Projektas

Nr. XIIIP-1250(3)

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO

ĮSTATYMO NR. VIII-2032 2, 3, 6, 9 STRAIPSNIų IR 2 priedo PAKEITIMO

ĮSTATYMAS

 

2020 m.                              d. Nr.

Vilnius

1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas

1. Papildyti 2 straipsnį nauja 3 dalimi:

„3. Kelių rinkliava privalomoji įmoka, pagal transporto priemonės tipą ir išmetamųjų teršalų kiekio standartus „Euro“ mokama už ta priemone nuvažiuotą atstumą Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytais valstybinės reikšmės keliais.

2. Buvusias 2 straipsnio 3, 4, 5 dalis laikyti atitinkamai 4, 5, 6 dalimis.

 

·   Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020 m. lapkričio 6 d.:

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, Europos Sąjungos teisės aktams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1.         Projekto 1 straipsniu siūloma papildyti keičiamo įstatymo 2 straipsnį nauja sąvoka „kelių rinkliava“, o projekto 2 - 4 straipsniuose sąvoka „kelių naudotojo mokestis“ keičiama naująja sąvoka „kelių rinkliava“. Atkreiptinas dėmesys, kad priėmus projektu siūlomas nuostatas, keičiamo įstatymo tekste nebebūtų vartojamos sąvokos „kelių naudotojas“ bei „kelių naudotojo mokestis“, tačiau šios sąvokos liktų įtvirtintos keičiamo įstatymo 2 straipsnyje. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar šių sąvokų nevertėtų atsisakyti kaip perteklinių.

Komiteto nuomonė - Pritarti.

Komiteto pasiūlymas:

2 straipsnis. Pagrindinės šio įstatymo sąvokos

1. Kelių naudotojas – asmuo, kuris tiesiogiai ar netiesiogiai naudojasi keliais ir jų statiniais.

2. Kelių naudotojo mokestis – transporto priemonės valdytojo mokestis už naudojimąsi keliais ir jų statiniais.

1. Kelių rinkliava – privalomoji įmoka, pagal transporto priemonės tipą ir išmetamųjų teršalų kiekio standartus „Euro“ mokama už ta priemone nuvažiuotą atstumą Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytais valstybinės reikšmės keliais

3. 2.  Programos finansavimo lėšos – valstybės biudžeto pajamų dalis, fizinių, juridinių asmenų, kitų organizacijų, jų padalinių ir užsienio valstybių tikslinės lėšos, skirtos Programai finansuoti.

4. 3. Stacionarioji Kelių eismo taisyklių pažeidimų fiksavimo įranga – tam tikrose vietose nejudamai įtvirtinta įranga (greičio matuokliai, vaizdo kameros su duomenų perdavimo įranga ir kt.), skirta Kelių eismo taisyklių pažeidimams fiksuoti.

5. 4. Kitos šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekse, Lietuvos Respublikos kelių įstatyme (toliau – Kelių įstatymas), Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme (toliau – Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas) ir Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatyme.

 

2 straipsnis. 3 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 3 straipsnio 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

4) kelių rinkliava;“.

 

3 straipsnis. 6 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 6 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

6 straipsnis. Kelių rinkliava

1. Transporto priemonių, nurodytų šio įstatymo 2 priede, valdytojai moka kelių rinkliavą už naudojimąsi Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytais valstybinės reikšmės keliais. Už naudojimąsi vietinės reikšmės keliais kelių rinkliava nemokama.

2. Kelių rinkliavos dydžius, neviršydama šio įstatymo 2 priede nustatytų ribinių tarifų, kelių rinkliavos mokėjimo, administravimo ir priežiūros tvarką nustato Vyriausybė. Nustatyti kelių rinkliavos dydžiai turi būti proporcingi keliais nuvažiuotam atstumui.

3. Kelių rinkliava nemokama už naudojimąsi keliais važiuojant:

1) Vidaus reikalų ministerijos ir įstaigų prie šios ministerijos transporto priemonėmis ar jų junginiais, priskirtais kovinei, kovos-mokomajai, mokomajai, rikiuotės ir transportavimo grupėms;

2) savivaldybių priešgaisrinės tarnybos transporto priemonėmis ar jų junginiais;

3) specialiai neįgaliesiems vežti ir (ar) vairuoti pritaikytomis transporto priemonėmis ar jų junginiais;

4) sveikatos priežiūros įstaigų greitosios medicinos pagalbos ir reanimacijos automobiliais;

5) švietimo įstaigų ir (ar) savivaldybių institucijų kontroliuojamų įmonių specialiai mokiniams (vaikams) vežti pritaikytomis transporto priemonėmis (mokykliniais autobusais), taip  pat užsienio šalyse, tarp jų ir Europos Sąjungos valstybėse narėse, įregistruotomis specialiai mokiniams (vaikams) vežti pritaikytomis transporto priemonėmis (mokykliniais autobusais);

6) transporto priemonėmis ar jų junginiais, naudojamais valstybinės reikšmės keliams prižiūrėti;

7) užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis ar jų junginiais, kai jomis vykstama likviduoti stichinių nelaimių ar eismo įvykių padarinių, kai jomis vežamos labdaros ir humanitarinės pagalbos siuntos;

8) krašto apsaugos sistemos ir užsienio valstybių ginkluotojų pajėgų transporto priemonėmis ar jų junginiais;

9) vietinio (miesto ir priemiestinio) reguliaraus susisiekimo maršrutais (nurodytais leidimuose) važiuojančiomis keleivinėmis transporto priemonėmis ar jų junginiais.

4. Mažiausi kelių rinkliavos ribiniai tarifai taikomi:

1) žemės ūkio veiklos subjektams, kurie atitinka šias sąlygas:

a) verčiasi žemdirbyste;

b) jų metinės pajamos iš žemės ūkio veiklos sudaro daugiau kaip 50 procentų visų gautų pajamų;

c) kai gabena jiems priklausančius krovinius savo transporto priemonėmis ir turi važtaraštį, patvirtinantį, kad krovinio siuntėjas, gavėjas ir vežėjas sutampa;

2) tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutais važiuojančioms keleivinėms transporto priemonėms ir (ar) jų junginiams.

 

·   Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020 m. lapkričio 6 d.:

2.         Atsižvelgiant į teisės technikos taisyklių reikalavimus, vienintelė projekto 3 straipsnio dalis yra nenumeruotina.

Komiteto nuomonė - Pritarti.

 

·   Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020 m. lapkričio 6 d.:

3.         Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 6 straipsnio 4 dalies 1 punkte numatyta, kad mažiausi kelių rinkliavos ribiniai tarifai būtų taikomi žemės ūkio veiklos subjektams, kurie verčiasi žemdirbyste. Atkreiptinas dėmesys, kad Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatyme žemės ūkio veiklos subjektas yra apibrėžtas kaip žemės ūkio veikla arba žemės ūkio ir alternatyviąja veikla užsiimantis fizinis ar juridinis asmuo arba fizinių ar juridinių asmenų grupė, taip pat Lietuvoje registruotas užsienio juridinio asmens filialas, kurių žemės ūkio valda yra įregistruota Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre. Pastebėtina, kad šiame įstatyme nėra vartojama sąvoka žemdirbystė, todėl siekiant teisinio aiškumo, siūlytina patikslinti projektu teikiamą nuostatą.

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Ribinius tarifus taikant visiems žemės ūkio veiklos subjektas, kaip numatyta Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatyme, nepagrįstai išsiplėstų subjektų, kuriems taikomos nuolaidos ratas.

KPPPĮ pakeitimo projekto 3 straipsniu keičiamos KPPPĮ 6 straipsnio 2 dalyje nurodyta, kad „Kelių naudotojo mokesčio rinkliavos dydžius, neviršydama šio įstatymo 2 priede nustatytų ribinių tarifų, šio mokesčio kelių rinkliavos mokėjimo, administravimo ir priežiūros tvarką nustato Vyriausybė.>“ Dėl šios priežasties, tikslinga visą detalizuojančią informacija nustatyti minėtoje tvarkoje.

Pasiūlymas:
Nekeisti KPPPĮ pakeitimo projekte pateiktų sąvokų ir nuostatų.

 

·   Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020 m. lapkričio 6 d.:

4.         Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 6 straipsnio 4 dalies 1 punkte numatyta, kad mažiausi kelių rinkliavos ribiniai tarifai būtų taikomi tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutais važiuojančioms keleivinėms transporto priemonėms ir (ar) jų junginiams. Atkreiptinas dėmesys, kad remiantis projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 2 priedu yra apmokestinamos tik transporto priemonės. Atsižvelgiant į tai bei siekiant teisinio aiškumo, siūlytina formuluotės „ir (ar) jų junginiams“ atsisakyti kaip perteklinės.

Komiteto nuomonė - Pritarti.

Komiteto pasiūlymas:

Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 6 straipsnio 4 dalies 2 punktą išdėstyti taip:

2) tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutais važiuojančioms keleivinėms transporto priemonėms ir (ar) jų junginiams.

 

4 straipsnis. 9 straipsnio pakeitimas

1.   Pakeisti 9 straipsnio 1 dalies 20 punktą ir jį išdėstyti taip:

„20) kelių rinkliavai, mokesčiams už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones, už naudojimąsi keliais važiuojant didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis, už eismo ribojimą administruoti ir jų surinkimo priežiūrai atlikti;“.

2.  Pakeisti 9 straipsnio 7 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

4) tolimojo, vietinio (miesto) reguliaraus susisiekimo autobusų, dviračių,  autocisternų, kuriomis vežamas kuras, ir transporto priemonių, kuriomis gabenamas biokuras, į Kuršių neriją;

 

 

5 straipsnis. Įstatymo 2 priedo pakeitimas

Pakeisti Įstatymo 2 priedą ir jį išdėstyti taip:

 

Lietuvos Respublikos

kelių priežiūros ir

plėtros programos

finansavimo įstatymo

2 priedas

KELIŲ RINKLIAVOS RIBINIAI TARIFAI

 

Eil.

Nr.

Transporto priemonės tipas, kategorija, klasė ir grupė, emisijos klasė, didžiausioji leidžiamoji masė*

Ribiniai tarifai už nuvažiuotą kilometrą, eurais

1.

 

 

Autobusai

M2

nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios transporto priemonės

transporto priemonė, kuri turi daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir vieną sėdimą vietą vairuotojui ir kurios didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 5 t

0,035–0,07

M3

A

B

nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios

transporto priemonės

transporto priemonė, kuri turi daugiau kaip 8, bet ne daugiau kaip 22 sėdimas vietas keleiviams ir vieną sėdimą vietą vairuotojui ir kurios didžiausioji leidžiamoji masė didesnė kaip 5 t

0,035–0,07

M3

I–III

nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios

transporto priemonės

transporto priemonė, kurioje telpa daugiau kaip 22 keleiviai, neįskaitant vairuotojo

0,035–0,07

2.

 

 

Krovininės transporto priemonės

N1

nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios

transporto priemonės

iki 3,5 t (įskaitytinai)

0,035–0,07

N2

nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios

transporto priemonės

nuo 3,5 t iki 12 t (įskaitytinai)

0,05–0,10

N3

nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios

transporto priemonės

nuo 12 t didžiausiosios leidžiamosios masės

0,08–0,16

* Didžiausioji leidžiamoji masė pagal Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymą.“

 

6 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus 4 straipsnio 2 dalį ir šio straipsnio 2 ir 3 dalis, įsigalioja 2023 m. sausio 1 d.

 

·   Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020 m. lapkričio 6 d.:

6.         Siekiant teisinio aiškumo, projekto 6 straipsnio 1 dalies formuluotę „išskyrus 4 straipsnio 2 dalį, ir šio straipsnio 2 ir 3 dalis“ siūlytina išdėstyti taip: „šio straipsnio 2 ir 3 dalis ir 4 straipsnio 2 dalį“.

Komiteto nuomonė - Pritarti.

Komiteto pasiūlymas:

Patikslinti projekto 6 straipsnio 1 dalies formuluotę ir ją išdėstyti taip:

„1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 ir 3 dalis ir 4 straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2023 m. sausio 1 d.“

 

2. Iki 2022 m. gruodžio 31 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

3. Kelių rinkliavos sistemos sukūrimo ir įdiegimo finansavimui užtikrinti valstybės įmonei Lietuvos automobilių kelių direkcijai Lietuvos Respublikos Vyriausybė skiria ne daugiau kaip 90 milijonų eurų iš Ateities ekonomikos DNR plano arba suteikia valstybės garantiją dėl ne didesnės negu 90 milijonų eurų paskolos.

 

·   Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020 m. lapkričio 6 d.:

7.         Atsižvelgiant į projekto 6 straipsnio 3 – 5 dalių turinį, manytina, kad jos nėra projektu keičiamo įstatymo reguliavimo dalykas, todėl siūlytina šių nuostatų atsisakyti kaip perteklinių.

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:


Siekiant įgyvendinti Direktyvas 1999/62/EB ir 2019/520 (EB) bei užtikrinti KPPPĮ pakeitimo projekte pateiktų nuostatų įgyvendinimą ir įdiegti elektroninę rinkliavos sistemą, svarbu sudaryti prielaidas tvariam rinkliavos sistemos sukūrimui, užtikrinant finansavimo šaltinius, nustatant aiškų finansavimo bei lėšų panaudojimo mechanizmą.

Pasiūlymas:

Nekeisti KPPPĮ pakeitimo projekte 6 straipsnio 3–5 dalyse pateiktų nuostatų.

 

4. Kelių rinkliavos sistemos metinės administravimo išlaidos neturi viršyti 10 procentų gautų metinių kelių rinkliavos pajamų.

5. Gautos lėšos iš kelių rinkliavos yra valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos pajamos. Šios lėšos naudojamos:

1) mokamų valstybinės reikšmės kelių priežiūrai ir plėtrai;

2) kelių rinkliavos sistemos administravimui ir plėtrai;

3) kelių rinkliavos sistemai sukurti ir įdiegti skirtai paskolai, jei bus suteikta valstybės garantija, grąžinti ir palūkanoms mokėti.

 

·   Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020 m. lapkričio 6 d.:

8.         Projekto 6 straipsnio 5 dalyje numatyta, kad gautos lėšos iš kelių rinkliavos yra valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos pajamos. Atkreiptinas dėmesys į projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 3 straipsnio 4 punktą, kuriame numatyta, jog kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo šaltinis yra kelių rinkliava. Pažymėtina, jog iš projekto nuostatų nėra aiškus projekto 6 straipsnio 5 dalies nuostatų santykis su keičiamo įstatymo 3 straipsniu. Atitinkamai iš projekto nuostatų nėra aiškus ir projekto 6 straipsnio 5 dalies bei keičiamo įstatymo 9 straipsnio, kuriame išvardijama, kam naudojamos Programos finansavimo lėšos, santykis. Siekiant teisinio aiškumo, šios nuostatos derintinos tarpusavyje.

Komiteto nuomonė - Pritarti.

Komiteto pasiūlymas:

Vadovaujantis Direktyvos 1999/62/ES straipsnio
2 dalies nuostatomis „Valstybės narės nustato, kaip naudojamos pajamos, gautos įgyvendinant šią direktyvą. Siekiant išplėtoti visą transporto tinklą, iš infrastruktūros ir išorinių kaštų mokesčių gautos pajamos arba šių pajamų vertės finansinis atitikmuo turėtų būti naudojami transporto sektoriaus reikmėms ir visai transporto sistemai optimizuoti.“ Šį Direktyvos nuostata yra perkelta į KPPPĮ pakeitimo projekto 6 straipsnio 5 dalį, kurioje aiškiai nurodoma, kad iš kelių rinkliavos gautos pajamos naudojamos mokamų valstybinės reikšmės kelių priežiūrai ir plėtrai bei kelių rinkliavos sistemos administravimui ir plėtrai.

Siūlymas:

Siekiant teisinio aiškumo ir teisės akto projekte pateiktų nuostatų tarpusavio suderinamumo ir nuoseklumo, siūloma pritarti patektam projekto pasiūlymui ir atitinkamai patikslinti KPPPĮ pakeitimo projekto
2 straipsniu keičiamo įstatymo 3 straipsnio 4 punktą, išbraukiat nuostatą, kad kelių rinkliava yra Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo šaltinis:

2 straipsnis. 3 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 3 straipsnio 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

„4) kelių rinkliava;“

 

Taip pat patikslinti KPPĮ pakeitimo projekto 4 straipsniu keičiamą 9 straipsnio 1 dalies 20 punktą ir jį išdėstyti taip:

„20) kelių rinkliavai, mokesčiams už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones, už naudojimąsi keliais važiuojant didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis, už eismo ribojimą administruoti ir jų surinkimo priežiūrai atlikti;“.

 

6. Iki šio įstatymo įsigaliojimo išduoti kelių naudotojo mokesčio sumokėjimą patvirtinantys dokumentai galioja Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

 

·   Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020 m. lapkričio 6 d.:

5.         Atsižvelgiant į projekto 6 straipsnio turinį, jo pavadinimas pildytinas žodžiu „taikymas“.

Komiteto nuomonė - Pritarti.

Komiteto pasiūlymas:

Patikslinti projekto 6 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

„6 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas“

 

·   Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020 m. lapkričio 6 d.:

9.         Atsižvelgiant į tai, kad pagal šiuo metu galiojantį teisinį reguliavimą gali būti mokamas kelių naudotojo mokestis dienai, savaitei, mėnesiui ir metams, projekto 6 straipsnio 6 dalyje yra numatyta, kad iki šio įstatymo įsigaliojimo išduoti kelių naudotojo mokesčio sumokėjimą patvirtinantys dokumentai galioja Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarkaAtkreiptinas dėmesys, jog Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas ne kartą yra konstatavęs, jog tokie esminiai mokesčio elementai kaip mokesčio objektas, mokestinių santykių subjektai, jų teisės ir pareigos, mokesčio dydžiai (tarifai), mokėjimo terminai, išimtys bei lengvatos turi būti nustatomi įstatymu (2000 m. kovo 15 d., 2002 m. birželio 3 d., 2007 m. lapkričio 29 d., 2012 m. gruodžio 14 d. Konstitucinio Teismo nutarimai). Atsižvelgiant į tai, kad siūlomas teisinis reguliavimas nėra aiškus, siūlytina jį tikslinti.

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

6 straipsnio 6 dalies redakcija suformuluota atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos 2017-10-27 išvadą:

„6. Atsižvelgiant į tai, kad pagal šiuo metu galiojantį teisinį reguliavimą gali būti mokamas kelių naudotojo mokestis dienai, savaitei, mėnesiui ir metams, siūlytina papildyti projekto 6 straipsnį baigiamosiomis nuostatomis, kuriose būtų aptartos iki įstatymo įsigaliojimo išduotų kelių naudotojo mokesčio sumokėjimą patvirtinančių dokumentų galiojimo taisyklės.“

Atsižvelgiant į kelių naudotojo mokesčio prigimtį, kelių naudotojo mokestis yra mokestis už suteiktą paslaugą, o ne žyminis rinkliavos mokestis valstybei, kaip tai apibrėžta mokesčių įstatyme.

Dėl šios priežasties, tvarką už iš anksto apmokėtas, bet nesuteiktas arba dalinai suteiktas paslaugas, siūloma reglamentuoti poįstatyminiais aktais.

Poįstatyminiuose aktuose būtų galimybė reglamentuoti skirtingus nepanaudotų kelių naudotojo mokesčio lėšų grąžinimo, užskaitymo, perkėlimo ir pan. mechanizmus ir būdus, kurių detali ir išsami tvarka bei konkrečios taisyklės būtų pateiktos atitinkamuose teisės aktuose, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

Siūlymas:

Nekeisti KPPPĮ pakeitimo projekto 6 straipsnio 6 dalies nuostatų.

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

Respublikos Prezidentas

 

·   Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020 m. lapkričio 6 d.:

10.     Svarstytina, ar atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Teisingumo ministro 2020 m. kovo 6 d. įsakymą „Dėl nuorodų į Europos Sąjungos teisės aktus teikimo teisės aktuose reikalavimų aprašo patvirtinimo“, kartu projekte nevertėtų atitinkamai pakoreguoti ir keičiamo įstatymo 5 priedo.

Komiteto nuomonė - Pritarti.

Komiteto pasiūlymas:

Pakoreguoti keičiamo įstatymo 5 priedą, pateikiant nuorodas į aktualias Direktyvų redakcijas.

„Siūlymas:

 

ĮGYVENDINAMI EUROPOS SĄJUNGOS TEISĖS AKTAI

 

1. 1996 m. liepos 25 d. Tarybos direktyva 96/53/EB, nustatanti tam tikrų Bendrijoje nacionaliniam ir tarptautiniam vežimui naudojamų kelių transporto priemonių didžiausius leistinus matmenis ir tarptautiniam vežimui naudojamų kelių transporto priemonių didžiausią leistiną masę (OL 2004 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 2 tomas, p. 478), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. balandžio 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva (ES) 2015/719 (OL 2015 L 115, p. 1).

 

2. 1999 m. birželio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 1999/62/EB dėl sunkiasvorių krovininių transporto priemonių apmokestinimo už naudojimąsi tam tikra infrastruktūra (OL 2004 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 4 tomas, p. 372) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2011 m. rugsėjo 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2011/76/EB (OL 2011 L 269, p. 1).