PASIŪLYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS MOKESČIO UŽ VALSTYBINIUS GAMTOS IŠTEKLIUS ĮSTATYMO NR. I-1163 11 STRAIPSNIO IR 3 PRIEDO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP- 1116

 

 

2017-11-16

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

1

 

 

    Argumentai: Šiuo metu pagal galiojantį teisinį reglamentavimą lėšos už medžiojamųjų gyvūnų išteklių naudojimą paskirstomos taip: 30 proc. patenka į Aplinkos apsaugos rėmimo programą, o 70 proc. į savivaldybės, kurios teritorijoje naudojami medžiojamieji gyvūnai, aplinkos apsaugos specialiąją programą. Naujame pakeitimo įstatyme, pateiktame Seimui svarstyti lapkričio 14 d. siūloma tą santykį pakeisti: 50 proc. lėšų skirti Aplinkos apsaugos rėmimo programai ir 50 proc. savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiajai programai.

Mes siūlome savivaldybės skirti 60 proc., o centrinei Aplinkos apsaugos rėmimo programai – 40 proc. Nes dėl išplitusio Aukštaitijos rajonuose kiaulių afrikinio maro, miškuose labai sumažėjo šernų populiacija, kuri buvo viena iš pagrindinių vilkų maitinimosi šaltinių. Netekus šios maitinimosi grandies, vilkai vis dažniau pjauna ūkininkų gyvulius. Tokių atvejų vis daugėja. O būtent iš minėtos programos savivaldybės ūkininkams ir kompensuoja gyvulių praradimus.   

 

   Pasiūlymas: Pakeisti 11 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Mokestis už medžiojamųjų gyvūnų išteklius įskaitomas taip:  50 60 procentų mokesčio už medžiojamųjų gyvūnų išteklius – į savivaldybės, kurios teritorijoje išgaunami medžiojamųjų gyvūnų ištekliai, biudžetą ir teisės aktų nustatyta tvarka naudojamas Savivaldybių aplinkos apsaugos rėmimo specialiajai programai finansuoti, ir 50 40 procentų į valstybės biudžetą ir teisės aktų nustatyta tvarka naudojamas Aplinkos apsaugos rėmimo programai finansuoti.“

2.

2

 

 

   Argumentai: Siūlymas keisti mokesčių tarifą net du kartus pakeliant mokestį už medžiojamuosius plotus yra per didelis, nes išaugs mokesčiai medžiotojų būrelių nariams, dalis medžiotojų dėl išaugusių mokesčių atsisakys medžioklės, ir medžioklė Lietuvoje gali tapti prabangos užsiėmimu. Todėl mes metinį mokesčio tarifą eurais už hektarą siūlome didinti ne  2, o 1,5 karto.

 

  Pasiūlymas: Pakeisti 3 priedą ir jį išdėstyti taip:

 „Lietuvos Respublikos mokesčio už valstybinius gamtos

 

 išteklius įstatymo 3 priedas

 

MOKESČIO UŽ MEDŽIOJAMUOSIUS GYVŪNUS TARIFAI PAGAL MEDŽIOKLĖS PLOTŲ KATEGORIJAS

 

Medžioklės plotų kategorijos pagal tinkamumą medžiojamiesiems gyvūnams gyventi bei veistis

Metinis mokesčio

tarifas (Eur/ha)

Kategorija

Charakteristika

I

Lapuočių ir mišrūs lapuočių su spygliuočiais medynai (spygliuočių – iki 50 procentų)

1,04 0,78

II

Mišrūs spygliuočių su lapuočiais medynai (lapuočių – nuo 25 iki 50 procentų)

0,7 0,525

III

Mišrūs spygliuočių su nedidele lapuočių priemaiša medynai (lapuočių – nuo 11 iki 24 procentų)

0,52 0,39

IV

Gryni pušynai su ne didesne kaip 10 procentų kitų medžių rūšių priemaiša

0,26 0,195

V

Laukai (žemės ūkio naudmenos ir krūmynai) Marijampolės apskrityje

0,16 0,12

VI

Laukai (žemės ūkio naudmenos ir krūmynai) kitoje Lietuvos Respublikos dalyje

0,14 0,105

VII

Vandens telkiniai

 

0,06 0,045

 

 

 

 

Teikia

 

Seimo nariai:                                                                                     Antanas Baura

                                                                                                           Petras Valiūnas

                                                                                                           Zenonas Streikus