LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACNIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 241, 248, 249, 250, 252, 255, 608 STRAIPSNIŲ IR PRIEDO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2024-07-17 Nr. XIVP-4020

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.    Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 3 straipsnio 2 dalimi keičiamo Administracinių nusižengimų kodekso (toliau – ANK) 249 straipsnio 6 dalies dispozicijoje vartojama sąvoka „elektros ir elektroninės įrangos apskaita“. Ši sąvoka yra vartojama ir Atliekų tvarkymo įstatymo 341 straipsnio 1 dalies 5 punkte. Atsižvelgiant į tai ir siekiant ANK nuostatų suderinamumo, projekto 3 straipsniu reikėtų keisti ir ANK 249 straipsnio 1 dalies dispoziciją, kurioje vartojama sąvoka „elektros ir elektroninės įrangos tiekimo rinkai apskaita“.

2.    Svarstytina, ar atsižvelgus į projekto 3 straipsnio 3 dalimi keičiamo ANK 249 straipsnio pakeitimus atitinkamai neturėtų būti papildyta projekto 3 straipsnio 6 dalimi keičiamo ANK 249 straipsnio 11 dalis, joje įrašant skaičių „101“.

3.    Projekto 3 straipsnio 4 ir 5 dalimis pildomo ANK 249 straipsnio 102 ir 103 dalių dispozicijos nėra aiškios toje apimtyje, kurioje nustatyta „pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytą elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotį“. Atkreiptinas dėmesys, kad pagal Atliekų tvarkymo įstatymo 341 straipsnio 1 dalies 6 punktą elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotis nustato Vyriausybė. Atsižvelgiant į tai ir siekiant įstatymų nuostatų suderinamumo, minėtose projekto nuostatose reikėtų išbraukti žodžius „ar jos įgaliotos institucijos“. Projekto 4 straipsniu keičiamo ANK 250 straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti administracinę atsakomybę už „alyvos tiekimą <...> rinkai verslo tikslais neįsiregistravus Vieningoje gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinėje sistemoje“. Atkreiptinas dėmesys, kad pagal galiojančius teisės aktus gaminių, nurodytų Atliekų tvarkymo įstatyme, gamintojai ir importuotojai privalo registruotis Gamintojų ir importuotojų registravimo sąvade. Už minėtų gaminių tiekimą rinkai neįsiregistravus minėtame sąvade ANK 248 straipsnio 2 dalyje, 2481 straipsnio 1 dalyje, 2482 straipsnio 1 dalyje, 2483 straipsnio 1 dalyje, 249 straipsnio 9 dalyje nustatyta administracinė atsakomybė. Pažymėtina, kad šių ANK nuostatų projektu nesiūloma keisti. Atsižvelgiant į tai, iš projekto ir keičiamo ANK nuostatų nėra aišku, kodėl vieni gamintojai ir importuotojai, tiekdami rinkai gaminius, nurodytus Atliekų tvarkymo įstatyme, privalėtų registruotis Gamintojų ir importuotojų registravimo sąvade, o kiti – Vieningoje gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinėje sistemoje. Svarstytina, ar siekiant aiškumo, nereikėtų ANK suvienodinti gamintojų ir importuotojų, tiekiančių rinkai Atliekų tvarkymo įstatyme nurodytus gaminius, registravimo registro (sąvado ar informacinės sistemos) pavadinimą.

Ši pastaba taikytina ir projekto 5 straipsniu keičiamo ANK 252 straipsnio 2 daliai, projekto 6 straipsniu keičiamo ANK 255 straipsnio 2 daliai.

4.    Atsižvelgiant į tai, kad projekto 4 straipsniu keičiamo ANK 250 straipsnio buvusi 2 dalis pernumeruota į 3 dalį, manytina, kad atitinkamai turėtų būti tikslinami projekto 7 ir 8 straipsniai, kuriais keičiamas ANK 608 straipsnio 2 dalies 3 punktas, šiame punkte vietoj nuorodos „250 straipsnio 1 ir 2 dalyse“ įrašant nuorodą „250 straipsnio 1 ir 3 dalyse“.

5.    Projekto 4 straipsniu keičiamo ANK 250 straipsnio 11 dalyje žodžiai „Lietuvos Respublikos“ brauktini kaip pertekliniai, nes pilnas Atliekų tvarkymo įstatymo pavadinimas yra pavartotas ANK 247 straipsnyje. Analogiško turinio pastaba taikytina ir projekto 5 straipsniu keičiamo ANK 252 straipsnio 5 ir 11 dalims bei projekto 6 straipsniu keičiamo ANK 255 straipsnio 8 daliai.

6.    Atsižvelgus į tai, kad projekto 5 straipsniu keičiamo ANK 252 straipsnio 3 dalies nuostatų dalis, liečianti apskaitos netvarkymą, tapo šio straipsnio 10 dalimi, o už jos pakartotinį padarymą dabar galiojančiame ANK 252 straipsnio 9 dalyje yra numatyta didesnė administracinė atsakomybė, tačiau projekte nėra siūloma naujos 10 dalies numatyti ANK 252 straipsnio 9 dalyje, svarstytina, ar šio straipsnio 9 dalis neturėtų būti papildyta šio straipsnio 10 dalimi.

7.    Siekiant teisinio aiškumo projekto 6 straipsniu keičiamo ANK 255 straipsnio 6 dalyje siūlomas nustatyti „užduoties neįvykdymas iki penkiasdešimt procentų ar penkiasdešimt procentų“ tikslintinas aiškiau nustatant procentus (pavyzdžiui, penkiasdešimt ar mažiau procentų).

 

 

Departamento direktorius                                                                                      Dainius Zebleckis

 

N. Azguridienė, tel. (0 5)  209 6546, el. p. [email protected]

R. Dirgėlienė, tel. (0 5)  209 6350, el. p. [email protected]

A. Dulevičiūtė-Akimovienė, tel. (0 5)  209 6164, el. p. [email protected]