprendimu šalinamas iš Universiteto, ar vis dėlto, studijų nutraukimui bei studentų šalinimui iš Universiteto rektoriaus sprendimu būtų taikomi skirtingi pagrindai ir tvarka.
44. Vadovaujantis Mokslo ir studijų įstatymo 62 straipsnio 8 dalimi, keičiamo statuto VII skyriaus ketvirtasis skirsnis turėtų būti papildytas nuostata, nustatančia, koks Universiteto valdymo organas, suderinęs su studentų atstovybe, būtų įgaliotas nustatyti ginčų nagrinėjimo Ginčų nagrinėjimo komisijoje ir jos sprendimų įgyvendinimo tvarką.
45. Keičiamo statuto 150 punkte po žodžių „Visuotinės studentų“ įrašytinas žodis „atstovų“. Taip pat pažymėtina, kad formuluotė „visuotinė studentų atstovų konferencija“ turėtų būti vartojama ir keičiamo statuto 154 punkte (vietoj formuluotės „visuotinis studentų susirinkimas (konferencija)“.
46. Keičiamo statuto 156 punktas, nustatantis, kad Universiteto lėšų dalis gali būti skiriama studentų stipendijoms, yra ne šio skirsnio, reglamentuojančio studentų savivaldą, reguliavimo dalykas.
47. Manytina, kad keičiamo statuto 160 punkto nuostata, numatanti, kad Universiteto teritorijoje valstybės, savivaldybių ir kitos institucijos bei kiti juridiniai ir fiziniai asmenys negali atlikti darbų (išskyrus neatidėliotinus avarinius darbus) be rektoriaus arba jo įgalioto asmens leidimo, gali nepagrįstai riboti atsakingoms institucijoms, įstaigoms ar įmonėms atlikti įvairius su Universiteto vykdoma veikla visiškai nesusijusius bei tokios veiklos tinkamo atlikimo niekaip neįtakojančius darbus (pvz. komunalinius, kelių priežiūros ar kitus darbus).
48. Keičiamo statuto 161.2 papunktyje vietoj žodžių „kaip mokestis už studijas“ įrašytini žodžiai „kaip apmokėjimas už studijas“.
49. Keičiamo statuto 161.5 papunktyje reikėtų patikslinti nuorodą į konkrečius šio punkto papunkčius.
50. Keičiamo statuto 167.2 papunktyje vietoj žodžių „skirtos mokslo ir studijų institucijoms specialiosioms sutartims“ įrašytini žodžiai „skirtos Universiteto specialiai sutarčiai“.
51. Keičiamo statuto 167.4 papunktyje vietoj žodžių „kaip mokestis už studijas“ įrašytini žodžiai „kaip apmokėjimas už studijas“.
52. Derinant keičiamo statuto 171 punktą su Mokslo ir studijų įstatymo 76 straipsnio 1 dalimi, nustatančia valstybės biudžeto lėšų studijoms skyrimo pagrindus, siūlome papildyti keičiamo statuto 171 punktą nauju papunkčiu, numatant lėšų skyrimą valstybės paskoloms arba valstybės remiamoms paskoloms.
53. Atsižvelgiant į tai, kad pagal Mokslo ir studijų įstatymo 35 straipsnio 4 dalį, valstybinio universiteto statutą Vyriausybės teikimu, atsižvelgęs į universiteto tarybos nuomonę, tvirtina Seimas, Seimui kartu su Vyriausybės teikimu turėtų būti pateikta ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto tarybos nuomonė dėl Universiteto statuto pakeitimo.
Departamento direktorius Dainius Zebleckis
I. Girdžiūnaitė, tel. (0 5) 209 6895, el. p. [email protected]
E. Mušinskis, tel. (0 5) 209 6356, el. p. [email protected]
I. Šambaraitė, tel. (0 5) 209 6850, el. p. [email protected]